abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56796020
Balkenende vliegt met KBX

Antillen, 15 februari - Balkenende verplaatst zich deze week in de KBX. Dat is het regeringstoestel waarin ministers, de premier voorop, mogen vliegen als Hare Majesteit het niet nodig heeft. Het toestel is van veel gemakken voorzien; de stoelen zijn ruim, het bestek is verzilverd en het glaswerk is versierd met het wapen van de koningin.

Hoewel het hier gaat om Het Regeringstoestel is het nogal bescheiden van formaat. Hoge ambtenaren doen er al lang wat lacherig over dat dit nogal opvalt bij internationale topontmoetingen. De KBX past dan bij wijze spreken moeiteloos onder de vleugel van het toestel waarmee pak 'm beet een Sarkozy, een Merkel of een Brown wordt ingevlogen. Om het hier verder niet te hebben over de Air Force One.

Niettemin is de KBX groot genoeg voor zo'n trip als die naar de Antillen. Want alle ambtelijke advsieurs, voorlichters en veiligheidsmensen van Balkenende én staatssecretaris Ank Bijleveld van koninkrijksrelaties passen er moeiteloos in. En op de vluchten tussen de eilanden kunnen er ook nog een paar Antilliaanse politici en Nederlandse journalisten (waarvoor dank!) meevliegen.

De premier had natuurlijk ook voor commerciële lijnvluchten kunnen kiezen, maar dat is op de Antillen helemaal niet handig. De premier gaat alle zes de eilanden af en dan kan er onderweg niet worden gewerkt en wordt veel tijd vermorst met douane-gedoe.

Maar doordat het géén groot toestel is, heeft het één heel vervelend nadeel: de tankinhoud is ronduit klein. Met als gevolg dat de premier en zijn entourage op de heenweg tussenstops moesten maken op IJsland , in Canada en de Verenigde Staten om bij te tanken.

En dat het gezelschap daardoor bijna 20 uur onderweg was om bij aankomst op St. Maarten ondanks de relatieve verwennerij gebroken en bleekneuzig te voorschijn te komen. Je kunt in elk geval niet beweren dat de premier geen kilometers maakt voor zijn geld.

Maar goed, ook hier geldt de Eerste Wet van Cruijf: elk nadeel heeft zijn voordeel. Een Nederlandse ambtenaar die op Curacao is gestationeerd concludeerde droogjes dat de premier en zijn medewerkers nu in elk geval alle tijd hadden gehad om het dossier goed door te nemen dat hij voor ze had samengesteld.

Overigens vloog deze verslaggever met een gewoon KLM-lijntoestel van Amsterdam naar St, Maarten. De stoelen waren krap, het eten was als matig, maar na iets meer dan acht uur kon hij de grond van Juliana Airport kussen.

hier hebben we het over:





en dan maar zeggen dat wij meer aan het milieu moeten doen
pi_56796098
nou gelukkig hebben ze niet zo hele grote dan!
pi_56796119
Lekker boeiend
Moet ie anders met een roeiboot ofzo..... iedere regering moet een vliegtuig hebben en deze vaak en optimaal gebruiken, wees blij dat ze geen 747 jumbo hebben
pi_56796129
Kan hij beter een groter vliegtuig pakken, dan maakt zn broer meer winst op de olie.
pi_56796137
Wat een nieuws!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56796139
Hoe moeten ze anders naar de Antillen, in een roeiboot ?
  zondag 17 februari 2008 @ 18:23:00 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56796157
Sinds wanneer heeft Nederland een president?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 17 februari 2008 @ 18:23:24 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56796173
Wij zijn een republiek geworden !!1
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Donald Duck held zondag 17 februari 2008 @ 18:26:21 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56796240
wat een stom miniding. Dat ze die ff vervangen door een a380 ofzo, dat maakt meer indruk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 17 februari 2008 @ 18:28:58 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56796304
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:26 schreef __Saviour__ het volgende:
wat een stom miniding. Dat ze die ff vervangen door een a380 ofzo, dat maakt meer indruk
Uh huh. En dan gaan janken dat dat ding zo duur is en van jouw belastingcenten en bla bla bla bla...

We hebben het over een vervoermiddel, niet over een wedstrijdje 'mijn vliegtuig is lekker groter dan jouw vliegtuig'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_56796363
nee 3 keer landen en opstijgen om bij te tanken dat is gezond
pi_56796377
Deze machine past wel bij de grootte van ons land én het is Nederlands fabrikaat.
Bovendien is dit een stuk goedkoper dan met zo'n rits ambtenaren, adviseurs en beveiligers de complete businessclass bij KLM af te huren.
pi_56796407
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:32 schreef SteveBallmer het volgende:
Deze machine past wel bij de grootte van ons land én het is Nederlands fabrikaat.
Bovendien is dit een stuk goedkoper dan met zo'n rits ambtenaren, adviseurs en beveiligers de complete businessclass bij KLM af te huren.
dat betwijfel ik


weet je wat het kost om 3 keer te landen en te tanken?


een vlucht van 20 uur
pi_56796419
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:31 schreef ruudpellton het volgende:
nee 3 keer landen en opstijgen om bij te tanken dat is gezond
De Fokker 70 (en 100) zijn zeer geluidsarme en realatief schone machines.
pi_56796427
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:34 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

De Fokker 70 (en 100) zijn zeer geluidsarme en realatief schone machines.
en qua geld
pi_56796442
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:33 schreef ruudpellton het volgende:
weet je wat het kost om 3 keer te landen en te tanken?
Minder dan om met 60+ pax per KLM-businessclass naar Curacao te vliegen.
pi_56796481
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:35 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Minder dan om met 60+ pax per KLM-businessclass naar Curacao te vliegen.
het kost behoorlijk veel geld om te mogen landen en weer optestijgen


laat staan het tanken


en daarnaast krijgt de regering een behoorlijke korting bij klm en de first class zit toch nooit vol
pi_56796512
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:36 schreef ruudpellton het volgende:

[..]

het kost behoorlijk veel geld om te mogen landen en weer optestijgen


laat staan het tanken


en daarnaast krijgt de regering een behoorlijke korting bij klm en de first class zit toch nooit vol
Hoe kom je toch aan al die incorrecte informatie?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56796560
Landen op St Maarten.
pi_56796571
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:36 schreef ruudpellton het volgende:
het kost behoorlijk veel geld om te mogen landen en weer optestijgen
Ligt er maar helemaal aan waar ze landen.
quote:
laat staan het tanken
Valt wel mee hoor, jetfuel is in verhouding een stuk goedkoper dan benzine voor je auto en het tanken kan in 20 minuutjes gepiept zijn.
quote:
en daarnaast krijgt de regering een behoorlijke korting bij klm en de first class zit toch nooit vol
KLM heeft geen first class...
  zondag 17 februari 2008 @ 18:43:23 #21
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_56796615
Voortaan gewoon een 747 combi gebruiken van de KLM, en dan de regering/koningin achterin, tussen de vracht laten reizen
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_56796643
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:41 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Ligt er maar helemaal aan waar ze landen.
[..]

Valt wel mee hoor, jetfuel is in verhouding een stuk goedkoper dan benzine voor je auto en het tanken kan in 20 minuutjes gepiept zijn.
[..]

KLM heeft geen first class...
klm heeft op lange afstand vluchten nog steeds first class stoelen.

de eerste 14 van voren
pi_56796686
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:44 schreef ruudpellton het volgende:
klm heeft op lange afstand vluchten nog steeds first class stoelen.

de eerste 14 van voren
Goed, ik stop hiermee.
pi_56796747
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:46 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Goed, ik stop hiermee.
en vooral voor de regering worden er wel wat first class stoelen geregeld.
pi_56796950
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:50 schreef ruudpellton het volgende:
en vooral voor de regering worden er wel wat first class stoelen geregeld.
Gab, zoek nou eerst eens wat uit voordat je zomaar poep praat.
KLM heeft al ja-ren en ja-ren géén first class meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')