Dat magquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:02 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
@ Damart,
Mag ik jou dan ook Sokrates aanraden ?
Aangezien je reactie erg positief is.
Er zijn nog een aantal oud griekse filosofen geweest waarvan ik het werk heb.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:07 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat mag.
Sowieso gaat mijn interesse vooral uit naar de oud-Griekse filosofen. En ik ken de denkbeelden van Sokrates, Plato en Aristoteles globaal wel, maar wil me er ooit ook zeker nog iets meer in gaan verdiepen.
Het laatste jaar heb ik ook wat andere boeken uit de klassieke oudheid gelezen trouwens, weliswaar geen Aristoteles, maar wel erg leuk om te lezen. Homerus, Vergilius.
alleen staat er al zo'n stapel nog te lezen boeken, eerst die maar eens wegwerken
Shit man, dat wist ik helemaal niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:20 schreef Wouter1989 het volgende:
Zeg, Frollo en Lienekien, zullen we het ons geheim houden dat Sokrates niets heeft nagelaten?
Hij zelf misschien niet, maar zijn denkbeelden komen toch zeker terug in de werken van Plato.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:20 schreef Wouter1989 het volgende:
Zeg, Frollo en Lienekien, zullen we het ons geheim houden dat Sokrates niets heeft nagelaten?
't Tweede boek van de Poëtica is natuurlijk ook beter dan het eerste.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:59 schreef DaMart het volgende:
Ik heb vorig de Poëtica van hem gelezen. Stilistisch niet het mooiste klassieke werk dat ik onder ogen heb gehad, maar dat kwam vooral omdat het, net als zoveel van zijn werken, eigenlijk ook niet voor publicatie bestemd was. Het was een colegedictaat van hem.
Ik vond het alleen een beetje weinig tekst.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
't Tweede boek van de Poëtica is natuurlijk ook beter dan het eerste.
Is het wel al zeker dat Sokrates echt bestaan heeft dan??quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:20 schreef Wouter1989 het volgende:
Uit de geschiedenis verhalen die ik gehoort hebquote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Is het wel al zeker dat Sokrates echt bestaan heeft dan??
Ja.......quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:06 schreef Laurens. het volgende:
Het heeft me 10 jaar gekost om een theorie te ontwerpen volgens welke Sokrates, Aristoteles, Plato, Jezus, Julius Caesar, Frank Zappa, Pinocchio en je moeder een en dezelfde persoon zijn. Wat denken jullie ervan?
Omdat Aristoteles meer heeft geschreven dan filosofische werken, zoals bijvoorbeeld de Poëticaquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:07 schreef wyccie het volgende:
Waarom staat dit niet in WFL?
Nou niet echt. Het gaat om Aristoteles en Plato.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:14 schreef wyccie het volgende:
Dat wordt niet vermeld in de Wiki-OP. En daar draait het hele topic om.
Een idee: zet dat in de Wiki!
Ja, maar het gaat ook over appeltaartquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:14 schreef wyccie het volgende:
Dat wordt niet vermeld in de Wiki-OP. En daar draait het hele topic om.
Een idee: zet dat in de Wiki!
Precies, je mag je gummetje wel wat vaker gebruiken.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:41 schreef DaMart het volgende:
Ja, maar het gaat ook over appeltaart![]()
En Aristoteles heeft genoeg raakvlakken met literatuur, dus een topic over hem past tot op zekere hoogte ook zeker in TTK.
Wat mijn doel is? Dat is een topic te openen waarin mensen kunnen praten overquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:47 schreef wyccie het volgende:
Dan zou ik erbij kunnen zetten dat het nu ook al over Plato gaat.
Je weet niet echt waar je heen wil met dit topic, hè?
Even serieus: ik stel voor dat DaMart dit topic gewoon opschoont en jij in de OP vermeldt wat je doel precies is met dit topic en erbij vermelden waarom je Aristoteles een topic waard vindt. Maak er eens een mooie en wat persoonlijkere OP van. Je bedoeling is goed, maar het was wat knullig uitgevoerd, vandaar ook die flauwe grappen.![]()
Is het trouwens niet veel logischer om dit toch in WFL te plaatsen aangezien het grootste gedeelte (dat wat niet off topic is) over zijn visie en filosofische gedachten gaat. En dan bijv. een apart topic in TTK over Poëtica.
Rot toch op man!quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:47 schreef wyccie het volgende:
Dan zou ik erbij kunnen zetten dat het nu ook al over Plato gaat.
Je weet niet echt waar je heen wil met dit topic, hè?
Even serieus: ik stel voor dat DaMart dit topic gewoon opschoont en jij in de OP vermeldt wat je doel precies is met dit topic en erbij vermelden waarom je Aristoteles een topic waard vindt. Maak er eens een mooie en wat persoonlijkere OP van. Je bedoeling is goed, maar het was wat knullig uitgevoerd, vandaar ook die flauwe grappen.![]()
Is het trouwens niet veel logischer om dit toch in WFL te plaatsen aangezien het grootste gedeelte (dat wat niet off topic is) over zijn visie en filosofische gedachten gaat. En dan bijv. een apart topic in TTK over Poëtica.
Niet geheel implausibel. Op Jezus na, want dat staat gewoon in de bijbel.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:06 schreef Laurens. het volgende:
Het heeft me 10 jaar gekost om een theorie te ontwerpen volgens welke Sokrates, Aristoteles, Plato, Jezus, Julius Caesar, Frank Zappa, Pinocchio en je moeder een en dezelfde persoon zijn. Wat denken jullie ervan?
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:48 schreef wyccie het volgende:
[..]
Precies, je mag je gummetje wel wat vaker gebruiken.
Plato en Ari in de warri zijn nou niet bepaald twee handen op één buik zo zou ik zeggen toch.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:02 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
@ Damart,
Mag ik jou dan ook Sokrates aanraden ?
Aangezien je reactie erg positief is.
Nee oke, daar heb je gelijk in. Maar hun werk vindquote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:46 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Plato en Ari in de warri zijn nou niet bepaald twee handen op één buik zo zou ik zeggen toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |