abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57432115
En als ik het goed begrijp is Omroep Gelderland aanwezig vanavond en volgen er ieder uur live updates.

Uur 0 komt dichterbij.
Don't think twice, it's all right.
  maandag 17 maart 2008 @ 14:33:57 #152
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57432135
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:25 schreef Positive_Thinking het volgende:
VITESSE ZONDER SCHULDSANERING FAILLIET

Naar aanleiding van een uitspraak van algemeen directeur Paul van der Kraan in dagblad de Gelderlander afgelopen zaterdag, is bij een aantal mensen het misverstand ontstaan dat Vitesse slechts afstevent op een sportief faillissement. Niets is minder waar. Indien de schulden niet worden gesaneerd is een faillissement onafwendbaar.
De bevindingen van onderzoeksbureau UNO en de bewindvoerders Mr. Klomp en Mr. Thielen van Bierman Advocaten onderschrijven dit als een feit.

Bestuur, raad van commissarissen en directie van Vitesse willen om die reden benadrukken dat de sanering van de schulden niet slechts bedoeld is om de club sportief overeind te houden. Vitesse wordt op korte termijn ernstig bedreigd in haar voortbestaan. Die conclusie is ook getrokken door de onafhankelijke bewindvoerders.
Met het oog op de raadsvergadering van vanavond wil de clubleiding dit misverstand wegnemen, opdat dit niet leidt tot onjuiste beeldvorming over de ernst van de zaak en derhalve op de beslissing van de raad.

Namens bestuur, commissarissen en directie

Paul van der Kraan
Een misverstand wegnemen of nog eens flinke druk op de gemeente willen uitoefenen?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 17 maart 2008 @ 14:36:11 #153
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57432182
Oeh, we zijn dus bijna failliet
Komt wel goed vanavond
pi_57432186
Het is onderhand wel duidelijk dat de meeste raadsleden voor gaan stemmen, maar er werden vandaag wel erg veel onjuistheden geroepen door met name tegenstemmende raadsleden.

En daarnaast, natuurlijk voeren ze de druk op. Ze hebben er verdorie toch belang bij dat de gemeenteraad voor stemt?
pi_57432194
Waarom is dat pandrecht opeens verdwenen? Welke journalist zoekt nu eens uit hoe het écht zit?
pi_57432236
Pandrecht is verdwenen, omdat het zo goed als ongeldig is. Vandaar dit voorstel en geen aanvechting bij de rechtbank door de gemeente.

Er zijn een paar kleine dingen die geldig zijn, waarbij de gemeente maar een minimaal bedrag terug kan krijgen. Toevallig zit er dus een kleine 50.000 euro van het pandrecht in dit voorstel van de gemeente.
pi_57432251
Lijkt me dat een journalist dat niet echt uit kan zoeken en geen toegang heeft tot die contracten.

Volgens mij was het overigens al duidelijk dat de gemeente inderdaad was vergeten die pandrecht-contracten te verlengen, anders zouden ze nu niet ineens alsnog akkoord gaan.
pi_57432268
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Positive_Thinking op 17-03-2008 14:41:07 ]
pi_57432670
quote:
Op maandag 17 maart 2008 14:40 schreef JH87 het volgende:
Lijkt me dat een journalist dat niet echt uit kan zoeken en geen toegang heeft tot die contracten.

Volgens mij was het overigens al duidelijk dat de gemeente inderdaad was vergeten die pandrecht-contracten te verlengen, anders zouden ze nu niet ineens alsnog akkoord gaan.
Je kan op zijn minst de vraag stellen. Ik lees er in de laatste berichten vrijwel niets meer over, terwijl het een essentieel punt is voor de gemeenteraad om ja of nee te zeggen lijkt me.
pi_57432752
Het wás een essentieel punt, totdat bleek dat het pandrecht geen grote invloed meer heeft op het akkoord omdat het gewoon verouderd is. Als dat pandrecht nog steeds invloed zou kunnen hebben, had het College van burgemeester en wethouders écht geen advies gegeven en was er vanavond ook helemaal geen extra ingelaste raadsvergadering geweest. Anders zou de gemeente de eerste zijn er persberichten over de deur uit te doen en zou de Gelderlander er maar al te graag over schrijven.
  maandag 17 maart 2008 @ 15:12:26 #161
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57432834
They're out of ammo!
pi_57432875
I can see a white flag!
  maandag 17 maart 2008 @ 15:58:21 #163
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57433626
Dat pandrecht is nog wel aan de orde, maar dat zou met een gerechtelijke gang van zaken onderzocht moeten worden en dat kon niet sneller dan een aantal maanden. Nu is het zo dat Vitesse dan ondertussen al failliet zou zijn en de gemeente dus sowieso kon fluiten naar de centen. Nu krijgen ze nog íets, mede daarom is de gemeente nu zo goed als om.
pi_57433677
Webforce dat Pandrecht is zo goed als niet aan de orde. Beide partiejen (gemeente en Vitesse) hebben het uit laten zoeken. Beide weten op paar punten met minimaal bedrag de uitkomst al.Het is namelijk Niks of bijna niks waard.

Vandaar dit voorstel en ineens zo snel. Het pandrecht is werkelijk zowat niks waard, waarbij de gemeente geen poot heeft om op te staan.

Verder betalen we een 2 ton voor de lening voor een aantal skyboxen. Het erge is dat de skyboxen ondanks het afkopen van de schuld gewoon in het beheer van Gelredome blijven.
  maandag 17 maart 2008 @ 16:35:28 #165
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57434392
quote:
Op maandag 17 maart 2008 16:01 schreef Positive_Thinking het volgende:
Webforce dat Pandrecht is zo goed als niet aan de orde. Beide partiejen (gemeente en Vitesse) hebben het uit laten zoeken. Beide weten op paar punten met minimaal bedrag de uitkomst al.Het is namelijk Niks of bijna niks waard.

Vandaar dit voorstel en ineens zo snel. Het pandrecht is werkelijk zowat niks waard, waarbij de gemeente geen poot heeft om op te staan.
Ah, oké. Dacht dat ik zoets had gelezen
quote:
Verder betalen we een 2 ton voor de lening voor een aantal skyboxen. Het erge is dat de skyboxen ondanks het afkopen van de schuld gewoon in het beheer van Gelredome blijven.
Dus na dit verhaal hebben weer een deel van de skiboxen terug, maar die zijn gelijk voor Gelredome, begrijp ik dat goed?
pi_57435426
Nee begrijp je niet goed. Vitesse heeft een lening voor een aantal skyboxen. Deze skyboxen zijn tevens tijdens wedstrijddagen voor Gelredome. Zo is dat nu.

Het is een hele vage constructie, waarbij we de lening voor die aantal skyboxen wel kwijt zijn als ze vanavond voor stemmen, maar de skyboxen komen niet terug bij Vitesse op wedstrijd dagen. In die situatie veranderd er dus niks.
  maandag 17 maart 2008 @ 18:05:16 #167
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57435765
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:42 schreef Positive_Thinking het volgende:
Nee begrijp je niet goed. Vitesse heeft een lening voor een aantal skyboxen. Deze skyboxen zijn tevens tijdens wedstrijddagen voor Gelredome. Zo is dat nu.

Het is een hele vage constructie, waarbij we de lening voor die aantal skyboxen wel kwijt zijn als ze vanavond voor stemmen, maar de skyboxen komen niet terug bij Vitesse op wedstrijd dagen. In die situatie veranderd er dus niks.
Dat is idd een vage constructie! Dat is aardig geld binnenhalen met skyboxen namelijk!
pi_57437428
Alle raadsleden zijn aanwezig.
De Mos, Junker en Verhaegh zijn ook aanwezig!

maandag 17 maart 2008 @ 20:03:12 #169
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57438050
400-500 supporters!
pi_57438213
Tussenstand:
13 stemmen tegen
19 stemmen voor
pi_57438330
Zelfs Michael Jansen schijnt er te zijn.
pi_57438375
22 voor!
pi_57438550
Vitesse mag eigenlijk gewoon niet failliet
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_57438703
Nopes...
Ergste is dat de gemeente twee keuzes heft
Ja zeggen en wat geld vangen. Club blijft bestaan en werkgelegenheid etc.
Nee zeggen en de Club gaat Failliet en gemeente krijgt helemaal niks en verliest alles. Dus nog meer dan als ze ja zeggen.
  maandag 17 maart 2008 @ 20:36:53 #175
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57438786
Ik ben benieuwd naar wat er dadelijk kan als het plan erdoorheen is... Verkopen van spelers gaan direct voor 100% weer naar de club? Vitesse kan sneller handelen met transfers (hoeven geen akoord van ik weet niet wie allemaal...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')