Heeft niemand een leuk lijstje met boekverfilmingen waarvan de verfilming ernstig afwijkt van het boek?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:38 schreef TNA het volgende:
"Advies-leeslijst Engels VWO6"
Ga eens werken voor je diploma man
"The Shining" van Kubrick is daar een klassiek voorbeeld van. Die wijkt zelfs zo af van het boek, dat Stephen king besloten heeft later er zelf nog maar een film (mini-serie) van te maken...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heeft niemand een leuk lijstje met boekverfilmingen waarvan de verfilming ernstig afwijkt van het boek?
Jaws is ook zo'n film. Dat ging ons bijna mis. Het boek bleek een compleet ander einde te hebben dan de film. In de film overleven nog best veel mensen. In het boek gaat eigenlijk iedereen dood.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:45 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
"The Shining" van Kubrick is daar een klassiek voorbeeld van. Die wijkt zelfs zo af van het boek, dat Stephen king besloten heeft later er zelf nog maar een film (mini-serie) van te maken...
Le-zen dan!quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik heb hier een flinke lijst met boeken.
Voor je VWO? Gevaarlijk, want het komt maar zeer zelden voor dat de film echt overeenkomt met het boek. En de examinator wéét dat.quote:Weet iemand welk van deze boeken is verfilmd, zodat ik de film kan gaan kijken?
zat ook al te denken...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heeft niemand een leuk lijstje met boekverfilmingen waarvan de verfilming ernstig afwijkt van het boek?
Het boek is nog veel vreemder, met een enorme schildpad, en een oneindige houten muur. En er zit ook nog een gangbang in het boek als ik het me goed kan herinnerenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:38 schreef Deetch het volgende:
IT met dat bizarre einde.
Had ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je van muziek houdt: luister naar the Rime of the Ancient Mariner van Iron Maiden.
Naar een (lang) gedicht van Samuel Taylor Coleridge.
Dat kon ik zonder problemen op m'n boekenlijst zetten.
PS: ik zal er maar bij zeggen dat de tekst van het lied hele delen overslaat van de tekst van het gedicht dus moet je alsnog het gedicht lezen![]()
En weet precies wat de verschillen tussen boek en film zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:00 schreef ElectricEye het volgende:
Elke leraar van nu heeft die films ook gezien!
3?!?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Voor Nederlands moet ik 8 boeken lezen, voor engels 3 ofzo ja.
Zoek wat samenvattingen en verslagen op internet en flans wat in elkaarquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:12 schreef Quyxz_ het volgende:
nou dan verdien je een applaus van mij
maar ik houd niet echt van lezen en ik doe het ook sloom. maar 30 pagina's per uur. En dan voel ik me al helemaal gefrusteerd als ik mensen meer dan 1 pagina per minuut zie lezen. <<
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Beide is het geval.
Voor Nederlands moet ik 8 boeken lezen, voor engels 3 ofzo ja.
De gemiddelde leraar Engels heeft een pleurishekel aan Lotr en negeert de aanwezigheid op de lijst dus braaf. Alhoewel met de films er mogelijk inderdaad nog één vraagje voorbij komt om te controleren of het boek wel is gelezen. En de betekenis van Tom Bombadil? Stay in school and don't do drugs?quote:Op woensdag 20 februari 2008 01:54 schreef Dagonet het volgende:
Ja, ga de Lord of the Rings films kijken en krijg dan een vraag over de betekenis van Tom Bombadil of het hoofdstuk the scouring of the Shire. Sta je toch mooi met je bek vol tanden.
Wil je de arme knul dood hebben? Ik ben anglofiel en literatuurgek, maar the Merchant of Venice vond ik op de rechtszaakscene dodelijk saai en Marlowe vond ik helemaal een verschrikking. Het zijn allebei nogal ouderwetse taaie werken met moeilijk Engels, en die raad jij aan aan iemand die niet van lezen houdt en moeite heeft met Engels?quote:Op woensdag 20 februari 2008 01:54 schreef Dagonet het volgende:
Voor leeswerk:
Merchant of Venice van Shakespeare en Marlowe's Jew of Malta vormen samen een goed koppel (en niet de recente verfilming van Merchant of Venice kijken, het einde is veranderd).Zo ook Bright lights Big city en Bonfire of the Vanities. Jammer dat American Psycho er niet bijstaat, dat vervolmaakt de trilogie over egoistisch New York in de jaren 80.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |