quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:17 schreef TerroRobbie het volgende:Die visie vind ik de laatste jaren een beetje ontbreken om eerlijk te zijn. Petrovic gaat waarschijnlijk niet verlengen waardoor ze hun 4e coach in 3 jaar krijgen, de spelers die ze hebben (gehaald) kleeft allemaal iets raars aan. Uitgerangeerd, weggestuurd, blessuregevoelig, alleen goed spelen als alles hem mee zit en iedereen heel aardig tegen hem doet etc.
Sinds dat Marcel Brands naar AZ is ben ik het met je eens over het ontbreken van Visie. V/d Vegt heeft een berg geld gekregen, en een hele goede jeugdopleiding wat ook nog geld opleverd.
V/d Vegt had de vruchten moeten plukken van het beleid dat Brands gevoerd heeft. Nu stelt dat in verhouding tot menig eredivisieclub weinig voor maar voor RKC zijnde heeft vd Vegt zeker mee mogen uitgeven dan Brands, die de laatste jaren door zijn goede transferbeleid + investering in de jeugd voor heel veel extra's heeft gezorgd.
Vd Vegt heeft dat geld grotendeels verprutst door dure spelers als Ricky vd Bergh te halen, een goede doelman (v Dijk) weg te pesten om er een mislukte belg voor terug te halen. Hij dacht dat de selectie van vorig seizoen goed geneog was voor een plek bij de laatste 9! In de winsterstop kicked hij Koster eruit en haalt hij de grootste voetbaltrainer allertijden na dat hij v Hanegem afserveerde door vragen te stellen als "kun je goed om gaan met jeugdspelers en ben je in staat ze beter te laten voetballen". Wotte met zijn gladde praatjes dacht aan zijn portemonee en kwam over vanuit Egypte waar hij inmiddels ook uitgekostst was.
Vervolgens gaan Wotte en vd Vegt alle extra inkomsten verprutsen aan en het salaris van Wotte (3,5 jaar contract!!!) en broodvoetballers die puur aan hun zelf dachten en het geen reet konden interesseren wat er met RKC gebeurde. Met als gevolg dat RKC eruit vliegt.
Dit jaar heeft vd Vegt het ietsje beter aangepakt, maar ja dat mag ook wel met een van de grootste begrotingen. Hij is alleen niet in staat geweest een trainer waar hij zelf ook achter stond aan te trekken. Toch best vreemd met dit materiaal.....Petrovic bedoeld het allemaal hartstikke goed en heeft zijn hart op de goede plaats maar een Hoofdtrainer zie ik niet in hem. Wel een goede assistent. Petrovic lukt het dan ook niet om er een team van te smeden en daarom verbaas ik me er dan ook over dat hij nu contractverlenging krijgt.
Dat er iets raars aan de spelers van RKC kleeft dat is altijd zo geweest, ook bij Brands. RKC is gewoonweg niet in staat om zekerheidjes die bovengemiddeld zijn te halen. Die halen clubs wel die meer geld hebben.
Enkele vb:
Peter v/d Berg, bij AZ altijd geblesseerd en kreeg te horen dat hij neit goed genoeg was. RKC nam het risico en volgens mij is hij in alle jaren dat hij bij RKC speelde nog geen 5 wedstrijden geblesseerd geweest.
Boularouz: uitgekotst bij Ajax en AZ, RKC haalt hem en hij bloeit op
Joey gudjohnson waar destijds best redelijk veel (voor rkc begrippen) voor betaald is, maar wat het 20 voudige opgeleverd heeft ofzo.
vd Leegte, niet goed genoeg bevonden, bij RKC bloeit hij op en verkoopt het voor miljoenen aan Twente waar hij doorgroeit tot zelfs aanvoerder.
Nascimento afgeschreven bij RKC leeft hij weer op.
Ik kan nog wel ff doorgaan. Maar het beleid van RKC moet blijven zijn kijk naar de eigen jeugd, jeugdige talenten in en rondom NL en wat oudere spelers. EN verder spelers met de middenklasse leeftijd zijn bijna niet haalbaar dus dat kan alleen als er iets mee is (zie Peter van de Berg)
Met dat beleid heeft RKC jaren bovenmatig gepresteerd iets waar ze in Den Bosch jalours op zijn. Want ik blijf zeggen het suc6 in het verleden van RKC is ook het falen van Den Bosch wat veel meer aantrekkingskracht hoort te hebben dan Waalwijk.