abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56885653
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:30 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Kijk, in principe is het niet zoveel moeite om naar de supermarkt te gaan ... maar ik heb een hekel aan wachten. En als je om half 4 in de supermarkt staat, moet je wachten, in de rij staan. Dan kom je uit school, met je grote zware tas en mag je tussen de huisvrouwen (die uiteraard tegen je tas aan moeten duwen) in de rij gaan staan van de super ... als je dan eindelijk thuiskomt met je ingredienten kan je niet even gaan zitten. Nee, tegen die tijd is het 4 uur en binnen een uur moet het eten klaar zijn. Meteen eten gaan maken dus, hopen dat het allemaal niet mislukt en het recept gewoon klopt. Als dat lukt, eet je om 5 uur en ben ik helemaal kapot ... (ok ik kan overdrijven, maar ik vind dat gewoon echt niet leuk )

En als ik ooit leer koken, zal ik het toch mezelf moeten leren. Mijn moeder en ik kunnen op een of andere manier niet goed met elkaar communiceren en krijgen altijd ruzie, zeker bij dit soort dingen. Leer ik het liever mezelf op mn eigen kamertje in Amsterdam, waar er geen druk op me gezet wordt met eettijden en waar het mag mislukken .

Oh en het is allemaal wel te eten hoor , maar niet zo geweldig bijzonder als sommige mensen hier eten. Ik kan wel heel vaak dingen aangeven van "dit wil ik wel eens proeven" en dan wordt het vaak ook wel gemaakt.
Een idee is: de ingrediëenten op zaterdag te kopen
- vragen of je moeder ze meeneemt
- vragen of je het samen kan doen met je vader bijv.

en dat het meteen p[erfect moet is natuurlijk onzin.. recepten uit het wannee kookboek zijn sowieso wel goed of uit jamie oliver.. e je hoeft natuurlijk niet heel moeilijk te beginnen..

ik noem een voorbeeld:
je haad 4 kippenbouten, 2 pepers, bol knoflook doos kerstomaatjes, doos gewone tomaten en voorgeschilde aardappels op zaterdag
maandag om half 4 kom je thuis. je snijd de knoflook, de tomatne en de peper
om hooguit kwart voor 4 gooi je alles in een ovenschaal
je gaat een uur iets voor jezelf doen en haalt het er dan uit om kwart voor 5
pi_56885784
Evy 20 gelopen

4 keer 8 minuten, ging niet zo lekker als vorige keer, maar ook deze weer ruim gehaald!!!! Echt geweldig!
Ja doei.
pi_56886023
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
Hey, ik heb het ook pas geleerd toen ik op mezelf ging gaat prima nu hoor.

Koken bij mijn ouders thuis was/is gewoon echt knudde, m'n moeder staat de hele tijd mee te kijken en commentaar te leveren, m'n vader vindt knoflook al exotisch, en dan heeft m'n moeder nog zo'n fixatie op recepten, die Mag Je Niet Veranderen, volgens haar.

Dus eten ze een wereldgerecht, dan gaat daar ook exact 350 gram gehakt in (bijvoorbeeld). Als je een lekker recept van Jamie probeert, dan mag je van haar Absoluut Niet Het Bijgerecht Vervangen Voor Iets Anders Want Dan Kloppen De Smaken Niet Meer. .

Zegt de vrouw die zonder peper/zout kookt en wraps/pasta al "liflafjes" vindt.
pi_56886097
wraps en pasta zou niet zonder kunnen

koken.. ook niet trouwens..

Mijn moeder kán niet koken (alleen pannenkoeken bakken) en mijn pa kookte altijd. Hollandse pot met een wekelijkse uitschieter: Rijst met Kerrie, Goulash, en soms spaghetti voor mijn moeder en mij

Echter, toen mijn pa ook een dag 's avonds ging werken.. en hij dus niet kon koken, zaten 'we' met een probleem Dus ging ik maar koken en dat bleek ik wat beter te kunnen dan mijn moeder en zusje, gelukkig, want anders was 't elke maandag snacken geweest

Mijn moeder heeft een keer shoarma en pizza (het een was het alternatief voor het aangebrande andere) aan laten branden, en mijn zusje heeft lasagne gemaakt die je door een rietje kon drinken! Gelukkig begint mijn zusje het inmiddels ook wel een beetje te leren

Maar heb dus al jaren minimaal één keer per week thuis gekookt, en vond het heerlijk om het huis uit te gaan en niet meer 3 keer per week aardappelen te prakken voor 't kuiltje jus (bij wijze van spreken, ik deed niet aan kuiltjes jus).
Ja doei.
pi_56886102
Koken deed ik inderdaad ook gewoon toen ik bij m'n ouders woonde, nu nog steeds af en toe meestal als ik een dagje vrij ben. En mijn ouders maken allebei wel lekkere dingen dus dat maakte het op een of andere manier voor mij ook leuk om in de keuken te staan en iets lekkers voor hun klaar te maken. Maar je kan het idd ook gewoon niks aan vinden

Ik heb weer eens erg slecht geslapen vannacht. Had dus helemaal geen zin op te staan en in die kou te fietsen volgens mij was het minder koud dan gister maar heb op een gegeven moment toch de tram gepakt. Ik wist ook niet precies hoe je er met de fiets moest komen dus dat was mijn excuus Zometeen gehaktballetjes maken
pi_56886104
Razztwizzle:

En herkenbaar. Mijn vader is echt een pieperd met eten, vooral.

De 'fijnere kneepjes' heb ik geleerd van een oud-huisgenoot, dus. Mijn moeder kookte altijd heel saai, maar nu haar dochters wild doen, doet zij mee Tot ongenoegen van mijn vader
pi_56886179
mijn vader lust geen pizza.. vindt hij.. en de rest van het italiaanse assortiment ook niet.. door die pizza..

reden?
Toen hij 6 was ging hij op kamp
Op dat kamp is zijn tentje ondergelopen
Toen werd hij ziek!
Zielig!
Ze kregen pizza te eten
Die heeft hij weer uitgekost, in dat natte tentje..

Dus, ergo, pizza is vies! En voor de zekerheid maar alles van italiaanse makelaardij..

Gelukkig vond hij de 'creatieve nasi' (Risotto) die ik eens voor hem had meegenomen wél lekker...
Het commentaar kwam pas nadát ik had gevraagd of 't lekker was (ja! Heerlijk!) en ik zei dat het Risotto was (..alleen de plakkerige hè...)

Ja doei.
pi_56886209
Mijn vader heeft rijst jarenlang "onoverzichtelijk eten" genoemnd.
Nu eet hij wel rijst. Nu is bami/mie "onoverzichtelijk".
pi_56886246
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn vader heeft rijst jarenlang "onoverzichtelijk eten" genoemnd.
Nu eet hij wel rijst. Nu is bami/mie "onoverzichtelijk".

Ik vind jou Echt Heel Grappig
pi_56886252
MoBlo: Volgens mij komt dat vaker voor Ik heb dat een tijdje gehad met lasagna en recentelijk met stoofvlees. Brrr ik wordt alweer misselijk als ik aan stoofvlees denk. mijn moeder heeft het met wraps (die ik had gemaakt )
pi_56886271
Stoofvlees
pi_56886278
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind jou Echt Heel Grappig
Hey, dat was m'n vader hè.
De man die zegt "blij dat ik hem niet aanhad" als z'n jas van de kapstok valt.
pi_56886427
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:04 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hey, dat was m'n vader hè.
Weten we in ieder geval van wie je het hebt

Doet me denken aan dat stukje uit Juno 'Junebug has a wonderful sense of humor. Just one of her many genetic gifts' bij die adoptieouders. Leuke film.
pi_56886581
Ik heb een paar uur geslapen maar kan niet zeggen dat ik me nu beter voel
pi_56886627
Ik zit net het Fok! Kookboek door te bladeren, vooral die stoofpotten lijken me erg lekker

En dan vooral deze: [Fok!-kookboek] Stoofpotten

Ik ga maar eens een Word bestandje maken met lekkere recepten, dan kan ik voorlopig wel even vooruit

Vanavond wordt het nog gewoon een keer pasta met Napolitiaanse tomatensaus
pi_56886649
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:04 schreef Razztwizzle het volgende:

Dit is echt een grens
Ik lag bijna onder m'n bureau
pi_56886677
Napolitaans

En een stoofpotje moet je echt eens proberen, je hebt er namelijk bijna geen werk aan.
Je gooit gewoon een heleboel dingen bij elkaar, een halve dag later is het klaar, en je kan er makkelijk twee of drie keer van eten in je eentje. En het is lekker !
pi_56886709
Nouja, ik vind zoiets meer om te maken als ik samen met Peter ben, dan vind ik het wel leuk om wat meer moeite te doen met eten

Je hebt nu van de Knorr (???) wel zo'n Hollands Stoofpannetje, alleen die ene met sperziebonen is nergens te verkrijgen Die met worteltjes en die andere ( weet ff niet welke) hebben ze genoeg, maar juist diegene met sperziebonen hebben ze nergens, weet niet waarom :S
pi_56886746
Maar voor een stoofpot moet je toch wel de tijd hebben? of laten jullie dat gewoon op staan en gaan dan het huis uit?
pi_56886764
mja, ik zit toch meestal de hele middag thuis, dus voor mij is dat geen probleem
pi_56886835
Nee, geen Knorr! Zelf! Is Makkelijk! Je hebt echt niet zoveel ingredienten nodig voor een goede stoofpot: vlees, uien, knoflook, wijn/bier, bouillion, peper/zout, en eventueel wortel/champignons. Dan ben je er al. De rest is leuk voor extra, maar er zijn genoeg stoofpotjes voor als je net begint met "echt" koken.

Ik zet het vaak tegelijk met het avondeten op, dan zet ik het uit als we naar bed gaan, en dan weer aan als ik de volgende dag thuisben, dan is het precies goed voor het avondeten. Je kan op het laatst dan de eventuele "zachte" dingen als champignons erbij doen.
pi_56886861
Ja, maar dat leek me eerst wel makkelijk, omdat ik toen dat Fok kookboek nog niet ontdekt had Maar in dat kookboek staan genoeg recepten die makkelijk te maken zijn ja
pi_56886865
Wat is er mis met Knorr?
pi_56886909
Waarom zou je iets van Knorr kopen als je een stoofpotje makkelijk zelf kan maken?
pi_56886944
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Waarom zou je iets van Knorr kopen als je een stoofpotje makkelijk zelf kan maken?
Met stoofpotje heb ik geen idee, maar met andere dingen omdat het net iets makkelijker is en nog steeds erg lekker (vind ik)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')