abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56845273
Deel 7 zat vol, dus hier dan deel 8!

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_56845389
Buitenbeentje: ik heb er wel eens wedstrijd gereden ja. Bij de pony's een paar keer (jaaaren geleden ) en met mijn paard ook een keer.
Heb je daar een eigen paard, of rijd je een paard van iemand anders?

Ik vind dit trouwens zo'n mooi paard he, die aftekeningen :

Arabische paarden
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 19 februari 2008 @ 21:12:42 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56845564
ik wil ook een paard
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_56850415
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:06 schreef Elefes het volgende:
Buitenbeentje: ik heb er wel eens wedstrijd gereden ja. Bij de pony's een paar keer (jaaaren geleden ) en met mijn paard ook een keer.

[ afbeelding ]

Arabische paarden
Lekker alerte, felle houding van dat paard ook.

Ik rijd een paard van de manege, paardrijden is voor mij een zeer prettige tweede hobby. Maar dat wil niet zeggen dat ik er verder niets mee doe, als ik de kans krijg wil ik ook nog wel eens een buitenrit maken. Bij voorbeeld op Texel of Terschelling als ik daar ben voor een wedstrijd boogschieten.
Verder maak ik sinds afgelopen jaar met wedstrijden foto's als ik tijd heb.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:12 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
ik wil ook een paard
Daar gaat wel heel veel tijd in zitten hoor! Maar het is wel leuk om met zo'n beest een band op te bouwen.

[ Bericht 6% gewijzigd door buitenbeentje op 19-02-2008 23:45:57 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56856206
terugvindpaard
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:49:59 #6
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56860609
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:06 schreef Elefes het volgende:

[ afbeelding ]

Arabische paarden
Een Splash Overo, zeldzaam bij Arabische paarden, tenzij dit een kruising QH-Arabier is
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:50:44 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56860626
Overigens heb ik een paard. Een vosmerrie van 16 jaar nu, foto's in profiel
pi_56863600
Wat een knappe merrie Samzz!

Deze foto van mijn 17-jarige vosmerrie is afgelopen weekend gemaakt:
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:24:16 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56864358
Dat is ook een mooi diertje! Wat is het voor afstamming?

Mijn dame is voor haar afstamming behoorlijk goed uit de verf gekomen. Ze heeft helaas wel de bovenlijn van haar vader, maar gezien de lijn waar deze uit komt, niet geheel onverwacht. Ze is een lieverd, maar soms dat wat rillerige van een merrie en dat temperament van een volbloed. Kan er steeds beter mee omgaan
pi_56864812
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een Splash Overo, zeldzaam bij Arabische paarden, tenzij dit een kruising QH-Arabier is
Is dat de aftekening op het hoofd, of op het hele lichaam?
Zou me niet verbazen als het een kruising is, gezien de bouw.. Maar het fijne weet ik er ook niet van

Foto's moet je gewoon hier posten! Wordt dit topic ook weer een beetje opgefleurd

Wat voor afstamming heeft je paardje?

Juweel: mooie foto, ze kijkt lief .
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:16:48 #11
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56865549
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:42 schreef Elefes het volgende:

[..]

Is dat de aftekening op het hoofd, of op het hele lichaam?
Zou me niet verbazen als het een kruising is, gezien de bouw.. Maar het fijne weet ik er ook niet van

Foto's moet je gewoon hier posten! Wordt dit topic ook weer een beetje opgefleurd

Wat voor afstamming heeft je paardje?

Juweel: mooie foto, ze kijkt lief .
Splash overo is een bontvorm die zich vooral kenmerkt door grote witte aftekeningen op hoofd en benen, alsof het paard in de witte verf is gedoopt. Het kan heel goed zijn dat dit paard een kruising Arabier Paint of zo is, want volgensmij komt Splash bij arabieren niet voor... Rabicano wel, maar Splash niet voor zover ik weet.
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:46:08 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56866235

Beide Jel (La Martina)

En nog een keer met mij

Jel is een Blanc Rivage xx x Turbo (v. Pericles) KWPN merrie.
pi_56931020
Vandaag weer wedstrijd gehad, en het ging best goed. Het mag nog iets meer knallen allemaal, maar ik merk dat het mij beter afgaat om een Z-proef te rijden, ook in een 20x40 baan.
We waren eerste met 218 punten ! dus dat was een goed resultaat. Ik had er zelfs twee achten bij zitten, o.a. voor de uitgestrekte stap die ook lekker en ontspannen ging.
Plus het was ook nog eens een jurylid waarvan ik weet dat ik als ik goed rij, mijn punten krijg, maar als ik niet goed rij ik ook echt geen goede punten krijg. Lekker dagje geweest

Ook nog weer een paar foto's gemaakt:

pi_56938715
Geweldige punten, gefeliciteerd!!
heb je ook foto's van de proef?

Sammz, leuke foto's! Mijn paard is een Baccarat ox. Moeders kant is Engels volbloed en een handjevol Arabieren

Ik probeer een nieuwe instructrice/teur te vinden, is nog niet zo makkelijk verdorie!
pi_56941572
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:46 schreef Samzz het volgende:

[ afbeelding ]

En nog een keer met mij

Jel is een Blanc Rivage xx x Turbo (v. Pericles) KWPN merrie.
Ik vind dit wel een mooie foto trouwens, zoiets wil ik ook nog een keer doen.. Komt er meestal niet van

Rij je ook wedstrijden trouwens?
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:55 schreef Juweel het volgende:

Sammz, leuke foto's! Mijn paard is een Baccarat ox. Moeders kant is Engels volbloed en een handjevol Arabieren

Ik probeer een nieuwe instructrice/teur te vinden, is nog niet zo makkelijk verdorie!
Ja, het was wel even leuk die punten ook Geen foto's van de proef helaas.. Vorige week wel, maar dat is zo iemand die komt dan van iedereen foto's maken en dan moet je betalen. En dat vind ik altijd toch wel prijzig, maar misschien bestel ik er wel een paar..

Mijn pony was een Baccarat merrie, lopen er toch nog heel wat rond al met al
Waar woon je ergens Juweel? Hier in de buurt zou ik wel wat instructeurs kunnen noemen.. Altijd moeilijk om iemand te vinden die lesgeeft zoals het bij jou en je paard past, maar wel belangrijk.
pi_56946564
Ik woon in het Gooi, jij in Brabant meen ik me te herinneren? Nou, als je mensen weet graag!
Hij heeft inderdaad behoorlijk wat nakomelingen geproduceerd en is over de 30 geworden!
  zondag 24 februari 2008 @ 19:07:36 #17
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56952638
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:55 schreef Juweel het volgende:

De opa van mijn Pony'tje is Baccarat! Arabische volbloeden in de afstamming is beter
pi_56962433
quote:
Op zondag 24 februari 2008 19:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

De opa van mijn Pony'tje is Baccarat! Arabische volbloeden in de afstamming is beter
Heb je ook een pony?

Ik heb ook eens zoiets gelezen ja, dat de bouw van Arabische volbloedpaarden paarden beter is voor de hedendaagse wedstrijdsport (iig dressuur) dan de bouw van Engelse volbloedpaarden.

Baccarat:

maandag 25 februari 2008 @ 13:51:22 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56963412
Mijn pony word nu gereden door een meisje bij mij op stal. Ze starten nu L2.

Persoonlijk vind ik de bouw van een AV beter geschikt dan die van een EV. EV's zijn gebouwd op racen, iets wat je in de sport toch eigenlijk niet wilt. En het beenwerk van een EV is niet je van het.
pi_56966629
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:22 schreef Juweel het volgende:
Ik woon in het Gooi, jij in Brabant meen ik me te herinneren? Nou, als je mensen weet graag!
Hij heeft inderdaad behoorlijk wat nakomelingen geproduceerd en is over de 30 geworden!
Pfoe het Gooi, daar ben ik helemaal niet bekend.. dus ik vrees dat ik je daarmee niet verder kan helpen.. Misschien eens rondvragen, bijv. bij mensen die je op wedstrijd ziet (al is dat wat lastiger nu je mss niet op wedstrijd gaat en dus ook niet veel mensen tegenkomt) of op stal? Of heb je misschien wat "bekendere" ruiters in de buurt wonen, bijvoorbeeld die Subtop rijden, die geven vaak ook les. Of bij een (dressuur)stal..
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:51 schreef Samzz het volgende:
Mijn pony word nu gereden door een meisje bij mij op stal. Ze starten nu L2.

Persoonlijk vind ik de bouw van een AV beter geschikt dan die van een EV. EV's zijn gebouwd op racen, iets wat je in de sport toch eigenlijk niet wilt. En het beenwerk van een EV is niet je van het.
Ah oke
Als je de foto's van een AV en een EV (ik gebruik mook maar even die afkortingen ) naast elkaar zet zie je inderdaad duidelijk dat verschil in de bouw. Er is op internet ook wel wat over geschreven, over de goede bouw van een (dressuur/sport)paard. En ik heb er een of ander boekwerk over besteld een keertje, bij het EAS geloof ik. Wel interessant, vooral als je op zoek bent naar een ander paard .
  maandag 25 februari 2008 @ 18:33:14 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56969005
Dat zal het EASP geweest zijn, het stamboek van Karel de Lange. Die man heeft er verstand van.

Het verschil zie je vrijwel meteen
pi_56972603
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:33 schreef Samzz het volgende:
Dat zal het EASP geweest zijn, het stamboek van Karel de Lange. Die man heeft er verstand van.

Het verschil zie je vrijwel meteen
Ja, die is het Best interessant om te lezen.. Maar uiteindelijk lopen er toch heel wat paarden in de hogere klassen die niet aan het hele plaatje wat hij schetst voldoen..

De pony waar ik ook op rijd:

pi_56973083
Leuke paarden toch die hier allemaal voorbij komen.

En voor degenen die het nog zoekt: linkje naar deeltje 7.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 25 februari 2008 @ 21:55:17 #24
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_56973711
Ieder paard kan hoog lopen. Alleen de een beter dan de ander Rijden kan ook veel verbeteren.

Leuk ding, zo'n roan
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:10:05 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_57081941
Morgen mijn eerste springconcours met de vos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: