abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56768501
Ik ga komende zaterdag voor het eerst vliegen... dit opzich vind ik al doodeng..

Maar er zijn een paar dingen waar ik me zorgen om maak. Ik neem iig mijn fav. parfum mee, en flesje ketjap, sambal, knoflook etc. alles zit in glazen potjes/flesjes. En nou heb ik gehoord dat ze niet zo voorzichtig zijn met tassen.

Nu vroeg ik me af of dit mee kan in je handbagage? Weet iemand dit? Iets staat me bij dat je alleen doorzichtige vloeistoffen mee mocht nemen
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_56768625
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:27 schreef Wynter het volgende:
Ik ga komende zaterdag voor het eerst vliegen... dit opzich vind ik al doodeng..

Maar er zijn een paar dingen waar ik me zorgen om maak. Ik neem iig mijn fav. parfum mee, en flesje ketjap, sambal, knoflook etc. alles zit in glazen potjes/flesjes. En nou heb ik gehoord dat ze niet zo voorzichtig zijn met tassen.

Nu vroeg ik me af of dit mee kan in je handbagage? Weet iemand dit? Iets staat me bij dat je alleen doorzichtige vloeistoffen mee mocht nemen
In je handbagage mag je maximaal een liter vloeistoffen meenemen, mits deze maar in verpakkingen van maximaal 100ml zitten. Hieronder vallen ook tubes creme (tandpasta, gezichtsmeuk e.d.) Deze verpakkingen moet je dan in een doorzichtig zakje doen, deze zakjes zijn op schiphol gewoon gratis te halen. Deze vloeistoffen mogen alle kleuren hebben die je maar kunt bedenken.
Op de site van schiphol staat hier meer informatie over (www.schiphol.nl > luchthaven schiphol > bagage en handbagage.
In je incheckbagage mag je meenemen wat je wilt aan vloeistoffen, dus ook je ketjap en zo..
pi_56768700
Kijk eerst even na of je wel etenswaar mee mag nemen naar waar je heen gaat. Anders gaat dat bij controle linea recta de ton in en wordt het vernietigd.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56768809
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:37 schreef buitenbeentje het volgende:
Kijk eerst even na of je wel etenswaar mee mag nemen naar waar je heen gaat. Anders gaat dat bij controle linea recta de ton in en wordt het vernietigd.
Ja dat mag wel, dat weet ik...

Maar de ketjap is dus al 250 ml >.< en ben echt bang dat het in mn normale bagage stuk gaat... en alles onder de ketjap zit
pi_56768831
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:45 schreef Wynter het volgende:

[..]

Maar de ketjap is dus al 250 ml >.< en ben echt bang dat het in mn normale bagage stuk gaat... en alles onder de ketjap zit
Dan koop je het daar.

Lang leve globalisatie.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_56768841
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:46 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Dan koop je het daar.

Lang leve globalisatie.
Dat is het probleem dus... indonesiche dingen hebben ze daar niet, dat heb ik namelijk al aan vriendlief gevraagt, en hij wil zo graag indonesisch koken in Denemarken
pi_56768855
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:45 schreef Wynter het volgende:

[..]

Just put it in a zakje!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:50:16 #8
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_56768880
Even een grote Ziplock bag scoren bij de super, en daar je flessen indoen. Mocht de fles stukgaan dan komt alleen dat zakje onder de prut te zitten.

Het zal wel in je normale baggage moeten, gewoon in het midden van je tas omringd door kleding en dan komt het wel goed. Je favo parfum is ook wel te koop op Schiphol tegen gereduceerd tarief.

En die vliegreis moet je je geen zorgen over maken!
pi_56768884
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:48 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Just put it in a zakje!
Ik heb zulke zakjes eigenlijk nog nooit gezien... misschien ná het inchecken, maar niet daarvoor (waar ik regelmatig kom).

Dilemma
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:51:30 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56768907
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:50 schreef Wynter het volgende:

[..]

Ik heb zulke zakjes eigenlijk nog nooit gezien... misschien ná het inchecken, maar niet daarvoor (waar ik regelmatig kom).

Dilemma
Ik bedoel eigenlijk voor die ketjap. Zakje ofzo er om heen en in je koffer pleuren.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56768929
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:51 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk voor die ketjap. Zakje ofzo er om heen en in je koffer pleuren.
Daar heb ik aan gedacht, maar heb jij ook gedacht, dat áls het breekt, het zo dun is dat het door het zakje heen kan sijpelen, en dat de scherven het zakje ook nog stuk kunnen maken? >.<
pi_56768961
Als je het in je bagage meeneemt dan kan goed inwikkelen helpen. Mocht je dat niet aandurven, en het teveel zijn voor je handbagage, voor een paar euro's stuur je het gewoon per post, hoef je je geen zorgen te maken...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56768977
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:52 schreef Wynter het volgende:

[..]

Daar heb ik aan gedacht, maar heb jij ook gedacht, dat áls het breekt, het zo dun is dat het door het zakje heen kan sijpelen, en dat de scherven het zakje ook nog stuk kunnen maken? >.<
Niet als je een sterk zakje hebt, zoals een ziplock, zie hierboven.
pi_56768996
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:52 schreef Wynter het volgende:

[..]

Zolang je al je breekbake spullen goed omringt met kleding en andere zachte dingen, zou het gewoon goed moeten gaan. Natuurlijk blijf je altijd 't risico houden dat er iets kapotgaat in je koffer (want inderdaad; daar wordt op vliegvelden gewoon mee in het rond gesmeten), maar ja, als je er echt 100% zeker van wil zijn dat niet je hele koffer onder de prut komt, is de enige oplossing dus simpelweg de ketjap thuislaten.

Kortom, helemaal zeker dat het in één geheel aankomt kun je nooit zijn, maar je kunt het wel zoveel mogelijk proberen te beperken door het in plastic tassen en tussen kleding te doen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 13:01:03 #15
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_56769043
Stop de ketjap in een plastic tas in je gewone bagage, tussen allemaal kleren
pi_56769070
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Zolang je al je breekbake spullen goed omringt met kleding en andere zachte dingen, zou het gewoon goed moeten gaan. Natuurlijk blijf je altijd 't risico houden dat er iets kapotgaat in je koffer (want inderdaad; daar wordt op vliegvelden gewoon mee in het rond gesmeten), maar ja, als je er echt 100% zeker van wil zijn dat niet je hele koffer onder de prut komt, is de enige oplossing dus simpelweg de ketjap thuislaten.

Kortom, helemaal zeker dat het in één geheel aankomt kun je nooit zijn, maar je kunt het wel zoveel mogelijk proberen te beperken door het in plastic tassen en tussen kleding te doen.

Jaa... meneer denkt nu ineens dat je wél ketjap kan kopen in Denemarken... nu gaat ie vanavond aan zijn vader vragen (die is kok) of je daar ketjap manis kan kopen
  zaterdag 16 februari 2008 @ 13:06:59 #17
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_56769132
Wikkel het in een handoek, slotje
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
  zaterdag 16 februari 2008 @ 13:11:25 #18
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_56769211
+d
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
pi_56769230
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:11 schreef Schatgraver het volgende:
+d
Je kon ook gewoon op het edit knopje drukken natuurlijk
pi_56769404
Zo vaak glazen flessen met drank meegenomen.

Zoals al gezegd , wikkel er een handdoek omheen, no problemo
pi_56769408
In denemarken kun je gewoon ketjap (en andere dergelijke producten) kopen. grotere supermarkten in elk geval, en anders moet je even zoeken naar een toko.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2008 @ 13:24:15 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56769434
godskolere, ketjap mee nemen
pi_56769537
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
godskolere, ketjap mee nemen
en knoflook!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2008 @ 13:33:47 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56769609
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:30 schreef snellejelle het volgende:

[..]

en knoflook!
Ja, ook al zo'n zeldzaam specerij in de wereld....
pi_56769661
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, ook al zo'n zeldzaam specerij in de wereld....
tis geperste knoflook in een potje >.< en sambal oelek, en boemboe voor Rengdang, en sateh saus.. en natuurlijk saroendeng
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2008 @ 13:40:36 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56769733
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:36 schreef Wynter het volgende:

[..]

tis geperste knoflook in een potje >.< en sambal oelek, en boemboe voor Rengdang, en sateh saus.. en natuurlijk saroendeng
Ja, dat verkopen ze natuurlijk allemaal niet in Denemarken. Daar hebben ze alleen smørrebrød
Neem nog een zak rijst mee ook joh.
pi_56770357
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat verkopen ze natuurlijk allemaal niet in Denemarken. Daar hebben ze alleen smørrebrød
Neem nog een zak rijst mee ook joh.
Grapjas, ben niet blond, heb eerst gevraagt of ze zulke dingen daar verkopen.. maar alleen in Nederland hebben we zo veel indonesische dingen omdat we daar koloniën gehad hebben... denk je nou echt dat ik anders met dingen zou gaan sjouwen als ze het daar ook hadden?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2008 @ 15:01:54 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56771011
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 14:21 schreef Wynter het volgende:

[..]

Grapjas, ben niet blond, heb eerst gevraagt of ze zulke dingen daar verkopen.. maar alleen in Nederland hebben we zo veel indonesische dingen omdat we daar koloniën gehad hebben... denk je nou echt dat ik anders met dingen zou gaan sjouwen als ze het daar ook hadden?
Je GELOOFT daadwerkelijk dat je deze spulletjes niet in een geciviliseerd land als Denemarken kan krijgen?
pi_56771667
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je GELOOFT daadwerkelijk dat je deze spulletjes niet in een geciviliseerd land als Denemarken kan krijgen?

TS, niet meenemen, dat verkopen ze daar wel. En ja, dat weet ik zeker.
Ik ben vorig jaar op vakantie in Denemarken geweest en heb daar gewoon in de supermarkt knoflook, sambal en ketjap gekocht.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56860341
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Cute, but wrong. Mijn flesjes bier gerolt in een dikke trui met daaronder en boven broeken en tshirts was compleet verpoeierd na aankomst.

Ik zou het los opsturen, per post
pi_56862267
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Cute, but wrong. Mijn flesjes bier gerolt in een dikke trui met daaronder en boven broeken en tshirts was compleet verpoeierd na aankomst.

Ik zou het los opsturen, per post
Zoals ik al zei:
quote:
(...) als je er echt 100% zeker van wil zijn dat niet je hele koffer onder de prut komt, is de enige oplossing dus simpelweg de ketjap thuislaten.

Er wordt gigantisch met je koffers in het rond gesmeten, dus de kans dat er spullen kapot gaan is altijd aanwezig, wat voor maatregelen je ook neemt. Door je breekbare spullen in kleding te rollen beperk je de kans dat het breekt hoe dan ook, simpelweg omdat je kleding wel wat klappen op kan vangen. Het lijkt me vrij vanzelfsprekend dat de kans daarmee inderdaad nog steeds niet 0 is. (en de plastic zak is dan dus weer om een deel van de prut op te vangen voor het geval het kapot gaat, maar ook daarmee voorkom je natuurlijk niet alles nee)

Opsturen kan, maar nog beter is gewoon die spullen ter plaatse kopen... Zoals hierboven al vaker is gezegd, dat soort spullen verkopen ze daar ook wel.
pi_56925888
Ik zou een hele harde koffer nemen en het goed inpakken...
als je er trouwens breekbaar opzet gaan ze er nog harder mee gooien...
En zorgen dat je koffer niet open kan vallen.

Die koffers zijn vaak zo zwaar dus vaak dragen ze die dingen niet maar gooien ze die dingen gewoon (beter voor je rug).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')