Boter op de boterham is eigenlijk niet zo nodig.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:48 schreef Vivi het volgende:
Thanks voor de uitgebreide reply, ik probeer al zo gezond mogelijk te koken voor mijn mannetje, hij heeft in zijn leven hooguit 2 keer een potje gegeten, verder alles vers vers vers. En idd minimaal 2 keer per week vette vis, volkoren produkten en 2 stuks fruit per dag. Maar ik zie toch nog wat verbeterpuntjes, ik ga bijvoorbeeld Blue Band Goede start, maar kan dus beter roomboter geven zie ik. En magere yoghurt ipv volle?
Ik ga het uitprinten en op mijn koelkast hangen.
Maar die kun je wel weer halfhalf doen met gewone magere yoghurt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:54 schreef SHE het volgende:
En geen magere vruchtenjoghurt; daar zit weer belachelijk veel suiker in.
Inmiddels heeft zelfs de wetenschap het toegegeven, was vorig jaar in het nieuws.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:49 schreef Moonah het volgende:
En dat van onbeperkte eieren heb ik al in mij zwangerschap ergens van jou gelezen.
Manman, wat was ik verslaafd aan die dingen...![]()
Begrijp ik echt wel.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
ik denk dat she een beetje de "dat lust ik nieeeeehieeeeet!!!" factor onderschat welke alle kinderen tussen hun 2e en 6e jaar schijnen te ontwikkelen voor hun ouders....
Je snapt dat ouders ook gewoon huizen moeten schoonmaken, boodschappen moeten doen, af en toe moeten werken, kinderen halen en brengen en zo he? 3 uur uittrekken voor een lunch is niet echt realistisch niet waar?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Begrijp ik echt wel.
Ik kan alleen maar 100 keuzes bieden ; en dan is het voor jou als ouder duimen dat er 1 in zijn/haar smaak valt.
He tis heeel veel aanbieden en heel vaak een afwijzing, maar met genoeg geduld krijg je wel iets bij het kreng naar binnen wat wel ok is.
Hoeveel kinderen heb je? Want je denkt dat alle ouders die hier beweren dat het niet zo eenvoudig is als je zelf denkt geen enkele moeite steken in het aanbieden van gezond eten?quote:Kinderen hebben gevoelige, maar relatief makkelijk te foppen smaakpapillen.
Hun ogen en oortjes zijn namelijk een belangrijke schakel in het wel of niet iets lusten.
( daarmee bedoel ik; presenteer het leuk..neem die moeite. en vertel er desnoods een kul-verhaal bij, zoals met de sjieke broodjes, voor sjieke mannetjes )
Ja hoor. En dan neemt ze een hap en spuugt ze het op d'r bord. En geloof me, als er iemand niet toegefelijk is, ben ik het.quote:Kinderen voelen zich graag belangrijk en groot; elke ouder kan dat gevoel in het eten proppen.
Nounounounounou Swetsquote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je snapt dat ouders ook gewoon huizen moeten schoonmaken, boodschappen moeten doen, af en toe moeten werken, kinderen halen en brengen en zo he? 3 uur uittrekken voor een lunch is niet echt realistisch niet waar?
[..]
Hoeveel kinderen heb je? Want je denkt dat alle ouders die hier beweren dat het niet zo eenvoudig is als je zelf denkt geen enkele moeite steken in het aanbieden van gezond eten?
[..]
Ja hoor. En dan neemt ze een hap en spuugt ze het op d'r bord. En geloof me, als er iemand niet toegefelijk is, ben ik het.
MIJN aanvallende toon? Heb je dit topic wel gelezen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nounounounounou Swets, ze bedoelt het toch goed, en ze heeft voor een groot deel gelijk ook. Dat het niet altijd haalbaar is, is wat anders, maar je kan er toch voor jezelf uitpikken wat je wél haalbaar vindt? Ik vind de aanvallende toon in dit geval nu niet echt nodig. ( Het is trouwens "toegeeflijk"
)
Zo begon ze misschien in eerste instantie idd, maar haar laatste reply's vind ik van een geheel andere toonquote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
MIJN aanvallende toon? Heb je dit topic wel gelezen?
Ik hoef er niets uit te pikken, want mijn ik ga gewoon op gezond verstand af. Mijn kinderen zijn kerngezond, niets te zwaar de tanden rotten niet uit hun mond. En ja hoor, ik kan een heel macrobiotisch dieet gaan voorschrijven, maar ik zie niet in waarom dat nodig is.
Daarnaast brengt she het hier weer alsof het de enige waarheid is en dat zei haar kinderen NOOIT ook maar 1 stukje verkeerd voedsel de mik in zou schuiven... Dat dachten wij allemaal ja voordat we ouders werden. Ze onderschat gewoon de 'nee' factor van kinderen. Simpel. Dat is niet erg, maar bek dan niet iedereen af en kom met "Ow dat is zo OUD" dooddoeners aan.
Dus kun jij dat als doorgewinterde vader wel een beetje relativeren. Toch?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat dachten wij allemaal ja voordat we ouders werden.
Je moet toch die keuze aanbieden? Of je maakt een volkoren pannkoek en als ze dan 'nee' zeggen prop je het met geweld naar binnen, of krijgen ze niets of?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:09 schreef SHE het volgende:
Swets, je moet doen wat je goed dunkt.
Ik denk alleen dat je een beetje overdrijft met 3 uur lunch. Een kind eet mijn lunch voorstellen echt niet sneller of langzamer. De bereidingstijd is ook niet langer
Nee, ik denk alleen dat je geen idee hebt over een aantal bijkomende factoren.quote:Ik heb geen kinderen, maakt mij dat dan bij voorbaat incapabel? Ik denk dat dat juist een voordeel is, ik redeneer niet als ouder.
quote:Ik heb ook nergens beweerd dat ouders geen moeite doen.
En wat ze uitspuugt vind ze niet lekker. Dat is jammer, maar gebeurt nu eenmaal. Dan bied je een alternatief en kun je die weer van de lijst schrappen.
Ok, dus ze eet het niet. En nu? Dan maar niets eten? Of dan toch maar een extra banaantje?quote:Overigens moet je hem/haar natuurlijk niet dwingen of blijven aanbieden. Beiden resulteren in ongezonde associaties met eten.
Ow toch niet.....quote:Ik heb geen wondermiddel voor slecht etende kids.
Diksap is prima, gewoon goed aanlengenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:04 schreef DDBtje het volgende:
Maar hoe zit het nu met drinken?
Wat geef je een kind? Water begrijp ik, maar ook ik heb na een hele dag water wel eens zin in wat anders. Maar wat geef je dan? Diksap is blijkbaar te zoet? En slappe thee? Zit daar geen theïne dus cafeïne in?
Bij het Cb adviseren ze volle zuivelproducten wanneer de kinderen geen zuigelingenmelk meer krijgen, maar is dat niet te vet? En karnemelk? Maar ja welk kind drinkt nou karnemelk zonder een beetje ranja of diksap?
En smeerworst is ookal zo'n beleg soort die door het CB wordt aangeraden. Welke baby is er niet mee begonnen? Mijn dochter krijgt nog onbelegen lichtbruin brood, maar wat moet ik er dan op gaan smeren als smeerworst te vet is.
Hahah ik dacht ik kijk hier even voor wat ideeen, maar jeetje ik raak steeds meer en meer in de war.
dat mag JIJ vinden. Mag ik dan mijn mening hebben?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Zo begon ze misschien in eerste instantie idd, maar haar laatste reply's vind ik van een geheel andere toon
Ja hoor. Kan She het ook?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dus kun jij dat als doorgewinterde vader wel een beetje relativeren. Toch?
Maar dat eieren verhaal is toch al jaaaaaaaaren geleden ontzenuwd?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:17 schreef owlet het volgende:
She, los van die dingen waarvan ik echt denk dat ze niet altijd haalbaar zijn vind ik het wel heel leuk om je suggesties te lezen.
Vooral dat van de eieren, éindelijk iemand die niet verwijtend kijkt bij het idee dat Ronja soms gerust twee gekookte eitjes op een dag eet
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:21 schreef SHE het volgende:
Swets, je lijkt zelf wel een klein kind.
Als je alles kut vind, dan doe je toch vooral wat je zelf vind?
Ik geef aan wat wel of geen goede voeding is, en daar kun je mee doen wat je wilt.
Ik heb nergens gezegd dat ik een oplossing heb voor moeilijk etende kinderen en daar ging het topic ook niet over.
Dit dusquote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:23 schreef lily het volgende:
De aanbevelingen (tips) die SHE geeft kan iedereen toch wel bedenken? Iedereen weet toch uiteindelijk wel wat gezond is en wat niet.
Maar in de praktijk werkt het gewoon vaak niet. Bij onze 3 jarige in ieder geval niet. Het is NEE en uitspugen en verder niks. Een onaangeraakt bord weer weghalen ja.
Wij zijn tegenwoordig gewoon blij als er ook maar iets in gaat en dan heb je gewoon niks aan die lijst.
doet niks aan het feit af dat iedereen zijn ding eruit kan halen wat hij/zij nog niet wist natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |