abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56774045
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het diskettestation stond inderdaad niet ingesteld als boot device. Toen ik dit veranderd had kreeg ik tijdens het opstarten een melding met 'remove disk and press any key'.
dan heb je de floppy verkeerd aangemaakt en is deze niet bootable
pi_56790367
Ik heb de diskette nu geformatteerd met "MS Dos start-up disk" aan en daarna het programmaatje erbij gezet, maar nu krijg ik bij het opstarten de mededeling dat command.com niet deugt. Heb ik het nog niet goed gedaan?
feest
pi_56790576
Hang je externe harddisk éérst eens aan een andere, moderne PC.
Dat gepruts met die bootflop gaat je nergens brengen vandaag.

Als hij het dan wél goed doet is er wat mis met je PC (usb, software, hardware, etc).
Als hij het dan niet goed doet is er iets mis met je externe harddisk (harddisk zelf of Lacie bakje). Dat kan je weer uitsluiten door een andere harddisk in je Lacie bakje aan te sluiten.
pi_56790625
Als ik bestanden van m'n tweede interne schijf, die wel met de normale snelheid werkt, op de USB schijf zet is er niks mis. Het ligt dus aan m'n eerste interne schijf, daar is iets mis mee.
feest
pi_56817944
Zojuist viel mij bij het opstarten op dat de langzame schijf ATA100 draait en niet 133. Kan dit de oorzaak dat deze zo langzaam loopt?

Misschien kan iemand mij ook vertellen of ik iets verkeerd heb gedaan met die bootdiskette met dat diagnostisch programmaatje, gezien ik de melding krijg dat command.com niet in orde is.
feest
pi_56818539
ATA100 <-> 133 zou idd wel verschil moeten maken
  maandag 18 februari 2008 @ 19:51:27 #32
78498 classpc
I don't like change
pi_56821443
Zitten beide schijven aan dezelfde kabel of zit de 2e op een andere kabel als de eerste?

Kan zijn dat IDE1 kanaal op PIO staat in plaats van DMA.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_56822147
Ze zitten allebei op een andere IDE kanaal. Het eerste IDE kanaal staat op 'DMA if available' maar bij 'current transfer mode' staat PIO.

[ Bericht 28% gewijzigd door Big_Boss_Man op 18-02-2008 20:22:10 ]
feest
pi_56823261
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 14:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Als een schijf voor meer dan 80% gevuld is dan dondert je performance compleet in elkaar van je schijf!
Ik ben wel heel benieuwd waar jij deze onzin vandaan haalt want het slaat kant nog wal
Heb zelf schijven gehad die voor 95% vol waren en ze gingen nog als een trein.
pi_56823647
Ik heb de schijven van IDE kanaal omgewisseld. Op het tweede kanaal stond de Samsung nog steeds op PIO, terwijl de Maxtor op het eerste kanaal nog steeds UDMA stond. Zijn er nog andere manieren om dit te veranderen of kan dit aan een defect aan de HDD liggen?
feest
pi_56823870
Je harde schijf blijft in PIO staan ondanks dat je hem op DMA, if available zet.
Dit probleem heb ik ook een keer gehad.
Je kan de desbetreffende controller uit je Device Manager gooien en windows hem opnieuw laten detecteren. Opnieuw opstarten.
Of je gaat in je register rommelen en de 'counter' resetten. Hier vind je beschreven hoe je dat kan doen
http://support.microsoft.com/kb/817472/nl Dit moet je uiteraard op eigen risico doen!!!
Kijk anders nog even in dit topic (gaat wel over dvd/cd maar idee is het zelfde)
pi_56824018
Ik had zojuist al de IDE controller weg gegooid zonder succes, maar ik had hiervoor wel de master op de het tweede IDE kanaal gezet, omdat op een site stond dat je niet een IDE controller eruit kan gooien als daar de master aan hangt. Er stond wel bij dat sommige mensen zeiden dat het kon, maar de auteur vond het niet verstandig. Misschien is het juist de bedoeling dat de harde schijf waarvan je de transfer mode wilt veranderen aan het IDE kanaal hangt dat je eruit gaat, als dit zo is dan zal ik dit morgen proberen!
feest
pi_56824174
quote:
Op maandag 18 februari 2008 21:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik had zojuist al de IDE controller weg gegooid zonder succes, maar ik had hiervoor wel de master op de het tweede IDE kanaal gezet, omdat op een site stond dat je niet een IDE controller eruit kan gooien als daar de master aan hangt. Er stond wel bij dat sommige mensen zeiden dat het kon, maar de auteur vond het niet verstandig. Misschien is het juist de bedoeling dat de harde schijf waarvan je de transfer mode wilt veranderen aan het IDE kanaal hangt dat je eruit gaat, als dit zo is dan zal ik dit morgen proberen!
Je kan gerust alle controllers weggooien dat geeft niks hoor. Windows vind ze toch wel weer (als het goed is).
pi_56839582
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar de schijf blijft in PIO mode werken.
feest
pi_56844415
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb het nogmaals geprobeerd maar de schijf blijft in PIO mode werken.
Ik heb het nogmaals geprobeerd. Uh wat heb je precies gedaan wat je HD nog steeds in PIO laat werken?
pi_56862772
De controller uit Windows gooien zodat deze opnieuw gedetecteerd wordt.
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')