Alsof je alles zelf mag kiezen,...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:09 schreef Jansen222 het volgende:
Je hoeft je niet persé in te schrijven bij de kvk,vooral niet als het kleinschalig blijft.
Je zou het gewoon kunnen opgeven bij de belasting als inkomsten uit overige werkzaamheden bijvoorbeeld. Dat is veel makkelijker dan je in te schrijven bij de kvk en een btw nummer aanvragen, want dan krijg je te maken met zaken als administratie, btw etc etc.
Ik weet niet hoeveel omzet per jaar je wilt draaien maar als je kleinschalig blijft is het mischien handiger om gewoon privé te blijven. ( afhankelijk van je uitstraling en mogelijke struikelblokken van leveranciers die niet aan particulieren willen leveren)
Ik wil absoluut kleinschalig blijven. Vooral aan het begin. Als ik kies om het bij inkomsten uit overige werkzaamheden te plaatsen, mag ik dan wel adverteren met bijv ... ...... autocleaning en dit plaatsen in een krant marktplaats enz... ?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:09 schreef Jansen222 het volgende:
Je hoeft je niet persé in te schrijven bij de kvk,vooral niet als het kleinschalig blijft.
Je zou het gewoon kunnen opgeven bij de belasting als inkomsten uit overige werkzaamheden bijvoorbeeld. Dat is veel makkelijker dan je in te schrijven bij de kvk en een btw nummer aanvragen, want dan krijg je te maken met zaken als administratie, btw etc etc.
Ik weet niet hoeveel omzet per jaar je wilt draaien maar als je kleinschalig blijft is het mischien handiger om gewoon privé te blijven. ( afhankelijk van je uitstraling en mogelijke struikelblokken van leveranciers die niet aan particulieren willen leveren)
Dat moet geen probleem zijn, maar let er wel op dat sommige mensen een beetje huiverig zijn voor dit soort dingen; mensen die zich als bedrijf presenteren maar niet ''echt'' een bedrijf zijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:15 schreef SRS-Engineering het volgende:
[..]
Ik wil absoluut kleinschalig blijven. Vooral aan het begin. Als ik kies om het bij inkomsten uit overige werkzaamheden te plaatsen, mag ik dan wel adverteren met bijv ... ...... autocleaning en dit plaatsen in een krant marktplaats enz... ?
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Alsof je alles zelf mag kiezen,...
hmm huiverig zijn hoe bedoel je dit precies ....quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:19 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Dat moet geen probleem zijn, maar let er wel op dat sommige mensen een beetje huiverig zijn voor dit soort dingen; mensen die zich als bedrijf presenteren maar niet ''echt'' een bedrijf zijn.
Mischien kun je via je huidige klanten van het bedrijf waar je werkt (pas op voor concurrentiebeding) en je netwerk een beetje opdrachten binnenslepen via via zeg maar. En als je dan eenmaal een beetje bekend bent en voldoende omzet draait kun je je altijd nog inschrijven bij de kvk en belastingdienst.
Zag trouwens dat je ook uit Grunn komt
4 of 5 auto's per week is dus 12 tot 15 uur per week. Het is misschien geen fulltme bedrijf, maar heel erg kleinschalig is dat nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:15 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ik wil absoluut kleinschalig blijven. Vooral aan het begin.
Dus niet kleinschalig.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:32 schreef SRS-Engineering het volgende:
reken maar ongeveer 12 uur in de week ....
Je mag niet kiezen op welke wijze je inkomsten dient te definiëren. Dat beslissen de feiten en omstandigheden.quote:
Ook zonder KvK inschrijving en BTW-nummer kun je iets betekenen voor een bedrijf.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:05 schreef Chinless het volgende:
Zolang jij geen kvk en btw nummer heb, kan jij niets voor een bedrijf betekenen. Sterker nog, je kan niet eens officheel een factuur uitschrijven met een BTW bedrag.
Wat Jansen222 dus eigenlijk zegt, is niet waar. Want je moet in dit soort gevallen altijd een kvk registratie doen. Dtt is niet duur, iets van 200 euro eenmalig en paar euro per jaar, maar ook branche afhankelijk.
Ik denk inderdaad dat dit het grootste probleem zal zijn, de meeste gemeenten zijn er niet blij mee als het sop van auto's wassen in het riool loopt (soms zelfs verboden)quote:Op zaterdag 16 februari 2008 22:39 schreef Ozziecar het volgende:
Heb je er al rekening mee gehouden dat er een grote kans is dat je geen vergunning krijgt om het werk thuis uit te voeren?
De milieuwetgeving staat nou niet bepaald aan jouw kant als je een cleaningbedrijf wilt beginnen, je moet allerlei voorzorgsmaatregelen nemen en die kosten klauwen met geld.
Nee hoor want je hoeft je niet te registreren bij de kvk als je wat wilt bijverdienen. Zodra je echt investeringen gaat doen en echt omzet gaat draaien doe je er verstandig aan je te registreren. Maar het is zeker niet noodzakelijk als het kleinschalig blijft.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:05 schreef Chinless het volgende:
Zolang jij geen kvk en btw nummer heb, kan jij niets voor een bedrijf betekenen. Sterker nog, je kan niet eens officheel een factuur uitschrijven met een BTW bedrag.
Wat Jansen222 dus eigenlijk zegt, is niet waar. Want je moet in dit soort gevallen altijd een kvk registratie doen. Dtt is niet duur, iets van 200 euro eenmalig en paar euro per jaar, maar ook branche afhankelijk.
Dat is waar inderdaad, maar als je kleinschalig blijft (kleine omzet, kleine investeringen) dan kun je net zo goed particulier blijven en dan vallen je inkomsten altijd onder inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:25 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je mag niet kiezen op welke wijze je inkomsten dient te definiëren. Dat beslissen de feiten en omstandigheden.
Als TS een onderneming wil gaan drijven (groot of klein) zal hij aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen en aan de hand van de regels aangifte moeten doen. Hiervoor zal hij een uitspraak van de fiscus moeten hebben.
Maar zoals eerder getikt: in WGR staan tig topics met soortgelijke vragen en antwoorden.
Het voornemen van TS is echter niet kleinschalig.quote:Op zondag 17 februari 2008 08:39 schreef Jansen222 het volgende:
Dat is waar inderdaad, maar als je kleinschalig blijft (kleine omzet, kleine investeringen) dan kun je net zo goed particulier blijven en dan vallen je inkomsten altijd onder inkomstenbelasting.
Nogmaals: particulier blijf je. Maar de feiten en omstandigheden maken uit hoe het resultaat dat je met de werkzaamheden behaald, gekwalificeerd dient te worden.quote:Op zondag 17 februari 2008 08:39 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad, maar als je kleinschalig blijft (kleine omzet, kleine investeringen) dan kun je net zo goed particulier blijven en dan vallen je inkomsten altijd onder inkomstenbelasting.
Even een tip. Sinds kort is het ook verplicht je KvK-nummer te vermelden op bedrijfscorrespondentie.quote:Op zondag 17 februari 2008 08:36 schreef Jansen222 het volgende:
[..]
Nee hoor want je hoeft je niet te registreren bij de kvk als je wat wilt bijverdienen. Zodra je echt investeringen gaat doen en echt omzet gaat draaien doe je er verstandig aan je te registreren. Maar het is zeker niet noodzakelijk als het kleinschalig blijft.
Daarbij komt dat je als particulier ook facturen mag schrijven zonder BTW maar je mag wel degelijk een factuur uitschrijven als particulier zijnde.
Een goede poetser pakt er al gauw iets bij he.quote:Op zondag 17 februari 2008 11:27 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zou trouwens kijken of je de bedrijfsactiviteiten niet iets breder moet zien. Met alleen poetsen ga je het denk ik niet redden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |