abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56882039
Haha, het is maar goed dat ik mijn uitgebreide versie met laurier en suiker deed, want bij mijn basisversie had ik wel écht dezelfde bewoordingen als CF!
pi_56882069
Waar zijn de crashdieeten gebleven in dit topic
pi_56882093
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:26 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja? Ik snij een kilo uien heel fijn, laat ze langzaam heel licht carameliseren in een pan met dikke bodem, en als ze gelig worden, doe ik er scheutje voor scheutje een fles port bij, steeds laten inkoken, jeweetwel...

Héérlijk is dat, het krijgt een heel volle, zoete smaak

Gebruik trouwens wel goedkope port. Net als voor de stoofpeertjes,daar gaat ook altijd een hele fles bij

Port
Aha, jij maakt direct een hele kilo Dat verklaart de boel! Ik vind een glaasje port op z'n tijd ook wel lekker. Bij een stukje oude kaas bv.

Ik maak weleens uiencompote in een koperen pannetje dat ik heb, ik strooi er een klein beetje suiker over (theelepeltje of zo) en een beetje pepermix en ik voeg aan vocht toe wat ik op dat moment bij de hand heb, dus rode of witte wijn of een beetje bouillon. Héérlijk op een entrecôte ook! Maar ik maak altijd maar compote van 1 of 2 uien.
pi_56882094
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
Mis je ze?
pi_56882133
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:32 schreef freecell het volgende:

[..]

Mis je ze?
Echt wel
pi_56882148
Zo, lekker uitgeslapen vandaag. Had ik wel nodig dnek ik. Met mn longen gaat t beter, moet alleen niet te diep inademen, zoiets als gapen ofso, dan voel ik het nog.

Vandaag ook een meetdagje gehad. Ik vreesde weer, want ik ben afgelopen week niet echt bezig geweest met goed eten. Maargoed, een halve cm hier en daar erbij, maar mijn gewicht is blijven hangen op 76.5 Jeej.
Nu even onder de 75 zien te komen

Hopelijk vind ik weer wat motivatie ergens op straat of in een vergeten hoekje.
pi_56882213
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
Nou, ik lunch vandaag niet.
pi_56882228
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:38 schreef minilotje het volgende:

[..]

Nou, ik lunch vandaag niet.
Dat is al een begin
Hier lunchen we een uur later dus heb nu wel honger
pi_56882237
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:29 schreef minilotje het volgende:
Haha, het is maar goed dat ik mijn uitgebreide versie met laurier en suiker deed, want bij mijn basisversie had ik wel écht dezelfde bewoordingen als CF!
Ja, ik doe er meestal nog wel wat kruiderij bij: tijm, laurier, salie, iets in die trant. Maar ik maak m zonder geleisuiker.

Conleche, echt, het smaakt zo vreselijk verrukkelijk op een broodje kaas, dat spul! De combi van zoet en hartig, mmmmm.

Minilotje, overigens: het beste broodje is nog altijd brie (desgewenst even onder de grill) met uitgebakken bacon of ontbijtspek, en een lik zelfgemaakte mangochutney. Klinkt zo goor, maar is echt de lekkerst denkbare lunch

@ Miss_S, lekker eten is de sleutel tot succes. Als dat niet mag, wil ik niet slank zijn
pi_56882321
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, ik doe er meestal nog wel wat kruiderij bij: tijm, laurier, salie, iets in die trant. Maar ik maak m zonder geleisuiker.

Conleche, echt, het smaakt zo vreselijk verrukkelijk op een broodje kaas, dat spul! De combi van zoet en hartig, mmmmm.

Minilotje, overigens: het beste broodje is nog altijd brie (desgewenst even onder de grill) met uitgebakken bacon of ontbijtspek, en een lik zelfgemaakte mangochutney. Klinkt zo goor, maar is echt de lekkerst denkbare lunch
Ja dat heb ik ook weleens gehad en ik heb ook graag bij de toast met foie gras, wat ik vroeger nog wel at (en please kan iemand me vertellen dat het niet zielig is voor die beesten, want ik mis het zo!)

Dat broodje brie klinkt goddelijk maar dat is meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"

Zo, nu ga ik echt naar de sportschool, anders kom ik te laat...
pi_56882348
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

@ Miss_S, lekker eten is de sleutel tot succes. Als dat niet mag, wil ik niet slank zijn
Dat vind ik ook hoor maar dan bedoel ik ook echt lekker eten
en niet friet enzo
pi_56882370
@ minilotje:

Kookboeken die ik heb ( niet lachen )

Conimex 75 snelle recepten
Bakken en roerbakken
Eenpans eetplezier
Koken met de wok
Studentenkookboek
Margriet kookboek.

En verder heb ik nog wel een aantal boekjes over kruiden en specerijen enzo.

Zal wel eens in de winkel kijken voor die 2 kookboeken die jij postte, want met deze kom ik niet zo heel ver, vind het meeste niet eens lekker wat er in staat. Alleen die van Conimex gebruik ik nog wel eens, de rest liggen een beetje te verstoffen in de kast. Het Magriet kookboek gebruik ik alleen voor de weetjes, hoe lang dingen moeten koken enzo

Ik heb nu nog een aantal dingen in huis, maar ga vanaf volgende week wel eens kijken of ik wat meer zelf kan maken dan Bijvoorbeeld komkommersalade, dat neem ik nu altijd kant en klaar, maar dat moet vast ook wel zelf te maken zijn met yoghurt enzo

Het probleem is alleen dat ik best wel een moeilijke eter ben, veel dingen lust ik niet, zoals de meeste vis, en als er dan bijvoorbeeld ergens vis in een gerecht zit, dan weet ik ook nooit zo goed waardoor ik het kan vervangen zeg maar, of het dan nog wel smaakt. Maar goed, ik ga wel es wat dingen uitproberen
pi_56882429
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook weleens gehad en ik heb ook graag bij de toast met foie gras, wat ik vroeger nog wel at (en please kan iemand me vertellen dat het niet zielig is voor die beesten, want ik mis het zo!)

Dat broodje brie klinkt goddelijk maar meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"

Zo, nu ga ik echt naar de sportschool, anders kom ik te laat...

Ach, het gaat om de balans, hè. Dus ik eet het niet elke dag. En als ik het eet, probeer ik mijn avondeten erop aan te passen.
Vandeweek heb ik een keer als avondeten bietensoep gegeten: uitje, knoflookje, komijn bakken, dan bieten, bouillon en een flinke scheut sinaasappelsap erbij, even koken en pureren tot een dikke, donkerrode soep. Klein beetje creme fraiche erbij en een stuk roggebrood: caloriearme en lekkere maaltijd.

Nou, dan kan zo'n zware lunch wel lijen.
pi_56882465
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat broodje brie klinkt goddelijk maar dat is meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"
Ik kán natuurlijk mijn riedeltje afsteken van: 'zo'n broodje is met een stuk fruit erbij een voortreffelijke lunch, en zó lekker dat je bevredigd bent tot het avondeten, en zeker in combinatie met een actief leven past dat broodje prima in een dieet', maar dit keer maar even niet.

Ik zit trouwens de meest recente optredens uit het SBS-programma Dancing Queen online te bekijken (hoezo werkontduiking?) en wat word ik toch vreselijk jaloers van meisjes die zo goed kunnen dansen! Ik voel me er net een koe bij!
pi_56882472
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat vind ik ook hoor maar dan bedoel ik ook echt lekker eten
en niet friet enzo
Oh, maar af en toe friet vind ik ook echt héérlijk. Van de goeie snackbar, met een lekkere kledder mayo
Maximaal eens per maand, in de praktijk maar een paar keer per jaar.

Van die wokmaaltijden (schepje rijst, beetje voorgesneden wokgroente, wat kipfilet en zo'n prefab woksausje) daar maak je mij dus echt niet blij mee, bijvoorbeeld.
Wel met pasta met zelfgemaakte, superknoflokerige tomatensaus met knapperige stukken groente
pi_56882497
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, maar af en toe friet vind ik ook echt héérlijk. Van de goeie snackbar, met een lekkere kledder mayo
Maximaal eens per maand, in de praktijk maar een paar keer per jaar.

Van die wokmaaltijden (schepje rijst, beetje voorgesneden wokgroente, wat kipfilet en zo'n prefab woksausje) daar maak je mij dus echt niet blij mee, bijvoorbeeld.
Wel met pasta met zelfgemaakte, superknoflokerige tomatensaus met knapperige stukken groente
Ik zou niet zonder wokken kunnen en het is ook nog eens gezond dus wat wil je nog meer
pi_56882523
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:52 schreef minilotje het volgende:

[..]

Ik kán natuurlijk mijn riedeltje afsteken van: 'zo'n broodje is met een stuk fruit erbij een voortreffelijke lunch, en zó lekker dat je bevredigd bent tot het avondeten, en zeker in combinatie met een actief leven past dat broodje prima in een dieet', maar dit keer maar even niet.
Whehehe. GMTA enzo. Kom maar een keer bij me lunchen
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:57:31 #118
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56882559
tjeumpie
Bernie en ik zijn tof.
pi_56882578
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik zou niet zonder wokken kunnen en het is ook nog eens gezond dus wat wil je nog meer
Ik kan ook echt niet zonder wokken, maarja, dat was al wel duidelijk volgens mij
pi_56882608
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:58 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik kan ook echt niet zonder wokken, maarja, dat was al wel duidelijk volgens mij
Maar dat is toch niet het enige dat je eet?
Want daar word je toch niet dik van lijkt me, het is vooral veel groente, kip en vis
pi_56882619
Ik vind wokken ook wel prima hoor lekker uitje, peultjes, shiit-take, bamboescheuten, minimaisjes, flink wat sojasaus, wat gember, rijstazijn, enorme schep sambal lekker met eiermie of zilvervliesrijst en een omeletje!

Maar nee, van zo'n zak voorgesneden wokgroente à 1,69 (en dan zit er meestal grotendeels kool in ) met een sausje en witte klefrijst, daar word ik ook niet blij van.
pi_56882631
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind wokken ook wel prima hoor lekker uitje, peultjes, shiit-take, bamboescheuten, minimaisjes, flink wat sojasaus, wat gember, rijstazijn, enorme schep sambal lekker met eiermie of zilvervliesrijst en een omeletje!

Maar nee, van zo'n zak voorgesneden wokgroente à 1,69 (en dan zit er meestal grotendeels kool in ) met een sausje en witte klefrijst, daar word ik ook niet blij van.
Ik mag jou wel.

En nu ga ik verdikkeme echt aan mijn paper werken
pi_56882644
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:
En ik had al honger ...........
pi_56882646
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet het enige dat je eet?
Want daar word je toch niet dik van lijkt me, het is vooral veel groente, kip en vis
Nee, het gaat bij mij vooral om de tussendoortjes, de zakken chips enzo waar ik dik van word
pi_56882705
* freecell kauwt tevreden op brood met oude kaas en mosterd.
pi_56882758
Nou, ik heb een lijstje met kookboeken verzameld, dus ik ga de stad eens even in
pi_56882843
Lala, lekker nixen achter de computer met een beker bloedsinaasappelsap ...
Moet zo de deur nog uit ook, ziet er niet lekekr uit buiten. Koud en winderig. Moet pinnen, moet om 1500 autorijden ... maar wie weet wie weet sta ik over een week in het gemeentehuis mijn roze papiertje (pasje ) aan te vragen ... dudu heb er zin in
pi_56883556
jé-zús!!!!! wat hebben jullie veel gepost!!!

kan niet eens een ochtendje gewoon studeren zonder dat ik de rest van de middag bezig ben met bijlezen
Ja doei.
pi_56883625
Ik wilde eigenlijk de Wannee kopen, dat schijnt ook een goed kookboek te zijn, maar die kon ik nergens vinden, dus nou maar "Kook" van Jamie gekocht Van het weekend maar eens wat uitproberen, staan wel een boel lekkere dingen in, en ook handige tips
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:08:14 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56883943
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik wilde eigenlijk de Wannee kopen, dat schijnt ook een goed kookboek te zijn, maar die kon ik nergens vinden, dus nou maar "Kook" van Jamie gekocht Van het weekend maar eens wat uitproberen, staan wel een boel lekkere dingen in, en ook handige tips
Ik heb de Wannee .
Dus als je op zoek bent naar een specifiek recept kan ik het hier wel even voor je neerzetten. Ik heb het eens gekocht in een doldwaze bui, maar ik doe er niet zoveel mee.
Anders mocht je hem wel overnemen, maar zoiets kan toch zomaar weer eens van pas komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56884014
Ik bestel hem wel via internet Wil hem toch wel graag hebben eigenlijk
pi_56884305
Vanavond eet ik bij m'n schoonouders, dus weet nog niet wat ik voorgeschoteld krijg.. Dus vandaag rustig gehouden met 3 volkoren boterhammen en wat fruit tussendoor

Morgen moet ik werken en daarna heb ik een leuk, vol weekend gepland, dus bij deze wil ik jullie allemaal ook alvast een fijn weekend wensen
pi_56884529
wannee is handig ja
pi_56884604
Ik heb hem net besteld bij Bol.com, ben benieuwd
pi_56884623
Dit gaat hard
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_56884627
vanavond lasagne hoor ik net van moeder =)
lkkr
eet nu appeltje voor ik ga autoen. Dat is alles vandaag met een bakje cuesli balans toen ik wkkr werd.

vind koken trouwens wel leuk, alleen hier thuis kookt mijn moeder en bij mn vriend thuis is de keuken klein en hij en zn broer wassen nauwelijks af. Dus ik kook niet voordat ze de boel schoon hebben gemaakt. Dus erg uitgebreid doen lukt niet op zo'n klein blad.
pi_56884683
Jeipod, waar is je lunch? Alleen crueli en een appel als ontbijt én lunch is echt te weinig imo!

Wat is Wannee voor iets precies? Iedereen is er zo enthousiast over hier?
pi_56884847
Een kookboek

Beschrijving:
Dit najaar verschijnt de herziene en opnieuw vormgegeven 27ste druk van de evergreen Wannée Kookboek. Culinair journalist Anne Scheepmaker heeft de inhoud van dit populaire basiskookboek geactualiseerd. Uiteraard wordt aandacht besteed aan recente culinaire ontwikkelingen; zo zijn aan de klassieke Hollandse recepten meer dan vijftig hedendaagse recepten toegevoegd! Ook is actuele informatie over producten, keukenapparatuur en kookmethoden opgenomen, en schreef Nicolaas Klei (van onder meer de Supermarktwijngids) een extra hoofdstuk over wijn bij de maaltijd.
Voor deze nieuwe druk zijn bovendien de fotografie, alle instructieve tekeningen met praktische tips en het totale ontwerp vernieuwd.

Door de handige productoverzichtsfoto's,
de talrijke receptfoto's en de kleurige
technische tekeningen waarop lastige handelingen worden toegelicht, is het Wannée Kookboek behalve het meest uitgebreide basiskookboek en een handige vraagbaak nu ook een inspirerend ideeënboek geworden!
  donderdag 21 februari 2008 @ 14:59:56 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56884863
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:51 schreef freecell het volgende:
Jeipod, waar is je lunch? Alleen crueli en een appel als ontbijt én lunch is echt te weinig imo!

Wat is Wannee voor iets precies? Iedereen is er zo enthousiast over hier?
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/wannee.asp

.
Niet meer actief op Fok!
pi_56884915
ik heb de versie uit 1900
pi_56884935
Zo he, wat een geklets over lekker eten . Echt jammer dat het hier thuis niet wat vaker gedaan wordt, uitgebreid koken is meestal geen tijd voor, kom je weer op de standaard aardappels met groente en vlees uit. Ooit, als ik op mezelf woon, toch maar eens gaan doen .

En mn herkansing natuurkunde ging wel aardig. Wiskunde, waar ik gister hele dag mee bezig ben geweest, ging zo ongelooflijk slecht (dit ding ziet er sarcatisch uit, maar ik kan serieus wel janken). Heb meer dan 50% gewoon niets in kunnen vullen. Meetkunde he. Zit er bijna over te denken om het vak te laten vallen, zo erg baal ik ervan dat het mis ging ... snapte de vraagstelling vaak al niet eens. En in de les zag ik alles meteen, maar op de toets kan ik opeens niets meer? Stom rotvak (tot een paar uur geleden hield ik nog van wiskunde omdat het zo goed ging).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56885001
Je kan nu toch ook gewoon koken? Beetje raar om je ouders elke dag te laten koken
pi_56885061
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je kan nu toch ook gewoon koken? Beetje raar om je ouders elke dag te laten koken
Toen ik nog thuis woonde mocht ik niet koken. "Dan koop je vast van die duren dingen.", "Ik vind koken veel te leuk" en "Dan eten we vast iets raars" waren de argumenten van m'n vader en moeder. Heel fijn .

Ik ging op mezelf en heb meteen de aardappelengroentevlees voor de komende vijf jaar verbannen .
pi_56885122
Als ik voor het gezin kook, mag het niet mislukken . Daarbij, als ik een keer aanbied te koken, moet ik ook meteen zelf boodschappen en dat soort dingen gaan doen, heb ik niet zoveel zin in als ik om half 4 uit school kom en we om 5 uur moeten eten. En volgens mij vertrouwen ze ook niet echt op mn kookkunst .

En raar vind ik het niet ... ik heb andere klusjes in huis, het is niet zo dat zij samen het huishouden runnen (strijken, oud papier wegbrengen, afwassen, dat soort dingen). Soms bak ik wel taart .
pi_56885133
Nou ja als het nie t te eten is dan eet ik het niet hoor... Aardappelen groenten vlees Dat eet ik niet

Ik kook sowieso 1dag per week en als m'n ouders ergens anders eten (ook nog 1-2x per week) broertje kookt ook 1 dag maar die kan het niet zo goed
pi_56885155
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:13 schreef Chicolate het volgende:
Als ik voor het gezin kook, mag het niet mislukken . Daarbij, als ik een keer aanbied te koken, moet ik ook meteen zelf boodschappen en dat soort dingen gaan doen, heb ik niet zoveel zin in als ik om half 4 uit school kom en we om 5 uur moeten eten. En volgens mij vertrouwen ze ook niet echt op mn kookkunst .

En raar vind ik het niet ... ik heb andere klusjes in huis, het is niet zo dat zij samen het huishouden runnen (strijken, oud papier wegbrengen, afwassen, dat soort dingen). Soms bak ik wel taart .
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
pi_56885327
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
Ik mocht toen ik nog thuiswoonde ook nooit koken. Als ik nu bij mn ouders kook wordt het niet door iedereen gewaardeerd, want er worden veel pakjes gebruikt en verder veel hollandse pot. Maar dat betekent echt niet dat je het niet kan leren.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56885348
Ik heb ook pas leren koken toen ik al op kamers woonde hoor, deed het thuis ook nooit

Maarja, bij mij thuis werd er sowieso weinig gekookt, en als er werd gekookt, was het pasta of aardappelen-groenten-vlees. Maar meerdere keren per week werd er wel wat gehaald of pizza gegeten ofzo. Sinds ik op kamers woon, eet ik 's avonds een stuk gezonder.
pi_56885504
quote:

[..]

Kijk, in principe is het niet zoveel moeite om naar de supermarkt te gaan ... maar ik heb een hekel aan wachten. En als je om half 4 in de supermarkt staat, moet je wachten, in de rij staan. Dan kom je uit school, met je grote zware tas en mag je tussen de huisvrouwen (die uiteraard tegen je tas aan moeten duwen) in de rij gaan staan van de super ... als je dan eindelijk thuiskomt met je ingredienten kan je niet even gaan zitten. Nee, tegen die tijd is het 4 uur en binnen een uur moet het eten klaar zijn. Meteen eten gaan maken dus, hopen dat het allemaal niet mislukt en het recept gewoon klopt. Als dat lukt, eet je om 5 uur en ben ik helemaal kapot ... (ok ik kan overdrijven, maar ik vind dat gewoon echt niet leuk )

En als ik ooit leer koken, zal ik het toch mezelf moeten leren. Mijn moeder en ik kunnen op een of andere manier niet goed met elkaar communiceren en krijgen altijd ruzie, zeker bij dit soort dingen. Leer ik het liever mezelf op mn eigen kamertje in Amsterdam, waar er geen druk op me gezet wordt met eettijden en waar het mag mislukken .

Oh en het is allemaal wel te eten hoor , maar niet zo geweldig bijzonder als sommige mensen hier eten. Ik kan wel heel vaak dingen aangeven van "dit wil ik wel eens proeven" en dan wordt het vaak ook wel gemaakt.
pi_56885545
Ja tuurlijk kan je het later nog leren
maar echt een excuus van.. ja geen tijd blabla.. vind k niet echt een exccuus
zeg gewoon dat je het lekker makkelijk vind zo/geen zin in hebt
is niet ergg.. maar als je eht echt zou willen dan kan het altijd
pi_56885653
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:30 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Kijk, in principe is het niet zoveel moeite om naar de supermarkt te gaan ... maar ik heb een hekel aan wachten. En als je om half 4 in de supermarkt staat, moet je wachten, in de rij staan. Dan kom je uit school, met je grote zware tas en mag je tussen de huisvrouwen (die uiteraard tegen je tas aan moeten duwen) in de rij gaan staan van de super ... als je dan eindelijk thuiskomt met je ingredienten kan je niet even gaan zitten. Nee, tegen die tijd is het 4 uur en binnen een uur moet het eten klaar zijn. Meteen eten gaan maken dus, hopen dat het allemaal niet mislukt en het recept gewoon klopt. Als dat lukt, eet je om 5 uur en ben ik helemaal kapot ... (ok ik kan overdrijven, maar ik vind dat gewoon echt niet leuk )

En als ik ooit leer koken, zal ik het toch mezelf moeten leren. Mijn moeder en ik kunnen op een of andere manier niet goed met elkaar communiceren en krijgen altijd ruzie, zeker bij dit soort dingen. Leer ik het liever mezelf op mn eigen kamertje in Amsterdam, waar er geen druk op me gezet wordt met eettijden en waar het mag mislukken .

Oh en het is allemaal wel te eten hoor , maar niet zo geweldig bijzonder als sommige mensen hier eten. Ik kan wel heel vaak dingen aangeven van "dit wil ik wel eens proeven" en dan wordt het vaak ook wel gemaakt.
Een idee is: de ingrediëenten op zaterdag te kopen
- vragen of je moeder ze meeneemt
- vragen of je het samen kan doen met je vader bijv.

en dat het meteen p[erfect moet is natuurlijk onzin.. recepten uit het wannee kookboek zijn sowieso wel goed of uit jamie oliver.. e je hoeft natuurlijk niet heel moeilijk te beginnen..

ik noem een voorbeeld:
je haad 4 kippenbouten, 2 pepers, bol knoflook doos kerstomaatjes, doos gewone tomaten en voorgeschilde aardappels op zaterdag
maandag om half 4 kom je thuis. je snijd de knoflook, de tomatne en de peper
om hooguit kwart voor 4 gooi je alles in een ovenschaal
je gaat een uur iets voor jezelf doen en haalt het er dan uit om kwart voor 5
pi_56885784
Evy 20 gelopen

4 keer 8 minuten, ging niet zo lekker als vorige keer, maar ook deze weer ruim gehaald!!!! Echt geweldig!
Ja doei.
pi_56886023
quote:

[..]

Hey, ik heb het ook pas geleerd toen ik op mezelf ging gaat prima nu hoor.

Koken bij mijn ouders thuis was/is gewoon echt knudde, m'n moeder staat de hele tijd mee te kijken en commentaar te leveren, m'n vader vindt knoflook al exotisch, en dan heeft m'n moeder nog zo'n fixatie op recepten, die Mag Je Niet Veranderen, volgens haar.

Dus eten ze een wereldgerecht, dan gaat daar ook exact 350 gram gehakt in (bijvoorbeeld). Als je een lekker recept van Jamie probeert, dan mag je van haar Absoluut Niet Het Bijgerecht Vervangen Voor Iets Anders Want Dan Kloppen De Smaken Niet Meer. .

Zegt de vrouw die zonder peper/zout kookt en wraps/pasta al "liflafjes" vindt.
pi_56886097
wraps en pasta zou niet zonder kunnen

koken.. ook niet trouwens..

Mijn moeder kán niet koken (alleen pannenkoeken bakken) en mijn pa kookte altijd. Hollandse pot met een wekelijkse uitschieter: Rijst met Kerrie, Goulash, en soms spaghetti voor mijn moeder en mij

Echter, toen mijn pa ook een dag 's avonds ging werken.. en hij dus niet kon koken, zaten 'we' met een probleem Dus ging ik maar koken en dat bleek ik wat beter te kunnen dan mijn moeder en zusje, gelukkig, want anders was 't elke maandag snacken geweest

Mijn moeder heeft een keer shoarma en pizza (het een was het alternatief voor het aangebrande andere) aan laten branden, en mijn zusje heeft lasagne gemaakt die je door een rietje kon drinken! Gelukkig begint mijn zusje het inmiddels ook wel een beetje te leren

Maar heb dus al jaren minimaal één keer per week thuis gekookt, en vond het heerlijk om het huis uit te gaan en niet meer 3 keer per week aardappelen te prakken voor 't kuiltje jus (bij wijze van spreken, ik deed niet aan kuiltjes jus).
Ja doei.
pi_56886102
Koken deed ik inderdaad ook gewoon toen ik bij m'n ouders woonde, nu nog steeds af en toe meestal als ik een dagje vrij ben. En mijn ouders maken allebei wel lekkere dingen dus dat maakte het op een of andere manier voor mij ook leuk om in de keuken te staan en iets lekkers voor hun klaar te maken. Maar je kan het idd ook gewoon niks aan vinden

Ik heb weer eens erg slecht geslapen vannacht. Had dus helemaal geen zin op te staan en in die kou te fietsen volgens mij was het minder koud dan gister maar heb op een gegeven moment toch de tram gepakt. Ik wist ook niet precies hoe je er met de fiets moest komen dus dat was mijn excuus Zometeen gehaktballetjes maken
pi_56886104
Razztwizzle:

En herkenbaar. Mijn vader is echt een pieperd met eten, vooral.

De 'fijnere kneepjes' heb ik geleerd van een oud-huisgenoot, dus. Mijn moeder kookte altijd heel saai, maar nu haar dochters wild doen, doet zij mee Tot ongenoegen van mijn vader
pi_56886179
mijn vader lust geen pizza.. vindt hij.. en de rest van het italiaanse assortiment ook niet.. door die pizza..

reden?
Toen hij 6 was ging hij op kamp
Op dat kamp is zijn tentje ondergelopen
Toen werd hij ziek!
Zielig!
Ze kregen pizza te eten
Die heeft hij weer uitgekost, in dat natte tentje..

Dus, ergo, pizza is vies! En voor de zekerheid maar alles van italiaanse makelaardij..

Gelukkig vond hij de 'creatieve nasi' (Risotto) die ik eens voor hem had meegenomen wél lekker...
Het commentaar kwam pas nadát ik had gevraagd of 't lekker was (ja! Heerlijk!) en ik zei dat het Risotto was (..alleen de plakkerige hè...)

Ja doei.
pi_56886209
Mijn vader heeft rijst jarenlang "onoverzichtelijk eten" genoemnd.
Nu eet hij wel rijst. Nu is bami/mie "onoverzichtelijk".
pi_56886246
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn vader heeft rijst jarenlang "onoverzichtelijk eten" genoemnd.
Nu eet hij wel rijst. Nu is bami/mie "onoverzichtelijk".

Ik vind jou Echt Heel Grappig
pi_56886252
MoBlo: Volgens mij komt dat vaker voor Ik heb dat een tijdje gehad met lasagna en recentelijk met stoofvlees. Brrr ik wordt alweer misselijk als ik aan stoofvlees denk. mijn moeder heeft het met wraps (die ik had gemaakt )
pi_56886271
Stoofvlees
pi_56886278
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind jou Echt Heel Grappig
Hey, dat was m'n vader hè.
De man die zegt "blij dat ik hem niet aanhad" als z'n jas van de kapstok valt.
pi_56886427
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:04 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hey, dat was m'n vader hè.
Weten we in ieder geval van wie je het hebt

Doet me denken aan dat stukje uit Juno 'Junebug has a wonderful sense of humor. Just one of her many genetic gifts' bij die adoptieouders. Leuke film.
pi_56886581
Ik heb een paar uur geslapen maar kan niet zeggen dat ik me nu beter voel
pi_56886627
Ik zit net het Fok! Kookboek door te bladeren, vooral die stoofpotten lijken me erg lekker

En dan vooral deze: [Fok!-kookboek] Stoofpotten

Ik ga maar eens een Word bestandje maken met lekkere recepten, dan kan ik voorlopig wel even vooruit

Vanavond wordt het nog gewoon een keer pasta met Napolitiaanse tomatensaus
pi_56886649
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:04 schreef Razztwizzle het volgende:

Dit is echt een grens
Ik lag bijna onder m'n bureau
pi_56886677
Napolitaans

En een stoofpotje moet je echt eens proberen, je hebt er namelijk bijna geen werk aan.
Je gooit gewoon een heleboel dingen bij elkaar, een halve dag later is het klaar, en je kan er makkelijk twee of drie keer van eten in je eentje. En het is lekker !
pi_56886709
Nouja, ik vind zoiets meer om te maken als ik samen met Peter ben, dan vind ik het wel leuk om wat meer moeite te doen met eten

Je hebt nu van de Knorr (???) wel zo'n Hollands Stoofpannetje, alleen die ene met sperziebonen is nergens te verkrijgen Die met worteltjes en die andere ( weet ff niet welke) hebben ze genoeg, maar juist diegene met sperziebonen hebben ze nergens, weet niet waarom :S
pi_56886746
Maar voor een stoofpot moet je toch wel de tijd hebben? of laten jullie dat gewoon op staan en gaan dan het huis uit?
pi_56886764
mja, ik zit toch meestal de hele middag thuis, dus voor mij is dat geen probleem
pi_56886835
Nee, geen Knorr! Zelf! Is Makkelijk! Je hebt echt niet zoveel ingredienten nodig voor een goede stoofpot: vlees, uien, knoflook, wijn/bier, bouillion, peper/zout, en eventueel wortel/champignons. Dan ben je er al. De rest is leuk voor extra, maar er zijn genoeg stoofpotjes voor als je net begint met "echt" koken.

Ik zet het vaak tegelijk met het avondeten op, dan zet ik het uit als we naar bed gaan, en dan weer aan als ik de volgende dag thuisben, dan is het precies goed voor het avondeten. Je kan op het laatst dan de eventuele "zachte" dingen als champignons erbij doen.
pi_56886861
Ja, maar dat leek me eerst wel makkelijk, omdat ik toen dat Fok kookboek nog niet ontdekt had Maar in dat kookboek staan genoeg recepten die makkelijk te maken zijn ja
pi_56886865
Wat is er mis met Knorr?
pi_56886909
Waarom zou je iets van Knorr kopen als je een stoofpotje makkelijk zelf kan maken?
pi_56886944
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Waarom zou je iets van Knorr kopen als je een stoofpotje makkelijk zelf kan maken?
Met stoofpotje heb ik geen idee, maar met andere dingen omdat het net iets makkelijker is en nog steeds erg lekker (vind ik)
pi_56887080
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Met stoofpotje heb ik geen idee, maar met andere dingen omdat het net iets makkelijker is en nog steeds erg lekker (vind ik)
Naarmate je zelf beter leert koken, gaan alle pakjes en zakjes steeds meer hetzelfde smaken, is mijn ervaring. Zelfgemaakt is meestal net wat uitgesprokener, frisser, smakelijker.
pi_56887103
Zo terug van autorijden ... het is toch normaal dat alles voor je afrijden fout gaat? (A) Zoals mensen niet zien en bijna aanrijden, spiegel bijna eraf tegen andere auto en 2x de motor laten afslaan

hmmm
pi_56887113
een slechte generale, betekent een fanastische premíere, als het goed is

dus als je dáár vanuit gaat, is de kans groot dat je slaagt
Ja doei.
pi_56887130
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:44 schreef Jeipod het volgende:
Zo terug van autorijden ... het is toch normaal dat alles voor je afrijden fout gaat? (A) Zoals mensen niet zien en bijna aanrijden, spiegel bijna eraf tegen andere auto en 2x de motor laten afslaan

hmmm
Komt wel vaker voor ja
Volgende week examen?
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2008 @ 16:49:25 #180
70532 loveli
N
pi_56887240
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:25 schreef Miss_S het volgende:
Maar voor een stoofpot moet je toch wel de tijd hebben? of laten jullie dat gewoon op staan en gaan dan het huis uit?
Ik wel. Ook met de Romertopf, in de oven zetten en dan 4 uur winkelen. Tegen de tijd dat je thuis bent is je eten prima.
crap in = crap out
pi_56887251
ja woensdag ... dinsdagmorgen nog een keer rijden en om 11uur woensdag zelf en om 1uur moet ik ..
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2008 @ 16:51:15 #182
70532 loveli
N
pi_56887293
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:44 schreef Jeipod het volgende:

hmmm
Bij mij gebeurde dat juist op m'n examen, alleen zag ik die mensen wel voordat ik ze probeerde aan te rijden. De dagen ervoor reed ik juist vlekkeloos.
Kop op en gewoon je examen halen, succes!!
crap in = crap out
pi_56887345
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:49 schreef Jeipod het volgende:
ja woensdag ... dinsdagmorgen nog een keer rijden en om 11uur woensdag zelf en om 1uur moet ik ..
Succes
In welke stad heb je rijles?
pi_56887375
Ja bij mij zaten ze dus precies achter mn balk die mn raam vasthoud zeg maar
Ik moet het ook halen (ik moet ik moet ik moet ik moet) dus ik neem ff van die zenuwpillen ervoor
pi_56887402
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:26 schreef Liejannuh het volgende:

Owja, Claudia, gefeliciteerd!
Dankjewel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_56887454
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 16:53 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Succes
In welke stad heb je rijles?
In Den Helder ... woensdag om 13.05 midden in de vakantie. Hopelijk blijven de Duitsers weg en gaat iedereen van hier naar Duitsland .. lekker rustig
pi_56887637
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:59 schreef Viking84 het volgende:
Niet binnen de tijd afstuderen kan wel tegen je werken, hoor. Je wordt toch als 'minder goed' gezien als je niet in staat bent je studie af te ronden in de tijd die ervoor staat. Bovendien krijg je alleen een jaar extra stufi voor een researchmaster (een voor de hand liggende keuze als je wilt gaan promoveren) als je binnen de tijd (nominaal, noemen ze dat) afstudeert.
In het algemeen is dit misschien wel waar. Maar ach: ik heb een promotieplaats gekregen terwijl ik lang niet binnen 4 jaar ben afgestudeerd, ik geen researchmaster heb gedaan, geen enkele statistiekcursus heb gevolgd en op dat moment zelfs nog niet afgestudeerd was.

Ik ben inmiddels weer vrij goed afgekickt van de chocolade en ik heb het gevoel dat ik goed bezig ben. Sporten lukt me doordeweeks niet, omdat ik om 6 uur opsta, om 8 uur begin met werken, om half 6 thuis ben en ik 's avonds de deur niet echt meer uit kan (ochtendmens!). Maar wat me wel lukt is om na het eten een bergetappe af te leggen op een hometrainer. En dus heb ik een hometrainer gekocht!

Ik kan niet wachten tot ik weer een Levi's Store binnen durf. Spijkerbroeken. Nieuw. Vreselijk.

Trouwens: het zit me erg dwars dat ik altijd terugval op taart, koek en chocola als ik trakteer. Weet iemand leuke alternatieven die niet barsten van de suiker?
pi_56887769
gewoon lekkere mandarijntjes

of moet het speciaal zijn?
Ja doei.
pi_56887871
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:06 schreef Claudia_x het volgende:

Trouwens: het zit me erg dwars dat ik altijd terugval op taart, koek en chocola als ik trakteer. Weet iemand leuke alternatieven die niet barsten van de suiker?
Sandwiches . Lekker van witbrood zonder korstjes, met zalm en roomkaas, of met paté en cranberryjam.
Of hetzelfde idee maar dan met wraps, van die rolletjes met zalm/ham en roomkaas, mango/gerookte kip - dat soort dingen.

Minipizza's zijn ook altijd lekker, en wat ik ook wel eens heb gedaan is gewoon twee enorme bakken fruitsalade meenemen en plastic bakjes, dan kan iedereen lekker zelf scheppen. Viel erg in de smaak . (Het verbaasde me echt hoeveel opmerkingen men maakte in de trant van "goh, ik eet eigenlijk nooit fruit")

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2008 17:18:00 ]
pi_56887905
opgerolde wraps met zalm, roomkaas en ijsbergsla

ook goed te doen met rauwe ham bijvoorbeeld!
Ja doei.
pi_56887981
Surinaamse bowl (hmmm alsnog wel erg zoet)
pi_56888012
Of lekkere hartige bladerdeeghapjes (spinazie/feta, walnoot/geitenkaas). Of lekkere quiches meenemen en die in punten uitdelen. Of lekker pannekoeken meenemen en beleg neerzetten. Of baklava (met erg veel suiker, dat wel).
pi_56888020
Is het gek dat ik dan meteen het gevoel heb dat het zo'n lunch wordt?

'Iets lekkers' wordt vrijwel altijd geassocieerd met zoet. Er moet toch ook iets vets te bedenken zijn? Trouwens, ik vind gewoon fruit of fruitsalade wat te saai. Ik wil echt iets maken! En je moet het ergens neer kunnen zetten zonder dat het binnen een uur verpietert.

Hmm. Blini's?
pi_56888047
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Of lekkere hartige bladerdeeghapjes (spinazie/feta, walnoot/geitenkaas).
Ik vind bladerdeeghapjes een goed idee! Maar die kun je zeker pas vanaf een uur of 3 's middags uit gaan delen?

Jammer dat het helemaal moeilijk is om ook iets gezonds te bedenken. (Ik kan nooit mijn eigen traktaties eten.)
pi_56888059
@Razz:

wij maken altijd fetaflapjes:

feta in brokjes, prei, champignons (in een beetje roomboter voorgebakken ), een beetje sour cream en peper en een snufje zout

ook érg lekker, en simpel
Ja doei.
pi_56888074
Ja doei.
pi_56888094
Mijn stoofkipjes van vanavond staan te pruttelen. Het zijn overigens ontbeende dijbeentjes (dit voor Minilotje die geen bot in d'r vlees wil-waarom eigenlijk niet?-

Heb eerst de kip (500 gr) in olijfolie aangebraden en weer uit de pan gehaald. Toen een grote ui in grove stukken in de achtergebleven olie samen met een hele bol knoflook gefruit. De teentjes laat ik dan heel, dus met velletjes, (je kan ze dan fijn uitzuigen als ze gaar zijn, dat smaakt veel minder scherp, eerder een beetje nootachtig), ook een prei in stukken en een winterpeen en nog een klein stukje zoete puntpaprika. En wat geblancheerde, ontvelde en gezeefde tomaten. Een scheut rode wijn en een beetje kippenbouillon (had ik nog in de vriezer van de laatste keer dat ik kippensoep had gemaakt, maar kan ook wel met een bouillonblokje hoor, zeezout, pepermengsel en 2 takjes rozemarijn. Kip d' weer bij en dat gaat nu pruttelen tot het door en door gaar is.

Erbij maak ik geen andijviestamppot, maar paddestoelen risotto. En als toetje: zelfgemaakte griesmeelpudding met de frambozensaus. (ik heb de pudding met vloeibare nepsuiker gemaakt: kijken of dat lekker is. )

Het grappige is dat ik vanavond helemaal alleen eet. Maar die risotto heb ik nog nooit gemaakt, dus ik probeer de dingen het liefst als ik alleen eet, dan weet ik of er nog wat mist en dan kan ik het de volgende keer als er mensen mee-eten, helemaal goed serveren. Het gekke is dat ik een recept nooit naar de letter volg, maar altijd maar wat doe, toch moet het, in mijn ogen, helemaal goed zijn. Maar mijn smaak is misschien helemaal niet die van iemand anders! Maar goed, we gaan d'r maar van uit, dat als ik iets lekker vind, de rest het ook wel zal eten....

Mijn ouders zijn wel behoorlijk avontuurlijke eters! Zowel mijn vader als mijn moeder (2 verschillende huishoudens) eten heel gevarieerd en ook van alle buitenlandse keukens. Best bijzonder dus eigenlijk als ik dat zo hier lees!

Sporten ging goed. Ik ga nu de ene dag rennen en de andere dag naar de sportschool, dat bevalt me heel goed!
pi_56888122
Conleche: waar haal jij je parmezaan voor de risotto?
pi_56888135
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind bladerdeeghapjes een goed idee! Maar die kun je zeker pas vanaf een uur of 3 's middags uit gaan delen?

Jammer dat het helemaal moeilijk is om ook iets gezonds te bedenken. (Ik kan nooit mijn eigen traktaties eten.)
Mijn moeder maakte vroeger altijd kleine balletjes gehakt, als ik moest trakteren op school. Is eigenlijk best een goed idee en als je nu rundergehakt neemt, kan je er zelf wel van mee-eten!
pi_56888160
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
Conleche: waar haal jij je parmezaan voor de risotto?
Ik heb hier nog een stukje in de koelkast liggen dat moet ik nog raspen, dat komt bij de kaasboer op de Scheldestraat vandaan, als ik me niet vergis...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')