Hangt toch van je charset af?quote:Op zondag 17 februari 2008 15:44 schreef Darkomen het volgende:
ff snel een klein vraagje, op een site van een klant van me (is van server verhuisd) worden speciale tekens niet goed weergegeven.
Nu weet ik dat het hier pas is langsgekomen maar ik kan het zo snel niet vinden, iemand die dat nog weet?
quote:Op zondag 17 februari 2008 15:48 schreef YellowBanana het volgende:
MySQL is een crappy db of niet?
hangt er vanaf waarvoor je het gebruiktquote:Op zondag 17 februari 2008 15:48 schreef YellowBanana het volgende:
MySQL is een crappy db of niet?
Ja, waarschijnlijk encoding problemen. Die treden op als de content-type die de server meestuurt een andere is dan waarin de data is opgeslagen in de database of waarin de bestanden zijn opgeslagen.quote:Op zondag 17 februari 2008 15:44 schreef Darkomen het volgende:
ff snel een klein vraagje, op een site van een klant van me (is van server verhuisd) worden speciale tekens niet goed weergegeven.
Nu weet ik dat het hier pas is langsgekomen maar ik kan het zo snel niet vinden, iemand die dat nog weet?
Als ik al een functie zou maken voor het checken of een getal even is zou ik dat zo doen:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:46 schreef saban het volgende:
[ code verwijderd ]
Is hier een makkelijkere/snellere oplossing voor?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | function isEven($number) { $result = $number % 2; if($result == 0) return true; else return false; } ?> |
Iets kortere functie:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:36 schreef hornage het volgende:
[..]
Als ik al een functie zou maken voor het checken of een getal even is zou ik dat zo doen:
[ code verwijderd ]
Maar eigenlijk vind ik een functie hiervoor wat overdreven. Een check op % 2 == 0 is ook leesbaar zat vind ik altijd.
1 2 3 4 5 | function isEven($number) { return !($number % 2); } ?> |
Micro optimalisatiequote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:31 schreef Light het volgende:
[..]
Iets kortere functie:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 | function is_even($number) { return ~$number & 1; } ?> |
Werkte perfect.quote:Op maandag 18 februari 2008 23:27 schreef SuperRembo het volgende:
Daar zal MySQL waarschijnlijk geen functie voor hebben, maar met een gewone round functie kan het ook: Round(x / 5) * 5, of Round(x / 0.05) * 0.05
wat is het?quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:50 schreef Chandler het volgende:
Vraagje, vanaf welke PHP versie bestaat PHP_EOL?
Je wordt vriendelijk bedankt!quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:03 schreef SuperRembo het volgende:
PHP_EOL (string) Available since PHP 4.3.10 and PHP 5.0.2
Niemand heeft gereageerd op mijn vraag jammer genoeg, maar hierbij nog even de functie die ik na lang zoeken heb kunnen vinden:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:31 schreef hornage het volgende:
Ik heb ff een vraagje over de mail() functie van php.
Ik kreeg laatst een mail teruggestuurd van de smtp server omdat er een é in het onderwerp stond.
De mail gaf ik aan dat ik het moest encoden volgens RFC 2822 en dat ik het dan kon versturen. Die RFC heeft blijkbaar iets met MIME mail te maken etc, maar dit hoef ik allemaal niet. Ik wil gewoon dat het ook mogelijk is om zulke karakters in mijn onderwerp te hebben.
Is er een encode functie die mijn subject kan encoden zodat dit gaat werken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function encodeheader($input, $charset = 'ISO-8859-1') { preg_match_all('/(\s?\w*[\x80-\xFF]+\w*\s?)/', $input, $matches); foreach ($matches[1] as $value) { $replacement = preg_replace('/([\x20\x80-\xFF])/e', '"=" . strtoupper(dechex(ord("\1")))', $value); $input = str_replace($value, '=?' . $charset . '?Q?' . $replacement . '?=', $input); } return $input; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |