abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61584825
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:59 schreef Renesite het volgende:

[..]

O ja. Haahah! Jij bent het!
Mijn bijdrage aan dit topic mocht dan natuurlijk ook niet ontbreken
  Moderator vrijdag 12 september 2008 @ 20:07:31 #152
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61584914
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:04 schreef RozeAnjer het volgende:

[..]

Mijn bijdrage aan dit topic mocht dan natuurlijk ook niet ontbreken
Inderdaad. Ga je nu weer weg?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_61585275
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Inderdaad. Ga je nu weer weg?
offtopic:
Jup, je bent van harte welkom in het nieuwe thuiswoners topic
pi_61585414
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:57 schreef Roflbroek het volgende:
SLB
Gelukkig hebben ze pop nu afgeschaft .
bij welke zichzelf respecterende instelling zit je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61586907
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:56 schreef Red_85 het volgende:
Bij ons wordt SLB bijna boven de normale vakken gezet.
Dat is met een reden.

Waarschijnlijk zie je nu nog niet in wat voor invloed dit vak later op je leven kan hebben. Zelfs de meest idote vragen die JIJ invult gaan een kritische blik vooraf, en dat is goud waard.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_61587686
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:13 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Dat is met een reden.

Waarschijnlijk zie je nu nog niet in wat voor invloed dit vak later op je leven kan hebben. Zelfs de meest idote vragen die JIJ invult gaan een kritische blik vooraf, en dat is goud waard.
Eerder in dit topic heb je geschreven dat je niet wist wat het vak in hield. Houd je er buiten dan want je weet niet waar je het over hebt. Als slagers praten...

Maar ik zal op jou mening nog eens serieus reageren.
De reden ontgaat mij volledig en ook het nut van het vak. Wanneer een tutor aan mij zou vragen wat ik van plan zou zijn met de opleiding die ik doe is dat niet meer dan normaal. Maar er zijn ook wezens op deze aardbol die er veel te diep op in gaan en daarbij de plank volledig misslaan en zweverig gaan worden.
Het gaat bij een opleiding over om een leerling iets te leren, niet om diegene te gaan irriteren met vragen naar de bekende weg. als daar nog eens te serieus op wordt ingegaan zorgt dan alleen maar voor nog meer irritatie. Het is niet alleen bij mij zo, maar bij iedereen met wie ik spreek. En ja, de rest van de vakken leiden er onder, dus ook de rest van de opleiding.
Het is vaak genoeg bij mij gebeurd dat ik met mijn opleidingsgerichte opdrachten moest stoppen om een vragenlijst van mijn slb docent in te gaan vullen. want dat was belangrijker volgens de slb docent. Waar ben je dan mee bezig? ik doe een opleiding omdat ik iets wil leren van die opleiding, wat ik wil bereiken weet ik zelf wel.
Ik betaal ruim 1500 euro om wat te gaan leren en niet om een tyfusvak te volgen waarbij ik mezelf continu bij loop op te eten en dat mij remt in mijn ontwikkeling. Het is absoluut geen verrijking, in tegendeel.

Wanneer een dergelijke instelling dit onderdeel boven de rest van de opleidingsgerichte vakken zet, is er iets helemaal mis, echt.
Bij de meest idiote vraag komt bij mij geen kritisch kijkveld. Alleen een hoop discussie naar een leraar waarmee die bezig is terwijl ik hem of haar er nog voor betaal ook.

Maar als jij de werkelijke reden weet zeg het me dan maar...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_61587881
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eerder in dit topic heb je geschreven dat je niet wist wat het vak in hield. Houd je er buiten dan want je weet niet waar je het over hebt. Als slagers praten...

Maar ik zal op jou mening nog eens serieus reageren.
De reden ontgaat mij volledig en ook het nut van het vak. Wanneer een tutor aan mij zou vragen wat ik van plan zou zijn met de opleiding die ik doe is dat niet meer dan normaal. Maar er zijn ook wezens op deze aardbol die er veel te diep op in gaan en daarbij de plank volledig misslaan en zweverig gaan worden.
Het gaat bij een opleiding over om een leerling iets te leren, niet om diegene te gaan irriteren met vragen naar de bekende weg. als daar nog eens te serieus op wordt ingegaan zorgt dan alleen maar voor nog meer irritatie. Het is niet alleen bij mij zo, maar bij iedereen met wie ik spreek. En ja, de rest van de vakken leiden er onder, dus ook de rest van de opleiding.
Het is vaak genoeg bij mij gebeurd dat ik met mijn opleidingsgerichte opdrachten moest stoppen om een vragenlijst van mijn slb docent in te gaan vullen. want dat was belangrijker volgens de slb docent. Waar ben je dan mee bezig? ik doe een opleiding omdat ik iets wil leren van die opleiding, wat ik wil bereiken weet ik zelf wel.
Ik betaal ruim 1500 euro om wat te gaan leren en niet om een tyfusvak te volgen waarbij ik mezelf continu bij loop op te eten en dat mij remt in mijn ontwikkeling. Het is absoluut geen verrijking, in tegendeel.

Wanneer een dergelijke instelling dit onderdeel boven de rest van de opleidingsgerichte vakken zet, is er iets helemaal mis, echt.
Bij de meest idiote vraag komt bij mij geen kritisch kijkveld. Alleen een hoop discussie naar een leraar waarmee die bezig is terwijl ik hem of haar er nog voor betaal ook.

Maar als jij de werkelijke reden weet zeg het me dan maar...
Ik ken het vak inderdaad niet, maar de algemene strekking van dit soort vakken is redelijk algemeen mag ik hopen.

Jouw hele situatie gaat uit van een ideale student. Heel veel studenten weten waarschijnlijk bijna niks over wat ze later willen doen. In dat geval is het dus noodzaak om vakken als SLB in te zetten om in ieder geval die gasten te behoeden van een serie slechte carrierekeuzen.
Persoonlijke situaties zijn natuurlijk geen vrijbrief om dit vak af te schaffen; hooguit om het vak aan te passen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_61588404
studie loopbaan bullshit!
Ik doe hier niet aan mee.
pi_61589315
Ik ben er vanaf sinds het einde van het eerste jaar, SLB vorig jaar waren eigenlijk alleen maar een paar bijeenkomsten met de klas en een individueel gesprek. Verder was het de bedoeling een digitaal portfolio te maken, maar zoiets is alleen maar essentieel voor het zoeken naar een stage of bijbaan in mijn sector
url
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')