Ah ja, nu begrijp ik wat je bedoelt. Rechte bouw oogt inderdaad veel rustiger.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 13:39 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik laat het zien om een idee te krijgen wat een naar het plafond toelopende schouw-ombouw doet. Recht naar het plafond toe geeft een ruimtelijker effect dan wanneer je de ombouw zoals die bij jullie was taps toeloopt. Doordat wij de ombouw donkerder hebben gemaakt oogt die ook heel anders dan wanneer we dezelfde kleur hadden aangehouden als de muren. Wat de prijs betreft: zoals al eerder gezegd kijk op MP. De ombouw is te doen met glaswol als isolatie en gipsplaten op een under-laymentplaat.
De haard stond er al 4 jaar met een kartonnen plaat voor de afvoer buis. We hebben al die tijd gepiekerd hoe wij het op gaan lossen. En toen geen stucadoor te vinden die eraan durfde.
Sinds gisteren staat de ombouw erop.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:13 schreef babsie.babsie het volgende:
Ja zussie, wat een keuzes heb je te maken. Het kacheltje van marktplaats is echt een snoepje.
misschien heeft jullie kacheltje wel pootjes en kun je het door de ombouw niet zien.
Als je nog kachelpijpen nodig hebt dan weet je toch dat je altijd eerst even in het zuiden moet vragen. ( deze gek bewaard alles). Als je de woonkamer ziet zoals ie nu is denk ik dat als de hele ombouw weg is en je gewoon een kacheltje met pijp hebt (past ook het beste bij het oude huisje vind ik ) je het gevoel krijgt dat de kamer 2 keer zo groot is. GEWELDIG IDEE om dat meteen te doen.
En, gekocht?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 10:40 schreef phluphy het volgende:
Da's inderdaad een scheetje!
We hebben er nu één op het oog die iets eenvoudiger van 'snit' is: http://link.marktplaats.nl/141459119
Wellicht gaan we er straks al even naar kijken (en kopen als ie ons aanstaat). Hij is lekker klein, zou perfect passen op dat stukje wat we willen betegelen. Ik zie het al helemaal voor me.
Ik ben zo benieuwd wat en hoe het gaat worden!quote:Op zondag 17 februari 2008 10:46 schreef phluphy het volgende:
Nee, we hebben afgebeld. Omdat we in de tussentijd dus die onderste ingang van het rookkanaal ontdekten. Daardoor kunnen we namelijk ook kijken voor een kachel die tegen de muur geplaatst kan worden. (Nu hoeven we niet persé 2 bochten in de pijp te maken, waardoor de kachel vrij ver naar voren zou moeten staan.)
De kachel die we op het oog hadden, had de pijp aan de bovenkant zitten, wat dus al één bocht zou schelen. Maar die "voorwaarde" vervalt nu dus.
Snap je het nog?
Die is heel gaaf inderdaad.quote:Op zondag 17 februari 2008 18:08 schreef Oblivion het volgende:
Ik snap 'm...
Zo'n 1 dus..![]()
http://link.marktplaats.nl/149088900
Als je de buis zo in een ombouw zet, en je gaat stoken dan wordt je hele muur dus warm. Je hebt dan kans dat je muur gaat schuren. Door isolatiemiddel te gebruiken voorkom je dit.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:29 schreef phluphy het volgende:
[..]
Zou je mij kunnen uitleggen waartoe de isolatie dient? Ik begrijp het nut er namelijk niet helemaal van (ben duidelijk een kachel- en haarden leek!).
Wat luchtaanzuiging betreft: dit gaat electrisch, via een schakelaartje in de muur wordt een motortje aangezet die lucht blaast (zo heb ik begrepen). Deze werkt overigens heel goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |