Het was wél een kankervehikel, een beetje sympathie mag wel hoor.quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:28 schreef Anthraxx het volgende:
Like I care. Mijn opa is daarnet 2 uur geleden aan kanker overleden. Dan kan zo'n roestbak mij totaal niet schelen. Ach, waarom reageer ik ook eigenlijk.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:34 schreef GasTurbine het volgende:
hahahahaha. Ik ken een kennis die op een sloperij werkt, hij kreeg net die BX binnen! Ik heb hem hierheen gebracht en ik verzeker je dat ik een lekkere bruine zwartwerker op de vooruit heb gedraaid! Wat was dat heerlijk!!!
Terwijl ik dat deed, schreeuwde ik hartstochtelijk FIPO FIPO YEAH!!!! Alvorens klaar te komen op de bijrijdersstoel.
Waar kan ik foto's uploaden?
quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:34 schreef GasTurbine het volgende:
hahahahaha. Ik ken een kennis die op een sloperij werkt, hij kreeg net die BX binnen! Ik heb hem hierheen gebracht en ik verzeker je dat ik een lekkere bruine zwartwerker op de vooruit heb gedraaid! Wat was dat heerlijk!!!
Terwijl ik dat deed, schreeuwde ik hartstochtelijk FIPO FIPO YEAH!!!! Alvorens klaar te komen op de bijrijdersstoel.
Waar kan ik foto's uploaden?
Dàt bedoel ik. Haar zetels zaten beter dan menig bureauchair.quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:30 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Het was wél een kankervehikel, een beetje sympathie mag wel hoor.
Dan zou je toch echt naast me plaats moeten nemen want ik ga eerst!quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:57 schreef neegij het volgende:
[..]
Hoe respectloos kun je zijn. Denk je nou echt dat ik jouw oma in haar bek zou schijten als ze opgebaard ligt?
Exact! Helaas zijn de goeie CX-en erg dun gezaaid. Ik weet een garage in Delft die de carrosserie goed in de tectiel zet. Maar ik ruil mijn 740 break zó in voor een goeie CX. En ik weet wat ik zeg, want ik heb zéker een ton aan kilometers in een CX limousine Turbo 2 gereden.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:04 schreef De_Melkboer het volgende:
Het blijven rare auto's, maar ze rijden zo verrekte fijn, ik heb er 2 gehad, en een GSA, en een CX waarmee je met 80 per uur de BMW's kon afschudden over de verkeersdrempels.
Wil er best weer een hebben, maar dan een TD.
Met diepe bedroeftheid hebben wij kennis genomen van bovenstaand bericht.quote:Op donderdag 14 februari 2008 23:27 schreef neegij het volgende:
Even iets héél anders.
----
Overlijdensbericht.
Met onvoorstelbare droefenis moet ik u helaas mededelen dat mijn waarde BX haar laatste rustplaats gevonden heeft bij de Gebr. Opdam BV, Voorschoterweg 39-41, 2235 SE Valkenburg.
Ze heeft zich kranig gedragen. Ze vocht tot de laatste druppel olie. De remblokken bleven tot de parkeerplaats piepend en knarsend hun trouwe diensten bewijzen. De accu... ach de accu. Die mag helemaal bijgezet worden in het rijtje 'heldhaftige onderdelen'. Ze wist het, ze wist het, ze wilde niet starten op haar laatste trip. Ze bracht me nog bijna aan het twijfelen of ik niet een paar man moest inschakelen om haar op gang te duwen. Met haar laatste Ampères kreeg ze de startmotor toch nog aan de praat. 'Vroem!' zei ze. Ze moest eens weten.
Ze wilde ook niet meer omhoog. Dat duurde maar en duurde maar. Kwestie van een fout eetpatroon van haar baas. Die weigerde te investeren in dure LHM vloeistof. Bij het verlaten van de parkeerplaats schuurde ze voor de laatste maal met haar trekhaak over die kloterige drempel. Dat zetje had ze net nodig. En potdomme, wat heeft ze zich kranig gedragen! Het was een race tegen de klok. Immers, om 5 uur gingen Gebr. Opdam BV, Voorschoterweg 39-41, 2235 SE Valkenburg. dicht. En om half 5 waren we pas op de ring van Rotterdam in een beginnende file. Ze perstte er toch nog bijna 150 km/u uit... op 3 zuigers. De radio verloor het qua volume van de uitlaat. En dat met 4 pioneer boxen. Ze wilde zich nog éénmaal bewijzen.
En wat stond ze daar... fier, hoog op de draagarmen, op haar laatste rustplaats. De linkerachterband ìetsje lek, maar dat werd gecompenseerd door het gebrek aan profiel. De befaamde rotsvaste wegligging van de BX heeft ze tot het laatste bewezen. En die 50 euro die ik er voor kreeg was eigenlijk een zware belediging.
Ik zal haar nooit vergeten.
Haar opvolger mag er ook wezen.. maar alle knopjes wèrken, alle ramen gáán open als je op het knopje drukt. En hij ís al omhoog, je hoeft er niet op te wachten. Hj start gewoon als je de sleutel omdraait. Het zal een stuk minder spannend worden op de snelweg.
Ik buig diep voor mijn goeie trouwe DD-HP-10
----
Laten wij bidden.
Ik heb een aantal keren de kans gehad om een BX te kopen, maar niet gedaanquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |