Gaaf huis zeg

.
Wat voor soort boerderij is het geweest? Ik heb mijn jeugd ook doorgebracht op een omgebouwde boerderij, mijn vader heeft de boel destijds helemaal zelf verbouwd. Mijn slaapkamer was vroeger een koeienstal

. Wat ik wel erg leuk vind, is dat hij veel van de originele details terug heeft laten komen. Die balken in het plavond bijvoorbeeld, die kan je - ondanks dat ze beschadigd zijn - er prima in laten zitten, door ze van een kleurtje te voorzien. De balken zelf bijvoorbeeld donkerbruin, en de latjes erboven wit.
Ik zou voor zo'n verbouwing eerst heeeeel veel foto's bekijken van moderne en/of omgebouwde boerderijen, om de sfeer er een beetje in te houden.
Wat ook leuk was, is dat mijn vader bijvoorbeeld van die drinkbakken voor de koeien (ons huis was ooit een veeboerderij), voorzien van een laagje verf, in de tuin heeft gezet als bloembakken. Zo bleven toch nog de boerderij-elementen een beetje bij het huis

.
Helaas is het huis een aantal jaar geleden verkocht en hebben de nieuwe bewoners het huis omgetoverd in een soort villa met carport, zwembad, sauna, gastenverblijven, etc... best mooi geworden hoor, maar het boerderij-achtige is er echt helemaal af en dat vind ik eeuwig zonde.