abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56865925
Ik ben echt al heel opgewekt de hele dag, heerlijk dat die pannenkoek Jaakke weg gaat.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:37:32 #122
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_56866014
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:08 schreef Wooldoor het volgende:

Bij psv heeft hij vaak een basisplek en sportief staat psv er beter voor dan Ajax de enige reden die ik zie dat hij niet wil verlengen is dat hij denkt klaar te zijn voor het buitenland
Nee, meteen een aanbod tekenen is slim onderhandelen

Maar goed, ff over kruif. Elk voordeel heeft z'n nadeel. Het zou zomaar kunnen dat doordat hij zich weer overal mee bemoeit je als ajax goede topmanagers misloopt die anders wel zouden willen komen. Als je toch al alles voorgeschreven wordt door kruif en hij zijn zin doordrukt maar jij bent daar dan verantwoordelijk voor maar je ahanden zijn gebonden ... tsja, er zullen er wel "nee" zeggen nu waar je anders ook zeer mee gehplen zou zijn ipv die Jaake en Geel.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_56866016
Marco naar Barca en Rijkaard 2 jaar naar ajax en dan naar Milan Of zoiets Zou wel gaaf zijn
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:40:44 #124
82589 S-Two
barba macacu
pi_56866104
Ik vind het erg mooi dat JC terug is, maar ik moet het nu maar zien of hij het kan gaan waarmaken. Ben in ieder geval benieuwd naar wat hij vanavond te melden heeft.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_56866106
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:24 schreef markisboer het volgende:

[..]

ajax kampioen
Wordt nog eens tijd ja
pi_56866979
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/1756

Punt 10 voorspeld niet veel goeds. Perez weer op de bank

10. Stop met de nummer 10

‘Wie het internationale voetbal een beetje volgt, ziet dat je helemaal niet meer met een nummer 10 kan spelen. Ik heb die nummer 10 zelf uitgevonden, maar dat deed ik dan met drie verdedigers. Als je dan vier man in de laatste linie hebt, hou je er eentje over en die kan je dan ergens anders neerzetten. Maar als je echt met vier pure verdedigers wil voetballen, moet je van achteren geen speler weghalen. Dan komt de boel scheef te staan.'

Punt 12 spreekt me wel aan:

12. Laat sporters de club runnen

‘Het verschil tussen sporters en gewone studenten? Sporters leren actief. Normaal zegt een docent wat en de luisteren de leerlingen. Een coach zegt wat en sporters gaan actief in het veld het geleerde uitvoeren. Dat noem ik actief leren. Dat is een andere benadering. Een ander voordeel: veel voetballers weten al hoe het voetbal in elkaar steekt. Dat hoeven ze niet meer te leren. Het gaat mij niet per se om voetballers, het gaat om de sportmentaliteit. Bij Barcelona is dat al duidelijk zichtbaar. Bij de professionele handbalafdeling hebben ze een oud-speler met een MBA, een Master of Business Administration en hij is nu directeur. Uitstekend. Iemand die vijftien jaar als professional heeft gespeeld, international was, en nu de club leidt. Wat wil je nog meer?'
pi_56867042
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:17 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Johan en Marco

We worden kampioen
Built for Speed
pi_56867852
quote:
Jaakke had de ontslagbrief voor Fontein klaar

20/02/2008 18:28

Ajax-voorzitter John Jaakke ontkent in alle toonaarden dat hij afgelopen zaterdag algemeen directeur Maarten Fontein wilde ontslaan, maar Voetbal International heeft de bewijzen. Lees de betreffende documenten en oordeel zelf.

Op de dag dat Jaakke Fontein (tevergeefs) verzocht op te stappen, had Ajax al vijf verschillende persberichten klaarliggen om het vertrek van Fontein toe te lichten. Boven de conceptpersberichten stond geschreven:

Vertrouwelijk
Alleen voor interne discussie doeleinden
Concept, versie 1
Persbericht

Dan volgen de verschillende concepten en opties:

Concept A:
De Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV maakt bekend dat Algemeen Directeur Maarten Fontein met onmiddellijke ingang zal terugtreden. Dit is in goed overleg besloten.

Optie 1: De reden van zijn vertrek is een verschil van inzicht over het te voeren beleid [en de wijze waarop het beleid ten uitvoer dient te worden gebracht.]

Optie 2: Reden voor het vertrek is de conclusie van de Commissie Coronel dat Ajax een Algemeen Directeur nodig heeft die thuis is in de voetbalwereld en als zodanig als boegbeeld functioneert. De Raad van Commissarissen en de heer Fontein zijn het er over eens dat de heer Fontein aan dat profiel niet kan voldoen en dat dit bij zijn aanstelling per 1 november 2005 ook geen uitgangspunt is geweest. Vooruitlopend op een inhoudelijke discussie over de aanbevelingen van de Commissie Coronel achten RvC en Algemeen Directeur het verstandig dat de heer Fontein zijn positie ter beschikking stelt, zodat een beslissing over het toekomstige profiel van de Algemeen Directeur van Ajax in alle vrijheid kan worden genomen.

Optie 3: Reden voor de beslissing is dat de heer Fontein zich onvoldoende kan herkennen in de analyse [en aanbevelingen] van de Commissie Coronel. De heer Fontein is evenwel van mening dat de inhoudelijke discussie over het rapport niet dient te worden gedomineerd door die over zijn positie en daarom stelt hij deze ter beschikking.

Optie 4: Over de reden van zijn vertrek worden geen nadere mededelingen gedaan.
De taken van Algemeen Directeur worden waargenomen door [Jeroen Slop, Financieel Directeur].

Concept B:
AFC Ajax NV en de heer Maarten Fontein hebben in wederzijds overleg besloten dat de heer Fontein met onmiddellijke ingang zal terugtreden als Algemeen Directeur.
[hier volgt dan een van de opties]

Concept C:
Maarten Fontein zal met onmiddellijke ingang terugtreden als Algemeen Directeur van AFC Ajax NV. Dit is in [goed] wederzijds overleg besloten.

Concept D:
De Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV maakt bekend dat Algemeen Directeur Maarten Fontein met onmiddellijke ingang zal terugtreden.

Concept E:
De Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV maakt bekend dat Algemeen Directeur Maarten Fontein met onmiddellijke ingang op non-actief is gesteld.
Tussen de RvC en de Algemeen Directeur is een ernstig verschil van inzicht ontstaan over het te voeren beleid. Dit verschil van inzicht is [nu ook] door het rapport van de Commissie Coronel naar buiten gekomen. De RvC meent dat de positie van Maarten Fontein daardoor onhoudbaar is geworden.
Over het ter beschikking stellen van zijn functie kon met Maarten Fontein vooralsnog geen overeenstemming worden bereikt. De RvC rest dan ook niets anders dan Maarten Fontein te schorsen [op non-actief te stellen].
Er is de RvC alles aan gelegen om zo snel als mogelijk tot een oplossing voor deze situatie te komen.
De taken van Algemeen Directeur worden waargenomen door [Jeroen Slop, Financieel Directeur].
bron: VI
pi_56867904
WAAR BLIJFT GREGORY?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_56868041
Tis allemaal wat.
pi_56868160
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:54 schreef F1Bas het volgende:
Cahais? Die speelt niet eens in de basis bij Groningen.
Omdat hij nog niet voldoende Nederlands spreekt. Volgend jaar gewoon basisspeler die de lijnen moet uitzetten in de verdediging. Hij schijnt enorm goed te zijn zowel op de trainingen als bij de beloftes, groot talent. Een leiderstype.
http://www.youtube.com/watch?v=Lkg4d2ogbgw
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56868177
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:12 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Gaat je wel een slordige 30 miljoen kosten dan.
Er was naar mijn weten een constructie mogelijk om Ajax van de beurs te krijgen die geen geld kost, Ajax zou dan verder gaan als een NV maar zonder beursgenoteerd te zijn.
pi_56868192
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Omdat hij nog niet voldoende Nederlands spreekt. Volgend jaar gewoon basisspeler die de lijnen moet uitzetten in de verdediging. Hij schijnt enorm goed te zijn zowel op de trainingen als bij de beloftes, groot talent. Een leiderstype.
quote:

[..]

Wordt helemaal niks met die cahais, heeft Ajax gewoon ontzettend goed gezien.
pi_56868521
quote:

[..]

Ja klopt, maar wij hadden nu een verdediger nodig, dus dan was hij ook geen optie. Wel voor de lange termijn natuurlijk.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_56868542
Kijken wat Cruijff te vertellen heeft zometeen
pi_56868599
Zometeen op de NOS indd, einde van het journaal.
Geef mij maar Amsterdam
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:21:07 #137
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_56868737
Geen echte functie dus ...
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:23:48 #138
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_56868799
Dus zoals hier al gezegd werd; een crisismanager
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:25:58 #139
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56868859
Zelfde als altijd, adviserend op afstand. Alleen nu met wat meer druk erop.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:26:02 #140
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_56868860
Ben ik de enige die zich ergert aan het duo v Gelder - Cruijff bij de NOS momenteel? Wat een gelul in de ruimte zeg. De een wil zn scoop en de ander wil niks vertellen. Een kwartier lang.
pi_56868862
Mooie woorden wel wat ie nu zegt
pi_56868890
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:21 schreef PaRaR het volgende:
Geen echte functie dus ...
Mwa, hij doet een beetje vaag allemaal, zou me niet verbazen als ie alsnog meer invloed krijgt dan hij nu zegt, misschien wil hij een beetje rust houden
pi_56868895
"Ajax is mijn club"
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:27:28 #144
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56868901
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:26 schreef Whiteguy het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan het duo v Gelder - Cruijff bij de NOS momenteel? Wat een gelul in de ruimte zeg. De een wil zn scoop en de ander wil niks vertellen. Een kwartier lang.
Ik vind het wel interessant.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:30:12 #145
51286 w00h00
Digital man!
pi_56868973
El Salvador!
pi_56869091
Ik had gedacht dat hij wat dichter naar de club toe zou komen.. Maarja.. Wat hij zegt is goed..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_56869330
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:30 schreef w00h00 het volgende:
El Salvador!
pi_56869344
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:34 schreef Ordinair het volgende:
Ik had gedacht dat hij wat dichter naar de club toe zou komen.. Maarja.. Wat hij zegt is goed..
Ik had dit wel verwacht. Hij stelt de mensen aan (waar hij uiteraard veelvuldig contact mee zal hebben) en kijk daarna toe. Hij is hier echter wel verantwoordelijk voor, dat zegt hij net ook zelf.
pi_56869378
Belangrijkste is dat er verandering komt. Z'n functie maakt me niet zoveel uit, maar het moet gewoon anders dan de afgelopen 10 jaar waarin het telkens de trainers waren waarvan de koppen rollen maar dat zorgde nooit voor de gewenste ommekeer.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_56869422
Nou, MvB dus de nieuwe trainer. Ontkennen is er al niet meer bij.
Secrets never die. Only people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')