Ja hoor, ze gaan er een file rijden systeem mee bouwen, zodat je nog meer mag betalen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:25 schreef detulp050 het volgende:
Wij moeten toch wel tanken voor het woon-werkverkeer, dus ik kan er weinig tegen doen. Ik hoop dat de overheid iets nuttigs doet met de belastingbijdrage
Heeft dit ook nog enige voeten in de realiteit? Ben laatst naar Parijs gereden. In België waren de prijzen exact hetzelfde als in Nederland en in Frankrijk waren ze een fractie duurder. Absolute onzin dus om te verkondigen dat de benzine in Nederland zo duur is.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:42 schreef misdaadforum het volgende:
De Nederlandse benzineprijs is relatief duur vergeleken met andere Europese landen. In Zwitserland, Spanje en Griekenland ligt de prijs van een liter benzine bijna dertig procent lager. In de buurlanden Duitsland en België is de benzine respectievelijk vier en vijf procent goedkoper.
Even wat pompen vergelijken scheelt je zo een dubbeltje de liter.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:53 schreef MdMa98 het volgende:
shit ..net nu m`n tank leeg is..
Weet ik, ga al vrij goedkoop, heb overigens freebees en united consumers rommel:)quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Even wat pompen vergelijken scheelt je zo een dubbeltje de liter.
Is de afgelopen tijd toch nog wel gezakt tussendoor hoor, begin van het jaar was de prijs ook boven de 1,50 tot een paar weken geleden kon ik nog voor 1,47 - 1,48 tanken langs de snelweg.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:06 schreef Slarioux het volgende:
Elke prijs is een recordprijs omdat de prijs niet snel zal zakken.
Ok dan ben ik er niet zo in thuis als ik dachtquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Is de afgelopen tijd toch nog wel gezakt tussendoor hoor, begin van het jaar was de prijs ook boven de 1,50 tot een paar weken geleden kon ik nog voor 1,47 - 1,48 tanken langs de snelweg.
En men verwacht dan dat de overheid nog steeds evenveel blijft doen, als de belastingen verlaagd worden?quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:38 schreef Mick44 het volgende:
70% bestaat uit accijnzen. De regering heeft deze benzineprijs dus vrijwel volledig onder controle. Het wordt nu tijd voor de regering om in te grijpen en deze accijnzen te verlagen........
Onderwijs, gezondheidszorg, defensie, onderhoud van wegen, daar kan allemaal mákkelijk op bezuinigd worden natuurlijk.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En men verwacht dan dat de overheid nog steeds evenveel blijft doen, als de belastingen verlaagd worden?
Blijkbaar.
Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, snijden ook niet, waardoor er gewoon elders belasting geheven zal worden.
Dream on...quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:26 schreef SeLang het volgende:
Op hypotheekrente aftrek valt er nog heel wat te bezuinigen.
Overigens vind ik een hoge benzineprijs prima. Ik zou alleen willen dat de extra accijns die nu binnenkomt zou worden gebruikt voor een algehele inkomstenbelasting verlaging.
Mwah, het generaal pardon mag van mij ook wel de prullenbak in hoorquote:Op donderdag 21 februari 2008 19:14 schreef detulp050 het volgende:
Defensie lijkt me inderdaad een goede tak om te bezuinigenDe rest niet
Dat is alleen niet duur genoeg om je benzineprijs positief te beïnvloedenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 05:57 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Mwah, het generaal pardon mag van mij ook wel de prullenbak in hoor
Er zijn natuurlijk ook andere factoren maar die zijn veel meer een constante en schelen geen 15-20 cent op een paar maand.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:24 schreef Robar het volgende:
Ik vind het alleen wel grappig, dat de NOS dan vermeld, dat dit veroorzaakt wordt door de hoge olieprijs
De stijging, zal daardoor veroorzaakt worden, maar de absurd hoge benzineprijs heeft natuurlijk ook andere oorzaken!
Daar heb je gelijk in, maar ik vind dat het zo gebracht wordt, dat het lijkt alsof de olieprijs de oorzaak is van de hoge benzineprijs. En dat is natuurlijk maar voor een deel waar. (kwartje van Kok, belasting, accijnzen, enzovoorts)quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook andere factoren maar die zijn veel meer een constante en schelen geen 15-20 cent op een paar maand.
Liter Cola 55 cent..jezus wat een kutvergelijking zeg. Draait de nationale economie tegenwoordig op cola?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:44 schreef Klonk het volgende:
drukte om niets, een liter cola kost bijna evenveel en niemand zeurt daarover, of een liter goeie wijn ben je het veelvoudige aan kwijt en je houd er alleen maar een kater aan over...
Gewoon bij agressief gedrag direct het rijbewijs invorderenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:41 schreef longinus het volgende:
Als ze denken dat nu automobilisten agressief zijn, nou wacht maar af, het wordt een slachtveld
ja of bij asociaal, zo heb ik een hele groep ministers eens langzaam rijdend verkeer zien inhalen via de vluchtstrook, regels gelden niet voor hun, maar het is gewoon tering asociaal.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gewoon bij agressief gedrag direct het rijbewijs invorderen
Defensie is wel het domste waar je op kan bezuinigen. We gaan immers meedoen aan de Energy-wars of the 21st century zodat JIJ lekker kan rondtuffen in dat wagentje.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:14 schreef detulp050 het volgende:
Defensie lijkt me inderdaad een goede tak om te bezuinigenDe rest niet
OK.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:19 schreef Moondreamer het volgende:
Met een woord : SCHANDE !
Waarom stijgt de benzine eigenlijk ?
ik koop nooit bij het tankstation, moet ik wel erg debiel zijn om zo van mn zuurverdiende centen af te willen. Daarom kan je kiezen, hetzelfde flesje in de super is de helft goedkoper. Om nog even verder te gaan op de post boven jouw post, je hebt cola van 1 euro en cola van 55 cent.. die keuze is er dus niet als het om benzine gaat. O ja Gas - en dat draait de overheid lekker de nek om zodat je weer heel veel moet rijden om te kunnen compenseren met benzine bijv.. ja die overheid, zo voor vrije marktwerking, behalve als het de schatkist betreft.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:49 schreef Klonk het volgende:
Zo'n klein flesje cola bij een tankstation zal er niet ver vandaan zitten maar mensen kopen het zonder morren terwijl ze het niet nodig hebben, soms is het leuk om dingen nuchter te bekijken
Luister eens effe vriend, als mensen zo politiek correct blijven denken en praten, verandert er nooit iets op de wereld en blijven de machtselites aan de macht.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:26 schreef waht het volgende:
[..]
OK.
Olie. Zegt dat jou iets?
Olie->benzine->auto->verbranden->weg.
Vraag naar olie stijgt al sinds het begin van de industriële revolutie met India en China die een inhaalslag maken. De productie/het aanbod loopt echter een beetje tegen in dat deze niet meer stijgt maar al ongeveer 3 a 4 jaar gelijk is gebleven. Waarom? Omdat de wereldwijde olieproductie aan haar fysieke limieten zit. Over een aantal jaar zal deze productie zakken om nooit meer te stijgen, met alle gevolgen van dien. (klinkt onwaarschijnlijk hè? Is het ook, maar ik stel voor dat we over 5 jaar nog eens kijken)
Tot zover Peak Oil in een notendop.
Politiek correct?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 21:24 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Luister eens effe vriend, als mensen zo politiek correct blijven denken en praten, verandert er nooit iets op de wereld en blijven de machtselites aan de macht.
Think different and you'll get a different world !
en waarvan al bewezen is dat het NIET helpt om de files te verkorten. het helpt natuurlijk wel de schatkist te spekken en dat is eigenlijk het enige criteriaquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:29 schreef GambitRS het volgende:
[..]
Ja hoor, ze gaan er een file rijden systeem mee bouwen, zodat je nog meer mag betalen.
Dat komt nooit meer terugquote:
Dus het is de schuld van onze regering dat de benzineprijzen in de VS ook schrikbarend hoog zijn?quote:Op zondag 24 februari 2008 01:34 schreef StefanP het volgende:
Elke cent die de olieprijs stijgt, doet de ambtenaartjes en politici gniffelend in hun handjes wrijven. En plein doen ze natuurlijk alsof het vreselijk is, die hoge olieprijs, en als het even kan wijzen ze met z'n allen naar die grote boze oliemaatschappijen - wiens schuld het natuurlijk allemaal is.
Te weerzinwekkend voor woorden. Lafaards. Je zal maar zo door je overheid uitgezogen worden, zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |