abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56935644
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:57 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Maar die rigide denkbeelden over kledingvoorschriften waar je het over hebt, dringen nu dus blijkbaar door tot in de Nederlandse zwembaden. En je zegt zelf al dat dat in ieder geval in het land waar het vandaan komt ongewenst is. Waarom zou het daar dan wel ongewenst zijn en hier niet?
Eh, omdat we sharia, dictatuur en andere akeligheid ook ongewenst vinden?
quote:
[..]

In Marokko is er ook minder of geen invloed van de Sharia, waar een boerka of burkini voor mij iconen voor zijn.
Ow, dus je vergelijkt wél alleen met landen waar rare kledij verplicht is. Zeg dat dan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56936229
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, omdat we sharia, dictatuur en andere akeligheid ook ongewenst vinden?
[..]

Ow, dus je vergelijkt wél alleen met landen waar rare kledij verplicht is. Zeg dat dan.
Precies! En ik vind het dragen van een burkini of burka dus symbool staan voor die sharia en andere akeligheid... Ik krijg altijd een heel vreemd gevoel van plaatsvervangende schaamte als ik een vrouw (of man, wie zal het zeggen?) in burka voorbij zie schuifelen.
Het vrije, tolerante Nederland, en dan zie ik hét symbool van de onderdrukking van de vrouw vaak dagelijks voorbij komen, een zwarte schim in plaats van een zelf nadenkende vrouw. Van mij hoeft dat niet zo hoor...
pi_56936382
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:20 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Precies! En ik vind het dragen van een burkini of burka dus symbool staan voor die sharia en andere akeligheid... Ik krijg altijd een heel vreemd gevoel van plaatsvervangende schaamte als ik een vrouw (of man, wie zal het zeggen?) in burka voorbij zie schuifelen.
Het vrije, tolerante Nederland, en dan zie ik hét symbool van de onderdrukking van de vrouw vaak dagelijks voorbij komen, een zwarte schim in plaats van een zelf nadenkende vrouw. Van mij hoeft dat niet zo hoor...
Ja en? Je wou iets tegenovergestelds noemen maar noemt iets heel anders en het lijkt je een goed plan een vergelijkbare dictatuur op kledij hier in te voeren (verbod op religieuze kledij: grefos lopen in rok, mag ik dan niet meer in rok? Of mag je alleen geen rok aan als je een vette G in je paspoort hebt? Geen priesters in jurk, geen travestieten in jurk?)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:57:34 #179
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56937185
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Normen en waarden veranderen. Doordat mensen zich er niet aan houden, bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Maar de waarden die nu aan ons opgedrongen worden, gaan we nog verder terug in de tijd dan op je plaatje....
als in goochelaar
pi_56937238
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja en? Je wou iets tegenovergestelds noemen maar noemt iets heel anders en het lijkt je een goed plan een vergelijkbare dictatuur op kledij hier in te voeren (verbod op religieuze kledij: grefos lopen in rok, mag ik dan niet meer in rok? Of mag je alleen geen rok aan als je een vette G in je paspoort hebt? Geen priesters in jurk, geen travestieten in jurk?)
Ik wil alleen maar aangeven dat het accepteren dat er vrouwen in Nederland in burka of burkini door het leven moeten, niet iets is waar we trots op moeten zijn, en ik zie het al helemaal niet als een vooruitgang dat we dat doen. Wij zouden hier toch moeten zeggen, deze denkwijze staat zo ontzettend ver weg staat van de Nederlandse en Europese af, dat is iets dat we niet ook hier al normaal moeten gaan vinden. Wij zouden hier op moeten komen voor deze vrouwen die zo onderdrukt worden, bewust of onbewust, door het gewoon simpel te verbieden dat ze zo over straat mogen in boerka of burkini? Of zeg ik nou iets heel geks?
pi_56937251
Van de Frontpage:
quote:
Volgens Meijer vindt het reguliere publiek de boerkini aanstootgevend en moet hij daar rekening mee houden. ''Dat geldt ook voor mensen met obesitas, voor deze groep hebben we aparte uurtjes zodat ze onder elkaar kunnen zwemmen. Zwolle is nog niet toe aan de burkina, daar heb ik rekening mee te houden.''
Goedzo, dat mogen ze in meer zwembaden en liever zelfs ook op stranden toepassen. Onsmakelijke, obese mensen moeten maar in speciale uurtjes zwemmen.
pi_56937426
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:59 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar aangeven dat het accepteren dat er vrouwen in Nederland in burka of burkini door het leven moeten, niet iets is waar we trots op moeten zijn, en ik zie het al helemaal niet als een vooruitgang dat we dat doen. Wij zouden hier toch moeten zeggen, deze denkwijze staat zo ontzettend ver weg staat van de Nederlandse en Europese af, dat is iets dat we niet ook hier al normaal moeten gaan vinden. Wij zouden hier op moeten komen voor deze vrouwen die zo onderdrukt worden, bewust of onbewust, door het gewoon simpel te verbieden dat ze zo over straat mogen in boerka of burkini? Of zeg ik nou iets heel geks?
Verbieden is niks om trots op te zijn.

En ja, ik vind het heel gek je te laten voorstaan op de vrijheid hier, om vervolgens mensen te verbieden zich naar kleuze te kleden.

Mensen uitlachen omdat ze in burkini zich vertonen zou ik wel leuk vinden. Burkini's vind ik trouwens niet vergelijkbaar met boerka's, je toet niet op straat tonen vind ik van een andere orde dan je niet halfbloot publiekelijk willen tonen.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:17:11 #183
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56937777
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:20 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Js, daar heb ik ook vaak moeite mee. Plaatsvervangende schaamte dus

Extremistische moslims avant la lettre. Ze kunnen niet eens vrijelijk opzij kijken door die spiegeltjes:

Here we are now, entertain us.
pi_56937835
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Verbieden is niks om trots op te zijn.

En ja, ik vind het heel gek je te laten voorstaan op de vrijheid hier, om vervolgens mensen te verbieden zich naar kleuze te kleden.

Mensen uitlachen omdat ze in burkini zich vertonen zou ik wel leuk vinden. Burkini's vind ik trouwens niet vergelijkbaar met boerka's, je toet niet op straat tonen vind ik van een andere orde dan je niet halfbloot publiekelijk willen tonen.
Ik vind een verbod op openlijke vrouwenonderdukking wel iets om trots op te zijn.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:32:00 #185
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56938165
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:19 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Ik vind een verbod op openlijke vrouwenonderdukking wel iets om trots op te zijn.
Eens, maar nu weer terug naar het topic: kleding verbieden is niet om trots om te zijn, en al helemaal niet omdat andere landen het wel doen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56940087
Mooi. Weg d'r mee. Wordt het water ook niet vies.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_56940172
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:12 schreef StefanP het volgende:
Leuk dat je weer eens post. Ik mis jouw scherpe bijdragen aan NWS en POL die de hypocrieten niet kunnen verdragen en die daarom reageren met laffe en persoonlijke aanvallen. Ik hoop dat je het goed gaat.

Verspil je tijd er overigens niet aan. Die kan en moet je beter kunnen besteden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Eminentie op 24-02-2008 01:26:12 ]
pi_56940204
Ik heb een keer in een zwembad gezeten toen er een vrouw met normale burqua (die ze dus waarschijnlijk de hele dag al aan had) het water in kwam lopen. Nou ik ben er gelijk uitgesprongen, wat een smeerlapperij .

(buitenland)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56940222
Wat zijn we weer tolerant
pi_56940284
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:26 schreef Erotica_ het volgende:
Wat zijn we weer tolerant
Dat klopt. We zijn erg tolerant tegenover de intoleranten.
pi_56940975
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is daar 'omgekeerd' aan?
Zwemmen in niet-verboden burkini <-> Bikini aan waar boerka verplicht is.

Nah. Is niet tegengesteld.
jawel zoals we hier tegen een burkini aankijken (gemiddeld zijn we er niet blij mee) en datzelfde geldt MINSTENS voor een bikini in een arabisch land
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56941038
ik dacht dat er een speciaal Islamabad hier voor was?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 24 februari 2008 @ 04:48:57 #193
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56941227
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:32 schreef Montov het volgende:

[..]

Eens, maar nu weer terug naar het topic: kleding verbieden is niet om trots om te zijn, en al helemaal niet omdat andere landen het wel doen.
Waar ik met dat soort kleding bang voor ben is dat het peer pressure gaat geven aan dames die het eigenlijk niet willen dragen. Dan zeg ik beter helemaal verbieden als het risico lopen dat andere er gedwongen ook mee gaan of moeten zwemmen.
mai pen rai
  zondag 24 februari 2008 @ 05:53:04 #194
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56941317
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:20 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Leuk dat je weer eens post. Ik mis jouw scherpe bijdragen aan NWS en POL die de hypocrieten niet kunnen verdragen en die daarom reageren met laffe en persoonlijke aanvallen. Ik hoop dat je het goed gaat.

Verspil je tijd er overigens niet aan. Die kan en moet je beter kunnen besteden.
Damn, gaat het? Wel opletten dat je niet te ver gaat en verdwaalt in StephanP's poepertje hè. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_56941319
Goed gedaan van de directie van dat zwembad, moedwillig provocerende moslims moet je kort houden.
pi_56941581
quote:
Op zondag 24 februari 2008 05:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed gedaan van de directie van dat zwembad, moedwillig provocerende moslims moet je kort houden.
Tussen de 1.7 en 2.4 meter, afhankelijk van gewicht.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_56943124
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een rare foto.
De pijpen moeten tot onder de knie. Dit is veel te bloot!
En van de onderarmen is ook veel te veel zichtbaar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:43:29 #198
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56945321
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Js, daar heb ik ook vaak moeite mee. Plaatsvervangende schaamte dus

[ afbeelding ]

Extremistische moslims avant la lettre. Ze kunnen niet eens vrijelijk opzij kijken door die spiegeltjes:

[ afbeelding ]
Wat hebben die foto's in godsnaam met een burgini te maken. Of probeer je nu te vertellen dat oud-Hollandse klederdracht ook symbool staat voor vrouwenonderdrukking? Dat meen je niet...
als in goochelaar
pi_56945467
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja, als ze niet extremistisch was dan had ze namelijk een gewoon badpak gehad. Het is nogal wat om zoveel moeite te doen en voor gek te staan voor een standpunt dat alleen extremistische moslims innemen - naar westerse maatstaven inderdaad een oer-conservatief standpunt.
Wat is hier nou eigenlijk oer-conservatief .. ?
Ik zie een vrouw die op vrijwillige basis dit soort kleren aandoet en voor haar recht opkomt om een badpak naar eigen keuze te dragen, en een samenleving die van haar eist haar rechten op te geven en zich te schikken naar een 'algemeen aanvaarde norm' ..
een soort herhaling uit mijn jeugd dus, alleen dat men toen de bikini's aanstootgevend vond en vrouwen gevraagd werden om zich of te bedekken of het zwembad te verlaten ..
pleased to meet you
  zondag 24 februari 2008 @ 14:00:51 #200
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56945828
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.

Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
als in goochelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')