abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63624049
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:41 schreef Wilskracht het volgende:
Mag bijvoorbeeld de KNVB eisen van de Nederlandse clubs dat 50% van de spelers uit Nederland komen?
Mag de KNVB eisen bijvoorbeeld maximaal 30 selectiespelers in de selectie?
Ik denk nee en nee.
pi_65245400
quote:
Gevolgen '6+5-regel' in Europese topcompetities

Door Michel Abbink (Datum: 20-jan-2009 13:01)

Slechts vijf clubs in de belangrijke Europese voetbalcompetities stellen gemiddeld meer buitenlanders op dan FC Groningen (foto). Dat blijkt uit een inventarisatie van Sportweek.

In de eerste achttien speeldagen deed FC Groningen-coach Ron Jans gemiddeld een beroep op 8,78 buitenlanders. Internazionale gezelschappen ook bij AZ (7,00 buitenlanders), PSV (6,89) en Ajax (6,72). De minste expats (0,71) stonden op de elftalfoto van FC Volendam.

Negen clubs uit de eredivisie voldoen aan de zogeheten ‘6+5-regel’, die erin voorziet dat clubs maximaal vijf buitenlanders mogen opstellen, hét stokpaardje van FIFA-president Sepp Blatter. Veel bijval krijgt de Zwitser niet van de Europese Commissie. De voetballerij is een van de weinige sectoren waarnaar federalisten wijzen als succesverhaal van het vrije verkeer van werknemers, een van de vier pijlers van het in 1957 gesigneerde Verdrag van Rome.

Mocht Blatter van de nieuwe Europese Commissie, die dit najaar aantreedt, groen licht krijgen om zijn ‘rekensom’ op te leggen aan de clubs, dan is vooral de Spaanse competitie daar op toegerust. Liefst vijftien clubs uit La Liga stellen gemiddeld minder dan vijf buitenlanders op. Bij Athletic de Bilbao - Numancia kwamen er op 30 november louter Spanjaarden in actie.

In Engeland neemt het Euroscepticisme toe als Brussel zwicht voor Blatter: alleen Aston Villa en Bolton zijn ‘6+5’-proof.’ In Italië zijn veertien teams ‘Blatter-bestendig.’ Internazionale niet. Met een moyenne van 10,41 buitenlanders moet ze alleen aan Arsenal (10,50) voorrang verlenen op de lijst vreemdelingenlegioenen. FC Groningen bezet op deze rangschikking (met clubs uit Italië, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje) dus de zesde plaats, zie onderstaande tabel.

Spanje verrast me wel, dat er zoveel clubs Spanjaarden hebben, al hebben ze daar natuurlijk wel die transferregels. Engeland en Duitsland zijn echt schandalig zeg .

In Nederland lijkt het wel goed te zitten.
pi_65245498
Dat Arsenal en Inter
pi_65245506
Wat maakt het uit? Die regel komt er toch niet. De EU was hier al vrij duidelijk in.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:21:56 #155
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65246705
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef sjimz het volgende:
Dat Arsenal en Inter
FC Groningen kan er anders ook wat van.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 15:32:12 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65247136
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef ktnxbye het volgende:
Wat maakt het uit? Die regel komt er toch niet. De EU was hier al vrij duidelijk in.
ja ik vind het ook een beetje een achterhoede gevecht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:38:00 #157
10710 gday
propria cures
pi_66480763
quote:
6+5-regel FIFA niet verboden

Uitgegeven: 26 februari 2009 14:30
Laatst gewijzigd: 26 februari 2009 14:30

ZÜRICH - Bij de invoering van de zogenoemde 6+5-regel overtreedt de FIFA geen Europese wetten.

Dat is de conclusie van vijf deskundigen van INEA, het instituut voor Europese aangelegenheden.

''Ik ben blij met deze uitkomst'', aldus Sepp Blatter, voorzitter van de wereldvoetbalbond, tijdens een persconferentie donderdag in het Europees Parlement.

Zes spelers

De regel die de FIFA wil invoeren dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers.

Bestaande wetten schrijven echter vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De uitkomst van het onderzoek dat de FIFA liet uitvoeren zegt echter dat wel grenzen mogen worden gesteld aan buitenlandse voetballers in clubverband.

Wetten

''Deze studie bevestigt dat wij geen Europese wetten overtreden'', zei Blatter. ''Wij willen graag de ontwikkeling van jonge spelers bevorderen, nationale teams beschermen en de sport eerlijk en onvoorspelbaar houden.

Het Internationaal Olympisch Comité steunt ons plan, net als andere sportbonden. Sporten als basketbal, handbal, ijshockey, rugby en volleybal hebben met dezelfde problemen te maken.'
bron
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:41:41 #158
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:42:54 #159
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66480958
Misschien moet ik m'n profvoetbalambities nu ook maar weer eens uit de vriezer halen.
pi_66481129
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:51 schreef ktnxbye het volgende:
pi_66481152
De UEFA heeft echt een plaat voor z'n kop
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zo'n onderzoek zegt me echt drie keer niets.
pi_66481153
Gestuurd onderzoek door de FIFA. De FIFA is notabene partner van het onderzoeksbureau.

Eerst maar eens door de rechter laten toetsen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 februari 2009 @ 14:49:05 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66481192
eerst is het jarenlang een probleem en nu ineens niet meer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66481199
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:21 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

FC Groningen kan er anders ook wat van.
Ajax:

Suarez
Dario
Sulejmani
Lindgren
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
Gabri
Oleguer
Silva

Echt...
Ik ben gewoon tegen die regel, laat spelers lekker voetballen waar ze willen.
Maar goed, ik denk dat die regel er toch nooit komt. Veel clubs zijn er ook nog tegen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66481258
Het is en blijft disciminatie op basis van nationaliteit.
pi_66481309
Goede regel. Krijg je alleen denk ik dat de spelers van bijvoorbeeld arsenal een Engels paspoort nemen daar moet dan ook wat aan gedaan wordne.
pi_66481343
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:49 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Echt...
Maar goed, ik denk dat die regel er toch nooit komt. Veel clubs zijn er ook nog tegen.
Er is laatst toch een stemming geweest? Volgens mij was het meerendeel voor, alleen de clubs uit de grote competities niet.
pi_66481394
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

Er is laatst toch een stemming geweest? Volgens mij was het meerendeel voor, alleen de clubs uit de grote competities niet.
Logisch de rijkste clubs hebben de meeste buitenlanders.
pi_66481495
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

quote:
Europese clubs tegen '6+5'

BERN (ANP) - De 103 betaaldvoetbalclubs die zijn verenigd in de European Club Association (ECA), hebben zich dinsdag openlijk uitgesproken tegen het zogeheten '6+5'-plan van de mondiale bond FIFA. In dat voorstel mogen bij wedstrijden maximaal vijf buitenlanders in de opstelling staan.

De ECA werd in januari opgericht als vervanger van de G14. Ajax, PSV, Feyenoord en AZ maken deel uit van de groep clubs, die dinsdag tijdens hun eerste congres de Duitse oud-topvoetballer Karl-Heinz Rummenigge officieel als voorzitter presenteerde.

Rummenigge trad de afgelopen maanden al op als voorman en had in die hoedanigheid zijn afkeur over de '6+5'-regel al laten blijken. De ECA schaarde zich dinsdag unaniem achter het standpunt van Rummenigge. De associatie ziet veel meer in de UEFA-variant, die voorstelt dat iedere club ten minste acht spelers uit de eigen opleiding moet opnemen in de selectie.

Bron
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66481515
Clubs mogen toch zoveel buitenlanders als ze willen onder contract hebben? Ze mogen ze alleen niet opstellen. Trainen is ook werken. Ergo, geen probleem.
pi_66481579
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:58 schreef Sloggi het volgende:
Clubs mogen toch zoveel buitenlanders als ze willen onder contract hebben? Ze mogen ze alleen niet opstellen. Trainen is ook werken. Ergo, geen probleem.
Precies, dat was ook mijn argument eerder dit topic!
-
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:00:16 #172
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66481592
Handig voor Bilbao
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66481607
quote:

[..]

Echt...
Helemaal met je eens.

Dat is toch het leuke van clubvoetbal? De beste spelers met verschillende achtergronden die samen spelen.

Als ik de beste spelers uit een bepaald land wil zien, kijk ik wel interlandvoetbal.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_66481630
quote:

[..]

Ajax:

Suarez
Dario
Sulejmani
Lindgren
Vermaelen
Vertonghen
Enoh
Gabri
Oleguer
Silva

Echt...
De 2 Belgen komen uit de Ajax-jeugd en hebben daar lang genoeg gespeeld om als "eigen jeugd" te kunnen bestempelen. Die vallen hier dan buiten. .
-
pi_66481644
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:00 schreef mcyodogg het volgende:

Als ik de beste spelers uit een bepaald land wil zien, kijk ik wel interlandvoetbal.
Afgezien van al die verdwaalde Brazilianen met nieuwe paspoorten dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')