abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:13:42 #51
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60600374
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:01 schreef Blik het volgende:

[..]

bedoel eigenlijk de overige bevolking naast de studenten. De studenten zelf zijn allemaal zo arm als iets en willen nergens geld aan uit geven (minder dan in de gemiddelde studentenstad). Vandaar ook het totale gebrek aan goedkope fatsoenlijke eettentjes in Wageningen. Al die simpele Agro's en bio's zijn niet anders gewend dan iedere dag aardappelen, vlees en groenten te eten. Dus die zullen ook niet snel uit eten gaan.

Nou is Bennekom ook niet bepaald slecht bedeeld, dus dat heeft ook wel invloed op de winkels in Wageningen
Dat is niet helemaal waar. Ik ken zat mensen die een heel fatsoenlijke maaltijd kunnen bereiden hoor! En niet alleen aardappels, vlees en groenten. In de Churchillweg zit wel een restaurantje waar je voor vrij weinig kunt eten maar veel zit er inderdaad niet. Maar ik mis het totaal niet omdat wij altijd fatsoenlijk eten thuis. Regelmatig nodigen we mensen uit en de volgende keer eten we dan daar. Ook gezellig!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:39:42 #52
62913 Blik
The one and Only!
pi_60600994
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Ik ken zat mensen die een heel fatsoenlijke maaltijd kunnen bereiden hoor! En niet alleen aardappels, vlees en groenten. In de Churchillweg zit wel een restaurantje waar je voor vrij weinig kunt eten maar veel zit er inderdaad niet. Maar ik mis het totaal niet omdat wij altijd fatsoenlijk eten thuis. Regelmatig nodigen we mensen uit en de volgende keer eten we dan daar. Ook gezellig!
Tuurlijk is niet iedereen zo, maar er zitten genoeg studenten in Wageningen die nauwelijks of nooit uit eten zullen gaan (denk ook eens aan al die Chinezen enzo, die leven helemaal in een andere wereld). En ik zit op een opleiding waar veel agro-technologen zitten, en die eten echt bijna iedere dag aardappelen, groente en vlees. Voor een studentenstad is het eigenlijk heel vreemd dat er geen goedkope eettentjes in de stad zitten.

In Breda ging ik regelmatig uit eten voor 5 euro excl. drank. Dat kan ik nu nog steeds doen in Utrecht, maar in Wageningen is dat gewoon schier onmogelijk. En dat is erg jammer, want ik ga graag uit eten met medestudenten.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:43:09 #53
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60601068
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Tuurlijk is niet iedereen zo, maar er zitten genoeg studenten in Wageningen die nauwelijks of nooit uit eten zullen gaan (denk ook eens aan al die Chinezen enzo, die leven helemaal in een andere wereld). En ik zit op een opleiding waar veel agro-technologen zitten, en die eten echt bijna iedere dag aardappelen, groente en vlees. Voor een studentenstad is het eigenlijk heel vreemd dat er geen goedkope eettentjes in de stad zitten.

In Breda ging ik regelmatig uit eten voor 5 euro excl. drank. Dat kan ik nu nog steeds doen in Utrecht, maar in Wageningen is dat gewoon schier onmogelijk. En dat is erg jammer, want ik ga graag uit eten met medestudenten.
Klopt, dat is zeker onmogelijk (buiten de friettent). En Chinezen..dat is een verhaal apart natuurlijk
pi_60603069
Studeren in Wageningen moet je gewoon niet willen...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:21:09 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60603197
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:16 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Studeren in Wageningen moet je gewoon niet willen...
Waarom niet?
pi_60604242
Inderdaad, waarom niet (ik studeer er zelf niet, maar wageningen is echt een top stadje en top universiteit)
pi_60671696
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:39 schreef Blik het volgende:

[..]

En wat als je zelf lekker kookt met je huisgenoten om de beurt?? Ik heb eigenlijk ook zelden de behoefte om uit eten te gaan.. En nee, ik eet bijna nooit aardappels, groente en vlees in Wageningen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:54:01 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60673068
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:10 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

En wat als je zelf lekker kookt met je huisgenoten om de beurt?? Ik heb eigenlijk ook zelden de behoefte om uit eten te gaan.. En nee, ik eet bijna nooit aardappels, groente en vlees in Wageningen.
Wat is er mis met aardappels, groente en vlees? Ach met een beetje creativiteit valt er altijd wel wat fatsoenlijks op tafel te toveren. Soms ook pasta of pannekoeken ofzo. Prima te doen
pi_60678783
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is er mis met aardappels, groente en vlees? Ach met een beetje creativiteit valt er altijd wel wat fatsoenlijks op tafel te toveren. Soms ook pasta of pannekoeken ofzo. Prima te doen
Niks hoor Vind ik in ieder geval! Behalve dan dat ik meer van Pasta enzo houd Net als bijna al mijn huisgenoten..
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 19:14:06 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_60688345
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:10 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat deed ik ook vaak toen ik in Breda studeerde. Maar heb toch af en toe de behoefte om even lekker wat te happen in de stad voor niet teveel geld( hoofdgerecht onder de 10 euro). In iedere studentenstad is dat mogelijk, maar helaas niet in Wageningen.

Ik denk echt dat het soort studenten wat Wageningen aantrekt daar een grote factor in is. En de studenten in Wageningen zijn nou eenmaal vaak boeren die traditioneel Nederlands eten, hippies die liever blowen dan eten en buitenlanders die zichzelf opsluiten op hun kamer (lichtelijk overdreven uiteraard)
pi_60690210
Casper gaat donderdag verhuizen . En eigenlijk heb ik er wel zin in.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_60690245
Waar heen Casper?
pi_60690315
Haarweg. Nummer 9 geloof ik.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:09:00 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60690843
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:43 schreef Casparovvv het volgende:
Haarweg. Nummer 9 geloof ik.
Netjes Je ging niet aan de AID meedoen he? Dat is dan wel weer jammer..wordt echt een leuke week!
pi_60691000
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Netjes Je ging niet aan de AID meedoen he? Dat is dan wel weer jammer..wordt echt een leuke week!
Doe wel mee. Had ik de indruk gewekt dat het niet zo was? Moet wel werken de week na de AID dus zal niet deelnemen aan een introductietijd voor een vereniging. Heb ik sowieso geen zin in.
pi_60691036
Vereniging is ook niet leuk in Wageningen Heb 't zelf geprobeerd (Bij Ceres :$:$) en het was echt niks..

AID is wel heel leuk! Ik baal dat ik stage moet lopen in de AID (Ben tweedejaars..).. Ga alleen het weekend meepakken!
pi_60691147
Zie het eigenlijk ook wel zitten om een vriendenkring op te bouwen buiten een vereniging om. Die vriend van mij heeft hetzelfde gedaan en heeft het prima naar zijn zin (gehad).
pi_60691195
Vereniging is ook echt niet nodig om het leuk te hebben in Wageningen (wat ze dus wel beweren in de AID:P)

Maarja
pi_60691356
Wat (gaan) jullie eigenlijk studeren in Wageningen??
pi_60691458
Internationale ontwikkeling (of in het Engels, is mode tegenwoordig).
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:16:59 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_60702155
zwembadfeest
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:20:48 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60708579
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:16 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Doe wel mee. Had ik de indruk gewekt dat het niet zo was? Moet wel werken de week na de AID dus zal niet deelnemen aan een introductietijd voor een vereniging. Heb ik sowieso geen zin in.
Dat moet je ook niet willen. Studentenverenigingen, vooral in Wageningen, zijn overrated. Je hebt er naar mijn mening echt niet veel aan. Alleen maar veel verplichtingen.
pi_60713954
leo dan heb jij denk ik geen goed beeld wat ze bij die verenigingen allemaal doen
dat jij geen "verenigingsmens" bent wil nog niet zeggen dat anderen het daar niet naar hun zin kunnen hebben
GFA studeert zelf ook in W. trouwens
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:59:32 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60723228
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 20:17 schreef GFA het volgende:
leo dan heb jij denk ik geen goed beeld wat ze bij die verenigingen allemaal doen
dat jij geen "verenigingsmens" bent wil nog niet zeggen dat anderen het daar niet naar hun zin kunnen hebben
GFA studeert zelf ook in W. trouwens
Natuurlijk kun je het er best naar je zin hebben. Maar het is zeker niet een vereiste om te kunnen aarden in Wageningen zoals hierboven door iemand gesuggereerd wordt. Je moet iedereen op de vereniging te vriend houden, je bent een grote hechte club. Ook met mensen waar je eigenlijk helemaal niks mee hebt. Je moet verplicht aan allerlei activiteiten mee doen anders hoor je er niet bij, je moet bepaalde kleding aan, je moet je aan regels houden (ook buiten 'de soos'). Allemaal dingen die mij inderdaad niet trekken. Een beetje sociaal persoon kan makkelijk zelf vrienden maken waar je wél echt wat mee hebt. Ik zit pas 1,5 jaar in Wageningen maar vermaak me er prima zonder lid te zijn!

een tijd geleden hadden we een paar dames van KSV (volgens mij) op bezoek. Moesten ze direct na het eten weg omdat ze 'verplicht' op de soos moesten zijn. Ze hadden eigenlijk geen zin want het was best gezellig bij ons. Dat soort gevallen dus..
pi_60728530
die "wel of niet bij vereniging" discussie speelt natuurlijk in elke studentenstad, dat lijkt me hier niet echt aan de orde (al ben ik het wel met je eens dat je je in wageningen best kan vermaken zonder lid te worden van een grote vereniging)
maar goed, denk dat iedereen dat voor zichzelf maar moet beslissen

snackbar bij c1000 tarthorst gaat trouwens tijdje dicht ivm vakantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')