abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56879609
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Same here, zij is al zoveel afgevallen, zit al bijna op der streef en ik raak er steeds verder vandaan

Het enige wat ik volhou is dat 2 keer in de week zwemmen, maar met gezond eten wil het echt nog niet lukken

Lastig hoor, een emo-eter zijn, veel aan je hoofd hebben en willen afvallen...
Hey Sylvana, wees nou niet boos op jezelf. Als ik zo lees waar jij allemaal doorheen gaat op het moment is het absoluut niets om je voor te schamen dat het afvallen (of all things) niet zo lekker loopt. Ga dáár alsjeblieft niet over inzitten, en probeer gewoon lekker te blijven bewegen, de rest komt dan wel weer. Je hebt volgens mij genoeg andere dingen aan je hoofd en het is echt volledig begrijpelijk dat je streefgewicht nog even niet in zicht is. Ga jezelf daar nou niet over zitten opjutten, daar heb je helemaal niks aan.
pi_56879651
Dag meiden! (nu kan ik dat toch wel zeggen?)

Ik ga mijn best maar weer doen op mijn herkansingen. Inzet: 1 van de 2 onvoldoendes voldoende maken ...

Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56879694
@ conleche, intelligentie is niet afhankelijk van een opleiding, dat sowieso. Wetenschap(pelijk onderwijs & onderzoek) is maar één uitingsvorm van intelligentie.
Grappig hè, volwassen worden. Ik heb een tijd in het onderwijs gewerkt, en dan herken je in leerlingen zo vreselijk veel van hoe je zelf was

@Alcarin: PM eens? Ik ben nu wel benieuwd!

en veiligheidsspeldje, nee hoor, ik ben heel enthousiast over promoveren, maar ik wilde alleen maar zeggen dat je donders gemotiveerd moet zijn om eraan te beginnen. Ga je een leuk onderzoek doen?
pi_56879710
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hey Sylvana, wees nou niet boos op jezelf. Als ik zo lees waar jij allemaal doorheen gaat op het moment is het absoluut niets om je voor te schamen dat het afvallen (of all things) niet zo lekker loopt. Ga dáár alsjeblieft niet over inzitten, en probeer gewoon lekker te blijven bewegen, de rest komt dan wel weer. Je hebt volgens mij genoeg andere dingen aan je hoofd en het is echt volledig begrijpelijk dat je streefgewicht nog even niet in zicht is. Ga jezelf daar nou niet over zitten opjutten, daar heb je helemaal niks aan.
Thx, en stiekum weet ik het ook wel, maar het is gewoon lastig als iedereen zo'n beetje afvalt en jij niet Weet ook wel dat die andere dingen veel belangrijker zijn, maar toch schrok ik wel ff van de weegschaal vanochtend, want het gaat wel erg hard zo

Succes met je herkansingen Chicolate
pi_56879729
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:33 schreef Chicolate het volgende:
Dag meiden! (nu kan ik dat toch wel zeggen?)

Ik ga mijn best maar weer doen op mijn herkansingen. Inzet: 1 van de 2 onvoldoendes voldoende maken ...

Succes
pi_56879734
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt helemaal mee eens.
Sylvana, realiseer je alstjeblieft dat ik de afgelopen twee maanden volstrekt probleemloos heb geleefd, elke dag zelf vrolijk lekkere dingen heb staan koken en me nergens druk over hoefde te maken.
Als ik zo lees waar jij allemaal mee te maken hebt dan kan ik niets anders dan je bewonderen omdat je er zo nuchter over blijft en potverdorie zelfs de discipline weet op te brengen om te gaan aquajoggen en weet ik veel wat!

De enige tip die ik je kan geven is eens te kijken of je je een beetje kunt afleren om snoep en afhaaldingen enzo te eten. Niet dat je dat nou zo enorm vaak doet, maar volgens ben je over het algemeen niet zo met je voedsel bezig, en ben je wel een klein beetje van de pakjes en zakjes.
Misschien scheelt het als je je een beetje verdiept in echt lekker en gezond eten, en wordt je straks nog veel vrolijker van heerlijke zelfgemaakte broodjes met wat sappig fruit erbij in de trein dan van een grote zak schepsnoep.

[ Bericht 9% gewijzigd door minilotje op 21-02-2008 10:45:01 ]
pi_56879742
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:49 schreef Chicolate het volgende:
Ik schoot in de lach . (om wat Coldfeet zei)

Ik weet nog helemaal niet wat ik wil joh . Ik ben dol op onderzoek doen, dus de kans is wel heel groot dat ik wil gaan promoveren, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Ik ga scheikunde studeren, en vraag me serieus af of je met een HBO niet meer werk kan krijgen, aangezien je daar meer praktijkervaring krijgt. Natuurlijk, de master bestaat uit een volledig jaar onderzoeksstage, maar gevoelsmatig zeg ik dat een HBO'er meer ervaring heeft.

Gelukkig ben ik dol op theoretische zooi, dus zo'n probleem is dat niet, maar vraag me wel echt af wat voor werk een WO'er zou kunnen doen aan onderzoek. Zal ik vast wel achter komen tijdens de studie ...

Mijn VWO afmaken, goed plan, dat moet toch te doen zijn, nog maar een paar weken tot het examen ... (nog een uurtje om die herkansing te leren hmmm)
scheikunde is een leuke studie, en volgens mij kom je er echt wel snel aan de slag hoor, ik hoor eigenlijk bijna nooit over werkloze studiegenoten(of ze moeten zelf te beroerd zijn om te gaan zoeken..)
En wat Razztwizzle zegt, soms baal ik er nu wel van dat ik niet gewoon bij een andere onderzoeksgroep verder ben gegaan, en na mijn master de educatieve master nog had gedaan, maar aan de andere kant, onderzoek is niets voor mij, ik kan de motivatie en de drive er niet voor opbrengen, dus ik zit denk ik wel ok nu in het onderwijs.. En mocht het toch tegenvallen, dan hoop ik dat ik met mijn master in de betakant ergens anders nog wel gewild ben.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56879948
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:37 schreef minilotje het volgende:

[..]

Daar ben ik het echt helemaal mee eens.
Sylvana, realiseer je alstjeblieft dat ik de afgelopen twee maanden volstrekt probleemloos heb geleefd, elke dag zelf vrolijk lekkere dingen heb staan koken en me nergens druk over hoefde te maken.
Als ik zo lees waar jij allemaal mee te maken hebt dan kan ik niets anders dan je bewonderen omdat je er zo nuchter over blijft en potverdorie zelfs de discipline weet op te brengen om te gaan aquajoggen en weet ik veel wat!

De enige tip die ik je kan geven is eens te kijken of je je een beetje kunt afleren om snoep en afhaaldingen enzo te eten. Niet dat je dat nou zo enorm vaak doet, maar volgens ben je over het algemeen niet zo met je voedsel bezig, en ben je wel een klein beetje van de pakjes en zakjes.
Misschien scheelt het als je je een beetje verdiept in echt lekker en gezond eten, en wordt je straks nog veel vrolijker van heerlijke zelfgemaakte broodjes met wat sappig fruit erbij in de trein dan van een grote zak schepsnoep.
Dank je wel, en dat klopt idd wel, ik eet omdat het moet, omdat ik anders zelf instort, maar het liefst zou ik gewoon niet eten Ik ben ook echt een luiwammes wat betreft koken, vind er geen zak aan, maar om nou altijd afhaal- en magnetronmaaltijden te eten is ook niet echt gezond. Maar als ik wat kook, dan is het idd uit een pakje of zakje ( de saus iig, wel altijd verse groenten enzo erbij) omdat ik geen zin heb om heel lang te moeten doen over koken, omdat ik geen zin heb om me daar uitgebreid in te verdiepen, omdat koken niet echt mijn favoriete hobby is, maar het gewoon moet
pi_56879988
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dank je wel, en dat klopt idd wel, ik eet omdat het moet, omdat ik anders zelf instort, maar het liefst zou ik gewoon niet eten Ik ben ook echt een luiwammes wat betreft koken, vind er geen zak aan, maar om nou altijd afhaal- en magnetronmaaltijden te eten is ook niet echt gezond. Maar als ik wat kook, dan is het idd uit een pakje of zakje ( de saus iig, wel altijd verse groenten enzo erbij) omdat ik geen zin heb om heel lang te moeten doen over koken, omdat ik geen zin heb om me daar uitgebreid in te verdiepen, omdat koken niet echt mijn favoriete hobby is, maar het gewoon moet
Oooh, wat zou ik toch graag mijn blij-en-tevreden-makend-kookenthousiasme naar je toe laten vliegen!
Maar hoe?
edit: Lekker en vers eten hoeft trouwens echt niet duur of moeilijk of enorm tijdrovend te zijn. Zeker pasta's en salade's kun je zó in mekaar flansen, en wat te denken van die Subwaybroodjes die je zo lekker vindt? Bouw voor jezelf eens zo'n gaaf broodje, en kijk eens of je er misschien toch wel vrolijk van wordt.
pi_56880022
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:50 schreef minilotje het volgende:

[..]

Oooh, wat zou ik toch graag mijn blij-en-tevreden-makend-kookenthousiasme naar je toe laten vliegen!
Maar hoe?
Ik wil zo graag die banoffee(?) taart van jou willen maken, maar dat lijkt me op dit moment niet echt verstandig
pi_56880071
Jammer dat je niet van koken houdt Sylvana, het kan een erg leuke bezigheid zijn. Verder wat hierboven allemaal al gezegd is.

En coldfeet: Natuurlijk ga ik een leuk onderzoek doen Anders had ik wel wat anders gekozen. Maar wat alcarin zegt, daar zit wel wat in over je onderwerp neerplanten... Het gaat over medicatiedosering op basis van enzymremming voor het voorkomen van afstotingsreacties (dat zijn toch geen zoekwoorden ) en het is deels klinisch (in de daniel den hoed) maar voornamelijk in het lab.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56880085
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:50 schreef minilotje het volgende:

[..]

Maar hoe?
edit: Lekker en vers eten hoeft trouwens echt niet duur of moeilijk of enorm tijdrovend te zijn. Zeker pasta's en salade's kun je zó in mekaar flansen, en wat te denken van die Subwaybroodjes die je zo lekker vindt? Bouw voor jezelf eens zo'n gaaf broodje, en kijk eens of je er misschien toch wel vrolijk van wordt.
Tja, ik verwonder me idd wel een beetje over hoe leuk jij koken vindt, vind het erg leuk om te zien hoe enthousiast jij erover bent Zo'n subwaybroodje zelf maken had ik zelf ook al in mn hoofd zitten om een keer te doen, nu ik zelf ook een oventje heb Ik heb hier verschillende kookboeken liggen, maar ik gebruik ze echt nooit En zomaar zelf wat verzinnen ben ik erg slecht in
pi_56880102
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:52 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:

[..]

Ik wil zo graag die banoffee(?) taart van jou willen maken, maar dat lijkt me op dit moment niet echt verstandig
Maak 'm in het klein! Als toetje, na een lichte avondmaaltijd, zoals een salade of soep.
Je neemt een klein schaaltje, een paar verkruimelde koekjes met wat boter, één klein banaantje, een beetje slagroom, en wat je aan plakkerige karamel overhoudt (de ingekookte gecondenseerde melk) blijft in een afgesloten potje best een tijd goed in de koelkast, en is hartstikke lekker (en energierijk) op een volkoren boterham 's morgens.
pi_56880108
Ik word ook altijd blij als ik zelf zo'n broodje gezond maak dan is het tenminste echt gezond
pi_56880132
Minilot: serveren met geroosterde gesuikerde amandelen maakt het helemaal af (van Jamie Oliver geleerd en het is erg lekker!!).
Ik doe altijd een piezeltje oploskoffie door de slagroom. Morgen weer eentje maken
pi_56880154
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:56 schreef minilotje het volgende:

[..]

Maak 'm in het klein! Als toetje, na een lichte avondmaaltijd, zoals een salade of soep.
Je neemt een klein schaaltje, een paar verkruimelde koekjes met wat boter, één klein banaantje, een beetje slagroom, en wat je aan plakkerige karamel overhoudt (de ingekookte gecondenseerde melk) blijft in een afgesloten potje best een tijd goed in de koelkast, en is hartstikke lekker (en energierijk) op een volkoren boterham 's morgens.
Oh, dit ga ik ook echt doen, eet sowieso 1x per week een salade of soepje. Thanks
pi_56880156
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:56 schreef Miss_S het volgende:
Ik word ook altijd blij als ik zelf zo'n broodje gezond maak dan is het tenminste echt gezond
Zo'n broodje gezond langs de weg of bij de snackbar is inderdaad vrij vet, ja.
* ColdFeet heeft voor de lunch een zuurdesembroodje met hummus en zoetzure paprika gegeten, gister
pi_56880252
Ja hallo, gaan we even allemaal lekkere dingen opnoemen terwijl ik ziek ben en de deur niet uitkan .

Ik ga met thee en aardbeitjes en een dekentje en m'n laptop en The Office ( ) op de bank liggen. Puh.
pi_56880289
Nou, genoeg opgeschept over mijn leuke onderzoek, ik moet er ook nog echt iets aan doen! Tijd voor overleg!
Tabee!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56880351
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zo'n broodje gezond langs de weg of bij de snackbar is inderdaad vrij vet, ja.
* ColdFeet heeft voor de lunch een zuurdesembroodje met hummus en zoetzure paprika gegeten, gister
En ze doen er altijd kilo's ham en kaas op kan je echt een stuk of 10 broodjes normaal mee beleggen

Maar vanmiddag worden het 2 volkoren boterhammen met ei
pi_56880417
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja hallo, gaan we even allemaal lekkere dingen opnoemen terwijl ik ziek ben en de deur niet uitkan .

Ik ga met thee en aardbeitjes en een dekentje en m'n laptop en The Office ( ) op de bank liggen. Puh.
Ruilen? Ik ben mijn verslag aan het herzien en vanmiddag ga ik werken aan een conference paper Druk, druk, druk En toch ook nog hier rondhangen
pi_56880440
Ik heb vandaag eindelijk een dag waarop ik geen enkele afspraak heb staan. Ook heb ik gisteren de laatste administratiemap van 2006 ( ) ingeleverd. (dat is een enorme opluchting!). Ik ga om 13 uur even een lesje stepshape/interval doen en daarna ga ik ook een beetje in de keuken lekkere dingen maken. Ik heb gisteren enorm ingeslagen bij de biologische slager en ga alvast de kippendijbeentjes klaarstoven. En de rest in porties invriezen. Ik begin echter niet aan toffee taarten, want ik moet juist van mijn zoetverslaving af en dan is het een beetje de kat op het spek binden natuurlijk! Ik heb nog een beetje frambozensaus over van gister, dus daar ga ik een toetje bij verzinnen voor vanavond. en ik denk dat bij de gestoofde kippetjes een andijvie-stamppotje wel lekker is. Maar dat weet ik nog niet zeker....Ga eerst nu maar eens wandelen met de hond!
pi_56880487
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tja, ik verwonder me idd wel een beetje over hoe leuk jij koken vindt, vind het erg leuk om te zien hoe enthousiast jij erover bent Zo'n subwaybroodje zelf maken had ik zelf ook al in mn hoofd zitten om een keer te doen, nu ik zelf ook een oventje heb Ik heb hier verschillende kookboeken liggen, maar ik gebruik ze echt nooit En zomaar zelf wat verzinnen ben ik erg slecht in
Ik weet natuurlijk niet wat voor kookboeken je hebt, maar als het gewoon saaie receptenverzamelingen zijn: daar heb ik ook niet zoveel mee.
Leuk vind ik het als een kookboek je echt inspireert om de keuken in te duiken, zoals Jamie Oliver (in sommige dingen is het een eikel, maar enthousiasmeren kan -ie wel!), en het kookboek "Eten enzo" van Janneke Vreugdenhil, de eetcolumniste van de nrc.next

Het is ook helemaal niet nodig om je in de complexe Franse keuken te storten ofzo, of om elke zondag drie uur lang te doen over een moeilijke taart. Daar heb ik zelf ook maar zelden zin in.
Maar wat weerhoudt je ervan om een stuk zalm je oventje in te gooien met salie en dragon en wat stukken citroen erbij? Of een kip in de pan met een boel tomaten en een paar knoflooktenen?
Snij eens wat varkenslappen in blokjes, gooi er wat in stukken gehakte pruimen bij, een paar groene kruiden en wat zout en peper in een ovenschaal, aluminiumfolie eroverheen en hup de oven in.
Lekker gaan aquajoggen en als je anderhalf uur later thuiskomt heb je een stoofschotel, zo lekker dat de tranen je in de ogen springen! Met hoogstens tien minuten kookgedoe.
Het hoeft niet lastig te zijn om leuk te kunnen eten, en dol zijn op eten kan gewoon een enorme boost zijn voor je gezondheid en je stemming.
Ik lustte als kind echt helemaal niks, en had de pest aan eten; ik deed het alleen omdat ik anders om zou vallen. Nu huppel ik als een dolle over de markt om lekkere groenten en fruit te kopen en ben ik minstens drie keer per dag echt heel tevreden over wat ik op mijn bord heb. Soms voelt het echt als een heel klein privéfeestje.

Begin gewoon klein, en probeer eens wat uit. Heb je in het weekend een keertje 's morgens tijd? Bak eens wat pannekoekjes met jonge kaas en honing. Klaar in een wip. Of koop eens volle, biologische yoghurt en gooi er 's morgens zoveel fruit in dat het amper nog op yoghurt lijkt. Heb je tot drie uur 's middags genoeg en komen de vitaminen je neus uit.
Of de eerder genoemde Subwaybroodjes.. Je kunt natuurlijk een boterham met een plak vleeswaren eten, maar probeer eens uit hoeveel fijner je lunch wordt als je daar wat tomaatjes en uiringen overheen gooit, en een sausje in elkaar klutst van wat yoghurt en een paar kruiden.
Het is gewoon ontzettend leuk om voor jezelf een broodje te maken waarvan je denkt: 'zó! hier zou ik in de stad wel vijf euro voor betalen'.

Niettemin kan ik me voorstellen dat dit allemaal wat makkelijker is als je hoofd niet vol zit met verschillende problemen. Ik kan dan zelf wel denken dat goed en lekker eten een positieve invloed op mensen heeft, maar als je het gewend bent om te koken met Honig en Knorr, dan heb je misschien wel het gevoel dat meer aandacht aan je eten besteden vooral extra stress oplevert, en daar zit je vermoedelijk niet zo op te wachten. Snap ik heel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilotje op 21-02-2008 11:22:13 ]
pi_56880512
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:58 schreef ColdFeet het volgende:
Minilot: serveren met geroosterde gesuikerde amandelen maakt het helemaal af (van Jamie Oliver geleerd en het is erg lekker!!).
Ik doe altijd een piezeltje oploskoffie door de slagroom. Morgen weer eentje maken
Oh! Oooooh! Dat klinkt wel goed! Dank je!
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:59 schreef Mademoiselle.Moi het volgende:

[..]

Oh, dit ga ik ook echt doen, eet sowieso 1x per week een salade of soepje. Thanks
Smakelijk.
Als je gewoon drie keer per week een salade of soepje eet, kun je vaker toetjes eten!
pi_56880544
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:13 schreef conleche het volgende:
..en ga alvast de kippendijbeentjes klaarstoven.
Ja, en nu wil ik wel even weten hoe je ze stooft natuurlijk.
Ik eet zelf geen kip met een bot erin, maar mijn lief is er dol op, dus ik kan wel wat recepten gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')