zei de fokkerquote:Op zondag 24 februari 2008 20:18 schreef krvabo het volgende:
Dude wat doe je.. beetje fokkers uitnodigen!
Kwam er net achter ja, bedankt!quote:Op maandag 25 februari 2008 16:27 schreef Thrilled het volgende:
Polis = town name, kan je aanpassen bij je Town Hall, Cahir
/edit
bij nieuwe messages licht je "Diplomacy" poppetje op
* DeHovenier is al actief op GoTquote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:42 schreef Bierbroeder het volgende:
* Bierbroeder is al actief op GoT
Dit is geen tweakersquote:We proberen de tweakers allemaal in Epsilon te krijgen!!!
quote:A foreign trade fleet from Dromania has bought the following goods in Akkad :
* Wine: 200
* at a price per unit of:Gold: 25
Toevallig geen Marble voor mij beschikbaar?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:17 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb een kolonie op een marble-eiland
declare warzor to GoT?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:41 schreef tha_one het volgende:
Vind het wel leuk, misschien voor in de OP er is nu ook een FOK alliantie opgericht, we zijn nog niet zo groot.
Eta hierquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:51 schreef Dolly96 het volgende:
Zijn er nog mensen die ook op Eta spelen?
Waar zit je dan?quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:11 schreef KNAK het volgende:
[..]
Eta hier
Leuk spelletje maar, nu heb ik genoeg hout en wijn , maar geen fucking marble en cristal , hoe kom ik daar aan? (wijn en hout zijn als enige op mn eiland verkrijgbaar dmv harvesten)
Ik heb nu 124k in kasquote:A foreign trade fleet from xipol has bought the following goods in Akkad :
* Marble: 1500
* at a price per unit of:Gold: 20
Dit las ik net ergens op IRCquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:27 schreef DeHovenier het volgende:
Dit tikt wel lekker aan
[..]
Ik heb nu 124k in kas
Idd, is er ergens een forum?quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:28 schreef Cahir het volgende:
[..]
Dit las ik net ergens op IRC![]()
Maar over de FOK! alliance. Waar ken ik meer info vinden?
27:69 Dhakastanquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:26 schreef Dolly96 het volgende:
[..]
Waar zit je dan?Ik wil altijd wel hout hebben. Heb 150 marble in de aanbieding
quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:28 schreef Cahir het volgende:
[..]
Dit las ik net ergens op IRC![]()
Maar over de FOK! alliance. Waar ken ik meer info vinden?
-edit nvm-quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:37 schreef tha_one het volgende:
we zitten op coldfront #fok-ikariam
Er is ook een forum maar daar is weinig bedrijvigheid.
om groter te groeien is een palace belangrijk. je kunt dan andere eilanden koloniseren.
ligt eraan hoever je al bent. Op dit moment is dat alliantie gebeuren nog niet zo goed uitgewerkt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 20:46 schreef KNAK het volgende:
Zit me af te vragen of het niet leuker is om mn useraccount op te geven en met Fok alliance te beginnen
..
sorry ben niet zo'n ster met IRC, vind het eigenlijk gewoon een K*T progje.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:10 schreef Cahir het volgende:
[..]
Zou je wat meer gegevens over coldfront kunnen posten? Want ik kan nu niet conncecten met mIRC..
Standaardprijzen voor de verkoop is 20 gp/stuk. Je kan ook als tussenhandelaar werken en zo wat geld verdienen, maar dat hangt dan af van de markt in je buurt. Bv. je koopt marble voor 7 gp/stuk, en dan verkoop je ze weer voor 15 gp/stuk ofzo.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:08 schreef KNAK het volgende:
Ik zie nu pas de trading postlekker snel
Zo kan je dus er al in knallen wat je wil verkopen, hoeveel per stuk enz.
Datgene wat je wilt verkopen, als je dat invult, gaat gelijk van je "stock" af.
Wat zijn zo'n beetje de standaard prijzen per eenheid voor alle resources? hout / wine / marble / etc ?
Jammer dat alle transacties met resources met goud betaald/afgerekend moeten worden in goud in die "automatische modus" , en niet met ander spul (wine voor marble etc)
Tis me al geluktquote:Op woensdag 5 maart 2008 21:22 schreef tha_one het volgende:
[..]
sorry ben niet zo'n ster met IRC, vind het eigenlijk gewoon een K*T progje.
dank!quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:22 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Standaardprijzen voor de verkoop is 20 gp/stuk. Je kan ook als tussenhandelaar werken en zo wat geld verdienen, maar dat hangt dan af van de markt in je buurt. Bv. je koopt marble voor 7 gp/stuk, en dan verkoop je ze weer voor 15 gp/stuk ofzo.
Als je grondstoffen wil inkopen is de prijs zo ongeveer 0-10 gp/stuk, verkopen is van 10-20 gp/stuk, maar nogmaals, dat hangt af van je markt. Als je de enige ben die wijn verkoopt kan je rustig 25gp/stuk vragen, maar als er 6 mensen zijn die wijjn verkopen, en de laagste prijs die ze aanbieden is 13gp/stuk, dan kan je net daaronder zitten kwa prijs, dus 12gp/stuk
Hoe hoger het level van je tradingpost, hoe wijder je radius in de wereld wordt zegmaar. Op level 5 heb je een radius van 3 en kan je dus aan meer eilanden je handelswaar kwijt.
Kijk in de buurt of er een marble eiland is met een paar inactives..... en dan plunderen die handelquote:Op donderdag 6 maart 2008 20:00 schreef KNAK het volgende:
Niemand die marble aanbied
irritant als de ##$% , nu kan ik niet verder met bouwen
ik weet 't, daarom ook diequote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:52 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Je kan die naam ook veranderen hoor
Embassy bouwen!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:20 schreef terme het volgende:
Hoi Ik ben deze week ook begonnen met het spelletje op epsilon server. ik zit op 66:92. Heb inmiddels ook 1 kolonie gebouwd gister en heb crystal en marble als luxery goods. Mijn steden zijn byzantion en bactra op een ander eiland.
Hoe kan ik de FOK alliance joinen?
quote:Op maandag 17 maart 2008 07:09 schreef KNAK het volgende:
Spel is leuk tijdverdrijf!!
1 van mijn handelsschepen met Sulphur wat ik gekocht heb is "intercepted"
Wat doe ik hier tegen? schipje heroveren? of kan ik deze als verloren beschouwen?
er is toch geen maximaal aantal?quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:54 schreef DirkZz het volgende:
Trouwens een vraag.
Stel ik heb 60 man in de houtfabriek werken, en na XX uur heb ik het maximaal aantal hout (1000).
Stoppen ze dan automatisch met werken? ( en krijg ik dus 4 Gold per uur ).
heb je arbeiders?quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:16 schreef hierissieweer het volgende:
PFFF, ik heb een kolonie nu, hij is klaar, maar ik kan op het eiland niet houtzagerij in en niet de marmer mijn in.... Wat doe ik verkeerd?
Hoe krijg je die dan? Want dat heb ik in mijn stad niet hoeven te maken toch?quote:
bij mij was dat een voorwaarde bij het stichten van een nieuwe kolonie, misschien heb je ze na het stichten ergens anders aan het werk gezet ofzo?quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:30 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Hoe krijg je die dan? Want dat heb ik in mijn stad niet hoeven te maken toch?
Jap heb nu 49 inwoners in die stad...quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:34 schreef Jump het volgende:
Moet je bij een kolonie niet 40 mensjes meenemen?
Ach zeur nietquote:Op maandag 5 mei 2008 22:36 schreef Jump het volgende:
EN me laten overhalen door dagonet om het ook maar eens te spelen
Op jouw eiland is het inderdaad wel ernstig ja.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:02 schreef Jump het volgende:
Pff, hoeveel mannetjes moet je sturen om te plunderen? Al denk ik dat de andere actieve mensen op mijn eiland die inactievelingen al geplunderd hebben.
Kan je stad niet vinden.quote:Op maandag 17 maart 2008 22:32 schreef Montagui het volgende:
Ook begonnen. Treidios 8:14 > Caynsville......hoe join ik FOK!?
Zijn ze wel 'happy'? Geef je ze wijn of heb je een museum. Heerst er corruptie - Governor?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:04 schreef Jump het volgende:
Het onderhoud van mijn eerste kolonie schommelt enorm. Deze middag was het 50, dan weer eens 70, en dan terug naar 50, nu is het 78. Dit terwijl de stad stilletjes (maar 6.88 per uur) groeit, en er geen leger gestationeerd is
Zelfs spionnen maken en deze defensief gebruikenquote:Op zondag 18 mei 2008 15:39 schreef Jump het volgende:
Als er een vijandige stpion in je stad is, hoe kan je er hem uitkrijgen?
Probeer je op de correcte site in te loggen. Aangezien er een .com, .org en .nl site is.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:32 schreef Hukkie het volgende:
Vaag is dat, gisteren verse account aangemaakt en paar uur gespeeld, nu kan ik niet inloggen?
quote:Op maandag 19 mei 2008 22:43 schreef Bruce117 het volgende:
Probeer je op de correcte site in te loggen. Aangezien er een .com, .org en .nl site is.
Het kan ook zijn dat je de verkeerde Wereld gekozen hebt.
Of natuurlijk een geheel andere reden.
Dat alarm and overview table script is wel zwaar illegaal volgens de admins, ik gebruik heb dus niet helaasquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:45 schreef Mordreth het volgende:
Voor de mensen die het nog niet weten. Er zijn een aantal zeer handige greasemonkey script voor Ikariam.
ikariam alarm and overview table
Geeft onderaan je pagina een opsomming van je steden en hoe het met de ontwikkeling staat.
Dorp info
Geeft je extra informatie over een dorp. Zoals totale, millitaire en gold score
[ afbeelding ]
IkariamFriendList
Onderstaande plaatje legt zichzelf uit.
[ afbeelding ]
[edit]quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dat alarm and overview table script is wel zwaar illegaal volgens de admins, ik gebruik heb dus niet helaas
Waarschijnlijk niet, maar je weet maar nooit...quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:19 schreef Jump het volgende:
Hoe kunnen zijn nu zien welke script je lokaal hebt draaien?
Ik zit ook op alpha, en ben maar m'n eigen alliantie begonnen, de FOk alliantie reageert niet echt op aanvragenquote:Op woensdag 28 mei 2008 13:16 schreef marcb1974 het volgende:
Als ik in wereld alpha zit kan ik nit meedoen zeker?
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:07 schreef insomaniak het volgende:
[..]
Ik zit ook op alpha, en ben maar m'n eigen alliantie begonnen, de FOk alliantie reageert niet echt op aanvragen![]()
Als je interesse hebt, heb ik nog wel plek voor leden.
Naam: insomaniak
Alliantie: laestrygonians
Stad=Masterdam
Ik kom om in de grondstoffen en heb slechts drie keer een aanval uitgevoerd, ééntje als strafexpeditie en twee omdat die gasten grote steden hadden zonder ook maar iets mee te betalen aan de zagerij en, op dat eiland, de plantage.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]maar bij jullie mag ik niet zomaar aanvallen
hoe kom ik dan aan mijn grondstoffen
Zo lang ben ik nog niet bezigquote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kom om in de grondstoffen en heb slechts drie keer een aanval uitgevoerd, ééntje als strafexpeditie en twee omdat die gasten grote steden hadden zonder ook maar iets mee te betalen aan de zagerij en, op dat eiland, de plantage.
In totaal heb ik nu zo'n 220.000 aan hout aan de diverse zagerijen, wijn, kristalmijn en marmergroeve uitgegeven.
Niets doen helpt he, die grondstoffen komen wel binnen, dat is puur tijdquote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:11 schreef Dagonet het volgende:
Ben niet zo heel fanatiek en druk bezig
Over hoeveel tijd? En hoeveel steden heb je?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 19:46 schreef xminator het volgende:
Ik heb nu ongeveer in totaal 1,5 miljoen hout gedoneerd.
Mjah... niet zomaar aanvallen is wel een groot begrip, het is meer een formaliteit dat het er staatquote:Op vrijdag 30 mei 2008 13:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]maar bij jullie mag ik niet zomaar aanvallen
hoe kom ik dan aan mijn grondstoffen
Koop een stapel handelschepen in je haven, klik dan op de naam van de stad in hetzelfde scherm en zeg hoeveel je wil versturen. Wel enkele keren je haven upgraden want anders schiet het inladen niet op.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:37 schreef littledrummergirl het volgende:
wat is nou de makkelijste manier om grondstoffen van je zelf naar je andere eilanden te krijgen? Ik zet ze nu te koop op mn ene eiland, en koop ze terug met mn anderemaar het moet toch logischer kunnen lijkt me?
aah kijkquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Koop een stapel handelschepen in je haven, klik dan op de naam van de stad in hetzelfde scherm en zeg hoeveel je wil versturen. Wel enkele keren je haven upgraden want anders schiet het inladen niet op.
je zagerij upgraden, kijken of je ergens een wijn eiland kan krijgen, als je dat hebt dan gaat je populatie een stuk sneller omhoog, hoe krijg je een ander kolonie?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 15:17 schreef rick--man het volgende:
heb nu mijn dorp op epsilon server gemaakt:
name: Nilles
name island: Kucoios (35,14)
name town: B_O_Z Krabbegat
wat zijn de tips voor een newb in dit spel?
Die reageren nietquote:Op zondag 15 juni 2008 15:07 schreef rick--man het volgende:
waar moet ik een bericht naar toe sturen om mij aan te melden bij de Fok Allience? dat lijkt mij leuker (en meer levensvatbaar voor mij) dan alleen werken
Nilles
Alles boven het miljoen gaat bij mij op aan nieuwe schepen.quote:
Wat lukt je niet precies? Het is vooral goed lezen, je leest vanzelf waarom iets niet kan. BV omdat je materialen tekort hebt of je een gebouw niet of niet op het gewenste niveau hebtquote:Op maandag 16 juni 2008 20:53 schreef rick--man het volgende:
doet de server het alweer zo ja kan iemand mij eventueel dan helpen omdat het opstarten nog niet echt lukt (kan nog geen kolonies stichten bijvoorbeeld).
alvast bedankt
Nilles
Weet je het al?quote:Op zondag 15 juni 2008 15:27 schreef Hukkie het volgende:
Ben gebanned, geen idee waarom. De ene avond was ik nog aan het spelen, de volgende dag gebanned. Afwachten welke reply ze geven, was toch al aardig op weg.
Wanneer ik wil koloniseren op een ander eiland, krijg melding dat ik palace moet hebben, maar upgrade town hall leidt tot nu toe nog niet tot een palace.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:39 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat lukt je niet precies? Het is vooral goed lezen, je leest vanzelf waarom iets niet kan. BV omdat je materialen tekort hebt of je een gebouw niet of niet op het gewenste niveau hebt
Palace is een apart gebouw dat gehee los staat van je Town Hall.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:13 schreef rick--man het volgende:
[..]
Wanneer ik wil koloniseren op een ander eiland, krijg melding dat ik palace moet hebben, maar upgrade town hall leidt tot nu toe nog niet tot een palace.
of is palace weer iets anders wat je eerst moet researchen?
Nilles
Ja hij doet het weer. Ik had een tijd geleden een verse (tweede) account aangemaakt, dat schijnt niet te mogen. Nu is mn eerste account verwijderd en speel ik sinds gister weer vrolijk door.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:09 schreef Cici het volgende:
Weet je het al?
Wel zonde hoor, als je gebanned bent en je was al aardig op weg.
uiteraard de FOK alliantiequote:Op woensdag 18 juni 2008 21:51 schreef rick--man het volgende:
is er toevallig nog een nederlandse guild op epsilon? ik zou graag willen joinen
ok maar zitten er eisen aan het joinen van deze guild?quote:Op donderdag 19 juni 2008 08:28 schreef azaroth het volgende:
[..]
uiteraard de FOK alliantie![]()
arexes is de leider hiervan
volgens mij nietquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:11 schreef rick--man het volgende:
[..]
ok maar zitten er eisen aan het joinen van deze guild?
Nilles
meer hout aan je wijn doneren :pquote:Op maandag 14 juli 2008 22:20 schreef Jump het volgende:
Ik kijk elke ochtend eens als ik op het werk kom, en dan in de avond ook nog eens. Ik heb momenteel maar 1 probleem en dat is dat ik nu 160 wijn per uur nodig heb, maar er maar 130 produceer
Hmm, ik kan me geen reden meer bedenken dat ik het spel gestopt benquote:Op maandag 14 juli 2008 22:20 schreef Jump het volgende:
Ik kijk elke ochtend eens als ik op het werk kom, en dan in de avond ook nog eens. Ik heb momenteel maar 1 probleem en dat is dat ik nu 160 wijn per uur nodig heb, maar er maar 130 produceer
Als je voor Ikariam geen tijd meer hebt...quote:Op donderdag 7 april 2011 22:09 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik ben gestopt, want ik had er geen tijd meer voor.
Uhh ja, ik.. ben denk de enige haha.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:06 schreef St4ck3r het volgende:
» Er is al 93 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Iemand die dit spelletje hier nog actief speelt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |