Ach, je hoeft er niet meteen de schuldvraag aan vast te plakken, maar ik denk dat statistisch gezien vrouwen in bikini vaker aangerand/verkracht worden.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een raar ouderwets standpunt. Alsof een vrouw in een bikini'tje het over zichzelf afroept als ze gaat zwemmen en daarna verkracht wordt.
Wat is er intolerant aan een dame in een burqini?quote:Op zondag 24 februari 2008 01:31 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Dat klopt. We zijn erg tolerant tegenover de intoleranten.
Jij zou graag willen dat het hier wordt ingericht zoals in Saoudi-Arabië qua strenge voorschriften en regels?quote:Op zondag 24 februari 2008 03:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jawel zoals we hier tegen een burkini aankijken (gemiddeld zijn we er niet blij mee) en datzelfde geldt MINSTENS voor een bikini in een arabisch land
nou precies - laat ieder dus z'n eigen outfit kiezen.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', je hoofd boven het maaiveld uitsteken...
Ik vind het echt van ultieme ironie spreken dat vooral mannen in dit topic voor vrouwen gaan bepalen wat zij aanmoeten, omdat hun vrije keuze een symbool is voor vrouwenonderdrukkingquote:Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Goochie het volgende:
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.
Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
Ja, regels, ja. Zij overtrad geen regel.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
Ook in zwembaden gelden verborgen codes.
Op een naaktstrand wordt ook niet gewaardeerd gekleed rond te lopen.
Wat maakt het uit of mannen of vrouwen zo'n standpunt verkondigen? Helemaal niets natuurlijk, jouw mening als autochtone vrouw is in deze niet meer waard dan de mijne als autochtone man.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind het echt van ultieme ironie spreken dat vooral mannen in dit topic voor vrouwen gaan bepalen wat zij aanmoeten, omdat hun vrije keuze een symbool is voor vrouwenonderdrukking
Alleen komt Mitch je niet van het strand af schoppen...quote:Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
Op een naaktstrand wordt ook niet gewaardeerd gekleed rond te lopen.
Deze zin betekent niet wat jij dacht dat-ie betekende toen je 'm in de haast intypte.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:12 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb 'broeders' die hun vrouwen niet laten bedekken terwijl zij het wel willen.
Dat klinkt leuk contradictoir, maar verboden op onderdrukking zijn vrij bekend in Nederland.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:30 schreef Monidique het volgende:
Helder. Dus moet het verboden worden.
Ik denk het niet. Sterker nog, ik zou wel eens wat meer onderbouwing willen zien voor die redenering.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, je hoeft er niet meteen de schuldvraag aan vast te plakken, maar ik denk dat statistisch gezien vrouwen in bikini vaker aangerand/verkracht worden.
Ja, maar ik ben hier niet degene die anderen gaat opleggen wat ze wel of niet moeten dragen.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of mannen of vrouwen zo'n standpunt verkondigen? Helemaal niets natuurlijk, jouw mening als autochtone vrouw is in deze niet meer waard dan de mijne als autochtone man.
Misschien voelen de andere dames zich naakt naast zon'n teletubbie?quote:Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is er intolerant aan een dame in een burqini?
Ach, leuk contradictoir (dat moest ik even copy&pasten)... Het is uitermate tegenstrijdig, ongeacht de verboden op onderdrukking. Ik weet dat die er zijn, en dat is goed, hoor, maar ik reageerde niet op het bericht "het is altijd per se onderdrukkend, dus dat moeten we tegengaan". Nee.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk contradictoir, maar verboden op onderdrukking zijn vrij bekend in Nederland.
Voor sommigen staat het als symbool voor onderdrukken. Tsja.quote:Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw.
Ja, dus? Vrijheid van godsdienst.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:48 schreef TrotsOpNederlanden het volgende:
De moslima, Liselotte Buitelaar........
Dan ligt dat aan die dames, en dan is het aan henzelf iets anders aan te trekken of niet. Ik heb ook wel eens topless op het strand gelegen, terwijl een Indiase vriendin weliswaar doorschijnende maar wel lichaamsbedekkende kleding aanhad. Ik vroeg of ze bezwaar had, zij zei nee. ik vroeg of ze er bezwaar tegen had me in te smeren, zij zei: alleen de achterkant, hoor, ik zei: okee.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien voelen de andere dames zich naakt naast zon'n teletubbie?
Citaat van de dag. Discussie gesloten, toch?quote:Op zondag 24 februari 2008 15:56 schreef Floripas het volgende:
Dat gezeik altijd.
Tuurlijk, en anders is eng, dat moeten we liefst asap verbieden, om 'onze' vrijheid te beschermen ..quote:Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo baanbrekende constatering is dit natuurlijk helemaal niet. Ook al is iemand volledig geïntegreerd, hij/zij blijft anders. Een maal Marokkaan, blijf je Marokkaan, een maal Turk, blijf je Turk, etc.
En in dit specifiek geval is het weliswaar een autochtoon, maar onderscheidt zij zich door middel van haar kleding op een 'on-Nederlandse manier', dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.
Ik ben er zelf ook niet zo voor, maar het gaat hier, lijkt me, natuurlijk niet om de persoon in kwestie zelf. Als die ervoor kiest zichzelf volledig te onderwerpen, nouja, ze gaat haar gang maar. Als iemand in z'n eigen huis zichzelf in SS uniform hijst en rondjes marcheert, beetje vreemd, maar verder prima. Het gaat erom wat voor effect zo'n persoon heeft als hij dat in de publieke sfeer doet. Op familieleden van 9/11, 3/11, 7/7 etc. na, zal er natuurlijk niet echt persoonlijk leed opgerakeld worden, maar het gevaar bestaat dat dit 'symbool' zo algemeen geaccepteerd wordt dat de vrouwenonderdrukking zelf geaccepteerd wordt.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:54 schreef Monidique het volgende:
Voor sommigen staat het als symbool voor onderdrukken. Tsja.
Duidelijk.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan ligt dat aan die dames, en dan is het aan henzelf iets anders aan te trekken of niet. Ik heb ook wel eens topless op het strand gelegen, terwijl een Indiase vriendin weliswaar doorschijnende maar wel lichaamsbedekkende kleding aanhad. Ik vroeg of ze bezwaar had, zij zei nee. ik vroeg of ze er bezwaar tegen had me in te smeren, zij zei: alleen de achterkant, hoor, ik zei: okee.
Klaaaaaar.
Dat gezeik altijd.
Gefixt.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Deze zin betekent niet wat jij dacht dat-ie betekende toen je 'm in de haast intypte.
Maar als vrouwen vrijwillig dit soort zaken aantrekken, wat is er dan vrouwenonderdrukking aan?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben er zelf ook niet zo voor, maar het gaat hier, lijkt me, natuurlijk niet om de persoon in kwestie zelf. Als die ervoor kiest zichzelf volledig te onderwerpen, nouja, ze gaat haar gang maar. Als iemand in z'n eigen huis zichzelf in SS uniform hijst en rondjes marcheert, beetje vreemd, maar verder prima. Het gaat erom wat voor effect zo'n persoon heeft als hij dat in de publieke sfeer doet. Op familieleden van 9/11, 3/11, 7/7 etc. na, zal er natuurlijk niet echt persoonlijk leed opgerakeld worden, maar het gevaar bestaat dat dit 'symbool' zo algemeen geaccepteerd wordt dat de vrouwenonderdrukking zelf geaccepteerd wordt.
Hoe is dat in godsnaam overlast?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Duidelijk.
De teletubbie bezorgt overlast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |