Ik denk dat je verliest. Een motor-uitlaat maakt namelijk in het geheel geen geluid. Het is de motor van de motorfiets die het geluid maakt.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:56 schreef Noin het volgende:
Ik ben hier met een collega op werk een weddenschap aan het afsluiten...
Volgens mij is het namelijk zo dat een motor-uitlaat ook maar een maximum aantal decibels mag produceren en dat dat niet alleen voor auto's geldt.
Dat klopt toch he?
Het gaat hier om een abrikozenvlaai MET slagroom dus het is erg belangrijk
Nou verliezen doe ik niet zo'n muggezifter is het nou ook weer niet gelukkig.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:03 schreef deom het volgende:
[..]
Ik denk dat je verliest. Een motor-uitlaat maakt namelijk in het geheel geen geluid. Het is de motor van de motorfiets die het geluid maakt.
Verder kwam ik het onderstaande staatje tegen, voor als je het geluid wat breder wilt trekken:
Dus wat mag een motorfiets eigenlijk aan decibel produceren? Het antwoord:
350 CC - 95 db
500 CC - 97 db
750 CC - 100 db
1000 CC - 103 db
> 1000 CC - 106 db
Hoe wordt er eigenlijk gementen?
Max. toerental < 5000 is, wordt er bij 3/4 van het maximum gemeten.
Max. toerental > 5000 is, wordt er bij 1/2 van het maximum gemeten.
En daarom wordt er dus meestal alleen gecontroleerd op de type-goedkeuring van de uitlaat.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:31 schreef boegschroef het volgende:
Ja er zit een maximum aan en nee je kan er (bijna) geen boete voor krijgen.
...
Mag ik weten op welke site je dit gevonden hebt?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:03 schreef deom het volgende:
[..]
Ik denk dat je verliest. Een motor-uitlaat maakt namelijk in het geheel geen geluid. Het is de motor van de motorfiets die het geluid maakt.
Verder kwam ik het onderstaande staatje tegen, voor als je het geluid wat breder wilt trekken:
Dus wat mag een motorfiets eigenlijk aan decibel produceren? Het antwoord:
350 CC - 95 db
500 CC - 97 db
750 CC - 100 db
1000 CC - 103 db
> 1000 CC - 106 db
Hoe wordt er eigenlijk gementen?
Max. toerental < 5000 is, wordt er bij 3/4 van het maximum gemeten.
Max. toerental > 5000 is, wordt er bij 1/2 van het maximum gemeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |