Aha, jij maakt direct een hele kiloquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja? Ik snij een kilo uien heel fijn, laat ze langzaam heel licht carameliseren in een pan met dikke bodem, en als ze gelig worden, doe ik er scheutje voor scheutje een fles port bij, steeds laten inkoken, jeweetwel...
Héérlijk is dat, het krijgt een heel volle, zoete smaak
Gebruik trouwens wel goedkope port. Net als voor de stoofpeertjes,daar gaat ook altijd een hele fles bij
Port
Mis je ze?quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
Waar zijn de crashdieeten gebleven in dit topic
Nou, ik lunch vandaag niet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:31 schreef Miss_S het volgende:
Waar zijn de crashdieeten gebleven in dit topic
Ja, ik doe er meestal nog wel wat kruiderij bij: tijm, laurier, salie, iets in die trant. Maar ik maak m zonder geleisuiker.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:29 schreef minilotje het volgende:
Haha, het is maar goed dat ik mijn uitgebreide versie met laurier en suiker deed, want bij mijn basisversie had ik wel écht dezelfde bewoordingen als CF!
Ja dat heb ik ook weleens gehad en ik heb ook graag bij de toast met foie gras, wat ik vroeger nog wel at (en please kan iemand me vertellen dat het niet zielig is voor die beesten, want ik mis het zo!)quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, ik doe er meestal nog wel wat kruiderij bij: tijm, laurier, salie, iets in die trant. Maar ik maak m zonder geleisuiker.
Conleche, echt, het smaakt zo vreselijk verrukkelijk op een broodje kaas, dat spul! De combi van zoet en hartig, mmmmm.
Minilotje, overigens: het beste broodje is nog altijd brie (desgewenst even onder de grill) met uitgebakken bacon of ontbijtspek, en een lik zelfgemaakte mangochutney. Klinkt zo goor, maar is echt de lekkerst denkbare lunch
Dat vind ik ook hoorquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
@ Miss_S, lekker eten is de sleutel tot succes. Als dat niet mag, wil ik niet slank zijn
quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook weleens gehad en ik heb ook graag bij de toast met foie gras, wat ik vroeger nog wel at (en please kan iemand me vertellen dat het niet zielig is voor die beesten, want ik mis het zo!)
Dat broodje brie klinkt goddelijk maar meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"
Zo, nu ga ik echt naar de sportschool, anders kom ik te laat...
Ik kán natuurlijk mijn riedeltje afsteken van: 'zo'n broodje is met een stuk fruit erbij een voortreffelijke lunch, en zó lekker dat je bevredigd bent tot het avondeten, en zeker in combinatie met een actief leven past dat broodje prima in een dieet', maar dit keer maar even niet.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat broodje brie klinkt goddelijk maar dat is meer iets voor mensen die in een forum zitten als" Hoe kom ik toch wat kilootjes aan, want ik ben echt té mager"
Oh, maar af en toe friet vind ik ook echt héérlijk. Van de goeie snackbar, met een lekkere kledder mayoquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoormaar dan bedoel ik ook echt lekker eten
en niet friet enzo
Ik zou niet zonder wokken kunnenquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, maar af en toe friet vind ik ook echt héérlijk. Van de goeie snackbar, met een lekkere kledder mayo
Maximaal eens per maand, in de praktijk maar een paar keer per jaar.
Van die wokmaaltijden (schepje rijst, beetje voorgesneden wokgroente, wat kipfilet en zo'n prefab woksausje) daar maak je mij dus echt niet blij mee, bijvoorbeeld.
Wel met pasta met zelfgemaakte, superknoflokerige tomatensaus met knapperige stukken groente
Whehehe. GMTA enzo. Kom maar een keer bij me lunchenquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:52 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik kán natuurlijk mijn riedeltje afsteken van: 'zo'n broodje is met een stuk fruit erbij een voortreffelijke lunch, en zó lekker dat je bevredigd bent tot het avondeten, en zeker in combinatie met een actief leven past dat broodje prima in een dieet', maar dit keer maar even niet.![]()
Ik kan ook echt niet zonder wokken, maarja, dat was al wel duidelijk volgens mijquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zou niet zonder wokken kunnenen het is ook nog eens gezond dus wat wil je nog meer
Maar dat is toch niet het enige dat je eet?quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:58 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik kan ook echt niet zonder wokken, maarja, dat was al wel duidelijk volgens mij
quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind wokken ook wel prima hoorlekker uitje, peultjes, shiit-take, bamboescheuten, minimaisjes, flink wat sojasaus, wat gember, rijstazijn, enorme schep sambal
lekker met eiermie of zilvervliesrijst en een omeletje!
Maar nee, van zo'n zak voorgesneden wokgroente à 1,69 (en dan zit er meestal grotendeels kool in) met een sausje en witte klefrijst, daar word ik ook niet blij van.
En ik had al honger ...........quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind wokken ook wel prima hoorlekker uitje, peultjes, shiit-take, bamboescheuten, minimaisjes, flink wat sojasaus, wat gember, rijstazijn, enorme schep sambal
lekker met eiermie of zilvervliesrijst en een omeletje!
Nee, het gaat bij mij vooral om de tussendoortjes, de zakken chips enzo waar ik dik van wordquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet het enige dat je eet?
Want daar word je toch niet dik van lijkt me, het is vooral veel groente, kip en vis
Ik heb de Wanneequote:Op donderdag 21 februari 2008 13:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik wilde eigenlijk de Wannee kopen, dat schijnt ook een goed kookboek te zijn, maar die kon ik nergens vinden, dus nou maar "Kook" van Jamie gekochtVan het weekend maar eens wat uitproberen, staan wel een boel lekkere dingen in, en ook handige tips
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/wannee.aspquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:51 schreef freecell het volgende:
Jeipod, waar is je lunch?Alleen crueli en een appel als ontbijt én lunch is echt te weinig imo!
Wat is Wannee voor iets precies?Iedereen is er zo enthousiast over hier?
Toen ik nog thuis woonde mocht ik niet koken. "Dan koop je vast van die duren dingen.", "Ik vind koken veel te leuk" en "Dan eten we vast iets raars" waren de argumenten van m'n vader en moeder. Heel fijnquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je kan nu toch ook gewoon koken? Beetje raar om je ouders elke dag te laten koken
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:13 schreef Chicolate het volgende:
Als ik voor het gezin kook, mag het niet mislukken. Daarbij, als ik een keer aanbied te koken, moet ik ook meteen zelf boodschappen en dat soort dingen gaan doen, heb ik niet zoveel zin in als ik om half 4 uit school kom en we om 5 uur moeten eten. En volgens mij vertrouwen ze ook niet echt op mn kookkunst
.
En raar vind ik het niet ... ik heb andere klusjes in huis, het is niet zo dat zij samen het huishouden runnen (strijken, oud papier wegbrengen, afwassen, dat soort dingen). Soms bak ik wel taart.
Ik mocht toen ik nog thuiswoonde ook nooit koken. Als ik nu bij mn ouders kook wordt het niet door iedereen gewaardeerd, want er worden veel pakjes gebruikt en verder veel hollandse pot. Maar dat betekent echt niet dat je het niet kan leren.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
Kijk, in principe is het niet zoveel moeite om naar de supermarkt te gaan ... maar ik heb een hekel aan wachten. En als je om half 4 in de supermarkt staat, moet je wachten, in de rij staan. Dan kom je uit school, met je grote zware tas en mag je tussen de huisvrouwen (die uiteraard tegen je tas aan moeten duwen) in de rij gaan staan van de super ... als je dan eindelijk thuiskomt met je ingredienten kan je niet even gaan zitten. Nee, tegen die tijd is het 4 uur en binnen een uur moet het eten klaar zijn. Meteen eten gaan maken dus, hopen dat het allemaal niet mislukt en het recept gewoon klopt. Als dat lukt, eet je om 5 uur en ben ik helemaal kapot ... (ok ik kan overdrijven, maar ik vind dat gewoon echt niet leukquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Zoveel moeite is het toch niet om uit school even langs de supermarkt te fietsen.. vlees.. groente.. pasta staat vast nog wel in de kast.. en ff koken.. En hoe moet je ooit leren koken als je het nooit doet?
Een idee is: de ingrediëenten op zaterdag te kopenquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Kijk, in principe is het niet zoveel moeite om naar de supermarkt te gaan ... maar ik heb een hekel aan wachten. En als je om half 4 in de supermarkt staat, moet je wachten, in de rij staan. Dan kom je uit school, met je grote zware tas en mag je tussen de huisvrouwen (die uiteraard tegen je tas aan moeten duwen) in de rij gaan staan van de super ... als je dan eindelijk thuiskomt met je ingredienten kan je niet even gaan zitten. Nee, tegen die tijd is het 4 uur en binnen een uur moet het eten klaar zijn. Meteen eten gaan maken dus, hopen dat het allemaal niet mislukt en het recept gewoon klopt. Als dat lukt, eet je om 5 uur en ben ik helemaal kapot ... (ok ik kan overdrijven, maar ik vind dat gewoon echt niet leuk)
En als ik ooit leer koken, zal ik het toch mezelf moeten leren. Mijn moeder en ik kunnen op een of andere manier niet goed met elkaar communiceren en krijgen altijd ruzie, zeker bij dit soort dingen. Leer ik het liever mezelf op mn eigen kamertje in Amsterdam, waar er geen druk op me gezet wordt met eettijden en waar het mag mislukken.
Oh en het is allemaal wel te eten hoor, maar niet zo geweldig bijzonder als sommige mensen hier eten. Ik kan wel heel vaak dingen aangeven van "dit wil ik wel eens proeven" en dan wordt het vaak ook wel gemaakt.
Hey, ik heb het ook pas geleerd toen ik op mezelf gingquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:15 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn vader heeft rijst jarenlang "onoverzichtelijk eten" genoemnd.
Nu eet hij wel rijst. Nu is bami/mie "onoverzichtelijk".
Hey, dat was m'n vader hè.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
![]()
Ik vind jou Echt Heel Grappig
Weten we in ieder geval van wie je het hebtquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:04 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hey, dat was m'n vader hè.
De man die zegt "blij dat ik hem niet aanhad" als z'n jas van de kapstok valt.
Dit is echt een grensquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:04 schreef Razztwizzle het volgende:
De man die zegt "blij dat ik hem niet aanhad" als z'n jas van de kapstok valt.
Met stoofpotje heb ik geen idee, maar met andere dingen omdat het net iets makkelijker is en nog steeds erg lekker (vind ik)quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Waarom zou je iets van Knorr kopen als je een stoofpotje makkelijk zelf kan maken?
Naarmate je zelf beter leert koken, gaan alle pakjes en zakjes steeds meer hetzelfde smaken, is mijn ervaring. Zelfgemaakt is meestal net wat uitgesprokener, frisser, smakelijker.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Met stoofpotje heb ik geen idee, maar met andere dingen omdat het net iets makkelijker is en nog steeds erg lekker (vind ik)
Komt wel vaker voor jaquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:44 schreef Jeipod het volgende:
Zo terug van autorijden ... het is toch normaal dat alles voor je afrijden fout gaat? (A) Zoals mensen niet zien en bijna aanrijden, spiegel bijna eraf tegen andere auto en 2x de motor laten afslaan
hmmm
Ik wel. Ook met de Romertopf, in de oven zetten en dan 4 uur winkelen. Tegen de tijd dat je thuis bent is je eten prima.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:25 schreef Miss_S het volgende:
Maar voor een stoofpot moet je toch wel de tijd hebben? of laten jullie dat gewoon op staan en gaan dan het huis uit?
Bij mij gebeurde dat juist op m'n examen, alleen zag ik die mensen wel voordat ik ze probeerde aan te rijden. De dagen ervoor reed ik juist vlekkeloos.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:44 schreef Jeipod het volgende:
Zo terug van autorijden ... het is toch normaal dat alles voor je afrijden fout gaat? (A) Zoals mensen niet zien en bijna aanrijden, spiegel bijna eraf tegen andere auto en 2x de motor laten afslaan
hmmm
Succesquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:49 schreef Jeipod het volgende:
ja woensdag ... dinsdagmorgen nog een keer rijden en om 11uur woensdag zelf en om 1uur moet ik ..
In Den Helder ... woensdag om 13.05 midden in de vakantie. Hopelijk blijven de Duitsers weg en gaat iedereen van hier naar Duitsland .. lekker rustigquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Succes
In welke stad heb je rijles?
In het algemeen is dit misschien wel waar. Maar ach: ik heb een promotieplaats gekregen terwijl ik lang niet binnen 4 jaar ben afgestudeerd, ik geen researchmaster heb gedaan, geen enkele statistiekcursus heb gevolgd en op dat moment zelfs nog niet afgestudeerd was.quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:59 schreef Viking84 het volgende:
Niet binnen de tijd afstuderen kan wel tegen je werken, hoor. Je wordt toch als 'minder goed' gezien als je niet in staat bent je studie af te ronden in de tijd die ervoor staat. Bovendien krijg je alleen een jaar extra stufi voor een researchmaster (een voor de hand liggende keuze als je wilt gaan promoveren) als je binnen de tijd (nominaal, noemen ze dat) afstudeert.
Sandwichesquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
Trouwens: het zit me erg dwars dat ik altijd terugval op taart, koek en chocola als ik trakteer. Weet iemand leuke alternatieven die niet barsten van de suiker?
Ik vind bladerdeeghapjes een goed idee! Maar die kun je zeker pas vanaf een uur of 3 's middags uit gaan delen?quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Of lekkere hartige bladerdeeghapjes (spinazie/feta, walnoot/geitenkaas).
Mijn moeder maakte vroeger altijd kleine balletjes gehakt, als ik moest trakteren op school. Is eigenlijk best een goed idee en als je nu rundergehakt neemt, kan je er zelf wel van mee-eten!quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind bladerdeeghapjes een goed idee! Maar die kun je zeker pas vanaf een uur of 3 's middags uit gaan delen?
Jammer dat het helemaal moeilijk is om ook iets gezonds te bedenken. (Ik kan nooit mijn eigen traktaties eten.)
Ik heb hier nog een stukje in de koelkast liggen dat moet ik nog raspen, dat komt bij de kaasboer op de Scheldestraat vandaan, als ik me niet vergis...quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
Conleche: waar haal jij je parmezaan voor de risotto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |