Vanmiddag lekker dagje Eindhoven gedaan. Allemaal heel gezellig. Het was wat aan de koude kant, het regende een beetje, en het zonnetje wou maar niet doorbreken. Balen natuurlijk, want zo was je dag net iets beter geweest. Maar goed, nu je terug naar huis wilt, loop je door de winkelstraat [de Vrijstraat voor de niet-inwoners van Eindhoven of de mensen die nog nooit in Eindhoven zijn geweest], rijdt een of andere veel te dikke broer van de kerstman in zo'n Schumacher electrowagentje op veel te lege banden, voor de rest gedecoreerd met een grote beeltenis van Jezus aan een bamboestok, een plastic buis aan zijn mandje voor wat geld enzo. Maar goed. Hij schreeuwde echt keihard, hield donateurs van Artsen zonder Grensen van hun werk, en bewerkstelligde nogal wat irritatie bij het winkelende publiek. Ik kon onder andere de volgende kreten opvangen:
"bekeer je tot Jezus."
"We hebben een eigen keus die Hij moet respecteren."
"Er is geen leven na de dood." [geweldige emo-quote, de man was blijkbaar van alle markten thuis, want zoals je zo zal zien kon hij ook hard rappen en rhymen]
"Mensen die denken gelukkig te leven moeten zich bekeren
Gij hebt een eigen keuze die ik zal moeten respecteren."
De mensen van Artsen zonder Grenzen bleken zeer snel bekeerbaar, daar de eerste medewerker al verzuchtte: Jezus Christus! Wanneer is die accu nou eens leeg?

Toen we dachten dat we van hem af waren, maakte hij een bocht om zichzelf blijkbaar te bekeren

Klacht: Jezusfreaks die helemaal over the top gaan.
Mensen die hun boodschap keihard moeten verkondigen.
Klacht 2: Waarom halen ze zulke mensen niet uit de bijstand, en worden ze niet gewoon ingezet bij dingen als voetbalwedstrijden of de EO Jongerdag als omroeper?
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!