ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 18:17 |
Balkenende vliegt met KBX Antillen, 15 februari - Balkenende verplaatst zich deze week in de KBX. Dat is het regeringstoestel waarin ministers, de premier voorop, mogen vliegen als Hare Majesteit het niet nodig heeft. Het toestel is van veel gemakken voorzien; de stoelen zijn ruim, het bestek is verzilverd en het glaswerk is versierd met het wapen van de koningin. Hoewel het hier gaat om Het Regeringstoestel is het nogal bescheiden van formaat. Hoge ambtenaren doen er al lang wat lacherig over dat dit nogal opvalt bij internationale topontmoetingen. De KBX past dan bij wijze spreken moeiteloos onder de vleugel van het toestel waarmee pak 'm beet een Sarkozy, een Merkel of een Brown wordt ingevlogen. Om het hier verder niet te hebben over de Air Force One. Niettemin is de KBX groot genoeg voor zo'n trip als die naar de Antillen. Want alle ambtelijke advsieurs, voorlichters en veiligheidsmensen van Balkenende én staatssecretaris Ank Bijleveld van koninkrijksrelaties passen er moeiteloos in. En op de vluchten tussen de eilanden kunnen er ook nog een paar Antilliaanse politici en Nederlandse journalisten (waarvoor dank!) meevliegen. De premier had natuurlijk ook voor commerciële lijnvluchten kunnen kiezen, maar dat is op de Antillen helemaal niet handig. De premier gaat alle zes de eilanden af en dan kan er onderweg niet worden gewerkt en wordt veel tijd vermorst met douane-gedoe. Maar doordat het géén groot toestel is, heeft het één heel vervelend nadeel: de tankinhoud is ronduit klein. Met als gevolg dat de premier en zijn entourage op de heenweg tussenstops moesten maken op IJsland , in Canada en de Verenigde Staten om bij te tanken. En dat het gezelschap daardoor bijna 20 uur onderweg was om bij aankomst op St. Maarten ondanks de relatieve verwennerij gebroken en bleekneuzig te voorschijn te komen. Je kunt in elk geval niet beweren dat de premier geen kilometers maakt voor zijn geld. Maar goed, ook hier geldt de Eerste Wet van Cruijf: elk nadeel heeft zijn voordeel. Een Nederlandse ambtenaar die op Curacao is gestationeerd concludeerde droogjes dat de premier en zijn medewerkers nu in elk geval alle tijd hadden gehad om het dossier goed door te nemen dat hij voor ze had samengesteld. Overigens vloog deze verslaggever met een gewoon KLM-lijntoestel van Amsterdam naar St, Maarten. De stoelen waren krap, het eten was als matig, maar na iets meer dan acht uur kon hij de grond van Juliana Airport kussen. hier hebben we het over: ![]() ![]() ![]() en dan maar zeggen dat wij meer aan het milieu moeten doen | |
Yorrit | zondag 17 februari 2008 @ 18:20 |
nou gelukkig hebben ze niet zo hele grote dan! | |
admiraal_anaal | zondag 17 februari 2008 @ 18:21 |
Lekker boeiend ![]() Moet ie anders met een roeiboot ofzo..... iedere regering moet een vliegtuig hebben en deze vaak en optimaal gebruiken, wees blij dat ze geen 747 jumbo hebben | |
Salvad0R | zondag 17 februari 2008 @ 18:22 |
Kan hij beter een groter vliegtuig pakken, dan maakt zn broer meer winst op de olie. | |
Koploperkopper | zondag 17 februari 2008 @ 18:22 |
Wat een nieuws! | |
#ANONIEM | zondag 17 februari 2008 @ 18:22 |
Hoe moeten ze anders naar de Antillen, in een roeiboot ? | |
Lord_Vetinari | zondag 17 februari 2008 @ 18:23 |
Sinds wanneer heeft Nederland een president? ![]() | |
-skippybal- | zondag 17 februari 2008 @ 18:23 |
Wij zijn een republiek geworden ![]() ![]() ![]() | |
__Saviour__ | zondag 17 februari 2008 @ 18:26 |
wat een stom miniding. Dat ze die ff vervangen door een a380 ofzo, dat maakt meer indruk | |
Lord_Vetinari | zondag 17 februari 2008 @ 18:28 |
quote:Uh huh. En dan gaan janken dat dat ding zo duur is en van jouw belastingcenten en bla bla bla bla... We hebben het over een vervoermiddel, niet over een wedstrijdje 'mijn vliegtuig is lekker groter dan jouw vliegtuig'. | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 18:31 |
nee 3 keer landen en opstijgen om bij te tanken dat is gezond | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 18:32 |
Deze machine past wel bij de grootte van ons land én het is Nederlands fabrikaat. Bovendien is dit een stuk goedkoper dan met zo'n rits ambtenaren, adviseurs en beveiligers de complete businessclass bij KLM af te huren. | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 18:33 |
quote:dat betwijfel ik weet je wat het kost om 3 keer te landen en te tanken? een vlucht van 20 uur ![]() ![]() | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 18:34 |
quote:De Fokker 70 (en 100) zijn zeer geluidsarme en realatief schone machines. | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 18:34 |
quote:en qua geld | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 18:35 |
quote:Minder dan om met 60+ pax per KLM-businessclass naar Curacao te vliegen. | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 18:36 |
quote:het kost behoorlijk veel geld om te mogen landen en weer optestijgen laat staan het tanken en daarnaast krijgt de regering een behoorlijke korting bij klm en de first class zit toch nooit vol | |
Koploperkopper | zondag 17 februari 2008 @ 18:38 |
quote:Hoe kom je toch aan al die incorrecte informatie? | |
zwemmerseczeem | zondag 17 februari 2008 @ 18:40 |
Landen op St Maarten. ![]() | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 18:41 |
quote:Ligt er maar helemaal aan waar ze landen. quote:Valt wel mee hoor, jetfuel is in verhouding een stuk goedkoper dan benzine voor je auto en het tanken kan in 20 minuutjes gepiept zijn. quote:KLM heeft geen first class... | |
Lucifer_Doosje | zondag 17 februari 2008 @ 18:43 |
Voortaan gewoon een 747 combi gebruiken van de KLM, en dan de regering/koningin achterin, tussen de vracht laten reizen ![]() | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 18:44 |
quote:klm heeft op lange afstand vluchten nog steeds first class stoelen. de eerste 14 van voren | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 18:46 |
quote:Goed, ik stop hiermee. | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 18:50 |
quote:en vooral voor de regering worden er wel wat first class stoelen geregeld. | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 19:00 |
quote:Gab, zoek nou eerst eens wat uit voordat je zomaar poep praat. KLM heeft al ja-ren en ja-ren géén first class meer. | |
Tism | zondag 17 februari 2008 @ 19:02 |
Ik hoop dat dat ding neerstort!.. ![]() | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 19:04 |
quote:het begrip firt class bestaat niet meer in een aantal 747 vliegtuigen zijn de first class stoelen niet vervangen voor business class stoelen!!! | |
nietzman | zondag 17 februari 2008 @ 19:04 |
Nou èn, suffe Kosovaar. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door nietzman op 17-02-2008 19:14:18 ] | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 19:13 |
quote:Doe nou niet zo raar. KLM heeft begin jaren 90 wel degelijk de gehele first class opgedoekt. Wat zoveel wil zeggen als dat de first class is downgraded en business class upgraded. Als je first class wilt moet je bij Air France, Lufthansa, British Airways gaan kijken. KLM heeft 2 klassen. quote:Toen KLM (begin jaren 90) first class heeft laten varen is de config geleidelijk aan vernieuwd met de instroom van nieuwe machines. KLM vliegt vandaag de dag, pak 'm beet 25 jaar na afschaffing, met geen enkele machine uit die tijd. Uitgefaseerd. Bij KLM kan je kiezen: economy, world business class. Simpel. Niks first class stoelen dus. In GEEN enkele KLM-machine. | |
ruudpellton | zondag 17 februari 2008 @ 19:20 |
quote:dan ben je toch niet goed ingelicht de vloot vervangen is duur en is nog niet volledig gebeurt | |
Fogel | zondag 17 februari 2008 @ 19:24 |
quote:Vraag een offerte aan zou ik zeggen: http://www.klm.com/passage/cityhopper/en/index.html | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 19:26 |
quote:Dat zal het zijn. quote:Nee, je hebt gelijk. Doe mij eens wat onderbouwing? | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 19:29 |
Zeg het maar.quote: | |
V.en.A | zondag 17 februari 2008 @ 19:38 |
Dus dat was het vliegtuig waarvoor ik het voer in heb staan pakken. Voor de mensen die klagen over kosten, de catering is (was) in handen van Martinair. MPS is verkocht dus of het vliegtuigvoer voor Martinair en KBX nog over dezelfde crappy productielijn gaan weet ik niet. Het meest trieste is wel dat ik ooit een banketbakker heb moeten bellen om tien koekjes na te bezorgen. De fax was niet aangekomen. Aankomstbevestigingen kosten Martiair Party Service 1000 a4-tjes plus inkt per maand en dat is te duur. | |
SteveBallmer | zondag 17 februari 2008 @ 20:49 |
Schan-da-lig! ![]() Het wordt tijd dat we grotere en volstrekt onbelangrijke vluchten gaan verbieden! Het is afgelopen met de besparende houding van het kabinet., onzalig! ![]() Schaamteloos, dat het kabinet ruim 1000k per keer, per persoon aan besparingen doet! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door SteveBallmer op 17-02-2008 20:58:24 ] | |
Martijn_77 | maandag 18 februari 2008 @ 07:10 |
Schandalig hun mond vol hebben van milieutax waar de burger voor krom moet gaan liggen. Maar zelf wel via ijsland en zo naar de Antillen vliegen..... Dit kabinet maakt zich echt geloofwaardig met hun milieu beleid ![]() | |
Lord_Vetinari | maandag 18 februari 2008 @ 08:09 |
quote:In een Fokker, één van de zuinigste toestellen ter wereld, wat een fractie verbruikt van de brandstof die bijvoorbeeld een Air Force One verbruikt op dezelfde vlucht. -edit- Nee [ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 18-02-2008 09:06:05 ] | |
DivineJester | maandag 18 februari 2008 @ 09:52 |
quote:Waar is Ad Melkert als je hem nodig hebt, hij kan vast wel een paar leuke Melkertbanen creëren als roeislaaf voor het bootje dat onze bewindslieden over deze wereld heen helpt! Kabinet ![]() Milieu ![]() Ratio ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 18 februari 2008 @ 14:33 |
quote:Ik heb toch lekker de grootste piemel dus mij maakt het niets uit ![]() Overigens dacht ik dat ze een gulfstream hadden ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 18 februari 2008 @ 14:36 |
quote:wat een jankzak eerste klas ben je ook zeg ![]() | |
kawotski | maandag 18 februari 2008 @ 18:24 |
6 eilanden af.. Ik wil de landing op Saba wel zien met deze Fokker.. kort het kabinet aardig in |