Euhmm eigenlijk van alles wel behalve de uienquote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:31 schreef Lienekien het volgende:
Wil je nou van alle ingrediėnten weten hoe je ze het langst kunt bewaren? Of alleen van de verse kruiden?
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:31 schreef Nembrionic het volgende:
Is die knoflook vers? Of is het gewoon een bolletje AH knoflook? Het kan zijn dat het te vochtig ligt maar verse knoflook loopt bijna altijd snel uit.
quote:
Knoflook die uitloopt vind IK minder lekker. Ligt er ook aan hoever het is uitgelopen eigenlijk. Maar vooral droog bewaren helpt.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:05 schreef dobbey het volgende:
[..]
Het is inderdaad verse knoflookMaar hoe doet de rest van de wereld dat dan, gooien die de bolletjes die over zijn dan gewoon weg of kun je het gewoon gebruiken als het uitgelopen is?
zo'n potje gehakte knoflook gaat ook prima hoor.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[..]
Knoflook die uitloopt vind IK minder lekker. Ligt er ook aan hoever het is uitgelopen eigenlijk. Maar vooral droog bewaren helpt.
Of "niet verse" knoflook kopen.
Pittige poes heb je danquote:kruiden kweken: leuk, maar poes vind het *ook* lekker
*zucht* ze eet ook kip met pepers, augurken en meloen. dat zijn dan ook de enige dingen die ze steelt danwel probeert te bedelen (mag niet van mij: geen stelende bedelende dieren in huis dank u zeer!) oh: ik vergeet de giftige plant nog: die schijnt ook erg lekker te zijnquote:
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:01 schreef simmu het volgende:
[..]
*zucht* ze eet ook kip met pepers, augurken en meloen. dat zijn dan ook de enige dingen die ze steelt danwel probeert te bedelen (mag niet van mij: geen stelende bedelende dieren in huis dank u zeer!) oh: ik vergeet de giftige plant nog: die schijnt ook erg lekker te zijn(niet dodelijk giftig, had ik nagekeken)
maar trug ontopic: paprika's en pepers kunnen prima (rauw) in de diepvries, zakken diepvriesgroenten zijn goedkoop en makkelijk om in huis te hebben.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 12:09 schreef Lienekien het volgende:
En vooral niet te veel voorraad kopen, dan hoef je minder te bewaren. Peterselie in een bakje kan nog wel even in een bakje in de koelkast. Basilicium is al een stuk lastiger. Dat zou ik alleen kopen als je het binnen een of twee dagen gaat gebruiken. Een plantje is dan ook handig, maar dan moet je niet vergeten water te geven.
half laten ontdooien is het makkelijkst. dan kan je wel goed snijden en ptjes weghalen enzo, zonder dat (in geval van de peper) je handen onder het (auwauwauw) sap komen te zitten.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:21 schreef dobbey het volgende:
[..]
Hahaha wij hebben ook zo'n stelende 4-poot rondlopen alleen betreft het bij ons een hond, kat is helaas sinds een maand doodmaar de hond vreet ook echt alles, zoute haring, zure komkommers allerlei soorten fruit, noem het en ze eet het
![]()
maar goed, Als ik de paprika in de vriezer gooi, moet ik het dan bevroren verwerken later of eerst ontdooienEnneuhh diepvriesgroenten heb ik altijd in huis
heb je niet een tuin of balkon? zodra het wat warmer is kan het daarop, en dan krijgen ze *ook* regenwater, dat scheelt (je moet nog steeds water geven dan hoor)quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:51 schreef simmu het volgende:
[..]
half laten ontdooien is het makkelijkst. dan kan je wel goed snijden en ptjes weghalen enzo, zonder dat (in geval van de peper) je handen onder het (auwauwauw) sap komen te zitten.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:51 schreef simmu het volgende:
[..]
half laten ontdooien is het makkelijkst. dan kan je wel goed snijden en ptjes weghalen enzo, zonder dat (in geval van de peper) je handen onder het (auwauwauw) sap komen te zitten.
Ik heb wel een tuin, maar kan ze daar nu toch moelijk in zetten, dan gaan ze niet dood door verdroging maar bevriezing tochquote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:52 schreef simmu het volgende:
[..]
heb je niet een tuin of balkon? zodra het wat warmer is kan het daarop, en dan krijgen ze *ook* regenwater, dat scheelt (je moet nog steeds water geven dan hoor)
staat er toch: als het warmer wordtquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:18 schreef dobbey het volgende:
[..]
Ik heb wel een tuin, maar kan ze daar nu toch moelijk in zetten, dan gaan ze niet dood door verdroging maar bevriezing tochAnnywayzzz ik pleurt ze wel in de keuken en als ze dood gaan dan haal gewoon nieuwe net zolang tot ik er wel mee overweg kan
je handen eerst insmeren met vaseline en *dan* goed afwassen als het klaar is scheelt. btw: lenzen indoen na pepers schoonmaken valt ook niet aan te bevelen.......quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:16 schreef dobbey het volgende:
[..]
ik had tot gister nog nooit met verse (rode) peper gewerkt, ging vrij goed zonder pijn. Na de bereiding netjes handen gewassen en niets aan de hand, tot ik een uur erna jeuk in mijn ogen kreeg, dus uit automatisme wrijfen, had ik beter niet kunnen doen
![]()
Damn wat doet dat zeer
Was in ieder geval wel een goede leer voor de volgende keer
niet als je ernsitge huiduitslag hebtquote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:46 schreef Vanyel het volgende:
Olie werkt ook, voor het insmeren vooraf. Is wat minder gezoek als je toch al in de keuken staat.
ben geen man, zwangerschap toont het aanquote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:06 schreef Vanyel het volgende:
present. sinds wanneer lezen mannen lackey? :p
Ik heb ook op 3 plaatsen in huis zo'n gezellige pot vaseline staan, maar toevallig nou net niet in de keuken.
overblijfsel uit mijn internetbegintijd (1992 *zucht* ik voel me oud) op brinta, daar kon je maar beter niet aangeven een vrouw te zijn omdat je dan de meest smerige jukkie berichten kreeg...... bovendien scheelt het ook nogal in de suffe "last van je hormonen" opmerkingenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:15 schreef Vanyel het volgende:
Wat doet dit dan in je profiel?
Persoonlijke gegevens
Voornaam:
Achternaam:
Geslacht: Man
Tanith Lee? Gegoogled overigens, maar wel ooit gelezen. Best wel verbaasd toen de toch zeer braaf overkomende secretaresse van mijn toenmalige baan me haar boeken leende.
tuurlijk, ze komen bij de aldi vandaanquote:Op woensdag 27 februari 2008 13:46 schreef dobbey het volgende:
Oh die wil ik oooookMag ik vragen waar je die weg hebt?
*Note to myself, vanmiddag na werktijd langs Aldiquote:Op woensdag 27 februari 2008 13:50 schreef Muck het volgende:
[..]
tuurlijk, ze komen bij de aldi vandaan
ze hebben allerlei verschillende sorrten (ik heb al eens een setje met vlinderbloemen gehad) maar deze met tuinkruiden vond ik zó leuk he
ze hebben ook lavendel geloof ik.
Ik voel me een beetje alsof ik weer in de kleuterklas zit en tuinkerszaadjes op watjes heb gezaaid
Elk half uur wil ik kijken of er al iets gebeurt
wel een foto maken he, als het luktquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:49 schreef dobbey het volgende:
[..]
*Note to myself, vanmiddag na werktijd langs Aldi
die van mij groeien ook als een gekquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:17 schreef dobbey het volgende:
Whiejjjjjjjjjjjjjjjj ze beginnen te groeien![]()
![]()
Als ik er aan denk zal ik vanavond ff een foto maken![]()
Nu ook nog ff niet vergeten dat ik ze moet overpoten straks en vooral niet vergeten water te geven![]()
Blegh ik vind het idee van vaseline in mijn eten niet appetijtelijk. Dan veel liever wat extra maagdelijke olijfolie waar je je handen mee insmeert.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:21 schreef simmu het volgende:
[..]
je handen eerst insmeren met vaseline en *dan* goed afwassen als het klaar is scheelt. btw: lenzen indoen na pepers schoonmaken valt ook niet aan te bevelen.......
da's eigenlijk wel een goede tip, boterhamzakjes hebben de meeste mensen wel liggen in de keuken..quote:Op zondag 6 april 2008 20:59 schreef Oceanonix het volgende:
ik snij pepers altijd met een boterhamzakje rond mijn hand.
Hoe doe je dat met basilicum? Ik heb er wel eens wat van in de vriezer gestopt, maar daar blijft helemaal niets van over als je het er weer uit haalt.quote:Op zondag 6 april 2008 21:44 schreef SiGNe het volgende:
Een bosje peterselie snij ik altijd in een keer fijn en dan gaat het de vriezer in, heb je altijd verse peterselie bij de hand.
Kan met alle bladkruiden, bieslook, basilicum, etc.
je hebt gelijk, basilicum gaat ook vaak niet goed..quote:Op maandag 7 april 2008 21:01 schreef Katinkat het volgende:
Vers bewaren, blijft toch vaak weinig van over. Maggie gaat nog goed in de vriezer.
Ik koop goedkope kruidenplantjes en zet ze in de tuin; gewoon in de grond en doe er de hele zomer mee. peterselie en bieslook komen volgend jaar weer op.
Maggie hebbben we als stek gehad, komt ook elk jaar weer op.
ziet er goed uitquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:48 schreef DarkElf het volgende:
munt kan je zeker een week goedhouden door een nat keukenpapiertje in een boterhamzakje/diepvrieszakje te leggen (op de bodem) en dan de munt er in zetten met zijn voetjes... beetje dicht vouwen en t blijft echt lang goed. (als het papiertje te droog wordt gewoon weer wat water erover)
Rozemarijn en tijm is ideaal voor de vriezer idd en verder kweek ik zelf wat tegenwoordig:
[ afbeelding ]
Zelfde kruiden die Muck kweekt![]()
Oh ja en je kan van die thaise pepertjes kopen (klein en venijnig) die heb ik in stukjes gehakt en ook in een diepvrieszakje in de diepvries gegooid, gaat ook prima.
En dan leg je een paar zaadjes apart, en die kun je ook prima zelf opkweken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:48 schreef DarkElf het volgende:
Oh ja en je kan van die thaise pepertjes kopen (klein en venijnig) die heb ik in stukjes gehakt en ook in een diepvrieszakje in de diepvries gegooid, gaat ook prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |