abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57250119
quote:
Hierbij moet rekening worden gehouden met levensduur, restwaarde en privé-gebruik. Voor een computer geldt een afschrijvingstermijn van 36 maanden en een restwaarde van 10%. Voorbeeld: Je koopt op 1 juli 2007 een PC van 1.500 euro, waarvan je aannemelijk kan maken dat je hem voor 33% van de tijd voor je studie gebruikt. De aftrek wordt dan: 1.500-150=1.350. 1.350/3=450. Maar, je hebt hem in 2007 maar 6 maanden, dus het bedrag vermenigvuldig je in dit jaar met 6/12e. Ook gebruikt je hem maar voor 1/3 deel voor de studie.
De aftrekpost voor de computer wordt hier dus 75 euro.
Ik heb vorig jaar een nieuwe pc gekocht en snap dat ik hem dan voor het deel van het jaar dat ik hem in het bezit heb moet afschrijven en dus aftrekken als post. Ik heb een vraag over het aannemelijk kunnnen maken van dat je hem voor bijvoorbeeld 33% van de tijd gebruikt. Ik heb een baan en ben bezig met het afronden van mijn hbo opleiding.Ik heb een hele lange tijd niet (scriptie uitstellen) veel aandacht aan de studie besteed Zou je als argument kunnen aandragen dat je ook beide dagen in het weekend studeert om het percentage zo hoog mogelijk te krijgen?:)
after turn the volume up, it's my beat !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')