abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:27:00 #1
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_56902713
Ok, hier is ie dan, mijn eerste, eigen topic in culinair

Ik heb me vanaf gister voorgenomen om meer met verse ingredienten te koken en heb dus gister allemaal verse kruiden/ingredienten gekocht maar heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik dit moet bewaren Ik heb van de voorbereiding van het eten voor vanavond (gevuld turks brood ) gister overgehouden:

Courgette, paprika, een halve ui, champignons en knoflook.

Voor aankomend weekend staat er gevulde pasta (geen idee hoe het heet) op het programma en heb ik gekocht:

rode pepers, een bakje gember, basilicum en peterselie.

Hoe kan ik dit het langst bewaren en welke van de bovenstaande dingen is niet de moeite van het bewaren waard

Ff voor de verduidelijking, knoflook bewaar ik altijd donker maar ze lopen binnen een week uit champignons in de koelkast maar die zijn altijd binnen no time bruin dusssssss

HELP
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:30:15 #2
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_56902795
vriezer
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:31:29 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56902817
Is die knoflook vers? Of is het gewoon een bolletje AH knoflook? Het kan zijn dat het te vochtig ligt maar verse knoflook loopt bijna altijd snel uit.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:31:46 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56902825
Wil je nou van alle ingrediėnten weten hoe je ze het langst kunt bewaren? Of alleen van de verse kruiden?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:02:50 #5
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_56902970
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 11:31 schreef Lienekien het volgende:
Wil je nou van alle ingrediėnten weten hoe je ze het langst kunt bewaren? Of alleen van de verse kruiden?
Euhmm eigenlijk van alles wel behalve de uien Ik ben wat dat betreft echt een muts, en mocht ik de aankomende tijd dan weer wat willen halen dan kan ik rekening houden met hoelang het goed te houden is en op welke manier. Als ik het dobbey style doe dan weet ik zeker dat ik na 2 dagen alles weg kan gooien
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:05:49 #6
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_56903003
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 11:31 schreef Nembrionic het volgende:
Is die knoflook vers? Of is het gewoon een bolletje AH knoflook? Het kan zijn dat het te vochtig ligt maar verse knoflook loopt bijna altijd snel uit.

Het is inderdaad verse knoflook Maar hoe doet de rest van de wereld dat dan, gooien die de bolletjes die over zijn dan gewoon weg of kun je het gewoon gebruiken als het uitgelopen is?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:05:53 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56903004
- paprika buiten de koelkast. Is 'ie aangesneden: boterhamzakje doen en in de koelkast
- courgette: buiten de koelkast
- champignons in bakje in de koelkast
- knoflook: donker en droog.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:06:56 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_56903027
quote:
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:05 schreef dobbey het volgende:

[..]

Het is inderdaad verse knoflook Maar hoe doet de rest van de wereld dat dan, gooien die de bolletjes die over zijn dan gewoon weg of kun je het gewoon gebruiken als het uitgelopen is?
Knoflook die uitloopt vind IK minder lekker. Ligt er ook aan hoever het is uitgelopen eigenlijk. Maar vooral droog bewaren helpt.

Of "niet verse" knoflook kopen.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 12:09:55 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56903074
En vooral niet te veel voorraad kopen, dan hoef je minder te bewaren. Peterselie in een bakje kan nog wel even in een bakje in de koelkast. Basilicium is al een stuk lastiger. Dat zou ik alleen kopen als je het binnen een of twee dagen gaat gebruiken. Een plantje is dan ook handig, maar dan moet je niet vergeten water te geven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_56903556
peterselie en basilicum: in normaal keukenpapier wikkelen, en dan het geheel ffies onder de kraam houden zodat het nat wordt, dan in de groentela van de koelkast. blijft dan wel een paar dagen fris.

kruiden kweken: leuk, maar poes vind het *ook* lekker
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56903563
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

[..]

Knoflook die uitloopt vind IK minder lekker. Ligt er ook aan hoever het is uitgelopen eigenlijk. Maar vooral droog bewaren helpt.

Of "niet verse" knoflook kopen.
zo'n potje gehakte knoflook gaat ook prima hoor.
pi_56903969
quote:
kruiden kweken: leuk, maar poes vind het *ook* lekker
Pittige poes heb je dan
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
pi_56904031
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:57 schreef Mr_Rammstein het volgende:

[..]

Pittige poes heb je dan
*zucht* ze eet ook kip met pepers, augurken en meloen. dat zijn dan ook de enige dingen die ze steelt danwel probeert te bedelen (mag niet van mij: geen stelende bedelende dieren in huis dank u zeer!) oh: ik vergeet de giftige plant nog: die schijnt ook erg lekker te zijn (niet dodelijk giftig, had ik nagekeken)

maar trug ontopic: paprika's en pepers kunnen prima (rauw) in de diepvries, zakken diepvriesgroenten zijn goedkoop en makkelijk om in huis te hebben.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 13:21:46 #14
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_56904396
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:01 schreef simmu het volgende:

[..]

*zucht* ze eet ook kip met pepers, augurken en meloen. dat zijn dan ook de enige dingen die ze steelt danwel probeert te bedelen (mag niet van mij: geen stelende bedelende dieren in huis dank u zeer!) oh: ik vergeet de giftige plant nog: die schijnt ook erg lekker te zijn (niet dodelijk giftig, had ik nagekeken)

maar trug ontopic: paprika's en pepers kunnen prima (rauw) in de diepvries, zakken diepvriesgroenten zijn goedkoop en makkelijk om in huis te hebben.

Hahaha wij hebben ook zo'n stelende 4-poot rondlopen alleen betreft het bij ons een hond, kat is helaas sinds een maand dood maar de hond vreet ook echt alles, zoute haring, zure komkommers allerlei soorten fruit, noem het en ze eet het

maar goed, Als ik de paprika in de vriezer gooi, moet ik het dan bevroren verwerken later of eerst ontdooien Enneuhh diepvriesgroenten heb ik altijd in huis
  vrijdag 22 februari 2008 @ 13:23:22 #15
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_56904434
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 12:09 schreef Lienekien het volgende:
En vooral niet te veel voorraad kopen, dan hoef je minder te bewaren. Peterselie in een bakje kan nog wel even in een bakje in de koelkast. Basilicium is al een stuk lastiger. Dat zou ik alleen kopen als je het binnen een of twee dagen gaat gebruiken. Een plantje is dan ook handig, maar dan moet je niet vergeten water te geven.

Dan word het alweer lastig Ik zal toch is gaan proberen om mijn leven te gaan verbeteren en van het weekend is een paar plantjes halen voor in de keuken, zal wel goed komen toch
pi_56905025
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:21 schreef dobbey het volgende:

[..]

Hahaha wij hebben ook zo'n stelende 4-poot rondlopen alleen betreft het bij ons een hond, kat is helaas sinds een maand dood maar de hond vreet ook echt alles, zoute haring, zure komkommers allerlei soorten fruit, noem het en ze eet het

maar goed, Als ik de paprika in de vriezer gooi, moet ik het dan bevroren verwerken later of eerst ontdooien Enneuhh diepvriesgroenten heb ik altijd in huis
half laten ontdooien is het makkelijkst. dan kan je wel goed snijden en ptjes weghalen enzo, zonder dat (in geval van de peper) je handen onder het (auwauwauw) sap komen te zitten.
pi_56905056
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:51 schreef simmu het volgende:

[..]

half laten ontdooien is het makkelijkst. dan kan je wel goed snijden en ptjes weghalen enzo, zonder dat (in geval van de peper) je handen onder het (auwauwauw) sap komen te zitten.
heb je niet een tuin of balkon? zodra het wat warmer is kan het daarop, en dan krijgen ze *ook* regenwater, dat scheelt (je moet nog steeds water geven dan hoor)
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:16:56 #18
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_56906976
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:51 schreef simmu het volgende:

[..]

ik had tot gister nog nooit met verse (rode) peper gewerkt, ging vrij goed zonder pijn. Na de bereiding netjes handen gewassen en niets aan de hand, tot ik een uur erna jeuk in mijn ogen kreeg, dus uit automatisme wrijfen, had ik beter niet kunnen doen Damn wat doet dat zeer Was in ieder geval wel een goede leer voor de volgende keer
  vrijdag 22 februari 2008 @ 15:18:39 #19
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_56907005
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 13:52 schreef simmu het volgende:

[..]

heb je niet een tuin of balkon? zodra het wat warmer is kan het daarop, en dan krijgen ze *ook* regenwater, dat scheelt (je moet nog steeds water geven dan hoor)
Ik heb wel een tuin, maar kan ze daar nu toch moelijk in zetten, dan gaan ze niet dood door verdroging maar bevriezing toch Annywayzzz ik pleurt ze wel in de keuken en als ze dood gaan dan haal gewoon nieuwe net zolang tot ik er wel mee overweg kan
pi_56907039
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:18 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik heb wel een tuin, maar kan ze daar nu toch moelijk in zetten, dan gaan ze niet dood door verdroging maar bevriezing toch Annywayzzz ik pleurt ze wel in de keuken en als ze dood gaan dan haal gewoon nieuwe net zolang tot ik er wel mee overweg kan
staat er toch: als het warmer wordt

edit: die tactiek van steeds nieuwe tot ik ermee overweg kan pas ik al jaren toe
pi_56907058
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:16 schreef dobbey het volgende:

[..]

ik had tot gister nog nooit met verse (rode) peper gewerkt, ging vrij goed zonder pijn. Na de bereiding netjes handen gewassen en niets aan de hand, tot ik een uur erna jeuk in mijn ogen kreeg, dus uit automatisme wrijfen, had ik beter niet kunnen doen Damn wat doet dat zeer Was in ieder geval wel een goede leer voor de volgende keer
je handen eerst insmeren met vaseline en *dan* goed afwassen als het klaar is scheelt. btw: lenzen indoen na pepers schoonmaken valt ook niet aan te bevelen.......
pi_56908987
Olie werkt ook, voor het insmeren vooraf. Is wat minder gezoek als je toch al in de keuken staat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_56909017
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 16:46 schreef Vanyel het volgende:
Olie werkt ook, voor het insmeren vooraf. Is wat minder gezoek als je toch al in de keuken staat.
niet als je ernsitge huiduitslag hebt of net laatjes wilde smeren, of veel pepers eet ik hou van vaseline, wel die gewone ouderwetse he!

mercedes lackey fan?
pi_56909336
present. sinds wanneer lezen mannen lackey? :p
Ik heb ook op 3 plaatsen in huis zo'n gezellige pot vaseline staan, maar toevallig nou net niet in de keuken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_56909714
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 17:06 schreef Vanyel het volgende:
present. sinds wanneer lezen mannen lackey? :p
Ik heb ook op 3 plaatsen in huis zo'n gezellige pot vaseline staan, maar toevallig nou net niet in de keuken.
ben geen man, zwangerschap toont het aan
edit: zie ook het onderschrift van mijn posts

voor ik het vergeet: er zijn ook potjes diepvrieskruiden, persoonlijk vind ik dat niks.

nog een ps: ook mijn online naam is er eentje uit een fantasyboek.....
pi_56910701
Wat doet dit dan in je profiel?
Persoonlijke gegevens
Voornaam:
Achternaam:
Geslacht: Man

Tanith Lee? Gegoogled overigens, maar wel ooit gelezen. Best wel verbaasd toen de toch zeer braaf overkomende secretaresse van mijn toenmalige baan me haar boeken leende.
pi_56910762
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:15 schreef Vanyel het volgende:
Wat doet dit dan in je profiel?
Persoonlijke gegevens
Voornaam:
Achternaam:
Geslacht: Man

Tanith Lee? Gegoogled overigens, maar wel ooit gelezen. Best wel verbaasd toen de toch zeer braaf overkomende secretaresse van mijn toenmalige baan me haar boeken leende.
overblijfsel uit mijn internetbegintijd (1992 *zucht* ik voel me oud) op brinta, daar kon je maar beter niet aangeven een vrouw te zijn omdat je dan de meest smerige jukkie berichten kreeg...... bovendien scheelt het ook nogal in de suffe "last van je hormonen" opmerkingen
edit: toont maar weer dat je niet alles op internet moet geloven
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:02:40 #28
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57008982
nu we toch een verse kruiden topic hebben, mag ik vast wel even pimpen met mijn mini-kweekkasje

het is niet helemaal lekker te zien op de foto, maar in de potjes zit:
- Marjoraan
- Peterselie
- Bieslook
- Basilicum
- Thijm
- Selderij

Ik ben héél benieuwd of het wat wordt
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:46:42 #29
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_57010036
Oh die wil ik oooook Mag ik vragen waar je die weg hebt?
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:50:55 #30
112545 Muck
pi_57010133
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:46 schreef dobbey het volgende:
Oh die wil ik oooook Mag ik vragen waar je die weg hebt?
tuurlijk, ze komen bij de aldi vandaan
ze hebben allerlei verschillende sorrten (ik heb al eens een setje met vlinderbloemen gehad) maar deze met tuinkruiden vond ik zó leuk he
ze hebben ook lavendel geloof ik.

Ik voel me een beetje alsof ik weer in de kleuterklas zit en tuinkerszaadjes op watjes heb gezaaid
Elk half uur wil ik kijken of er al iets gebeurt
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:49:27 #31
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_57011334
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:50 schreef Muck het volgende:

[..]

tuurlijk, ze komen bij de aldi vandaan
ze hebben allerlei verschillende sorrten (ik heb al eens een setje met vlinderbloemen gehad) maar deze met tuinkruiden vond ik zó leuk he
ze hebben ook lavendel geloof ik.

Ik voel me een beetje alsof ik weer in de kleuterklas zit en tuinkerszaadjes op watjes heb gezaaid
Elk half uur wil ik kijken of er al iets gebeurt
*Note to myself, vanmiddag na werktijd langs Aldi
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:56:50 #32
112545 Muck
pi_57011493
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:49 schreef dobbey het volgende:

[..]

*Note to myself, vanmiddag na werktijd langs Aldi
wel een foto maken he, als het lukt
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:17:58 #33
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_57303760
Whiejjjjjjjjjjjjjjjj ze beginnen te groeien

Als ik er aan denk zal ik vanavond ff een foto maken

Nu ook nog ff niet vergeten dat ik ze moet overpoten straks en vooral niet vergeten water te geven
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:37:24 #34
112545 Muck
pi_57304094
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:17 schreef dobbey het volgende:
Whiejjjjjjjjjjjjjjjj ze beginnen te groeien

Als ik er aan denk zal ik vanavond ff een foto maken

Nu ook nog ff niet vergeten dat ik ze moet overpoten straks en vooral niet vergeten water te geven
die van mij groeien ook als een gek
pi_57875861
Toen ik van de week thuis kwam zag m'n basilicum er half dood uit:

Maar een beetje water doet wonderen. Bekijk de magische wederopstanding.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_57876756
ik snij pepers altijd met een boterhamzakje rond mijn hand.

En ja basilicum houdt wel van een beetje vocht. Zo staat de mijne er ook wel eens bij.
pi_57877203
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 15:21 schreef simmu het volgende:

[..]

je handen eerst insmeren met vaseline en *dan* goed afwassen als het klaar is scheelt. btw: lenzen indoen na pepers schoonmaken valt ook niet aan te bevelen.......
Blegh ik vind het idee van vaseline in mijn eten niet appetijtelijk. Dan veel liever wat extra maagdelijke olijfolie waar je je handen mee insmeert.
  zondag 6 april 2008 @ 21:44:06 #38
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_57877681
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:59 schreef Oceanonix het volgende:
ik snij pepers altijd met een boterhamzakje rond mijn hand.
da's eigenlijk wel een goede tip, boterhamzakjes hebben de meeste mensen wel liggen in de keuken..

Een bosje peterselie snij ik altijd in een keer fijn en dan gaat het de vriezer in, heb je altijd verse peterselie bij de hand.
Kan met alle bladkruiden, bieslook, basilicum, etc.
Oregano en rozemarijn enzo zou ik het niet mee doen.

Knoflook en ui kan je trouwens ook prima invriezen.
pi_57896698
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:44 schreef SiGNe het volgende:
Een bosje peterselie snij ik altijd in een keer fijn en dan gaat het de vriezer in, heb je altijd verse peterselie bij de hand.
Kan met alle bladkruiden, bieslook, basilicum, etc.
Hoe doe je dat met basilicum? Ik heb er wel eens wat van in de vriezer gestopt, maar daar blijft helemaal niets van over als je het er weer uit haalt.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_57896953
Vers bewaren, blijft toch vaak weinig van over. Maggie gaat nog goed in de vriezer.
Ik koop goedkope kruidenplantjes en zet ze in de tuin; gewoon in de grond en doe er de hele zomer mee. peterselie en bieslook komen volgend jaar weer op.
Maggie hebbben we als stek gehad, komt ook elk jaar weer op.
pi_57897092
Basilicum invriezen vind ik ook nooit een succes. Rozemarijn en tijm juist wel. Lekker makkelijk, bevroren rol je ze 1x (in een zakje) tussen je handen en alle blaadjes laten los.
  maandag 7 april 2008 @ 22:32:46 #42
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57899176
Er ligt hier nu salie en oregano in de vriezer, we hadden een megapak van de Makro met Italiaanse kruiden en het lukte echt niet om dat allemaal op te maken voor het ging bederven.
Ben benieuwd hoe het smaakt bij gebruik, nu in de vriezer ziet het er goed uit in ieder geval

Basilicum blijft weinig van over van de mooie blaadjes maar de smaak is wel goed om een saus op het laatst mee op smaak te brengen o.i.d.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 7 april 2008 @ 22:34:32 #43
45 SiGNe
pi_57899231
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:01 schreef Katinkat het volgende:
Vers bewaren, blijft toch vaak weinig van over. Maggie gaat nog goed in de vriezer.
Ik koop goedkope kruidenplantjes en zet ze in de tuin; gewoon in de grond en doe er de hele zomer mee. peterselie en bieslook komen volgend jaar weer op.
Maggie hebbben we als stek gehad, komt ook elk jaar weer op.
je hebt gelijk, basilicum gaat ook vaak niet goed..
  dinsdag 8 april 2008 @ 09:55:06 #44
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_57904967
http://blog.kokenmetfrank.nl/2007/12/verse-kruiden-bewaren.html

Zo heb ik t gedaan, de verse kruiden in een licht bevochtigd keukenpapiertje in een afgesloten plastic zakje in de koelkast bewaren...
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:37:16 #45
45 SiGNe
pi_57910264
Toen ik laatst wat bieslook gewoon in de koelkast had gedaan kwam het er na een paar dagen zwart en gelei-achtig uit.. dat vries ik dan toch liever in.
pi_57910536
munt kan je zeker een week goedhouden door een nat keukenpapiertje in een boterhamzakje/diepvrieszakje te leggen (op de bodem) en dan de munt er in zetten met zijn voetjes... beetje dicht vouwen en t blijft echt lang goed. (als het papiertje te droog wordt gewoon weer wat water erover)

Rozemarijn en tijm is ideaal voor de vriezer idd en verder kweek ik zelf wat tegenwoordig:

Zelfde kruiden die Muck kweekt

Oh ja en je kan van die thaise pepertjes kopen (klein en venijnig ) die heb ik in stukjes gehakt en ook in een diepvrieszakje in de diepvries gegooid, gaat ook prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 08-04-2008 15:05:28 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:54:57 #47
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_57910680
Die van mij zijn hartstikke dood Ik wist dat ik me zelf niet kon vertrouwen voor wat betreft het water geven Maar goed, van de week is ff op zoek naar nieuwe zaadjes om te kijken of ik ze opnieuw kan laten groeien. Heel mijn leven zal vanaf nu in het teken staan van het te laten slagen om plantjes in leven te houden
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:16:20 #48
112545 Muck
pi_57917479
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:48 schreef DarkElf het volgende:
munt kan je zeker een week goedhouden door een nat keukenpapiertje in een boterhamzakje/diepvrieszakje te leggen (op de bodem) en dan de munt er in zetten met zijn voetjes... beetje dicht vouwen en t blijft echt lang goed. (als het papiertje te droog wordt gewoon weer wat water erover)

Rozemarijn en tijm is ideaal voor de vriezer idd en verder kweek ik zelf wat tegenwoordig:

[ afbeelding ]

Zelfde kruiden die Muck kweekt

Oh ja en je kan van die thaise pepertjes kopen (klein en venijnig ) die heb ik in stukjes gehakt en ook in een diepvrieszakje in de diepvries gegooid, gaat ook prima.
ziet er goed uit
ik zal binnenkort een fotootje van de mijne maken
pi_57918295
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:48 schreef DarkElf het volgende:
En dan leg je een paar zaadjes apart, en die kun je ook prima zelf opkweken.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_58040074
kruiden moet je gewoon aan het plantje bewaren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')