abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56945896
Ook in zwembaden gelden verborgen codes.
Op een naaktstrand wordt ook niet gewaardeerd gekleed rond te lopen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56945945
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Goochie het volgende:
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.

Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderop
pleased to meet you
pi_56945952
waarom bedekt zo'n boerkini het gezicht nou weer niet.
ik dacht dat dat het hele idee van de boerka was.

ik denk dat die zwembaddirecteur op het matje geroepen wordt.
tenzij hij met een hygiënisch argument komt.

in frankrijk moest je soms ook van die speedo's in plaats van zwemshorts ivm met hygiëne (zooi die je van buiten het bad mee in kon nemen geloof ik).

wat een rare lui daar in zwolle dat ze zich aan zo'n boerkini gaan ergeren.
ik kom zelden in zwembaden maar dan erger ik me wel aan andere zaken.
wel denk ik dat deze mevrouw dit allemaal heeft uitgedacht samen met De Stentor.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56945988
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:04 schreef moussie het volgende:

[..]

met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderop
'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.
pi_56946103
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.
waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?
pleased to meet you
pi_56946152
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?
Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.
pi_56946216
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.
waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten worden
pleased to meet you
pi_56946321
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:12 schreef moussie het volgende:

[..]

waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten worden
Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.
pi_56946546
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.
zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minder
pleased to meet you
pi_56946643
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:21 schreef moussie het volgende:

[..]

zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minder
Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:28:21 #211
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56946765
We hebben het dan ook helemaal niet over de modepolitie, maar over het feit dat hét symbool voor vrouwenonderdrukking hier niet getolereerd wordt.

Wat de regels 'even verderop' zijn, ook al zijn ze over het algemeen waanzinning raar en bekrompen, gaan mij niets aan.
als in goochelaar
pi_56946848
+

Dit of een burkini, wat de fak is het verschil. En ook een uurtje voor dikke mensen... Tering, kan dat zwembad niet gesloten worden op basis van discriminatie of zo?

Er zijn dingen die ik aanstootgevend vind in zwembaden, maar dat zijn dan meer de neukende stelletjes in het bubbelbad, dan de mensen die gewoon netjes bedekking dragen.
pi_56946902
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:28 schreef Goochie het volgende:
We hebben het dan ook helemaal niet over de modepolitie, maar over het feit dat hét symbool voor vrouwenonderdrukking hier niet getolereerd wordt.
Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:35:57 #214
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56946971
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:

[..]

Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
Deze mevrouw misschien wel, maar de andere 99,9% doet dit niet vrijwillig.
als in goochelaar
pi_56947042
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef Goochie het volgende:

[..]

Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.

De enige die hier onderdrukkende maatstaven wil opleggen, ben jij. Snap je dat?
pi_56947057
ik durf er geld op te zetten dat de zwembaddirecteur morgen met het verhaal komt dat iedereen welkom is, met of zonder boerkini, dik en dun, iedereen.
stel dat er iemand met een amputatie of spasme o.i.d. moet die er ook uit omdat mensen zich gaan ergeren.

gewoon een goed geslaagd stukje van het Zwolse krantje wat nooit iemand leest.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56947165
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.
aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..

vertel, mag ik wel een lange rok aan of bedek in dan teveel ?
pleased to meet you
pi_56947202
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:

[..]

Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
pi_56947241
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:41 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..

vertel, mag ik wel een lange rok aan of bedek in dan teveel ?
Nee, het zwembad heeft deze afweging gemaakt, omdat reguliere bezoekers tijdens de normale openingsuren wegbleven.
Nogmaals een op zichzelf staande afweging. Geen beleid, wet of algeheel geldende regel, religieus voorschrift, gebod, etc.
pi_56947285
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?
zo'n pak is een uitkomst voor meer mensen, niet alleen moslims !
pleased to meet you
pi_56947337
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.

De enige die hier onderdrukkende maatstaven wil opleggen, ben jij. Snap je dat?
Ik denk dat jij je ook moet beseffen, dat bepaalde waarden en normen zich in verborgen codes uiten.
Een gewassen krot geknipte spijkerbroek als zwemkleding gebruiken kan, volgend, mij ook niet op algehele waardering rekenen of op een naaktstrand gekleed of niet geheel ontkleed rond lopen.
Dit is nog te 'on-Nederlands' en ik denk, dat op sommige plaatsen deze kleding niet integratie bevorderend is; het meer afstand kweekt.
pi_56947375
quote:

[..]

kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.
pi_56947380
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef moussie het volgende:

[..]

het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?
zo'n pak is een uitkomst voor meer mensen, niet alleen moslims !
De vraag was, hoe kom je erbij dat dit onderdrukkend is. Ik geef een mogelijke verklaring daarvoor.
Dit is niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_56947404
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:50 schreef Caesu het volgende:

[..]

kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.
Volgens mij gemengd zwemmen, als ik sommige hardliners hoor spreken.
pi_56947449
quote:

[..]

Oké, en wie heeft er besloten dat die vrouw volgens de Islamitische voorschriften leeft? Juist. Zij zelf. Niks geen onderdrukking. Ik kan me juist wel voorstellen dat zo'n burkini fijn is. In een normale bikini voel ik me ook vaak erg bloot, iedereen kan je zo zien... En de hoofdbedekking is ook alleen maar handig, net als een badmuts.
pi_56947518
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:52 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oké, en wie heeft er besloten dat die vrouw volgens de Islamitische voorschriften leeft? Juist. Zij zelf. Niks geen onderdrukking. Ik kan me juist wel voorstellen dat zo'n burkini fijn is. In een normale bikini voel ik me ook vaak erg bloot, iedereen kan je zo zien... En de hoofdbedekking is ook alleen maar handig, net als een badmuts.
Ik was er niet bij toen zij besloot zich te bekeren. Naar de omstandigheden daarvan gissen begin ik niet aan.
Wanneer er teveel weerstand is, omdat mensen om wat voor reden dan ook er nog niet aan toe zijn, kan ik me niet voorstellen dat het o-zo prettig is.
pi_56947628

Wat belachelijk. En ik woon er nog dichtbij ook. Mij zal je in elk geval niet horen klagen.
Ja, het is een beetje raar met zoveel kleding te gaan zwemmen. Maar aanstootgevend? Kom nou...
pi_56947658
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:31 schreef Toeps het volgende:
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]

Dit of een burkini, wat de fak is het verschil. En ook een uurtje voor dikke mensen... Tering, kan dat zwembad niet gesloten worden op basis van discriminatie of zo?
Ik heb het altijd een leuk zwembad gevonden. Nooit geweten dat ze daar zo intolerant zijn.
Overigens dat van die dikke mensen is helemaal onzin.
pi_56947670
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was er niet bij toen zij besloot zich te bekeren. Naar de omstandigheden daarvan gissen begin ik niet aan.
Wanneer er teveel weerstand is, omdat mensen om wat voor reden dan ook er nog niet aan toe zijn, kan ik me niet voorstellen dat het o-zo prettig is.
dus weerstand van andere badgasten betekent dat het voor haar niet prettig is ook al kiest ze er zelf voor?
dus dan zou ze haar eigen opvatting moeten laten varen voor groepsdruk?
echt, dit is een storm in bad water.
morgen krabbelt die zwembaddirecteur terug en blijkt het hele artikel een farce te zijn geweest.
pi_56947677
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is het ook niet, als je zomaar buitengesloten wordt op basis van uiterlijkheden
pleased to meet you
pi_56947765
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het ook niet, als je zomaar buitengesloten wordt op basis van uiterlijkheden
In Almelo mocht de vrouw in deze kleding ook na diverse klachten gewoon door zwemmen.
Ik geloof echter niet, dat er toen sprake was van integratie.
pi_56947805
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:02 schreef Caesu het volgende:

[..]

dus weerstand van andere badgasten betekent dat het voor haar niet prettig is ook al kiest ze er zelf voor?
dus dan zou ze haar eigen opvatting moeten laten varen voor groepsdruk?
echt, dit is een storm in bad water.
morgen krabbelt die zwembaddirecteur terug en blijkt het hele artikel een farce te zijn geweest.
Je begrijpt het niet. Haar keuze staat er even los van, want die heeft ze per slot van rekening al gemaakt.
De reactie vervolgens daarop van de mede badgasten lijkt mij niet o-zo plezierig, voor haar.
Dat is wat ik zeg.
pi_56947819
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef Goochie het volgende:

[..]

Begeef je je uberhaupt wel onder de praktiserende moslima's ?

Ik heb 'broeders' die hun vrouwen niet laten bedekken terwijl zij het wel willen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2008 15:12:57 ]
pi_56947873
Als een aanhanger van de Salafi Salih keur ik zelf zulks gedrag en kleding af.
Als Nederlander vind ik het wel weer goed dat de zusters participeren en dat ze er voor zorgen dat ze zich niet laten tegenhouden door opgelegde regels en toch een manier van deelnemen zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2008 15:15:27 ]
pi_56947879
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Begeef je je uberhaupt wel onder de praktiserende moslima's ?

Ik heb 'broeders' die hun vrouwen niet laten bedekken terwijl zij het wel willen.
Maar Trigger, er zijn natuurlijk ook 'broeders' die het weer anders doen.
pi_56947910
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Maar Trigger, er zijn natuurlijk ook 'broeders' die het weer anders doen.
Sure Friend,

Maar met bullsh*t komen als '99,9%' is net zo geloofwaardig als dat de Marokkanen eerste mensen op de maan waren.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:16:45 #237
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56947918
Het is gewoon bizar dat Nederlanders zichzelf op de borst slaan tegenover moslims omdat wij de vrijheid zo hoog houden, maar vervolgens wel iemand buitensluiten omdat ze geen blote benen heeft...
pi_56947925
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sure Friend,

Maar met bullsh*t komen als '99,9%' is net zo geloofwaardig als dat de Marokkanen eerste mensen op de maan waren.
Dat ben ik wel met je eens.
pi_56947945
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In Almelo mocht de vrouw in deze kleding ook na diverse klachten gewoon door zwemmen.
Ik geloof echter niet, dat er toen sprake was van integratie.
Wat weer eens duidelijk maakt dat 'de' Nederlander eigenlijk geen integratie wil maar volledige overgave aan de 'algemeen aanvaarde norm' .. komt 'zij' eindelijk haar huis uit en wil gewoon meedoen, krijgt 'zij' op deze manier de kous op haar kop
pleased to meet you
pi_56947947
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Haar keuze staat er even los van, want die heeft ze per slot van rekening al gemaakt.
De reactie vervolgens daarop van de mede badgasten lijkt mij niet o-zo plezierig, voor haar.
Dat is wat ik zeg.
pas toen ze er werd uitgezet werd het onplezierig denk ik. maar ik was er niet bij.

maar dan stel ik voor dat ze daar in zwolle elke week een uurtje extra speciaal zwemmen doen voor zwollenaren die allergisch zijn voor boerkini's.
en daarna een uurtje voor mensen die dikke mensen eng vinden.
pi_56948117
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:17 schreef Caesu het volgende:

[..]

pas toen ze er werd uitgezet werd het onplezierig denk ik. maar ik was er niet bij.

In Almelo waren er klachten en mocht de dame in deze kleding wel door zwemmen. Ik kan me niet voorstellen, dat het besluit van de directie toen meteen de opinie onder het publiek deed wijzigen.
Dat deed het ook niet, omdat de reguliere badgasten uiteindelijk wegbleven en dus niet gelaten het besluit aanvaardden.
pi_56948235
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:23 schreef flubberdewups het volgende:
Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw.
Helder. Dus moet het verboden worden.
pi_56948247
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat weer eens duidelijk maakt dat 'de' Nederlander eigenlijk geen integratie wil maar volledige overgave aan de 'algemeen aanvaarde norm' .. komt 'zij' eindelijk haar huis uit en wil gewoon meedoen, krijgt 'zij' op deze manier de kous op haar kop
Zo baanbrekende constatering is dit natuurlijk helemaal niet. Ook al is iemand volledig geïntegreerd, hij/zij blijft anders. Een maal Marokkaan, blijf je Marokkaan, een maal Turk, blijf je Turk, etc.
En in dit specifiek geval is het weliswaar een autochtoon, maar onderscheidt zij zich door middel van haar kleding op een 'on-Nederlandse manier', dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:33:20 #244
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56948299
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zo baanbrekende constatering is dit natuurlijk helemaal niet. Ook al is iemand volledig geïntegreerd, hij/zij blijft anders. Een maal Marokkaan, blijf je Marokkaan, een maal Turk, blijf je Turk, etc.
En in dit specifiek geval is het weliswaar een autochtoon, maar onderscheidt zij zich door middel van haar kleding op een 'on-Nederlandse manier', dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.
En dus jagen we haar weg. Leve boerenkool en spruitjes! Weg met alles wat anders is.
pi_56948309
De aller-, aller-, supergrootste vraag is natuurlijk: hoe weet die vent dat het 'm geld gaat kosten? Heeft hij de bezoekersaantallen geanalyseerd? Heeft hij klachten gekregen? Wat, hè, hoe, hm? Mij lijkt het namelijk gewoon een stom smoesje.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:34:53 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948324
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:02 schreef GewoneMan het volgende:
goeie reactie van het zwembad. als ik in een wetsuit aankom mag ik er ongetwijfeld ook niet in. en hoe je het wil noemen het is gewoon een wetsuit. niets minder en niets meer dan dat. wel heeft het een ander doel namelijk alles bedekken wat niet zichtbaar mag zijn. doet niets af aan het feit dat het een wetsuit is en ze er dus niet inmag
Ik denk dat je er wel in mag, hoor. Ik zwom in een bad waar schaatsers en wielrenners trainden als het weer hun training niet toeliet. Die hadden altijd een volle wetsuit aan.

De regel is altijd: geen buitenkleding.
pi_56948370
quote:
[b]Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.

zo werd de eerste neger ook achterin de bus geschopt.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:38:40 #248
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948407
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja, als ze niet extremistisch was dan had ze namelijk een gewoon badpak gehad. Het is nogal wat om zoveel moeite te doen en voor gek te staan voor een standpunt dat alleen extremistische moslims innemen - naar westerse maatstaven inderdaad een oer-conservatief standpunt.
Maar als je "extremistisch" zegt, denk ik aan bomaanslagen en handenafhakken enzo. Dat vind ik nogal een overkwalificatie voor iemand die alleen maar een soort ninjapak van badstof aanwil om te zwemmen.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:41:22 #249
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948468
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
Schandalig! Wat is er mis aan een burqini? Hebben de mensen in Zwolle nog nooit een hoofddoek gezien? Leuk dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Bovendien beschermt een burqini tegen verkrachtingen, meestal gepleegd door Nederlandse jongeren.
Wat een raar ouderwets standpunt. Alsof een vrouw in een bikini'tje het over zichzelf afroept als ze gaat zwemmen en daarna verkracht wordt.
pi_56948471
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:37 schreef Caesu het volgende:

[..]

zo werd de eerste neger ook achterin de bus geschopt.
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', je hoofd boven het maaiveld uitsteken...
  zondag 24 februari 2008 @ 15:43:46 #251
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56948538
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een raar ouderwets standpunt. Alsof een vrouw in een bikini'tje het over zichzelf afroept als ze gaat zwemmen en daarna verkracht wordt.
Ach, je hoeft er niet meteen de schuldvraag aan vast te plakken, maar ik denk dat statistisch gezien vrouwen in bikini vaker aangerand/verkracht worden.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:43:57 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948543
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:31 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Dat klopt. We zijn erg tolerant tegenover de intoleranten.
Wat is er intolerant aan een dame in een burqini?
  zondag 24 februari 2008 @ 15:45:00 #253
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948565
quote:
Op zondag 24 februari 2008 03:21 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

jawel zoals we hier tegen een burkini aankijken (gemiddeld zijn we er niet blij mee) en datzelfde geldt MINSTENS voor een bikini in een arabisch land
Jij zou graag willen dat het hier wordt ingericht zoals in Saoudi-Arabië qua strenge voorschriften en regels?
pi_56948603
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', je hoofd boven het maaiveld uitsteken...
nou precies - laat ieder dus z'n eigen outfit kiezen.
als bepaalde outfits niet kunnen vanwege hygiëne of scherpe onderdelen dan heeft de zwemdirecteur een punt.
maar niet vanwege een stel bekrompen zwollenaren.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:47:28 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948619
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Goochie het volgende:
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.

Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
Ik vind het echt van ultieme ironie spreken dat vooral mannen in dit topic voor vrouwen gaan bepalen wat zij aanmoeten, omdat hun vrije keuze een symbool is voor vrouwenonderdrukking
  zondag 24 februari 2008 @ 15:47:59 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948633
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
Ook in zwembaden gelden verborgen codes.
Ja, regels, ja. Zij overtrad geen regel.
pi_56948650
De moslima, Liselotte Buitelaar........
  zondag 24 februari 2008 @ 15:49:00 #258
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56948657
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind het echt van ultieme ironie spreken dat vooral mannen in dit topic voor vrouwen gaan bepalen wat zij aanmoeten, omdat hun vrije keuze een symbool is voor vrouwenonderdrukking
Wat maakt het uit of mannen of vrouwen zo'n standpunt verkondigen? Helemaal niets natuurlijk, jouw mening als autochtone vrouw is in deze niet meer waard dan de mijne als autochtone man.
pi_56948671
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
Alleen komt Mitch je niet van het strand af schoppen...
  zondag 24 februari 2008 @ 15:50:34 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948684
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:12 schreef Triggershot het volgende:
Deze zin betekent niet wat jij dacht dat-ie betekende toen je 'm in de haast intypte.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:51:00 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_56948700
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:30 schreef Monidique het volgende:
Helder. Dus moet het verboden worden.
Dat klinkt leuk contradictoir, maar verboden op onderdrukking zijn vrij bekend in Nederland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:52:48 #262
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948724
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, je hoeft er niet meteen de schuldvraag aan vast te plakken, maar ik denk dat statistisch gezien vrouwen in bikini vaker aangerand/verkracht worden.
Ik denk het niet. Sterker nog, ik zou wel eens wat meer onderbouwing willen zien voor die redenering.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:53:42 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948747
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:49 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of mannen of vrouwen zo'n standpunt verkondigen? Helemaal niets natuurlijk, jouw mening als autochtone vrouw is in deze niet meer waard dan de mijne als autochtone man.
Ja, maar ik ben hier niet degene die anderen gaat opleggen wat ze wel of niet moeten dragen.
pi_56948750
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Misschien voelen de andere dames zich naakt naast zon'n teletubbie?
pi_56948753
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk contradictoir, maar verboden op onderdrukking zijn vrij bekend in Nederland.
Ach, leuk contradictoir (dat moest ik even copy&pasten)... Het is uitermate tegenstrijdig, ongeacht de verboden op onderdrukking. Ik weet dat die er zijn, en dat is goed, hoor, maar ik reageerde niet op het bericht "het is altijd per se onderdrukkend, dus dat moeten we tegengaan". Nee.
quote:
Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw.
Voor sommigen staat het als symbool voor onderdrukken. Tsja.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:54:18 #266
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948759
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:48 schreef TrotsOpNederlanden het volgende:
De moslima, Liselotte Buitelaar........
Ja, dus? Vrijheid van godsdienst.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:56:34 #267
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948806
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Misschien voelen de andere dames zich naakt naast zon'n teletubbie?
Dan ligt dat aan die dames, en dan is het aan henzelf iets anders aan te trekken of niet. Ik heb ook wel eens topless op het strand gelegen, terwijl een Indiase vriendin weliswaar doorschijnende maar wel lichaamsbedekkende kleding aanhad. Ik vroeg of ze bezwaar had, zij zei nee. ik vroeg of ze er bezwaar tegen had me in te smeren, zij zei: alleen de achterkant, hoor, ik zei: okee.
Klaaaaaar.
Dat gezeik altijd.
pi_56948830
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:56 schreef Floripas het volgende:
Dat gezeik altijd.
Citaat van de dag. Discussie gesloten, toch?
pi_56948866
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Tuurlijk, en anders is eng, dat moeten we liefst asap verbieden, om 'onze' vrijheid te beschermen ..

intolerantie taz van intolerantie, klinkt leuk, maar als je het allemaal bij elkaar optelt .. kleding die niet gedragen mag worden, boeken die je liefst nog niet eens in huis mag hebben of minimaal gedeeltelijk zou moeten verscheuren .. het is dat er hier geen (lijf)straffen meer worden uitgedeeld voor dit soort overtredingen, maar voor de rest, in hoeverre verschilt dat eigenlijk .. is dit niet precies dezelfde intolerantie taz van andersdenkenden als dat 'hun' verweten wordt ?
pleased to meet you
pi_56948946
Wat wil Wilders eigenlijk doen met de Nederlandse moslims?
Lees: Autochtoon, 1 nationaliteit, zo blank en blond als Hitler maar wou?
Hoi Liselotte
  zondag 24 februari 2008 @ 16:03:35 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_56948968
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:54 schreef Monidique het volgende:
Voor sommigen staat het als symbool voor onderdrukken. Tsja.
Ik ben er zelf ook niet zo voor, maar het gaat hier, lijkt me, natuurlijk niet om de persoon in kwestie zelf. Als die ervoor kiest zichzelf volledig te onderwerpen, nouja, ze gaat haar gang maar. Als iemand in z'n eigen huis zichzelf in SS uniform hijst en rondjes marcheert, beetje vreemd, maar verder prima. Het gaat erom wat voor effect zo'n persoon heeft als hij dat in de publieke sfeer doet. Op familieleden van 9/11, 3/11, 7/7 etc. na, zal er natuurlijk niet echt persoonlijk leed opgerakeld worden, maar het gevaar bestaat dat dit 'symbool' zo algemeen geaccepteerd wordt dat de vrouwenonderdrukking zelf geaccepteerd wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_56949019
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan ligt dat aan die dames, en dan is het aan henzelf iets anders aan te trekken of niet. Ik heb ook wel eens topless op het strand gelegen, terwijl een Indiase vriendin weliswaar doorschijnende maar wel lichaamsbedekkende kleding aanhad. Ik vroeg of ze bezwaar had, zij zei nee. ik vroeg of ze er bezwaar tegen had me in te smeren, zij zei: alleen de achterkant, hoor, ik zei: okee.
Klaaaaaar.
Dat gezeik altijd.
Duidelijk.

De teletubbie bezorgt overlast.
pi_56949029
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Deze zin betekent niet wat jij dacht dat-ie betekende toen je 'm in de haast intypte.
Gefixt.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:13:44 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949214
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben er zelf ook niet zo voor, maar het gaat hier, lijkt me, natuurlijk niet om de persoon in kwestie zelf. Als die ervoor kiest zichzelf volledig te onderwerpen, nouja, ze gaat haar gang maar. Als iemand in z'n eigen huis zichzelf in SS uniform hijst en rondjes marcheert, beetje vreemd, maar verder prima. Het gaat erom wat voor effect zo'n persoon heeft als hij dat in de publieke sfeer doet. Op familieleden van 9/11, 3/11, 7/7 etc. na, zal er natuurlijk niet echt persoonlijk leed opgerakeld worden, maar het gevaar bestaat dat dit 'symbool' zo algemeen geaccepteerd wordt dat de vrouwenonderdrukking zelf geaccepteerd wordt.
Maar als vrouwen vrijwillig dit soort zaken aantrekken, wat is er dan vrouwenonderdrukking aan?
  zondag 24 februari 2008 @ 16:14:23 #275
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949237
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Duidelijk.

De teletubbie bezorgt overlast.
Hoe is dat in godsnaam overlast?
pi_56949453
Ik vind die Boerkini's oprecht mooi, vrouwelijk en vrolijk Dat zie ik liever dan vrouwen in te kleine bikini's met hun vetrollen erover heen Of mannen in zo'n speedo die je niet kan zien door de bierbuik.

En hoe weten ze nou of hun bezoekersaantallen teruglopen. Na 1x!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56949503
rare jongens die zwollenaren. en hier zitten er ook een paar.
maar ik denk toch niet dat het gedrag van die directeur stand gaat houden hier in nederland.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:25:32 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949572
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:13 schreef Floripas het volgende:
Maar als vrouwen vrijwillig dit soort zaken aantrekken, wat is er dan vrouwenonderdrukking aan?
Dat is het niet. Het schept de voorwaarden die vrouwenonderdrukking mogelijk maken.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:28:20 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949637
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het schept de voorwaarden die vrouwenonderdrukking mogelijk maken.
Ik denk dat er andere zaken zijn die vrouwenonderdrukking mogelijk maken. Maagdenvliesherstellende operaties, bijvoorbeeld. De volkomenkuts van deze wereld die vrouwen bespreken alsof ze achterlijk zijn. De oogluikend toegestane mensensmokkel in de prostitutie. Het sluiten van de blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Maar kledingcodes? Daar heb je echt geen burqa's voor nodig, hoor.
pi_56949641
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:30:08 #281
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949680
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

En Monidique, die kan het weten.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:31:16 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949705
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:
Moord ook, dan kun je het dragen van machinegeweren op straat nog wel verbieden.
pi_56949708
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

En Monidique, die kan het weten.
Ik ben de Vrouwenonderdrukker.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:32:00 #284
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949723
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Moord ook, dan kun je het dragen van machinegeweren op straat nog wel verbieden.
Dat is een drogredenering van jewelste, en jij bent slimmer dan dit.
pi_56949727
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zal dan ook niet beweren dat machinegeweren moord mogelijk maken. Met de duidelijke suggestie dat het anders niet mogelijk is.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:35:41 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949796
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat er andere zaken zijn die vrouwenonderdrukking mogelijk maken. Maagdenvliesherstellende operaties, bijvoorbeeld. De volkomenkuts van deze wereld die vrouwen bespreken alsof ze achterlijk zijn. De oogluikend toegestane mensensmokkel in de prostitutie. Het sluiten van de blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Maar kledingcodes? Daar heb je echt geen burqa's voor nodig, hoor.
Nou laat ik het zo zeggen, deze vrouwen kiezen moedwillig voor hun burka's, maar hun kinderen niet. Ook bij degenen die door de gemeenschap met de nek aangekeken worden omdat zij geen burka's dragen en daarom toch maar overstag gaan kun je niet spreken van een volledig vrije keuze. Zou jij een toekomstige wereld waarbij alle moslima's in Nederland met burka's rondlopen als een goede wereld zien? Of eentje waar je apathisch tegenover moet staan als regering zijnde?
  zondag 24 februari 2008 @ 16:36:47 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949822
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:32 schreef Floripas het volgende:
Dat is een drogredenering van jewelste, en jij bent slimmer dan dit.
"Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk" is een drogredenering. Dit is de echo daarvan.
pi_56949849
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:36 schreef speknek het volgende:

[..]

"Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk" is een drogredenering. Dit is de echo daarvan.
Dat is geen drogredenering. Vrouwenonderdrukking is geen functie van bepaalde technieken of kleding, maar een psychologisch fenomeen.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:45:18 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949974
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:38 schreef Monidique het volgende:
Dat is geen drogredenering. Vrouwenonderdrukking is geen functie van bepaalde technieken of kleding, maar een psychologisch fenomeen.
Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en je derhalve kunt zien als een functie van stimuli. Ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
pi_56949988
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
Ik zo natuurlijk ook niets met die van jou, .
  zondag 24 februari 2008 @ 16:50:24 #291
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56950087
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen, deze vrouwen kiezen moedwillig voor hun burka's, maar hun kinderen niet. Ook bij degenen die door de gemeenschap met de nek aangekeken worden omdat zij geen burka's dragen en daarom toch maar overstag gaan kun je niet spreken van een volledig vrije keuze. Zou jij een toekomstige wereld waarbij alle moslima's in Nederland met burka's rondlopen als een goede wereld zien? Of eentje waar je apathisch tegenover moet staan als regering zijnde?
Nee; ja.
Ik vind dat je aan zaken als kledingkeuze niet zou moeten morrelen. Ik persoonlijk ben ook voor het opheffen van een verbod op naaktloperij, maar dat is wel weer een heel ander debat.
Dat mensen zich verplicht voelen iets te doen met hun kleding is niet iets dat je voorkomt, zeker niet met ge- en verboden. Dat er vervolgens mensen uit die gemeenschap willen breken lijkt me heel gezond.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:56:08 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_56950189
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:50 schreef Floripas het volgende:
Nee; ja.
Ik vind dat je aan zaken als kledingkeuze niet zou moeten morrelen. Ik persoonlijk ben ook voor het opheffen van een verbod op naaktloperij, maar dat is wel weer een heel ander debat.
Dat mensen zich verplicht voelen iets te doen met hun kleding is niet iets dat je voorkomt, zeker niet met ge- en verboden. Dat er vervolgens mensen uit die gemeenschap willen breken lijkt me heel gezond.
Ok.
Ik vind dat geen slecht standpunt hoor, ik neig er zelf ook naar. De verdomde pragmaticus in me vraagt zich alleen af of wat hele basale kaders niet toch een wat prettigere samenleving oplevert.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:07:06 #293
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56950391
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ok.
Ik vind dat geen slecht standpunt hoor, ik neig er zelf ook naar. De verdomde pragmaticus in me vraagt zich alleen af of wat hele basale kaders niet toch een wat prettigere samenleving oplevert.
Nee, en prettige samenleving is er eentje waarin de overheid zch zo min mogelijk met dit soort persoonlijke keuzes bemoeit en beschermt tegen het opleggen van regels aan anderen.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:09:07 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_56950427
Jaja, maar over 'zo min mogelijk' kan nog best wat verschil in inzicht zijn. Een burkaverbod treft niet zo heel veel mensen.
pi_56950493
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en je derhalve kunt zien als een functie van stimuli. Ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
Het punt is dat boerka's (of burkini's, ) vrouwenonderdrukking niet mogelijk maken, maar er een uiting van zijn. Het is niet alsof Jamal een doek ziet en nu opeens bedenkt dat-ie zijn vrouw eindelijk kan onderdrukken. Ik snap wel wat je bedoelt, denk ik, als ik zo vrij mag zijn; het is een uiting van vrouwenonderdrukking die erg gemakkelijk is en vrouwenonderdrukking gemakkelijker in stand houdt.

Maar ik ben van mening dat de wijze waarop dingen gezegd worden, iets, maar niet alles, zegt over de wijze waarop het bedacht is. Wanneer je dus zegt dat boerka's vrouwenonderdrukking mogelijk maken, dan zie ik het als een verkeerde voorstelling van zaken, en een die ervoor zorgt dat het probleem niet wordt aangepakt of wordt genegeerd. Er is vrouwenonderdrukking, boerka's maken vrouwenonderdrukking mogelijk, boerka's zijn verboden, zie hier, geen vrouwenonderdrukking meer. Ik weet het, het is erg simpel gesteld, maar dat is mijn punt dus zo'n beetje.

P to the S, in stand houdt? Instandhoudt? In standhoudt? Ik kom er niet uit...
  zondag 24 februari 2008 @ 17:48:36 #296
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56951257
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, de dame in kwestie wordt onderdrukt lees ik net. Jezelf laten onderdrukken is intolerantie. En, want, het is het niet tolereren van tolerantie voor intolerante tolerantie. Of, en .. kramp .. in mijn vingers. Verborgen codes die zij negeert, en, en, ...

Ik weet het niet meer.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 24 februari 2008 @ 17:55:42 #297
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56951388
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:09 schreef speknek het volgende:
Jaja, maar over 'zo min mogelijk' kan nog best wat verschil in inzicht zijn. Een burkaverbod treft niet zo heel veel mensen.
Zo min mogelijk gaat niet over kwantiteit, maar kwaliteit. Hoeveel regels zijn er? En niet: hoeveel mensen raakt het?

Je wil ook geen regel dat roodharige mannen die Ron Paul zouden stemmen in Groningen woonachtig verplicht geen wii mogen kopen. Raakt bijna niemand, is wel kwalitatief heel erg ingrijpend.
pi_56951392
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, en prettige samenleving is er eentje waarin de overheid zch zo min mogelijk met dit soort persoonlijke keuzes bemoeit en beschermt tegen het opleggen van regels aan anderen.
Waar jij makkelijk aan voorbijgaat is dat als dit toegestaan wordt in ons land er ook mensen zullen zijn die mensen zonder burqini als slechter gaan zien. Dan krijg je vaders en broers die vrouwen gaan verplichten er zo bij te lopen.

Eigenlijk helpen we hiermee kwetsbare mensen in een positie waarbij ze niet zelf kunnen beslissen wat ze willen. Dan is het jammer, maar dan moet de enkeling die het (misschien) zelf wil maar wijken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:57:32 #299
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56951421
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Waar jij makkelijk aan voorbijgaat is dat als dit toegestaan wordt in ons land er ook mensen zullen zijn die mensen zonder burqini als slechter gaan zien. Dan krijg je vaders en broers die vrouwen gaan verplichten er zo bij te lopen.
Jij gaat er vanuit dat als je de keuzevrijheid voor vrouwen inperkt uiteindelijk hun vrijheid groter wordt? Dat vind ik een heel rare.

Ik heb ook wel eens een vriendje gehad die niet wilde dat ik een rokje aantrok, maar een spijkerbroek. Spijkerbroek maar verbieden dan?

Dat vriendje was overigens diezelfde middag weer vrijgezel.
pi_56951498
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo min mogelijk gaat niet over kwantiteit, maar kwaliteit. Hoeveel regels zijn er? En niet: hoeveel mensen raakt het?

Je wil ook geen regel dat roodharige mannen die Ron Paul zouden stemmen in Groningen woonachtig verplicht geen wii mogen kopen. Raakt bijna niemand, is wel kwalitatief heel erg ingrijpend.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken

Er is niemand die roodharige mannen die op Ron Paul stemmen en in Groningen wonen verplicht om zich aan bepaalde regels te houden. Wat betreft (ex)moslima's zitten de blijf van mijn lijf huizen er vol mee

Je kunt er vanuitgaan dat als er meerdere vrouwen in zo'n tent rondzwemmen dat er bepaalde bevolkingsgroepen (de mannen hiervan) druk gaan uitoefenen op de vrouwen uit deze groep om zich ook zo te gedragen.

Los daarvan is het zo dat iedereen in het zwembad zich deels moet ontkleden, je kunt ook niet in een winterjas naar de sauna gaan tussen de naakte mensen. Hierdoor voelen anderen zich bekeken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')