abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56790560
Ik zie hier nog geen topic over, kan me vergissen.

Vanmiddag om 16.30 de persconferentie over het rapport Coronel. Duidelijk is in ieder geval dat er hard wordt uitgehaald naar het technisch beleid van de afgelopen jaren. Fontein staat dan ook meteen onder zware druk. In mijn ogen zou het jammer zijn als het alleen over de poppetjes zou gaan, waar het wel weer op uit zou lopen. Het gaat in mijn ogen vooral om cruciale beslissingen als de beursgang: dat heeft alles te maken met je visie op de clubcultuur en de manier waarop je een club wilt leiden. Waar ligt je prioriteit, bij het zakengedeelte of bij het voetbal?
quote:
Ajax-directeur wil nog niet wijken

Door Door Maarten Wijffels

AMSTERDAM - Algemeen directeur Maarten Fontein van Ajax is gevraagd per direct zijn functie neer te leggen. Dit officiële verzoek komt van de Raad van Commissarissen, maar Fontein weigert vooralsnog de handdoek te gooien. Dat wordt door Ajax bevestigd.

Het verzoek om op te stappen komt er amper een halve dag na het uitlekken van conclusies uit rapport van de onderzoekscommissie die het beleid van Ajax onder de loep legde. Fontein en zijn collega-directeur Martin van Geel (technische zaken) krijgen beiden harde kritiek van de commissie, maar er is een duidelijk verschil. Waar de kritiekpunten bij Van Geel in de zakelijke sfeer blijven, komt Fontein ook nadrukkelijk als persoon aan de beurt. Het komt erop neer dat Fontein wordt gezien als een leidinggevende die op vele fronten kwalitatief tekort schiet.

Kritiek op zijn manier van leidinggeven kreeg Fontein binnen Ajax ook al eerder. Insiders zien de conclusies van het onderzoeksrapport dan ook vooral als een formele bevestiging van zaken die al langer spelen.
Fontein is voorlopig het enige kopstuk dat is verzocht op te stappen. Voor morgen is een persconferentie belegd in de Amsterdam Arena. Daarin wordt meer tekst en uitleg gegeven over de positie van Fontein en andere inhoudspunten van het onderzoeksrapport.
pi_56790584
Ineens zie ik het andere topic
pi_56791441
Het probleem bij Ajax is gewoon duidelijk: bestuursleden die al jaren falen maar weigeren op te stappen. Ook deze commissie is een farce. Jaakke is uiteindelijk eindverantwoordelijk, en faalt al jaren. Wanneer stapt deze ijdeltuit eens op?
Castel di Sangro per sempre!
pi_56791645
Dubbel en dicht op verzoek .

Ajax-commissie komt met rapport
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')