abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56834448
Ik heb hier een flinke lijst met boeken.
http://doorn.cvo.wiscentr(...)ADVIESLIJSTklas6.pdf
Weet iemand welk van deze boeken is verfilmd, zodat ik de film kan gaan kijken?
Er staan een paar lord of the rings boeken bij waarvan ik de film zou kunnen kijken, maar ik vind LOTR niet relaxed.

Verder staat Oliver Twist er nog bij die is verfilmd. Maar die heb ik al gelezen (gekeken).

bedankt voor de hulp.
gr gr
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:38:18 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56834471
"Advies-leeslijst Engels VWO6"

Ga eens werken voor je diploma man
pi_56834547
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:38 schreef TNA het volgende:
"Advies-leeslijst Engels VWO6"

Ga eens werken voor je diploma man
Heeft niemand een leuk lijstje met boekverfilmingen waarvan de verfilming ernstig afwijkt van het boek?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56834593
Een Hamlet-verfilming lijkt me echt wat voor jou.
Zyggie.
pi_56834615
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Heeft niemand een leuk lijstje met boekverfilmingen waarvan de verfilming ernstig afwijkt van het boek?
"The Shining" van Kubrick is daar een klassiek voorbeeld van. Die wijkt zelfs zo af van het boek, dat Stephen king besloten heeft later er zelf nog maar een film (mini-serie) van te maken...
Theories come and theories go. The frog remains
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:48:03 #6
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56834664
The notebook
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_56834689
Heb ik ook gedaan, verfilmde boeken in de 6e
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:49:39 #8
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_56834707
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:45 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

"The Shining" van Kubrick is daar een klassiek voorbeeld van. Die wijkt zelfs zo af van het boek, dat Stephen king besloten heeft later er zelf nog maar een film (mini-serie) van te maken...
Jaws is ook zo'n film. Dat ging ons bijna mis. Het boek bleek een compleet ander einde te hebben dan de film. In de film overleven nog best veel mensen. In het boek gaat eigenlijk iedereen dood.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:51:41 #9
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_56834759
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:37 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik heb hier een flinke lijst met boeken.
Le-zen dan!
quote:
Weet iemand welk van deze boeken is verfilmd, zodat ik de film kan gaan kijken?
Voor je VWO? Gevaarlijk, want het komt maar zeer zelden voor dat de film echt overeenkomt met het boek. En de examinator wéét dat.
pi_56834775
Als je van muziek houdt: luister naar the Rime of the Ancient Mariner van Iron Maiden.
Naar een (lang) gedicht van Samuel Taylor Coleridge.
Dat kon ik zonder problemen op m'n boekenlijst zetten.

PS: ik zal er maar bij zeggen dat de tekst van het lied hele delen overslaat van de tekst van het gedicht dus moet je alsnog het gedicht lezen

[ Bericht 26% gewijzigd door spijkerbroek op 19-02-2008 12:57:45 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:53:12 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56834798
Haha ik wil jou wel af zien gaan op je examen.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:59:23 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_56834928
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

zat ook al te denken...
[KNE]-Mod
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:00:37 #13
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56834954
Kruimeltje
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:05:17 #14
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_56835068
suske en wiske is toch ook verfilmd
pi_56835153
Jurassic Park
blaat
pi_56835208
Made in America

Verfilmd met Whoopi Goldberg en Ted Danson in de hoofdrollen.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:12:43 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_56835235
Fight Club is trouwens niet eens heel slecht verfilmd.
[KNE]-Mod
pi_56835889
IT met dat bizarre einde.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_56835942
Je hebt een lijst met boeken, je kunt bij IMDB, ik zou zeggen, werken, kreng!

Nee, ga gewoon die boeken lezen, luiaard. Je laat niet alleen je luiheid zien door hier aan te geven dat je de films wilt kijken, maar je laat ook nog eens aan anderen over om jou te vertellen welke van die boeken eigenlijk verfilmd is. Lui varken!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:44:20 #20
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56836021
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 13:38 schreef Deetch het volgende:
IT met dat bizarre einde.
Het boek is nog veel vreemder, met een enorme schildpad, en een oneindige houten muur. En er zit ook nog een gangbang in het boek als ik het me goed kan herinneren
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_56836375
Ik zou zeggen ga naar imdb en zoek op de titels . . .
Ik kan je overigens zeggen, dat het in veel gevallen niet verstandig is om alleen de film te kijken!!!!
The Scarlett letter, wat heb ik een trauma overgehouden aan zowel de film als het boek.
Het was een verplicht boek op mijn lijst en ik kon me er maar niet doorheen worstelen (zowel de film als het boek). En ja hoor, mijn mondeling examen ging 50% van de tijd over dat boek
  dinsdag 19 februari 2008 @ 14:00:41 #22
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_56836400
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je van muziek houdt: luister naar the Rime of the Ancient Mariner van Iron Maiden.
Naar een (lang) gedicht van Samuel Taylor Coleridge.
Dat kon ik zonder problemen op m'n boekenlijst zetten.

PS: ik zal er maar bij zeggen dat de tekst van het lied hele delen overslaat van de tekst van het gedicht dus moet je alsnog het gedicht lezen
Had ik ook gedaan.
Ik had er ook 'The loneliness Of The Long Distance runner' bij gezet, maar ook dat boek heb ik uiteindelijk toch maar gelezen. het is niet zo'n heel dik boekje.

Maar TS is zo'n figuur die voor de volle 100% nat gaat. Elke leraar van nu heeft die films ook gezien!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_56836884
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:00 schreef ElectricEye het volgende:
Elke leraar van nu heeft die films ook gezien!
En weet precies wat de verschillen tussen boek en film zijn.
En zal daar dus ook net naar vragen
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_56842590
Tjappers at iedereen die me probeert te naaien. Wat is nou het nut van boeken lezen als ik toch technische studie ga doen. ...
volgens mij leest 20 % van de mensen echt een boek, de rest leest alleen samenvatting. Ik neem ten minste nog de moeite om een film te gaan kijken.

Verder bedankt aan de mensen die me hebben proberen te helpen. Ik zal kijken of ik er wat ana heb.
gr gr
pi_56845718
The beach
pi_56846499
Waarom probeer je niet gewoon te lezen? Ik zou toch in ieder geval een deel lezen. Daarnaast, hoeveel moet je lezen? Tegenwoordig is dat toch nog maar drie boeken of zo?

Het nut van lezen is deels algemene ontwikkeling (bijvoorbeeld een boek als De Aanslag) en deels ook taalvaardigheid. Als je die boeken niet leest omdat je denkt dat het voor jou geen toegevoegde waarde heeft, is dat iets anders dan wanneer je eigenlijk gewoon geen zin hebt omdat je het moeilijk vindt. In het laatste geval kun je het maar beter wel doen.

Verder denk ik dat je je verkijkt op hoeveel mensen lezen voor hun lijst. In mijn tijd moest je gewoon voor ieder vak 15 tot 20 boeken lezen en ik denk dat de meeste mensen die inderdaad niet allemaal hadden gelezen; je hebt nog meer te doen he, in je examenjaar. Maar de meeste mensen hadden wel een aanzienlijk deel gelezen hoor. Nu met de tweede fase hoeven de meeste mensen nog maar heel weinig te lezen, kleine moeite om het daadwerkelijk te doen.

Mocht je per se verfilmingen willen, houd het dan gewoon bij de BBC verfilmingen van Austen, Bronte, Eliot, Dickens, Hardy, etc.
Sanity is (not) statistical
pi_56846619
Beide is het geval.

Voor Nederlands moet ik 8 boeken lezen, voor engels 3 ofzo ja.
gr gr
pi_56846806
Nou ja, ook als je een technische studie gaat doen is Engels belangrijk.

Verder vraag ik me af wat voor ontwikkeling je hebt als je in die lijst niet onmiddelijk alle films herkent. Volgens mij is de helft wel verfilmd. Sterker nog, ik vraag me af wat voor ontwikkeling je hebt als je niet al een paar van die films gezien hebt.

Drie boeken zeg, dat is hooguit drie weken werk. Als je de goede boeken uitzoekt nog veel minder. Bijv. boeken van Coetzee hebben veel inhoud, maar zijn niet zo dik; twee avonden en je bent er doorheen.

Ik had er voor Nederlands 22, Engels 15, Duits 15, Frans 15 en voor geschiedenis 1 van minimaal 300 pagina's. Het grootste deel daarvan heb ik echt gelezen: Nederlands allemaal, Engels maar eentje niet. Bij Duits en Frans miste ik er een paar.
pi_56847692
nou dan verdien je een applaus van mij

maar ik houd niet echt van lezen en ik doe het ook sloom. maar 30 pagina's per uur. En dan voel ik me al helemaal gefrusteerd als ik mensen meer dan 1 pagina per minuut zie lezen. <<
gr gr
pi_56847890
Ik lees ook niet zo heel snel hoor. Een makkelijk Nederlands boek soms wel 60 pagina's per uur, maar over het algemeen zit ik meer rond de 40. Als je echt wilt weten wat er in een boek staat, zeker bij fatsoenlijke literatuur, dan heb je dat wel nodig ook. Bij zware wetenschappelijke kost haal ik soms maar 10 tot 20 pagina's per uur, maar je zult er - zeker bij een studie - toch echt doorheen moeten. Op dat punt is een film of een boekverslag geen optie meer.

Juist dat je sloom leest, is een goed argument om het wel te doen. Hoeveel denk je dat je dalijk moet lezen bij je studie? En reken er maar op dat je in het Engels moet lezen en misschien wel schrijven ook. Je kunt er beter nu vast mee oefenen en eraan wennen, dan dat je dalijk vastloopt. Ik snap dat je er niet van houdt, ik zou er nu ook als een berg tegenop zien als ik moest gaan lezen in een taal die ik niet goed beheers, maar het is wel een goede manier om je woordenschat te vergroten.

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt, maar als je nu niet al begint met oefenen, loop je op een moment echt vast met je studie.
pi_56848040
Ja ik weet wat ik voor mijn kiezen krijg bij mijn studie, maar dat vind ik ten minste interessant en ik weet wat ik er mee kan. Dan ben ik stukken meer gemotiveert als dat ik nu een boek uit de 19de eeuw moet lezen ofzo (voor nederlands)
gr gr
pi_56848425
Misschien kun je aan je docent vragen of je een boek of een verzameling teksten over een door jou te kiezen onderwerp mag toevoegen? Als je zegt dat dat je meer motiveert en dat je denkt daar meer aan te hebben bij je toekomstige studie, ook qua vocabulaire, dan werkt het misschien nog wel. Of je leest dat gewoon voor jezelf en kijkt idd wat literaire films. Maar ja, ik denk dat je net als veel mensen ook gewoon een heel negatief beeld van literatuur hebt. Het is natuurlijk heel erg onwaarschijnlijk dat van al die miljoenen boeken er niet eentje is die jou zou kunnen boeien. Je moet alleen de goede boeken zoeken; Agnes Grey of zo moet je lekker in de stoffige kast laten staan. Maar bijv The Quiet American van Graham Greene is wel aangenaam om te lezen, en ook leuk verfilmd (en getrouw). Disgrace van Coetzee is ook een sterk boek en helemaal niet stoffig en saai. The Snapper van Roddy Doyle vond ik persoonlijk een verzameling slechte humor, maar mijn hele klas vond het een geweldig boek en het is ook verfilmd.

Probeer gewoon een middenweg te vinden, maak je er niet helemaal makkelijk vanaf. Kijk de film en lees het eerste en het laatste hoofdstuk en zoek daar flink wat woorden van op. Kijk een goede verfilming zonder ondertiteling en schrijf zelf het verslag of zo, zodat je niet helemaal niets doet met taal.

Ik vind het jammer dat literatuur door deze vorm van onderwijs eigenlijk juist een negatief, stoffig, saai imago krijgt terwijl er echt zát leuke literatuur is.
pi_56848827
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:41 schreef Quyxz_ het volgende:
3?!?
In mijn tijd was het 12-15 afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de boeken voor Nederlands en 10-15 voor Engels en 10-15 voor Duits!
3 boeken voor Engels.. sjeeses.. en nog klagen ook...
TS: ga je schamen.

En je argument "waarom zou ik boeken lezen als ik toch een technische studie ga doen" gaat uiteraard niet op. Denk je dat je tijdens en na die studie niks moet lezen? Dan kun je maar beter een solide basis in Nederlands en Engels hebben...
pi_56852241
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 22:12 schreef Quyxz_ het volgende:
nou dan verdien je een applaus van mij

maar ik houd niet echt van lezen en ik doe het ook sloom. maar 30 pagina's per uur. En dan voel ik me al helemaal gefrusteerd als ik mensen meer dan 1 pagina per minuut zie lezen. <<
Zoek wat samenvattingen en verslagen op internet en flans wat in elkaar
Цой жив
  Donald Duck held woensdag 20 februari 2008 @ 01:43:57 #35
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56852471
Voor Great Expectations kun je de southparkaflevering Pip kijken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 20 februari 2008 @ 01:54:45 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56852545
Ja, ga de Lord of the Rings films kijken en krijg dan een vraag over de betekenis van Tom Bombadil of het hoofdstuk the scouring of the Shire. Sta je toch mooi met je bek vol tanden.
En zo met veel verfilmingen.

Voor leeswerk:
Merchant of Venice van Shakespeare en Marlowe's Jew of Malta vormen samen een goed koppel (en niet de recente verfilming van Merchant of Venice kijken, het einde is veranderd).
Zo ook Bright lights Big city en Bonfire of the Vanities. Jammer dat American Psycho er niet bijstaat, dat vervolmaakt de trilogie over egoistisch New York in de jaren 80.

Maar je móet boeken uit deze lijst kiezen? Want dat is saai, het is veel leuker om met boeken te komen die je examinator ook moet (her)lezen, da's een uitdaging voor hem, anders is het 60 keer hetzelfde. Bij een uitdagende lijst krijg je zo al extra punten.

Maar de verfilmingen kijken omdat je te lui bent om te lezen werkt niet, daar wordt zo doorheen geprikt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_56853492
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:41 schreef Quyxz_ het volgende:
Beide is het geval.

En dan nog te lui zijn om het te lezen!!!???

Ik heb voor Nederlands 20 boeken moeten lezen en voor Engels 15.
Die van Engels heb ik daadwerkelijk alle 15 gelezen op de helft van 1 boek na (the scarlett letter ).
Voor Nederlands heb ik niet alles gelezen, maar toch zeker wel 12 tot 15 boeken.
Gelukkig had ik geen Frans en Duits in mijn pakket, anders waren er nog eens 10-15 boeken per vak bij gekomen.

Dus ga eens snel die 11 boeken lezen jij!!!
pi_56854998
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 01:54 schreef Dagonet het volgende:
Ja, ga de Lord of the Rings films kijken en krijg dan een vraag over de betekenis van Tom Bombadil of het hoofdstuk the scouring of the Shire. Sta je toch mooi met je bek vol tanden.
De gemiddelde leraar Engels heeft een pleurishekel aan Lotr en negeert de aanwezigheid op de lijst dus braaf. Alhoewel met de films er mogelijk inderdaad nog één vraagje voorbij komt om te controleren of het boek wel is gelezen. En de betekenis van Tom Bombadil? Stay in school and don't do drugs? .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56863058
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 01:54 schreef Dagonet het volgende:
Voor leeswerk:
Merchant of Venice van Shakespeare en Marlowe's Jew of Malta vormen samen een goed koppel (en niet de recente verfilming van Merchant of Venice kijken, het einde is veranderd).Zo ook Bright lights Big city en Bonfire of the Vanities. Jammer dat American Psycho er niet bijstaat, dat vervolmaakt de trilogie over egoistisch New York in de jaren 80.
Wil je de arme knul dood hebben? Ik ben anglofiel en literatuurgek, maar the Merchant of Venice vond ik op de rechtszaakscene dodelijk saai en Marlowe vond ik helemaal een verschrikking. Het zijn allebei nogal ouderwetse taaie werken met moeilijk Engels, en die raad jij aan aan iemand die niet van lezen houdt en moeite heeft met Engels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')