Over de aanleiding verschillen we dan van mening, ik vind dat ik hem tijd genoeg gegeven heb om naar rechts te gaan. Ik ga er niet 2 minuten voor jan joker achter blijven rijden.quote:Op zondag 24 februari 2008 22:14 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee, jouw ongeduldige karakter was de aanleiding
Reed hij de maximum snelheid? Zo ja, dan was je helemaal fout bezig.
Als hij vet onder de max. snelheid reed, had je wellicht een beter argument bij meneer de agent gehad.
Oftewel, die man kon het niet hebben dat ie op z'n fout gewezen wordt door iemand anders. Grote jongen is het dan...quote:Op zondag 24 februari 2008 22:22 schreef GForceT1 het volgende:
die man was gewoon geïrriteerd door jouw gesein en dacht "als t zo moet ga ik niet naar rechts en bekijk je het maar"
Wat zo'n gast doet is inderdaad rete-irritant, maar dat wil nog niet zeggen dat jij de aangewezen persoon bent om daartegen op te treden. Dan moet je bij de politie gaan werken.quote:Op zondag 24 februari 2008 22:48 schreef Accordtje het volgende:
Oftewel, die man kon het niet hebben dat ie op z'n fout gewezen wordt door iemand anders. Grote jongen is het dan...
Euh, nee. Je hebt kennelijk voor iets eerders 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging gekregen. Dat houdt in dat je je rijbewijs mag houden (waarvoor je ze op je knietjes mag danken) totdat je in de gestelde termijn weer met justitie in aanraking komt voor een verkeersovertreding. Gewoon een geval van boontje komt om z'n loontje dus. Daarnaast is het gewoon enorm dom dat je er maar vanuit bent gegaan dat het verzetten van die zitting een 'formaliteit' is.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:40 schreef Harmen1984 het volgende:
Als je wat beter teruggelezen had, dan had je gezien dat dit mijn eerste zware overtreding is.
Hoezo ben je arts, dat je bij ieder sterfgeval aanwezig moet zijn?quote:Op zondag 24 februari 2008 22:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je zal maar haast hebben omdat iemand op sterven ligt bijvoorbeeld en zo'n dwarrel voor je hebben.
Nogmaals: de hechtenis is GEEN vervanging voor de rijontzegging.quote:Op maandag 25 februari 2008 17:53 schreef LoggedIn het volgende:
hoe zit het met je strafblad? als je ervoor kiest om 8 dagen te zitten, krijg je dan een vermelding?
Ik zou het wel weten.. Neem liever een weekje vrij om in een paar dagen compleet para te worden in zon kuthokje, dan dat ik 3 maanden zonder rijbewijs zit
Wie gaat er nou vrijwillig bij de politie werken? Een echte vent wordt geen agent, toch?quote:Op maandag 25 februari 2008 09:47 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Wat zo'n gast doet is inderdaad rete-irritant, maar dat wil nog niet zeggen dat jij de aangewezen persoon bent om daartegen op te treden. Dan moet je bij de politie gaan werken.
Geen eerlijke vergelijking. Diegene is emotioneel en er is niks meer aan te redden. Juist als je naar een sterfgeval toe gaat is er misschien nog wél iets te redden of kun je nog iets meemaken.quote:Iets anders: Ik hoor steeds het argument "wat nou als er iemand op sterven ligt, dan wil ik er gewoon met 150 langs kunnen". En wat nou als de langzaamrijder of linksplakker net z'n moeder begraven heeft en daarom een beetje afgeleid is (net zoals wanneer je naar iemand toe wilt die op sterven ligt)? Daar hebben we dan weer geen begrip voor.
Dat ben ik met je eens. Geen schade hebben zegt geen fuck over je rijkwaliteiten.quote:Dat zijn ook de figuren die je vaak bij Wegmisbruikers enzo ziet en roepen "ach man, ik rij al 30 jaar schadevrij". Alsof dat een graadmeter is voor "netjes rijden".
Heel rationeel gedacht, maar dat is nou net geen kenmerk van mensen die naar een sterfgeval toe gaan of er net vandaan komen. Beide situaties zorgen voor emoties die het rijgedrag beïnvloeden.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:09 schreef Mikkie het volgende:
Geen eerlijke vergelijking. Diegene is emotioneel en er is niks meer aan te redden. Juist als je naar een sterfgeval toe gaat is er misschien nog wél iets te redden of kun je nog iets meemaken.
Ik zou er ook rechts voorbij gaan hoor. Maar zoals je al zegt hoeft die linksplakker jouw gedrag niet te reguleren, en dat geldt net zo hard voor degenen die er met groot licht achter rijdenquote:Overigens had ik net als Accordtje rechts ingehaald. Niet opletten op de linkerbaan = optiefen. Je moet normaal gesproken al wakker zijn, maar op de linkerbaan al helemaal. En voor mijn part rij je al 140 en kom ik aan met 200+, dan nog is het niet aan diegene om te oordelen en mijn gedrag te reguleren. Die straf krijg ik eventueel vanzelf wel. Als je nergens naartoe kan houdt het op, maar zo gauw er plek is, sodeflikkerstraal dan lekker een eind op naar rechts, anders knal ik er daar zelf wel voorbij..
Nou neuh, maar stel dat me pa op sterven zou liggen dan zou ik toch graag even zo snel als mogelijk is daar willen zijn en dan ga ik echt niet netjes 120 rijden. Maar dat snap je wel neem ik aan?quote:Op maandag 25 februari 2008 17:47 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoezo ben je arts, dat je bij ieder sterfgeval aanwezig moet zijn?
Daar kotsen wij nou van.
Ik hoef er niet tegen op te treden, dat moet de politie doen, maar die verdommen het. Die pakken degene die het de hoogste boete kan krijgen. Ik ben het zoals ik al zei er mee eens dat ik bekeurd werd, maar ik ben het er niet mee eens dat die man er mee wegkomt. Die hadden ze óók moeten bekeuren.quote:Op maandag 25 februari 2008 09:47 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Wat zo'n gast doet is inderdaad rete-irritant, maar dat wil nog niet zeggen dat jij de aangewezen persoon bent om daartegen op te treden. Dan moet je bij de politie gaan werken.
Iets anders: Ik hoor steeds het argument "wat nou als er iemand op sterven ligt, dan wil ik er gewoon met 150 langs kunnen". En wat nou als de langzaamrijder of linksplakker net z'n moeder begraven heeft en daarom een beetje afgeleid is (net zoals wanneer je naar iemand toe wilt die op sterven ligt)? Daar hebben we dan weer geen begrip voor.
Ik vind mezelf net als 95% van de rijders bij de 5% beste rijders horen, maar ik besef me ook wel dat ik de wijsheid niet in pacht heb. IEDERE weggebruiker maakt fouten, dus ook de superchauffeurs. Dat zijn ook de figuren die je vaak bij Wegmisbruikers enzo ziet en roepen "ach man, ik rij al 30 jaar schadevrij". Alsof dat een graadmeter is voor "netjes rijden". Het toont minstens aan dat de andere weggebruikers veel rekening met je houden.
Eensch!quote:Op maandag 25 februari 2008 20:07 schreef Accordtje het volgende:
Ik hoef er niet tegen op te treden, dat moet de politie doen, maar die verdommen het. Die pakken degene die het de hoogste boete kan krijgen. Ik ben het zoals ik al zei er mee eens dat ik bekeurd werd, maar ik ben het er niet mee eens dat die man er mee wegkomt. Die hadden ze óók moeten bekeuren.
Stel dat je dan hard gaat rijden en jezelf en of anderen ook de dood in jaagt, is dat het dan waard?quote:Op maandag 25 februari 2008 20:00 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou neuh, maar stel dat me pa op sterven zou liggen dan zou ik toch graag even zo snel als mogelijk is daar willen zijn en dan ga ik echt niet netjes 120 rijden. Maar dat snap je wel neem ik aan?
En op een langere afstand is er weldegelijk een verschil tussen 120 rijden of 170 rijden. Levert zeker wel tijdwinst op, wat in zo'n situatie net genoeg kan zijn....en dat is voor mij al een reden om nooit iemand opzettelijk te hinderen als ik gewoon opzij kan.
Ja, maar wat is hard? 160-170 rijden valt voor mij onder stevig doorrijden. Voor veel mensen is het hard, ik vind het meevallen. Hard is 200+, als je beide handen aan je stuur moet houden. Dat hoeft bij 160-170 niet.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:29 schreef febl het volgende:
[..]
Stel dat je dan hard gaat rijden en jezelf en of anderen ook de dood in jaagt, is dat het dan waard?
Toegegeven, ik rijd ook graag hard, maar als ik er zo aan denk is het ergens ook wel stom om te doen, beetje je leven op het spel zetten voor 5 a 10 minuutjes tijdswinst..
Dat van die tijdwinst klopt verder wel, mits je die snelheid kan aanhouden, scheelt het je 30% reistijd.
Dat ligt aan de techniek van je auto. Zou je je prettig voelen als je plank rijd in een panda?quote:Op maandag 25 februari 2008 20:36 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, maar wat is hard? 160-170 rijden valt voor mij onder stevig doorrijden. Voor veel mensen is het hard, ik vind het meevallen. Hard is 200+, als je beide handen aan je stuur moet houden. Dat hoeft bij 160-170 niet.
Auto's van tegenwoordig heb je het niet eens in de gaten dat je 160 rijdt, dus het zit veel mensen tussen de oren...
Mwah, limiet hoeft van mij niet echt omhoog. Kan hier toch niet. Zijn te veel mensen die die knop niet om kunnen zetten denk ik. Maar ze mogen op bepaalde tijden wel wat minder strikt de regels handhaven vind ik.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:02 schreef febl het volgende:
[..]
Dat ligt aan de techniek van je auto. Zou je je prettig voelen als je plank rijd in een panda?
En zou je nog gewoon uitstappen als je in je eigen auto crash met een gangetje van 170?
ot: Veel noord-hollanders zijn wel een gevaar op de a7 daar, beetje 70 rijden in de spits en meteen die linker baan op als je moet invoegen.. Tjah, zo lang zulk volk op onze wegen rijd gaat die limiet vast niet omhoog.
Ja, dat ken ik. Als het druk is moet de snelheid wel omlaag, maar kan ook best wat omhoog als het rustig is.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Mwah, limiet hoeft van mij niet echt omhoog. Kan hier toch niet. Zijn te veel mensen die die knop niet om kunnen zetten denk ik. Maar ze mogen op bepaalde tijden wel wat minder strikt de regels handhaven vind ik.
Als ik om 3 uur 's nachts naar huis rijdt op een vrijwel lege 3 baans A4 dan moeten ze niet zeiken als je daar 160 rijdt. Dan ben je niemand tot last. Gewoon laten rijden zeg ik dan...Maar zo zijn ze hier niet en dat vind ik jammer...
Ja, maar goed, bij een vrijwel lege weg zie ik het verband met kleven niet zo moet ik zeggen. Daarom vind ik het ook altijd zo'n loos argument van een agent als ie aankomt met: ja meneer, als u een noodstop moet maken dan legt u bij deze snelheid veel meer meters af. En dat dan zeggen op het moment dat er bijna geen verkeer is. Hoe vaak komt het uberhaupt voor dat je een noodstop moeten maken, laat staan als er bijna geen verkeer is. Die kans is dan net zo groot als dat er een helikopter op je harses land.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:58 schreef CraZaay het volgende:
Feit is natuurlijk wel dat je in een reactietijd van 1 seconde bij 160 twee keer zoveel afstand aflegt dan bij 80. Dat zit niet tussen de oren en is heel relevant waar het over kleven e.d. gaat natuurlijk.
agenten zuigen reetquote:Op zondag 24 februari 2008 14:39 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zo'n boete haalt niks uit, maar dat is niet zo vreemd. Je rekent eigenlijk ook een beetje op het gezond verstand van een agent, maar helaas blijken die alleen maar in het boekje te kijken voor welke overtreding het meeste geld gevangen kan worden.
Laatst had ik het ook aan de stok met een agent. Er reed een linksplakker voor me, rechts gewoon volop ruimte...Na meerdere malen seinen had ik het wel gezien en ben er rechts langs gegaan. Nou reed er dus onopvallende politie achter me, dus ik mocht mee.
Uiteraard boete natuurlijk, maar vervolgens kwam er discussie:
Agent: ik hoop dat je hiervan leert, toch zonde geld.
Ik: denkt u dat deze boete het rechts inhalen voorkomt?
Agent: dat is wel de bedoeling hiervan.
Ik: de enige manier om rechts inhalen te voorkomen is dat jullie ervoor zorgen dat die man niet onnodig links blijft plakken, dan hoef ik er niet rechts voorbij.
Agent: het is vervelend dat die man links blijft rijden, maar uw reactie door rechts in te halen is gevaarlijker.
Ik: ja, en door mij wel mee te nemen en die man niet denkt die man dat ik de enige ben die fout is en blijft ie de volgende keer weer links hangen. Je had ons ook allebei mee kunnen nemen.
Agent: u valt ons het meest op, daarom kozen we ervoor u mee te nemen en die andere meneer niet. U had overigens ook nog een bekeuring kunnen krijgen voor het seinen, dus u komt nog goed weg.
Ik: dat noemt u goed wegkomen? Als die man rechts had gehouden op de weg dan had ik niet hoeven seinen en niet rechts er voorbij gehoeven.
Agent: deze discussie kunnen we heel lang gaan voeren, maar dat lijkt me niet zinvol. Ik zou zeggen goede reis verder....
Nee echt: respect voor de nederlandse politie hoor. Echt heel vreemd dat dat steeds minder wordt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |