Placeholders zijn zeker als je multilang gaat werken erg aantrekkelijkquote:Op donderdag 6 maart 2008 00:40 schreef Likkende_Lassie het volgende:
kijk dan zou met placeholders al weer iets aantrekkelijker vinden
Niet. Ik gebruik daar altijd placeholders voor. Die functie is compleet overbodig.Maar als je het toch handmatig wil doen: het enige wat van belang is dat je quotes escape't. En dat is precies wat mysql_real_escape doet. Al dat gegoochel met uitzoeken van type is niet nodig, als je een variabele als string behandelt dan zorgt php zelf wel voor de conversie. Niet dat dat altijd even consequent gebeurt maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:21 schreef Likkende_Lassie het volgende:
foutje van die die(); daar was ik nog wat aan t testen....
Farenji, hoe zou jij hem bouwen?
Lang niet altijd. Soms wil je wel eens een left join doen, en wil je onderscheid kunnen maken tussen records die niet matchen en records die wel matchen maar waar velden gewoon leeg zijn. Als je dan NULL in je db hebt staan voor een leeg veld kun je dat onderscheid niet meer maken en ben je de sjaak.quote:NULL gebruik ik eigenlijk bij elk veld in de database....altijd handig
Ik heb dezelfde vraagquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:54 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Waarom zou je onderscheid willen maken met een leeg veld of een veld met NULL... ?
Als je een varchar of text veld leeg wil laten dan kan je er meestal wel een lege string in zetten, maar bij andere veld types heb je niet altijd een logische default waarde. Een bedrag van 0.00 hoeft niet overeen te komen met een niet ingevuld bedrag.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:54 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Waarom zou je onderscheid willen maken met een leeg veld of een veld met NULL... ?
1 2 3 | print_r($_SERVER); ?> |
Door je IP te matchen in 1 of andere database.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:58 schreef qu63 het volgende:
Ik probeer namelijk een beetje te begrijpen hoe 9292ov.nl weet waar ik ben als ik met mn mobiel de site bekijk
Grappig dat ik steeds een wisselend ip-adres heb als ik met mn mobiel online komquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:03 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Door je IP te matchen in 1 of andere database.
precies, ik hoopte dus uit te kunnen vinden hoe mn CellID meegstuurd wordt, maar dmv print_r($_server) lukt het dus niet..quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:31 schreef Geqxon het volgende:
Dat is waarschijnlijk iets als Navizon. Maar hoe wap.mobiel.9292ov.nl aan je CellID komt??
Dat stond ook in mn vraag jaquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:24 schreef CraZaay het volgende:
Ah, via je mobiel.
ik weet wel hoe het werkt, alleen wil ik weten hoe en wanneer zn mn cell-id 'uitlezen'. Mijn telefoon moet het toch op de een of andere manier meezendenquote:Op donderdag 6 maart 2008 19:06 schreef PiRANiA het volgende:
http://www.google.com/gmm/mylocation.html
Google doet het ook. bij de pagina staat een filmpje hoe ze het doen
Lekker prijzigquote:
GD is wat je zoekt...quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:42 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil dynamische tekst over een plaatje kunnen zetten, zoals sommigen bijv. een counter hebben in hun avatar.
Maar dan dat ik ook grootte en font e.d. kan instellen. Is daar ergens een mooi duidelijk voorbeeldscript of tutorial van?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $dbnaam="db"; $fout = "FOUT: openen database mislukt"; $query="SELECT * FROM db.test"; mysql_select_db($dbnaam) or die($fout); $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); while (list($id , $invoer , $ndag, $dag , $maand , $jaar , $naam , $status , $titel , $tekst , $ip , $ref ) = mysql_fetch_row($result)){ echo $id; }; ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |