abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:26:15 #276
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59654630
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waarom is dat grappig?
Pffff
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_59662883
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:17 schreef rubbereend het volgende:
dit was het toernooi waarop we hem mochten afrekenen, kwartfinale eruit........ jammer maar helaas niet zo best. Tel daarbij het vorige WK en het beroerde spel in de kwalificaties.......... geen topper.
Precies, op de eindtoernooien was het gewoon niet goed genoeg. Van Basten was gewoon te groen als trainer toen hij begon. Bondscoach is een erebaan alleen weglegd voor toptrainers die een goede staat van dienst hebben. Voor van Basten was oranje een leerschool. Hij is de afgelopen jaren als trainer wel gegroeid, maar nog geen toptrainer. Deze selectie/generatie moet tot veel meer instaat zijn.
"..and in my brain it's going wrong.."
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:23:33 #278
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59662977
Genoegen nemen met Bassie of Bertje ... zegt genoeg over de ambitie van de knvb.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_59663646
Van Marwijk is gewoon een coach met veel (internationale) ervaring, die het nodige heeft meegemaakt. Logische keuze toch?

Keuzes voor Rijkaard en Van Basten daarentegen waren wel onlogisch, Rijkaard had Sparta laten degraderen en van Basten had helemaal geen ervaring op het hoogste niveau. Het Nederlands elftal is er niet om trainers te rijpen..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_59667045
Beste windvaantjes,

kunnen jullie je nog herinneren, een maand of wat geleden, toen "iedereen" het erover eens leek te zijn dat de behaalde resultaten dan misschien wel fantastisch waren (met uitzondering van die wedstrijd tegen Portugal dan), maar dat "we" vooral mooi en dominant spel van Oranje wensten/eisten? De beste cijfers ooit waren onbelangrijk, het ging om de manier waarop er gevoetbalt werd. Nou, dat mooie en dominante spel kwam er en we overleefden ook nog eens met 9 punten uit 3 wedstrijden de "poule des doods", wat heel weinig mensen voor mogelijk hadden gehouden. Het slecht scorende Oranje produceerde maar liefst 9 doelpunten in die "poule des doods" en onze "zwakke" verdediging kreeg er maar 1 tégen. Wereldkampioen Italie werd met 3-0 aan de kant gezet en vice-Wereldkampioen Frankrijk met 4-1... Zijn we nu blij? Nee, want nu telt ineens weer alleen het resultaat. Nederland is alleen maar tevreden als we kampioen worden, dat is namelijk de gewoonste zaak van de wereld, kampioen worden. Voor minder doen we het niet.

"Maar Tennessee? Ben jij dan niet teleurgesteld?" Ja natuurlijk, ik had het ook leuker gevonden als we wél kampoen waren geworden. Maar waar ik het meest in teleurgesteld ben is het Nederlandse publiek. Het Nederlandse publiek dat als dode vogeltjes daar in dat stadion zat toen we ineens met 0-1 achter stonden. Het Nederlandse publiek dat jaren lang Van Basten de grond in praatte tot we ineens met 3-0 van de wereldkampioen wonnen en hem toen op handen ging dragen om hem een week of twee later weer keihard te laten vallen. Dat Nederlandse publiek verdient het niet om "zichzelf" kampioen te noemen.

Marco Van Basten is op vele punten de beste Bondscoach die we ooit gehad hebben en hij verdient heel veel lof voor wat hij heeft bereikt met dit jonge Nederlands Elftal, ook al is het hem helaas niet gelukt een titel te pakken. Dat komt nog wel een keer hoop ik, als zijn hart tenminste groot genoeg is om dit Nederlandse klootjes-volk te vergeven en het ooit nog een keer te proberen.

Tegen Rusland ging het waarschijnlijk mis omdat Oranje in die wedstrijd niet de juiste "mentaliteit" had. Dat kan je een Bondscoach misschien verwijten. Het veel grotere probleem is de mentaliteit van het Nederlandse volk, en dat kunnen we allemaal alleen maar onszélf verwijten. Maar dat dat gebeurt is nog veel onwaarschijnlijker dan dat "we" binnenkort kampioen worden.
  woensdag 25 juni 2008 @ 06:41:44 #281
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59667677
Het resultaat heeft voor mij altijd gegolden. Maar dan wel op een EK of wk. En dan heb ik het slechts over 1 ding: kampioen worden. Werden we wereld- of Europees kampioen met Van Basten als coach?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 25 juni 2008 @ 10:31:04 #282
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59670274
quote:
[b]Op woensdag 25 juni 2008 01:39 schreef
Marco Van Basten is op vele punten de beste Bondscoach die we ooit gehad hebben en hij verdient heel veel lof voor wat hij heeft bereikt met dit jonge Nederlands Elftal, ook al is het hem helaas niet gelukt een titel te pakken.
Op welke punten, en wat heeft hij bereikt?
kankelul.
pi_59672523
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:31 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Op welke punten, en wat heeft hij bereikt?
Twee van de beste kwalificaties ooit, twee van de beste eerste rondes ooit in twee keer een "poule des doods", Italie de grootste nederlaag in 25 jaar toegebracht, hoogste winstpercentage ooit, laagste verlies percentage ooit, minste tegendoelpunten ooit en zo heeft hij nog wel een aantal records gebroken. En wat heb jij zelf bereikt?
pi_59672571
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 06:41 schreef Barca het volgende:
Het resultaat heeft voor mij altijd gegolden. Maar dan wel op een EK of wk. En dan heb ik het slechts over 1 ding: kampioen worden. Werden we wereld- of Europees kampioen met Van Basten als coach?
Het enige dat voor jou altijd heeft gegolden is dat je stoer loopt te doen door anderen af te kraken... Knap hoor...
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:09:24 #285
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59672880
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Twee van de beste kwalificaties ooit, twee van de beste eerste rondes ooit in twee keer een "poule des doods", Italie de grootste nederlaag in 25 jaar toegebracht, hoogste winstpercentage ooit, laagste verlies percentage ooit, minste tegendoelpunten ooit en zo heeft hij nog wel een aantal records gebroken.
Die cijfertjes zeggen me niks, het gaat altijd om het eindresultaat en niet om de uitslagen tegen Andorra en Macedonie.

Uiteindelijk koop je als Nederland zijnde er niks voor om er 2 keer op een groot toernooi na de poulefase gelijk uit te liggen. Helemaal niet als je zogenaamd het WK opgeeft voor het EK zoals Van Basten zei.
Mensen doen nu opeens alsof het een wereldwonder is dat Nederland die poulefase is doorgekomen, alsof we bij voorbaat geen schijn van kans maakten tegen die opermachtige Fransen, Italianen en Roemenen.
Ik zeg niet dat het geen goed resultaat is, maar uiteindelijk sta je gewoon twee keer met lege handen al vroeg in het toernooi. En daar hebben cruciale fouten van Van Basten, vooral tegen Rusland, aan meegewerkt.

Is Van Marwijk ook een wereldcoach omdat hij tijdens de winterstop eerste stond met Feyenoord?

Eindresultaat, eindresultaat, eindresultaat. Dáár gaat het om. Met een halve finale had Van Basten het goed gedaan.
Dat heeft hij niet bereikt, om nog maar te zwijgen over het WK2006.
quote:
En wat heb jij zelf bereikt?
kankelul.
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:10:27 #286
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59672900
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Twee van de beste kwalificaties ooit, twee van de beste eerste rondes ooit in twee keer een "poule des doods", Italie de grootste nederlaag in 25 jaar toegebracht, hoogste winstpercentage ooit, laagste verlies percentage ooit, minste tegendoelpunten ooit en zo heeft hij nog wel een aantal records gebroken.
Op zich heeft hij veel records gebroken, maar je koopt er maar bar weinig voor. Liever een bondscoach met minder indrukwekkende cijfers die een prijs mee naar huis neemt, dan alleen die records. Maar goed, de prestaties van Marco van Basten waren dit EK zowel qua spel als resultaat niet verkeerd, in elk geval beter dan ik vooraf verwachtte. Maar goed, om hem nou de beste bondscoach te noemen, vind ik wat tever gaan. Rinus Michels en Guus Hiddink waren beter, Frank Rijkaard minstens gelijkwaardig.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_59678743
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Op zich heeft hij veel records gebroken, maar je koopt er maar bar weinig voor. Liever een bondscoach met minder indrukwekkende cijfers die een prijs mee naar huis neemt, dan alleen die records. Maar goed, de prestaties van Marco van Basten waren dit EK zowel qua spel als resultaat niet verkeerd, in elk geval beter dan ik vooraf verwachtte. Maar goed, om hem nou de beste bondscoach te noemen, vind ik wat tever gaan. Rinus Michels en Guus Hiddink waren beter, Frank Rijkaard minstens gelijkwaardig.
Ik noem hem dan ook niet de beste bondscoach ooit, die eer blijft voorlopig aan Rinus Michels (leuk voor Rinus Michels en zijn nabestaanden, jammer voor ons) omdat hij voorlopig de enige blijft die ooit wél een toernooi won. Maar ook Michels werd vaker niét kampioen dan wél en had vaak beter materiaal tot zijn beschikking dan Van basten. Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter de TT die overigens door een van de mods is verandert zonder dat ik daar om had gevraagd. Wél is Van Basten op meerdere statistische punten de beste bondscoach die we ooit hebben gehad, dat valt niet te ontkennen. Op die punten was Van Basten béter dan Michels, Hiddink, Advocaat, Rijkaard en alle anderen. Mensen die vinden dat alleen een kampioenschap telt en verder niets zien een leven vol onnodige teleurstelling tegemoet en hebben een weinig realistische instelling.
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:59:21 #288
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59678831
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:55 schreef Tennessee het volgende:
Mensen die vinden dat alleen een kampioenschap telt en verder niets zien een leven vol onnodige teleurstelling tegemoet en hebben een weinig realistische instelling.
Ik zeg niet dat alleen een kampioenschap telt. De resultaten die Van Basten heeft gehaald zijn echter wel heel erg triest.

Rijkaard en Hiddink hebben het wat dat betreft beter gedaan.
kankelul.
pi_59678926
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:09 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Die cijfertjes zeggen me niks, het gaat altijd om het eindresultaat en niet om de uitslagen tegen Andorra en Macedonie.

Uiteindelijk koop je als Nederland zijnde er niks voor om er 2 keer op een groot toernooi na de poulefase gelijk uit te liggen. Helemaal niet als je zogenaamd het WK opgeeft voor het EK zoals Van Basten zei.
Mensen doen nu opeens alsof het een wereldwonder is dat Nederland die poulefase is doorgekomen, alsof we bij voorbaat geen schijn van kans maakten tegen die opermachtige Fransen, Italianen en Roemenen.
Ik zeg niet dat het geen goed resultaat is, maar uiteindelijk sta je gewoon twee keer met lege handen al vroeg in het toernooi. En daar hebben cruciale fouten van Van Basten, vooral tegen Rusland, aan meegewerkt.

Is Van Marwijk ook een wereldcoach omdat hij tijdens de winterstop eerste stond met Feyenoord?

Eindresultaat, eindresultaat, eindresultaat. Dáár gaat het om. Met een halve finale had Van Basten het goed gedaan.
Dat heeft hij niet bereikt, om nog maar te zwijgen over het WK2006.
[..]

Een en al onzin wat je zegt... We mogen er trots op zijn dat we ons (weer) hebben gekwalificeert. We mogen er (weer) trots op zijn dat we met prachtige cijfers de "poule des doods" hebben weten te overleven. Van de 16 deelnemers kan er maar één kampioen worden en helaas zijn wij dat dit keer niet. Het is een keuze om nu net te doen alsof we niets hebben bereikt en we ons zouden moeten schamen, of dat Van Basten zich zou moeten schamen... Van Basten is voor mij een Wereldcoach vanwege wat hij heeft bereikt met een door hem op poten gezet nieuw Nederlands elftal. Voor jou is hij blijkbaar een loser omdat hij geen perfecte prestatie heeft afgeleverd. Voor mij ben jij een loser omdat je niet kan/wil zien wat hij wél heeft bereikt en aangedurft.
pi_59678988
Hij heeft Nederland weer op de voetbalkaart gezet met dit toernooi.
Van te voren had ik ook niet verwacht dat we de poule zouden overleven.
Jammer dat we er alleen kansloos tegen de Russen uitgingen.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:10:41 #291
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59679130
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:03 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Een en al onzin wat je zegt... We mogen er trots op zijn dat we ons (weer) hebben gekwalificeert. We mogen er (weer) trots op zijn dat we met prachtige cijfers de "poule des doods" hebben weten te overleven. Van de 16 deelnemers kan er maar één kampioen worden en helaas zijn wij dat dit keer niet. Het is een keuze om nu net te doen alsof we niets hebben bereikt en we ons zouden moeten schamen, of dat Van Basten zich zou moeten schamen... Van Basten is voor mij een Wereldcoach vanwege wat hij heeft bereikt met een door hem op poten gezet nieuw Nederlands elftal. Voor jou is hij blijkbaar een loser omdat hij geen perfecte prestatie heeft afgeleverd. Voor mij ben jij een loser omdat je niet kan/wil zien wat hij wél heeft bereikt en aangedurft.
Als jij zo'n kwalificatie nog serieus neemt, dan ben je de enige.

Inderdaad mogen we er trots op zijn dat we ons hebben gehandhaafd in de poule des doods, maar toch kan je na de wedstrijd tegen Rusland wel enige kritiek op Van Basten hebben hoor.
En zoals ik al aangaf, het is nou ook weer geen wereldwonder hé. Dat we de poule doorkwamen.
Laten we even realistisch blijven.

Hij hoefde van mij helemaal geen perfecte prestatie af te leveren hoor, het is alleen wel erg triest dat hij het WK opoffert om tijdens de kwartfinale EK beginnersfouten eerste klas (!) te maken waardoor je gewoon wordt afgedroogd door Rusland.

Voor Nederland is 2x uitgeschakeld worden na de groepsfase op grote toernooien gewoon een slechte prestatie.
Niets meer, niets minder.
Maar voor jou is hij blijkbaar een held.
kankelul.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:11:09 #292
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59679139
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:55 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ik noem hem dan ook niet de beste bondscoach ooit, die eer blijft voorlopig aan Rinus Michels (leuk voor Rinus Michels en zijn nabestaanden, jammer voor ons) omdat hij voorlopig de enige blijft die ooit wél een toernooi won. Maar ook Michels werd vaker niét kampioen dan wél en had vaak beter materiaal tot zijn beschikking dan Van basten. Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter de TT die overigens door een van de mods is verandert zonder dat ik daar om had gevraagd. Wél is Van Basten op meerdere statistische punten de beste bondscoach die we ooit hebben gehad, dat valt niet te ontkennen. Op die punten was Van Basten béter dan Michels, Hiddink, Advocaat, Rijkaard en alle anderen. Mensen die vinden dat alleen een kampioenschap telt en verder niets zien een leven vol onnodige teleurstelling tegemoet en hebben een weinig realistische instelling.
Op zich kopen wij niets voor die uitstekende cijfers, de groepsfase was briljant en toch vliegen we er in de kwartfinale uit, juist als het erom gaat. Duitsland, Turkije, Spanje en Rusland presteerden allen stukken minder in de groepsfase en kwalificatie, toch maken zij nog kans op de Europese titel en Nederland niet. Lijkt me duidelijk dat ik liever had dat de cijfers een stuk minder waren, maar dat wij komende zondag zouden zegevieren in Wenen, want nu heb je helemaal niets.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_59679140
Ga je nu een Van Basten verdedigen die zelf wél zegt dat hij gefaald heeft?

Twee keer verloren in de eerste wedstrijd van de knockoutfase, dan ben je qua prestatie gezien niet één van de beste bondscoaches. Eén ieder die wel verder is gekomen dan een 1/8e finale (WK) of kwartfinale (EK) heeft in mijn ogen beter gepresteerd. Van Basten heeft het aardig gedaan, niet meer dan dat.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59679192
Qua prestaties op de eindronde is het trouwens wel een van de slechtste
pi_59679214
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:09 schreef MarkNMGN het volgende:

Tegen Macedonië wisten we twee keer niet te winnen (!).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:14:21 #296
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59679251
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:13 schreef RayMania het volgende:

[..]

Dat wist ik niet eens meer
kankelul.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:16:51 #297
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_59679324
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:13 schreef RayMania het volgende:

[..]

Van Marwijk kan zijn borst nat maken.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:19:54 #298
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59679413
Ben benieuwd hoe hij het zal gaan doen bij Ajax, als clubtrainer/coach is het nog een groentje natuurlijk.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:22:00 #299
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59679486
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:12 schreef sjimz het volgende:
Qua prestaties op de eindronde is het trouwens wel een van de slechtste
Maar wel geweldig gekwalificeerd en boven verwachting de groepsfase overleefd, alleen jammer dat wanneer het er écht om gaat, Oranje meteen uitgeschakeld werd onder Marco van Basten.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:23:25 #300
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59679530
Sinds wanneer hechten we zoveel waarde aan de kwalificatieronde

Dat is, op een uitschieter na, toch altijd een formaliteit voor het Nederlands Elftal?
kankelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')