Pffffquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waarom is dat grappig?
Precies, op de eindtoernooien was het gewoon niet goed genoeg. Van Basten was gewoon te groen als trainer toen hij begon. Bondscoach is een erebaan alleen weglegd voor toptrainers die een goede staat van dienst hebben. Voor van Basten was oranje een leerschool. Hij is de afgelopen jaren als trainer wel gegroeid, maar nog geen toptrainer. Deze selectie/generatie moet tot veel meer instaat zijn.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:17 schreef rubbereend het volgende:
dit was het toernooi waarop we hem mochten afrekenen, kwartfinale eruit........ jammer maar helaas niet zo best. Tel daarbij het vorige WK en het beroerde spel in de kwalificaties.......... geen topper.
Op welke punten, en wat heeft hij bereikt?quote:[b]Op woensdag 25 juni 2008 01:39 schreef
Marco Van Basten is op vele punten de beste Bondscoach die we ooit gehad hebben en hij verdient heel veel lof voor wat hij heeft bereikt met dit jonge Nederlands Elftal, ook al is het hem helaas niet gelukt een titel te pakken.
Twee van de beste kwalificaties ooit, twee van de beste eerste rondes ooit in twee keer een "poule des doods", Italie de grootste nederlaag in 25 jaar toegebracht, hoogste winstpercentage ooit, laagste verlies percentage ooit, minste tegendoelpunten ooit en zo heeft hij nog wel een aantal records gebroken. En wat heb jij zelf bereikt?quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:31 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Op welke punten, en wat heeft hij bereikt?
Het enige dat voor jou altijd heeft gegolden is dat je stoer loopt te doen door anderen af te kraken... Knap hoor...quote:Op woensdag 25 juni 2008 06:41 schreef Barca het volgende:
Het resultaat heeft voor mij altijd gegolden. Maar dan wel op een EK of wk. En dan heb ik het slechts over 1 ding: kampioen worden. Werden we wereld- of Europees kampioen met Van Basten als coach?
Die cijfertjes zeggen me niks, het gaat altijd om het eindresultaat en niet om de uitslagen tegen Andorra en Macedonie.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Twee van de beste kwalificaties ooit, twee van de beste eerste rondes ooit in twee keer een "poule des doods", Italie de grootste nederlaag in 25 jaar toegebracht, hoogste winstpercentage ooit, laagste verlies percentage ooit, minste tegendoelpunten ooit en zo heeft hij nog wel een aantal records gebroken.
quote:En wat heb jij zelf bereikt?
Op zich heeft hij veel records gebroken, maar je koopt er maar bar weinig voor. Liever een bondscoach met minder indrukwekkende cijfers die een prijs mee naar huis neemt, dan alleen die records. Maar goed, de prestaties van Marco van Basten waren dit EK zowel qua spel als resultaat niet verkeerd, in elk geval beter dan ik vooraf verwachtte. Maar goed, om hem nou de beste bondscoach te noemen, vind ik wat tever gaan. Rinus Michels en Guus Hiddink waren beter, Frank Rijkaard minstens gelijkwaardig.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Twee van de beste kwalificaties ooit, twee van de beste eerste rondes ooit in twee keer een "poule des doods", Italie de grootste nederlaag in 25 jaar toegebracht, hoogste winstpercentage ooit, laagste verlies percentage ooit, minste tegendoelpunten ooit en zo heeft hij nog wel een aantal records gebroken.
Ik noem hem dan ook niet de beste bondscoach ooit, die eer blijft voorlopig aan Rinus Michels (leuk voor Rinus Michels en zijn nabestaanden, jammer voor ons) omdat hij voorlopig de enige blijft die ooit wél een toernooi won. Maar ook Michels werd vaker niét kampioen dan wél en had vaak beter materiaal tot zijn beschikking dan Van basten. Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter de TT die overigens door een van de mods is verandert zonder dat ik daar om had gevraagd. Wél is Van Basten op meerdere statistische punten de beste bondscoach die we ooit hebben gehad, dat valt niet te ontkennen. Op die punten was Van Basten béter dan Michels, Hiddink, Advocaat, Rijkaard en alle anderen. Mensen die vinden dat alleen een kampioenschap telt en verder niets zien een leven vol onnodige teleurstelling tegemoet en hebben een weinig realistische instelling.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op zich heeft hij veel records gebroken, maar je koopt er maar bar weinig voor. Liever een bondscoach met minder indrukwekkende cijfers die een prijs mee naar huis neemt, dan alleen die records. Maar goed, de prestaties van Marco van Basten waren dit EK zowel qua spel als resultaat niet verkeerd, in elk geval beter dan ik vooraf verwachtte. Maar goed, om hem nou de beste bondscoach te noemen, vind ik wat tever gaan. Rinus Michels en Guus Hiddink waren beter, Frank Rijkaard minstens gelijkwaardig.
Ik zeg niet dat alleen een kampioenschap telt. De resultaten die Van Basten heeft gehaald zijn echter wel heel erg triest.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:55 schreef Tennessee het volgende:
Mensen die vinden dat alleen een kampioenschap telt en verder niets zien een leven vol onnodige teleurstelling tegemoet en hebben een weinig realistische instelling.
Een en al onzin wat je zegt... We mogen er trots op zijn dat we ons (weer) hebben gekwalificeert. We mogen er (weer) trots op zijn dat we met prachtige cijfers de "poule des doods" hebben weten te overleven. Van de 16 deelnemers kan er maar één kampioen worden en helaas zijn wij dat dit keer niet. Het is een keuze om nu net te doen alsof we niets hebben bereikt en we ons zouden moeten schamen, of dat Van Basten zich zou moeten schamen... Van Basten is voor mij een Wereldcoach vanwege wat hij heeft bereikt met een door hem op poten gezet nieuw Nederlands elftal. Voor jou is hij blijkbaar een loser omdat hij geen perfecte prestatie heeft afgeleverd. Voor mij ben jij een loser omdat je niet kan/wil zien wat hij wél heeft bereikt en aangedurft.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:09 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Die cijfertjes zeggen me niks, het gaat altijd om het eindresultaat en niet om de uitslagen tegen Andorra en Macedonie.
Uiteindelijk koop je als Nederland zijnde er niks voor om er 2 keer op een groot toernooi na de poulefase gelijk uit te liggen. Helemaal niet als je zogenaamd het WK opgeeft voor het EK zoals Van Basten zei.
Mensen doen nu opeens alsof het een wereldwonder is dat Nederland die poulefase is doorgekomen, alsof we bij voorbaat geen schijn van kans maakten tegen die opermachtige Fransen, Italianen en Roemenen.![]()
Ik zeg niet dat het geen goed resultaat is, maar uiteindelijk sta je gewoon twee keer met lege handen al vroeg in het toernooi. En daar hebben cruciale fouten van Van Basten, vooral tegen Rusland, aan meegewerkt.
Is Van Marwijk ook een wereldcoach omdat hij tijdens de winterstop eerste stond met Feyenoord?
Eindresultaat, eindresultaat, eindresultaat. Dáár gaat het om. Met een halve finale had Van Basten het goed gedaan.
Dat heeft hij niet bereikt, om nog maar te zwijgen over het WK2006.
[..]
Als jij zo'n kwalificatie nog serieus neemt, dan ben je de enige.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Een en al onzin wat je zegt... We mogen er trots op zijn dat we ons (weer) hebben gekwalificeert. We mogen er (weer) trots op zijn dat we met prachtige cijfers de "poule des doods" hebben weten te overleven. Van de 16 deelnemers kan er maar één kampioen worden en helaas zijn wij dat dit keer niet. Het is een keuze om nu net te doen alsof we niets hebben bereikt en we ons zouden moeten schamen, of dat Van Basten zich zou moeten schamen... Van Basten is voor mij een Wereldcoach vanwege wat hij heeft bereikt met een door hem op poten gezet nieuw Nederlands elftal. Voor jou is hij blijkbaar een loser omdat hij geen perfecte prestatie heeft afgeleverd. Voor mij ben jij een loser omdat je niet kan/wil zien wat hij wél heeft bereikt en aangedurft.
Op zich kopen wij niets voor die uitstekende cijfers, de groepsfase was briljant en toch vliegen we er in de kwartfinale uit, juist als het erom gaat. Duitsland, Turkije, Spanje en Rusland presteerden allen stukken minder in de groepsfase en kwalificatie, toch maken zij nog kans op de Europese titel en Nederland niet. Lijkt me duidelijk dat ik liever had dat de cijfers een stuk minder waren, maar dat wij komende zondag zouden zegevieren in Wenen, want nu heb je helemaal niets.quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik noem hem dan ook niet de beste bondscoach ooit, die eer blijft voorlopig aan Rinus Michels (leuk voor Rinus Michels en zijn nabestaanden, jammer voor ons) omdat hij voorlopig de enige blijft die ooit wél een toernooi won. Maar ook Michels werd vaker niét kampioen dan wél en had vaak beter materiaal tot zijn beschikking dan Van basten. Voor de duidelijkheid, er staat een vraagteken achter de TT die overigens door een van de mods is verandert zonder dat ik daar om had gevraagd. Wél is Van Basten op meerdere statistische punten de beste bondscoach die we ooit hebben gehad, dat valt niet te ontkennen. Op die punten was Van Basten béter dan Michels, Hiddink, Advocaat, Rijkaard en alle anderen. Mensen die vinden dat alleen een kampioenschap telt en verder niets zien een leven vol onnodige teleurstelling tegemoet en hebben een weinig realistische instelling.
Tegen Macedonië wisten we twee keer niet te winnen (!).quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:09 schreef MarkNMGN het volgende:
Die cijfertjes zeggen me niks, het gaat altijd om het eindresultaat en niet om de uitslagen tegen Andorra en Macedonie.
Dat wist ik niet eens meerquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:13 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tegen Macedonië wisten we twee keer niet te winnen (!).
Van Marwijk kan zijn borst nat maken.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:13 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tegen Macedonië wisten we twee keer niet te winnen (!).
Maar wel geweldig gekwalificeerd en boven verwachting de groepsfase overleefd, alleen jammer dat wanneer het er écht om gaat, Oranje meteen uitgeschakeld werd onder Marco van Basten.quote:Op woensdag 25 juni 2008 16:12 schreef sjimz het volgende:
Qua prestaties op de eindronde is het trouwens wel een van de slechtste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |