abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2008 @ 14:07:18 #221
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60058703
Wat mensen nog al vergeten is dat een database ook rotzooi kan bevatten. Het invoer blijft mensen werk. Rubbish in is rubbish out. Als er dus een stom foutje wordt gemaakt. Verkeerde dna-profiel aan iemand gekoppeld. Verkeerde dosering medicatie. Naam husseling.

Of bewijs maar dat jouw vingerafdruk niet klopt in hun systeem. Hoe kunnen wij als particulier ervan uitgaan of de vingerafdruk in paspoort wel bij jouw hoort. Stomme fouten blijven gemaakt worden. Probeer dat maar eens recht te zetten.

Onlangs kregen toch een stel 104/5 jarige een uitnodig voor de kleuterschool. Dat zijn naar mijn idee zéér kwalijke zaken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60062760
Breek me de bek niet open over de pulp wat populair is in deze maatschappij.
Ik heb gisterenavond echt heerlijk genoten van een avondje Youtuben: even lekker live optredens en videoclips bekijken van Blutengel, Deine Lakaien, Goethes erben, Lacrimosa, L'âme immortelle enz.
Tja Youtube moet sinds kort ook IP-adressen van mensen gaan bijhouden die filmpjes online zetten.
Maar dat terzijde...

Fouten worden inderdaad gemaakt, maar hoe vaak worden er nu fouten gemaakt met paspoorten? Okee, soms schiet er wel eens een foto'tje doorheen van een bepaalde Fok-clown ( ), maar volgens mij wordt er nooit een verkeerde persoon aan een verkeerde foto gekoppeld. Het blijft mensenwerk ja, maar ik denk dat er maar erg weinig fouten gemaakt worden.

Then again: het valt natuurlijk goed op als je een paspoort met een verkeerde foto terugkrijgt, maar je ziet niet zo snel dat de vingerafdruk die er op staat wel van jou is of niet. Ik denk niet dat zulke dingen snel door elkaar gehusseld worden, maar STEL DAT......dan kom je er verdomd moeilijk achter.

En als een ambtenaar op het gemeentehuis zich makkelijk laat bedreigen of omkopen, dan zal het vast niet zo moeilijk zijn om wat vingerafdrukken bewust om te wisselen.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 21:10:43 #223
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60065050
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 19:03 schreef ToT het volgende:
Breek me de bek niet open over de pulp wat populair is in deze maatschappij.
Ik heb gisterenavond echt heerlijk genoten van een avondje Youtuben: even lekker live optredens en videoclips bekijken van Blutengel, Deine Lakaien, Goethes erben, Lacrimosa, L'âme immortelle enz.
Tja Youtube moet sinds kort ook IP-adressen van mensen gaan bijhouden die filmpjes online zetten.
Maar dat terzijde...

Fouten worden inderdaad gemaakt, maar hoe vaak worden er nu fouten gemaakt met paspoorten? Okee, soms schiet er wel eens een foto'tje doorheen van een bepaalde Fok-clown ( ), maar volgens mij wordt er nooit een verkeerde persoon aan een verkeerde foto gekoppeld. Het blijft mensenwerk ja, maar ik denk dat er maar erg weinig fouten gemaakt worden.

Then again: het valt natuurlijk goed op als je een paspoort met een verkeerde foto terugkrijgt, maar je ziet niet zo snel dat de vingerafdruk die er op staat wel van jou is of niet. Ik denk niet dat zulke dingen snel door elkaar gehusseld worden, maar STEL DAT......dan kom je er verdomd moeilijk achter.
Precies .. en zo was er vorig jaar bij een over ander Radar-programma van iemand waarbij stevast iets verkeerd ging. Bleek dus dat het medische dossier verkeerd gekoppeld was. de persoon in kwestie is al jaren bezig het recht te zetten. Maar kennelijk vinden de instanties zo van het staat op het scherm dus het is waar. En daar sluipt een lelijk probleem. Mongolen die zaken aflezen van schermen hebben geen enkele notie dat er wel eens rotzooi in de database staat.

Ik zelf op het werk moet geregeld de rotzooi fixen wat invoerteam verwerkt.

Bedrijven als Ziggo kunnen gewoon niet mensen laten uitschrijven. Facturatie blijft verstuurd worden. Mensen die zonder pardoen weer worden afgesloten en dat soort ongein.Of kijk naar het belastingkantoor. Daar maken ze er echt een potje van. Grove fout op grove fouten. Ik heb geen ENKEL vertrouwen in de overheid dat het wel goed gaat.

Hoe kan je zelf het inzien hoe je profiel in het systeem staat. Pas op het moment dat de deurwaarder, intesive care of wat voor ander dramatisch gevolg dat het niet klopt?!?
quote:
En als een ambtenaar op het gemeentehuis zich makkelijk laat bedreigen of omkopen, dan zal het vast niet zo moeilijk zijn om wat vingerafdrukken bewust om te wisselen.
En kijk en daar gaat het fantastische systeem de mist in. Volgens mij heeft het kabinet geen flauw benul wat ze aan het doen zijn.

Bv bij JP heb ik het idee dat hij nog net weet hoe je moet muizen en niet zo als wim kok ooit deed. Onze ministers zijn zulke oubollige jaren50-augurken. Maar ze mogen wel beslissen over de technische zaken.

En wat voor mensen die dus toegang hebben voor editten van de gegenvens. Je kan leuk onzinnigheid verwerken. En zomaar willekeurig mensen in de problemen te maken. Of juist andere weer te bevoorrechten. Is daar controle op... lijkt me een schier onmogelijk taak.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:54:15 #224
57586 Bananenman
-----------
pi_60066747
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:07 schreef Lambiekje het volgende:
Wat mensen nog al vergeten is dat een database ook rotzooi kan bevatten. Het invoer blijft mensen werk. Rubbish in is rubbish out. Als er dus een stom foutje wordt gemaakt. Verkeerde dna-profiel aan iemand gekoppeld. Verkeerde dosering medicatie. Naam husseling.

Of bewijs maar dat jouw vingerafdruk niet klopt in hun systeem. Hoe kunnen wij als particulier ervan uitgaan of de vingerafdruk in paspoort wel bij jouw hoort. Stomme fouten blijven gemaakt worden. Probeer dat maar eens recht te zetten.
Voor het eerst in de historie ben ik het eens met Lambiekje. Fouten zijn inderdaad menselijk en als dat met dit soort gegevens gebeurt kan dat zéér nare situaties opleveren
pi_60069664
Naar mijn herinnering was het eerst niet erg dat mensen geregistreerd werden op een pasje, dat het duitse ausweis net kwijtgevochten was door onze opa's terzijde, mensen zagen er geen kwaad in en onze heerlijke leiders zagen er alleen maar goeds in.

Vervolgens werden mensen die riepen dat dit straks nog mischien verder zou gaan uitgelachen, dit was enkel tegen de criminaliteit bedoeld en de geweldige vooruitstrevers van een politici waren toch democratisch en dat betekende dat zelfs als ze te ver gingen ze door ons superieure stelsel afgeweerd werden, ons stelsel beschermd ons tegen corruptie en kwade wil.

Nu dat het eindelijk zo ver is dat gelaatscans, vingerafdrukken maar ook al het chippen van dieren doodnormaal gevonden wordt, houden veel mensen hun hart vast. Ik had het persoonlijk allang voorzien maar nog schrik ik van hoe sommigen hier op reageren, zelfs nu nog zeggen mensen "maar als je niks te verbergen hebt heb je niks te vrezen" Nu ben ik liefst de laatste die de 2e wereld oorlog erbij haalt want ik snap best hoe godwin werkt en te onpas zou het totaal geen argument slaan maar als je hier de vergelijking niet bij ziet ben je domweg zo blind als een steen.

Wat betekent mens zijn? Dat is een vraag die mensen zichzelf eens moeten stellen.
Betekend dat dag in dag uit hetzelfde weggetje af? En voor wat? Om jezelf in 'deze beschaving in leven te houden tot... je dood? En betekend dat vooral niet te veel na te denken over dingen, want dat brengt kopzorgen en het dagelijks leven is al moeilijk genoeg, dit hoorde ik iemand eens zeggen, iemand die vertelde dat hij zijn werk al twintig jaar deed; je moet er niet bij nadenken.

Vooral niet nadenken, stel je voor dat iemand zou nadenken. Mischien dat als mensen wat meer zouden nadenken je een heel andere wereld zou zien ontstaan, een wereld waar mensen hun persona afwerpen en echt eens zouden beginnen met leven, in plaats van zichzelf in leven houden met de dreiging van de massa.
Want vergeet niet dat die massa bestaat uit mensen zoals ieder, en die massa in haar huidige staat is dan ook het enige wat dit soort gijzelingen van de geest toestaat, u zit niet in een kooi, de kooi zit in uw kop.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_60069821
In april 2009 verloopt mijn paspoort, ik ben benieuwd wat er gebeurt al ik weiger mijn vingerafdrukken te zetten om een nieuw paspoort te verkrijgen.
pi_60070071
Dan krijg je geen paspoort, dus ben je strafbaar indien je word aangehouden omdat je dan als "vreemdeling" word ingerekent. Ook kun je niet meer reizen. Maar vast wel naar een buitenlandse gevangenis.

Dus als je geen paspoort hebt gewoon je gechipte ID pas in je zak proppen en verder niet reizen dan komt het wel goed. Maar natuurlijk kun je straks ook je vingerafdrukken op je ID pas zetten. Wat je opzich ookwel kunt weigeren maar dan kun je uiteraard helemaal niks meer. Prachtig niet.. die veilige maatschappij waar we niet bang hoeven te zijn dat mensen die de staat niet naakt in hun centrale computer heeft staan met ons in aanraking komen, mischien willen die mensen ons wel vermoorden of op zn minst pijn doen. Mischien wel zoveel pijn doen als wij hun hebben gedaan, mischien moeten mensen maandag weer chocolaatjes kopen, dat is hardstikke lekker.
don't sleep.
pi_60070100
quote:
Op zondag 13 juli 2008 03:25 schreef Vedanta_veri het volgende:
Dan krijg je geen paspoort, dus ben je strafbaar indien je word aangehouden omdat je dan als "vreemdeling" word ingerekent. Ook kun je niet meer reizen. Maar vast wel naar een buitenlandse gevangenis.
Ik ben Nederlander dus ik eis gewoon een paspoort. Wat zullen we nou krijgen. Ik ga die ambtenaren (sorry, jullie kunnen er ook niks aan doen natuurlijk, maar jullie zijn wel mijn aanspreekpunt met de overheid) eens lekker laten zweten voor hun geld.
pi_60070182
Daar heeft javier guzman eens een compositie van gedeeld.
don't sleep.
pi_60070193
Ik kan natuurlijk ook gewoon asiel aanvragen, in Duitsland, Zwitserland ofzo.
pi_60070498
niet zonder paspoort, je kunt wel jezelf staatloos laten verklaren en in een achterhoekland gaan wonen en rijstepap eten, sommige rijstepap is ook wel lekker en er zitten nieteens smaakstoffen in.
don't sleep.
  zondag 13 juli 2008 @ 05:35:04 #232
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60070549
Ik heb niets te verbergen maar ik wil niet dat vrienden/bekenden/ouders/buren door mijn spullen gaan en de overheid ed dus zeker niet
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60070569
Ik las ergens volgens mij ook in een van deze topics iemands post welk zei cameras in de achterkamertjes van de politiek te willen hebben, zolang dat niet te verwerkelijken is zijn cameras op elke straathoek zo goed als crimineel.
don't sleep.
pi_60070627
Zou mijn hobbymatige ervaring met explosieven als een risico gezien worden? Ik ben dol op scheikunde, dus ik had/heb mijn eigen lab in de schuur van mijn ouders. En tja, soms wil ik dan natuurlijk ook wel eens wat laten ploffen.
pi_60070727
quote:
Op zondag 13 juli 2008 06:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zou mijn hobbymatige ervaring met explosieven als een risico gezien worden? Ik ben dol op scheikunde, dus ik had/heb mijn eigen lab in de schuur van mijn ouders. En tja, soms wil ik dan natuurlijk ook wel eens wat laten ploffen.
Zolang je niet in amerika woont 'nog niet nee. Maar zodra mccain op het strand staat wel.
don't sleep.
pi_60070741
quote:
Op zondag 13 juli 2008 03:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan natuurlijk ook gewoon asiel aanvragen, in Duitsland, Zwitserland ofzo.
Voordat jouw huidige paspoort verloopt...
  zondag 13 juli 2008 @ 09:08:37 #237
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60070909
Wat was ook alweer de reden van de vingerafdruk in het paspoort... iemand enige idee?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60070974
@ Vedanta_veri: helemaal mee eens: het gros van de mensen is in de jonge jaren te druk bezig met mode en met feesten, en in de volwassen jaren met het werk en met het gezin. Uiteraard is het werk belangrijk voor als je een beetje fatsoenlijk wil leven in deze maatschappij, en uiteraard is je gezin ook belangrijk.
Maar te veel aan je hoofd hebben om stil te staan bij de dingen in het leven? Dat gaat er bij mij niet in. Uiteraard helpt het wel als je een partner of een vriendengroep hebt die ook graag filosofeert, maar je kop in het zand steken zodra er moeilijke dingen ter sprake komen? Nee, dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.

Aan de andere kant: ignorance is bliss. Wil je gelukkig leven, dan kun je het beste een mak schaap zijn die alles braafjes slikt. Hoe meer je nadenkt, hoe ongelukkiger je wordt: de dreiging van de oorlog met Iran, toenemende files, hogere olieprijzen, duurder wordende woningen, ontbossing van het regenwoud, smeltende ijskappen, luchtvervuiling, genetische manipulatie, overbevolking, schendingen van mensenrechten, wreedheden tegen dieren, een overheid die steeds meer dingen verbiedt of juist verplicht, bezuinigingen, toegevoegde troep in je voedsel en andere gebruiksmiddelen waarvan je amper weet wat het is, gevangen zitten in een baan die je niet leuk vindt, maar waar je ook niet weg kunt omdat je financiële zekerheid nodig hebt voor bijvoorbeeld je gezin of om een hypotheek te krijgen, de zin van het leven.............

Nee, wil je gelukkig zijn, dan kun je beter braafjes je werk doen, thuis je koters een knuffel geven en je vrouw een pakkerd geven, en met een biertje in je hand voor de tv voetbal, GTST en Idols / De Gouden Kooi / troep met Gerard Joling of Gordon gaan kijken. Is beter voor je bloeddruk, een slaaf van de maatschappij zijn....
pi_60070994
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:20 schreef ToT het volgende:
Maar te veel aan je hoofd hebben om stil te staan bij de dingen in het leven? Dat gaat er bij mij niet in. Uiteraard helpt het wel als je een partner of een vriendengroep hebt die ook graag filosofeert, maar je kop in het zand steken zodra er moeilijke dingen ter sprake komen? Nee, dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig.

Als je niet twee minuten kunt nadenken over dit soort dingen, ben je idd niet goed bezig. Maar ja, die mensen zeggen al snel "maar ik heb niets te verbergen." Iedereen heeft iets te verbergen als de verkeerde aan de macht is (zie het voorbeeldje van Wilders wat is gegeven).
pi_60071030
quote:
Op zondag 13 juli 2008 09:20 schreef ToT het volgende:
@ Vedanta_veri: helemaal mee eens: het gros van de mensen is in de jonge jaren te druk bezig met mode en met feesten, en in de volwassen jaren met het werk en met het gezin. Uiteraard is het werk belangrijk voor als je een beetje fatsoenlijk wil leven in deze maatschappij, en uiteraard is je gezin ook belangrijk.

Aan de andere kant: ignorance is bliss. Wil je gelukkig leven, dan kun je het beste een mak schaap zijn die alles braafjes slikt. Hoe meer je nadenkt, hoe ongelukkiger je wordt: de dreiging van de oorlog met Iran, toenemende files, hogere olieprijzen, duurder wordende woningen, ontbossing van het regenwoud, smeltende ijskappen, luchtvervuiling, genetische manipulatie, overbevolking, schendingen van mensenrechten, wreedheden tegen dieren, een overheid die steeds meer dingen verbiedt of juist verplicht, bezuinigingen, toegevoegde troep in je voedsel en andere gebruiksmiddelen waarvan je amper weet wat het is, gevangen zitten in een baan die je niet leuk vindt, maar waar je ook niet weg kunt omdat je financiële zekerheid nodig hebt voor bijvoorbeeld je gezin of om een hypotheek te krijgen, de zin van het leven.............

Nee, wil je gelukkig zijn, dan kun je beter braafjes je werk doen, thuis je koters een knuffel geven en je vrouw een pakkerd geven, en met een biertje in je hand voor de tv voetbal, GTST en Idols / De Gouden Kooi / troep met Gerard Joling of Gordon gaan kijken. Is beter voor je bloeddruk, een slaaf van de maatschappij zijn....
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')