quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:25 schreef Supersheep het volgende:[..]
Door een fout bij de Belastingdienst of bij mijn zorgverzekeraar stond ik blijkbaar vanaf maart 2006 als onverzekerde aangegeven en daar kreeg ik eind 2007 ineens een brief over. Daardoor zou ik dus bijna al mijn ontvangen zorgtoeslag over 2006 moeten terugbetalen, ware het niet dat ik dus gewoon verzekerd ben geweest en altijd netjes betaald heb en dus ook gewoon recht heb op die zorgtoeslag.
Ik opbellen en krijg te horen dat ik een bezwaarschrift + betalingsgegevens van mijn zorgverzekeraar op moet sturen.
Zorgverzekeraar opgebeld en ik zou alles ontvangen. Na een aantal weken nog niks ontvangen en ik bel opnieuw op met dezelfde vraag. Eindelijk de juiste papieren binnen en zie ik op de brief van de Belastingdienst dat de termijn van 6 weken (om bezwaar aan te tekenen) nu verstreken is. Net opgebeld en kreeg te horen dat ik dus misschien te laat ben en dat het daardoor misschien niet meer rechtgezet kan worden

. Volgende week dus meteen zelf langs in de hoop dat er wat aan te doen is.
En zo niet dan ben ik niet van plan om te betalen. Ik heb nooit een fout gemaakt hierbij en nu moet ik door fouten van anderen ineens gaan betalen?

Ach.. ik heb nu zoiets leuks bij mn tandarts. 2 jaar geleden verhuisd, en heb toen een adreswijziging gestuurd. Vervolgens ben ik een jaar niet geweest, maar vorig jaar twee keer. De eerste keer dat ik ging heb ik aan de baliemedewerkster mijn adreswijziging nogmaals doorgegeven (de week er voor was ik in het ziekenhuis en bleek dat er wat verwarring over was aangezien er nog iemand onder bijna de zelfde naam bij de verzekering stond, met de zelfde geboortedatum

) aangezien ik zeker wilde weten dat ik bij de tandarts niet verkeerd in de boeken kwam te staan, bijvoorbeeld op naam van die andere whiteguy.
Ik woon nog lekker thuis en mn ouders regelen alles met verzekeringen, dus ik krijg die rekeningen normaal gesproken niet te zien.
Belde de tandarts laatst op dat ik op een of andere zwarte lijst ben komen te staan omdat rekeningen niet betaald werden. Die waren dus naar het oude adres gestuurd. Die bewoners hebben het terug gestuurd ovv '2 jaar geleden verhuisd'. Vervolgens kregen ze de tweede vrolijk weer op dat adres. (en de herinnering en uiteindelijk incasso brieven).
Nu moet ik dus vrolijk 2x incasso kosten gaan betalen omdat zij hun administratie niet op orde hebben.... dat kunnen ze mooi vergeten.