abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:16:25 #1
128384 mcwops
gat in je glas
pi_57191940
hoe weet zo'n site nou waar je woont?
kom je al klikkend op een willekeurige site, staat er een banner met de tekst

bel nu voor <hele verkeerdespamrotzooi> in <naam van je woonplaats> blabla

kunnen ze dat uit je IP halen? daar staat toch alleen land in of de plek van de server van je provider? toch niet je woonplaats?
hoe scripten ze dat met je IP-adres?
just curious
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:18:53 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_57191979
Alleen de stad waar je provider staat volgens mij. Meer niet.
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:25:16 #3
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_57192088
Met je ip zullen ze niet niet je adres kunnen achterhalen, maar misschien wel met zoekopdrachten die je in bv. Google hebt gegooid over je woonplaats of diensten hierin.
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
pi_57192222
Zie zovaak de "aanbieding" om met mooie vrouwen naar bed te gaan in plaatsen waar ik niet woon, dat ik niet geloof dat ze via mijn IP mijn woonplaats weten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:36:06 #5
128384 mcwops
gat in je glas
pi_57192284
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:33 schreef The_stranger het volgende:
Zie zovaak de "aanbieding" om met mooie vrouwen naar bed te gaan in plaatsen waar ik niet woon, dat ik niet geloof dat ze via mijn IP mijn woonplaats weten...
maar dan is dat de plaats waar je provider een backbone* heeft of niet? en wisselt dan je IP omdat de provider meerdere backbones* heeft? (* : als dat de juiste benaming is
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_57192291
Ze kunnen je IP-adres redelijk ver terug traceren tegenwoordig. Niet altijd even accuraat, maar er zijn zeker wel mogelijkheden. ik heb aldiverse site's gezien waar ze tot op 1km komen van mn adres.
Hoezo dat mag niet ?!
pi_57192293
Gaat via je IP
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:36:57 #8
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57192305
De meeste providers hebben wel een redelijke vaste koppeling van IP's naar regio's. B.v. @home heeft in de hostname in ieder geval de provincie als de plaats staan, maar ook providers die dat niet hebben, putten uit dezelfde ‘pool’ voor regionaal verwante adressen (omdat die b.v. met dezelfde centrale verbonden zijn).

Sites waarop je kunt testen hoe accuraat het is: deze, of deze.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57192414
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:36 schreef mcwops het volgende:

[..]

maar dan is dat de plaats waar je provider een backbone* heeft of niet? en wisselt dan je IP omdat de provider meerdere backbones* heeft? (* : als dat de juiste benaming is
De meeste gewillige vrouwen schijnen in kleine dorpjes rond A'dam te wonen als ik de aanbiedingen mag geloven, niet geheel aan de andere kant van het land gezien de plek waar ik woon, maar ook niet om de hoek.

Volgens mij heb je qua backbone wel gelijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:44:45 #10
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_57192453
Bij mij zitten ze er minimaal 40km tot 150km naast.
pi_57192498
lekker verschil ook tussen die 2 de een zegt gorssel en de ander raalte
Playing Da Music That's Right For The Moment
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:50:34 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57192570
Soms zie je ook wel eens dat je provider wat IP-adressen ‘verplaatst’ en dat de advertenties op eens denken dat je een stuk verder woont dan je eigenlijk doet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57192666
meet single women in leusden-zuid

ik woon aan de andere kant van het land zo ongeveer.
pi_57192696
ip2location of geolocation functionaliteit:

als je het als firefox plugin wilt hebben:
http://www.ip2location.com/firefoxplugin.aspx
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:58:41 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_57192718
tering, die zitten toch aardig in de buurt qua locatie, een van die beide sites heeft de gemeentenaam zelfs goed
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_57192821
Mmm zie nu dat die sites mijn woonplaats bepalen in Den haag. Dat was vroeger A'dam, maar zal wel met de overname van tiscali door telfort komen. Den Haag ligt niet eens in de buurt van waar ik woon
C. Sagan
pi_57193744
Bij mij staat altijd Bodegraven volgens mij, terwijl ik in R'dam woon.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')