abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 april 2008 @ 00:30:07 #201
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58079220
quote:
Op woensdag 16 april 2008 00:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb mijn mandje bij de gewone dierenwinkel gekocht.

Maar ook via internet kun je ze kopen.

Moet wel bekennen dat die van internet leuker zijn.
Mijn dierenwinkel heeft ze niet.
Nou ja, het is een slap excuus voor een dierenwinkel, ze hebben het meeste wat met knaagdieren te maken heeft niet...
Zelfs de knagers zelf ontbreken (wat eigenlijk alleen een goed teken is ik weet het).

Dan maar even googlen
Knoevel heeft ze ook niet, maar zo een tunneltje lijkt me ook wel erg leuk.
Pfff, veel te veel leuke dingen om voor die beestjes te kopen... en dan vraag ik me wel eens af waarom ze zo verwend overkomen.
  woensdag 16 april 2008 @ 07:18:05 #202
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58080568
Groenrijk heb ik de mijne gehaald..
Of beter.. heeft m'n vriendin hem gehaald
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 16 april 2008 @ 19:56:48 #203
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_58094908
Zoeper, nog even wat vraagjes. Ben met de miconazol begonnen, maar zie nu steeds meer plekjes waar Elwood schilfers heeft. Het voelt ook heel hard aan zeg maar. Geen zachte huis met schilfertjes, maar echt een soort hard plakaat met schilferige huid. Hoe lang moet je die miconazol gebruiken voordat je resultaat ziet? Doe het nu 1x dgs, maar is dat genoeg?

Verder nog even het verhaal over Tinus. Zag gisterochtend ineens een hele dikke wang bij hem. Meteen de dierenarts gebeld en er 's avonds heen gegaan. Een abces in z'n wang Ze heeft het open gesneden en leeg laten lopen. Daarna goed gespoeld en Tinus was weer een beetje zichzelf Heb antibiotica en pijnstiller meegekregen die hij 2 keer per dag moet krijgen. Verder heb ik nu spoelvloeistof van het werk meegenomen en een spuitje met een langwerpig tuitje. Moet de wond nu 3 dagen open houden en veel spoelen. Vannacht was het alweer een beetje dicht gegaan en moet het dan weer open maken. Vreselijk om te doen, maar het werkt wel. Zag er nu al geen pus meer uit komen, dus dat is goed. Hij eet en drinkt verder prima en doet niet raar ofzo gelukkig. Over en dag of 9 moeten we weer even op controle met hem
To infinity…and beyond!
pi_58095698
de Daktarin kun je minimaal twee keer per dag doen. Als er echt korstjes en een bobbelige huid ontstaat, dan is de kans groter dat je met schurft te maken hebt ipv schimmel. tegen schurft helpt enkel een behandeling met ivomec, bv injecties, bij de dierenarts.

Abcessen moet je zo vaak mogelijk spoelen, mag ook gewoon met water. Niet tevaak met betadine, want dat wordt snel opgenomen in de bloedbaan en dat kan schadelijk zijn. Er staat geen richtlijn voor het aantal dagen!!! Ook na 3 dagen door blijven gaan, net zo lang tot het echt niet meer lukt. Je kunt je DA naar Dermiel zalf of een andere honingzalf vragen, deze zijn na het spoelen i-de-aal om de plek mee op te vullen. Desiree heeft al zo vaak grote en kleine abcessen met succes behandeld door het op te vullen met honingzalf iedere keer na het spoelen, en ook ik heb al 2 keer gemerkt wat een fijn spul het is.
Abcessen spoelen is een van de ergste dingen die er is maar je moet doorgaan, goed volhouden, ook na die 3 dagen dus. Abcessen in de kaak zijn heeeel gevaarlijk als ze niet snel genezen omdat het eetproblemen kan geven, en dan ben je nog verder van huis.
Eventueel kun je bij Knoevel ook de abcesformule bestellen, die pakt een abces van binnenuit aan. Geen vervanging van spoelen, maar een aanvulling om het nog effectiever te bestrijden.

Veel succes met je patiëntjes. Hou de andere caafs ook goed in de gaten voor wat betreft schimmelplekjes, want het is besmettelijk en het heerst echt enorm..... Bij deze nog een foto van Owens schimmelplek, ik was toen al een weekje aan het zalven. Je ziet dat de huid in het midden relatief rustig is, en aan de randen zitten korsten. Bij schurft is de huid veel bobbeliger....
I had a signature once. It was awful.
pi_58097752
Bij mijn caafs zag de schurft eruit als wondjes en ze hadden op sommige plekken hun haar kort gekrabt/gebeten, was over na 2 injecties ivomec
pi_58099897
officieel moet je drie injecties halen, aangezien de eitjes dan nog uit kunnen komen. 3 injecties met een week ertussen is de veiligste en snelste methode
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 17 april 2008 @ 11:10:07 #207
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_58107261
Het lijkt bij Elwood inderdaad op die pic. Volgens mij is het geen schurft, want het is niet bobbelig. Gewoon glad (met schilfertjes) en een harde plek zeg maar.

Met Tinus was ik idd ook van plan om wat langer door te gaan. Maar ben zelf het weekend weg, dus mijn vriend zal het moeten doen Het gaat iig de goede kant op. Met het spuitje dat ik nu heb gaat het een stuk beter en hij vind het zelf ook niet meer zo erg. Het is alleen wel een heel gedoe elke keer zeg. Ben het nu al beu eigenlijk Maar we gaan stug door.
To infinity…and beyond!
pi_58107856
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef zoeperzazke het volgende:
officieel moet je drie injecties halen, aangezien de eitjes dan nog uit kunnen komen. 3 injecties met een week ertussen is de veiligste en snelste methode
Volgens mijn DA zijn twee in de meeste gevallen voldoende...maar ik was er dan ook wel vrij vroeg bij...(de 2e cavia had nog nergens last van...)

Maar vriendin van me moeder (DA-assistente) zei dat drie ook beter is. Ze zei tevens ook dat zij Ivomec Dectomax gebruiken ipv ivomec. Ivomec schijnt nogal pijnlijk te zijn om in te spuiten...(die van mij gilden dan ook als speenvarkentjes)
pi_58113142
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

Volgens mijn DA zijn twee in de meeste gevallen voldoende...maar ik was er dan ook wel vrij vroeg bij...(de 2e cavia had nog nergens last van...)

Maar vriendin van me moeder (DA-assistente) zei dat drie ook beter is. Ze zei tevens ook dat zij Ivomec Dectomax gebruiken ipv ivomec. Ivomec schijnt nogal pijnlijk te zijn om in te spuiten...(die van mij gilden dan ook als speenvarkentjes)
Toen mijn cavia's schurft hadden, vorig jaar, kregen ze ook 2 injecties.
Als het nog niet weg was, kon ik terug komen voor een 3e injectie.

Mijn caafs gillen altijd bij de dierenarts, ook al doet het geen pijn
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_58114355
Kookai heeft sinds een tijdje spekogen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_58131602
Vanochtend is Ruby bevallen van een schitterende vijfling. Het zijn 4 stevige goudagoutibonte knulletjes geworden en 1 klein, zwak zwartbont meisje. De beren zijn lekker stevig, of het zeugje het gaat redden weet ik echt niet, dat wacht ik nog even af....

Foto's zijn niet zo briljant, betere foto's volgen later, maar een geboorteberichtje zonder foto's is ze saai he

Beertje 1




Beertje 2






Beertje 3, deze blijft echt wel!




Beertje 4 met lieve kontstip:






En tot slot het kleine zeugje, dat slechts 63 gram weegt.... met een scheef koppie.... tis even kijken of zij zich erdoorheen zal slaan.


I had a signature once. It was awful.
pi_58133681
De beloofde betere foto's!

Bluf!








Great Gambler






Pokerface






Roulette




En Royal Flush






I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:18:16 #213
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58134915


Wat een schatjes!
Hoe is t met t zeugje?

*nota maakt volgende caaf bij zoeper te halen*
Je hebt er veel te veel die ik gewoon moet hebben
Maar om een 400 cavia drama te voorkomen doen we t maar niet. Maar ik sta een keer op je stoep
pi_58135396
Hopelijk haalt het zwakke zeugje het.

Hou je ons op de hoogte?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_58136286
jahoor ik maak me niet heel veel zorgen, ze komt aardig met de rest mee. Ik zet haar enkele keren per dag apart met haar moeder strakjes, zodta z eniet bij de tepel weggeduwd kan worden en dan komt het hopelijk verder goed.
I had a signature once. It was awful.
  zaterdag 19 april 2008 @ 10:53:44 #216
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_58155251
Allemaal , maar Great Gambler is echt !
  maandag 21 april 2008 @ 09:00:12 #217
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_58196515
Mijn heren hebben gisteren voor het eerst buiten gespeeld . Heb zo'n draadren gekocht en nadat de hele middag de zon op dit plekje had geschenen (de grond dus lekker warm en verder windstil) heb ik ze naar buiten gehaald. Dat was aanvallen geblazen op het gras!
pi_58198650
quote:
Op maandag 21 april 2008 09:00 schreef twentemeisje het volgende:
Mijn heren hebben gisteren voor het eerst buiten gespeeld . Heb zo'n draadren gekocht en nadat de hele middag de zon op dit plekje had geschenen (de grond dus lekker warm en verder windstil) heb ik ze naar buiten gehaald. Dat was aanvallen geblazen op het gras!
Kun je je voorstellen? Dat lijkt me net zoiets als op je buik op een 20 meter grote spek pannenkoek liggen
pi_58205097
quote:
Op maandag 21 april 2008 11:05 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Kun je je voorstellen? Dat lijkt me net zoiets als op je buik op een 20 meter grote spek pannenkoek liggen
I had a signature once. It was awful.
pi_58233641
Aaaaahw wat een lieve babycaafjes

Mijn cavia heeft in het begin schurft gehad (vanuit de 'dierenwinkel'), waren kale plekken met kleine schilfertjes, en hij krabte zich een ongeluk. Heb nog nooit een beest zo hard horen gillen als hij zichzelf open krabtte (wondje openkrabben) . Ben toen naar een dierenwinkel gegaan waar ook een dierenarts in gevestigd zit, en die hebben mij spul gegeven tegen schurft. 2x behandelt en het was klaar. Hij heeft er gelukkig nooit meer last van gehad!

Oja, kheb mijn cavia gewoon uit de dierenwinkel, omdat ik die beestjes altijd zo zielig vindt in van die veul te kleine hokjes. Ik wil ze dan het liefst allemaal meenemen! (en mijn cavia had in zijn dierenwinkelhokje niet eens zaagsel en voer tot zijn beschikking , zo slecht, en dan ook nog schurft als kadootje krijgen, ben blij dat ik hem heb verlost en dat hij nu een goed plekje heeft)

Een mandje heb ik gewoon gehaald bij de dierenwinkel, een hele mooie, heeft mijn caaf 2 jaar terug gekregen voor kerst

Van het weekend zijn caviaparadijsje weer opbouwen! Zijn metalen ren buiten uitstallen en wat aankleden met grote stenen en hij kan weer lekker buiten dollen
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:50:46 #221
52016 Lyssa
music <3
pi_58234096

Ik en Barbabob

Loki wou niet meedoen
pi_58235431
barbabob zo'n lieve foto!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 24 april 2008 @ 13:10:23 #223
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_58276867
Tinus is gisteren op controle geweest bij de DA. Kon zelf helaas niet mee, dus ben vergeten door te geven dat mijn vriend naar die zalf moest vragen. Kan ik die niet gewoon ergens kopen? Kreeg wel de complimenten van de DA voor mijn goede wondverzorging Heb het gewoon telkens gespoeld en nu nog steeds. Vanmorgen kwam er toch weer een beetje pus uit, maar het wordt steeds minder. Blijven spoelen dus maar.
Elwood is ook even bij de DA op bezoek geweest. Ze hebben zijn plekjes bekeken en wisten niet zeker of het een schimmel was of schurft. Kreeg wel weer de complimenten voor de miconazolcreme die ik al was gaan smeren Elwood heeft een spuit ivomec gehad en als het schurft is moeten we snel resultaat zien. Hij krabt alleen helemaal niet veel. Had gisteren wel dat ik weer een plekje voelde en even goed gekeken. Zat er een stukje los...schilfers die aan elkaar zaten leek het op. Heb dat weggehaald en creme op gesmeerd. Het lijkt niet alsof ie er pijn van heeft. Maar zag vanmorgen wel een plekje in z'n nek die wat open lijkt te zijn. Het bloedde niet echt, maar het zag er wel uit alsof het gebloed had. Hopelijk werkt die spuit. Meneer vond het niet echt heel leuk en heeft de hele tent bij elkaar geschreeuwt Zo heb je nooit wat met je caafs en zo zijn er 2 die wat hebben. Heb Sjlebby overigens weer eens kaal geknipt om hem te onderzoeken op plekjes, maar kan niets vinden. Ook Tinus heeft nog nergens last van gelukkig (behalve zijn wang dan). Nadeel is dat we komend weekend 4 dagen naar disneyland gaan en mijn schoonmoeder dus als zuster mag optreden
To infinity…and beyond!
  donderdag 24 april 2008 @ 13:15:35 #224
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_58276976
lees net dat die zalf alleen via de DA te krijgen is. Loop er zometeen wel even langs
To infinity…and beyond!
pi_58281081
awwwh mijn Belgische adoptantjes blijken alletwee zwanger te zijn, dus vanaf ca. 18 mei gaan we hier verrassings baby's krijgen
Wil één van jullie graag een leuk babycaafje overnemen of heb je interesse of vragen? neem dan even contact op:
mailmij[at]sandyhasselt[punt].nl
De baby's mogen, als het zover is, gratis verhuizen mits naar een goed thuis en waar níet met ze gefokt wordt

De aankomende mama caafjes:


  donderdag 24 april 2008 @ 21:28:18 #226
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_58287934
Ben even bij de DA geweest voor die zalf, maar het was beter om die niet te gebruiken. Het abces zt vrij dicht bij z'n oogje en die zalf is niet goed als dat in het oogje komt. Vandaar dus maar helemaal niets gebruiken en doorgaan met spoelen. Met Elwood lijkt het wel beter te gaan. De wondjes die hij had zijn inmiddels glad en minder schilferig, dus denk dat het spuitje geholpen heeft
To infinity…and beyond!
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:56:25 #227
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_58296265
Lune is nu 2 dagen een beetje ziekjes, ze, had gisterenochtend een vies, kontje. Ik heb haar gewassen met lauw water om de keutels die vast zaten, weg, te halen.
Maar, ze bleef klonterige, en zachte ontlasting hebben.

Mijn groespsleiding heeft de DA gebeld (spreekuur knaagdieren), en die zeiden dat ze alleen maar hooi en water mocht krijgen. Verder was ze wel, goed actief en alert.
Nova heeft, logischerwijze nu ook geen brokjes meer, maar haar, voer ik apart groenten.

Overmorgen ga ik, met mijn ouders, naar Kroatië op vakantie. Mijn broertje, zal voor de cavia's gaan zorgen... Maar: ik, wil niet dat Lune sterft hierdoor, als ik, weg ben.
Daarom gaan we, als het vanavond slechter het Lune, gaat, naar de DA.

Wat kan ik nog meer doen?

P.S. ik keek net , en Lune had alweer donkerbruine ipv ''licht/mosterdgeel" kleurige keutels, maar nog wel als een balletje!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_58298722
het kan handig zijn om haar diastop of gastro te geven van Knoevel.... als je vandaag bestelt en betaalt en desnoods een mail stuurt dat het spoed is kun je het morgen misschien nog in huis hebben.
Verder WEL brok geven, brok veroorzaakt geen diarree!!! Zonder brok wordt een cavia enkel zwakker, ze hebben deze voedingsstoffen heel hard nodig!!! In alleen hooi zit bv al geen vitamine C, die ze zo hard nodig heeft om weerstand op te bouwen. Het enige dat je even niet moet geven is groenvoer.

Verder kun je even hooithee maken... laat water koken, gooi er een dot hooi in, zorg dat het water goed trekt, zeef het hooi eruit en doe het water (afgekoeld natuurlijk) in het flesje, hooithee brengt de buik wat meer tot rust.
I had a signature once. It was awful.
pi_58302714
Is Norit schadelijk voor cavia's?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_58302895
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Is Norit schadelijk voor cavia's?
Ja en Nee. Ja, het helpt om diarree aan te pakken, maar Nee, het kan snel verkeerd gedoseerd worden en het blokkeert de darmen, wat voor een cavia gevaarlijk is. Tegen diarree kun je het best eveilig het dia-stop poeder gebruiken, dat stopt de darmen namelijk niet maar herstelt ze.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:34:37 #231
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58309506
Bas heeft een nieuwe hobby gevonden.
"mammie zo veel mogelijk werk bezorgen". Gisteren lekker de kooi verschoond voor de heren, en zodra Bassie er in zat begon hij alles uit de kooi te gooien. Voer, stro, hooi, zaagsel alles moest eruit.
En blijkbaar vind hij het best lollig dat ik loop de te mopperen en maar blijf zwabberen. Want hij blijft het doen.

Vanmorgen een flinke dot hooi in het hok, en het eerste wat ik zag toen ik van mn werk kwam was diezelfde dot hooi op de vloer. En Simply maar beteuterd kijken naar dat lekkere hooi waar hij niet bij komt.

Echt, soms plak ik dat beest het liefst achter het behang.

Simply heeft wederom bewezen dat hij denkt een gigantisch beest te zijn. Hij beet van de week mn rottweiler in zn neus. Mario wou weten wat dat oranje ding was wat die haarbal aan het eten was. Simply was het daar niet mee eens hap!. Resultaat.. Mario is nu als de dood voor de cavia's.

Is er geen gekkenhuis voor cavia's? Die 2 van mij zouden daar prima passen.
pi_58309694
Q_M, ik wil je grag even mailen over de belgische caafs, zie mijn berichtje in je fobo!
I had a signature once. It was awful.
pi_58310251
slik als een cavia van 8 al hoogbejaard is waren die van me meoder dan skeleten ( 9 +10) kheb zelf 5 cavias 2 vrouwen en 3 mannen 2 daarvan zijn eigen kweek met een hele evrhaal der achter :/ 1 rex ( erg iritant beest als ie aandacht wilt gaat ie aan ze hok kauwen :/ en loopt alle andere cavias te stangen als ze samen zitten ) 1 rex/ teselaar kruising achtig iets. 1 borstel/ langhaar zit samen met een rus konijn die ik van ze dood gered heb) de rest is een beetje normaal met lang haar plukkies. bij me ouders thusi zitten ook nog 2 cavias van mij mama en papa. papa wil me niet die is alleen maar op m emoeder in gesteld. ik zal wel eens een foto plaatsen als ik weet hoe het moet
  vrijdag 25 april 2008 @ 21:54:41 #234
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58310666
* Queen_Minny Zeurt heel hard bij vriendje om de 2 mannetjes. Hebbuh
pi_58311385
hier zijn ze dan de fotos van me knaafs

black

mees

punky en vlek

rat (cavia) en pluis

banjer
pi_58317634
Aaaah
Ik had vroeger ook een cavia die Rat heette!
  zaterdag 26 april 2008 @ 11:44:13 #237
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_58317923
Lieve caafs alleen beetje klein hok van punky en vlek als ik zo naar de breedte kijk of niet?
To infinity…and beyond!
pi_58324377
klopt ivetje maar ze hebben er een ren aan vast en knijn mag vaak los rennen ik hou niet van opgesloten beesies duss genoeg ruimte voor ze
  zaterdag 26 april 2008 @ 21:31:50 #239
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_58327508
Update: Lune is weer, bijna, beter.
De keuteltjes zijn weer donker en minder zacht; zoeperzask": ik heb meteen na jouw antwoord, de brokjes weer teruggeplaatst!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_58329435
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 21:31 schreef Oxymoron het volgende:
Update: Lune is weer, bijna, beter.
De keuteltjes zijn weer donker en minder zacht; zoeperzask": ik heb meteen na jouw antwoord, de brokjes weer teruggeplaatst!
Da's goed nieuws! De brokjes bevatten zoveel extra voedingsstoffen die een cavia hard nodig heeft om op gewicht te blijven of aan te komen als de cavia in de groei is, je kunt hooguit minderen (een handje per dag) wanneer een cavia erg dik dreigt te worden, maar ze van het voer afhalen is vrijwel onmogelijk. Ik ken enkele mensen die geen hardvoer geven, maar dan dient er de hele dag door heel veel compleet uitgebalanceerd groenvoer gegeven te worden om alle behoeftes te kunnen vervullen. Maar zoveel groenvoer is bij diarree weer niet zo heel handig, dus de caaf heeft gewoon zijn of haar brokjes altijd nodig

Veel plezier in Kroatië, hopelijk blijft alles goed gaan met Lune!
I had a signature once. It was awful.
pi_58362423
Heeft er hier iemand speelgoed in de kooi liggen?

Ik heb nu sinds kort een wc-rol met hooi in het hok gegooid en ik moet zeggen dat het een succes is. Ze zijn er erg druk mee.

Verder heb ik een hooibal (speelgoed), waar ik soms groente in doe, dan zijn ze wat langer bezig.

Sporadisch heb ik ook wat fruit/twijgen -takken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 28 april 2008 @ 17:50:47 #242
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58362951
mijn schattepetatten hebben een paar balletjes, o.a. van de mc donalds gejatte ballenbakballen, een paar tunnels en mandjes om in te liggen.
  maandag 28 april 2008 @ 20:11:39 #243
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_58365895
hier een tunnel, een kattenballetje (met belletje erin) en een soort rolrammelaar (ook met belletje erin, zat ooit in een zak voer).
Wc rolletjes is hier altijd een groot succes
En zaterdag had ik zo'n wortelbroodje meegenomen, en dat vinden ze helemaal het einde, niet om op te eten je kan er heel leuk mee gooien !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 28 april 2008 @ 22:13:28 #244
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58368469
Mijn mannetjes hebben een hooibal. Zeer leuk als je er een flink stuk wortel in propt.
Snoepstaafjes, soms een wortel broodje. Maar de wcrollen blijven de favoriet.
  dinsdag 29 april 2008 @ 09:54:28 #245
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58375382
Wc rollen...? Echt waar .. hmmm vanavond eens proberen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_58379070
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 09:54 schreef avotar het volgende:
Wc rollen...? Echt waar .. hmmm vanavond eens proberen...
Als je er hooi in doet, is het nog interessanter
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_58379222
of gras!
I had a signature once. It was awful.
pi_58383264
Vrijdag even een afspraak gemaakt met de dierenarts voor Noa.

Ondanks dat ze goed eet, wil ze nog wel eens gekke bekken trekken.
En ze drinkt ook gelijk na het dagelijkse vitamine C pilletje (doet ze ook als ik het pilletje in tweeen deel).

Het is wel een stress-aangelegenheid (openbaar vervoer), aangezien Noa al zo'n stress-caaf is.
Ik denk dat ik dan Kookai maar meeneem, voor gezelschap.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 5 mei 2008 @ 11:56:13 #249
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58488285
4EverBlackEyed, al wat wijzer geworden bij je DA??

Zo, hier weer wat verse maai fotootjes: zaterdag mochten de dames weer buiten en kregen ze onze meloen schillen als toetje. Reken maar dat ze daar wel raad mee weten!


Goed op Chloë, de rechter cavia letten!


Ingezoomd, check die tong


Frankie maait er lustig op los


Voor Saskia, Giselle...!


Samen met zusje Ginger aan de meloen...


Quatta ligt het liefst tegen tante Zoës kont aan geparkeerd. Met letterlijke vuurogen, lijkt wel :wink:
pi_58491067
quote:
Op maandag 5 mei 2008 11:56 schreef RiesAmaris het volgende:
4EverBlackEyed, al wat wijzer geworden bij je DA??

[ afbeelding ]
Goed op Chloë, de rechter cavia letten!
Chloë
Dat oogje

Noa had zoals ik verwacht had eigenlijk niets. De da zei wel dat ze gekke bekken zou trekken, omdat ze te weinig speeksel zou kunnen hebben.

Nou ja goed, ik had er nog nooit over gehoord. Maar ze eet en drinkt verder goed.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 5 mei 2008 @ 18:20:31 #251
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58495101
Gelukkig heeft ze niks
Beter een bezoekje voor niks, dan dat je over een paar dagen een doodzieke caaf hebt.

Vriendje houd stug vol dat hij nooit heeft gezegd dat ik die 2 kleine beertjes mocht hebben.
Ik heb deze keer verloren denk ik.



Very hoog knuffelgehalte
  dinsdag 6 mei 2008 @ 19:38:17 #252
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_58517692
Hier weer eens wat foto's van mijn caafjes...


Zeg, blijf je daar zo staan of krijgen we ook nog wat te knabbelen


Fijn een hapje hooi


De zusjes


-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_58523744
Jouw rex ( ? ) is leuk
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_58525252
Ja Asterix is een rex voor zover ik altijd begrepen heb Hij is inderdaad fantastisch leuk!

Overigens, ik probeer het ook nog maar even hier.... Ik heb al geprobeerd iets met Queen_Minny te regelen maar helaas, helaas ging dat niet door.

uit de grote zolder-affaire uit België (zie terug in dit topic) heb ik 2 kleine ventjes te koop. Het zijn weesjes, ze zijn opgegroeid metw aarschijnlijk slechts enkele dagen moedermelk. Maar ze doen het fantastisch! Ze zijn geheel zelfstandig en het zijn scheetjes. Ze kunnen allebei goed knuffelen, zijn fotogeniek en gewoon heel vertederend. omdat ze hooguit een week in de zolder hebben gezeten en daarna goed verzorgd zijn hebben ze niet erg veel te lijden gehad en het lijkt erop dat het sterke gezonde knulletjes zijn (hoewel je nooit zeker weet wat er in de genen zit, maar dat terzijde). De mannetjes wegen nog niet eens 300 gram, maar hebben geen moeder meer nodig en kunnen verhuizen. Ze zitten nu bij mij in Zeewolde, maar zijn gered door Knoevel. Iemand hier nog een knuffelduo beertjes?









I had a signature once. It was awful.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:50:28 #255
62419 CherryLips
chocoholic
pi_58526819
omg die bovenste met dat vlekje op z'n neus .
maar helaas .
Tap tap tap
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:19:39 #256
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_58531247
Asterix is idd een rex

wat een schatjes zoeper ik hoop dat je een goed huisje voor ze vind !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:18:15 #257
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58564907
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:50 schreef CherryLips het volgende:
omg die bovenste met dat vlekje op z'n neus .
maar helaas .
hehe Ik dacht hetzelfde. Ze zijn zooo .
Rotvent
pi_58605284
Gisteren rond deze tijd ( ! ) werd ik (weer) wakker gechirpt door waarschijnlijk Kookai.
Ook wel bekend als "een waker."

De eerste keer hoorde ik dit geluid toen Yanou nog leefde.
Kookai en Yanou zaten als een gek tegenover elkaar te chirpen.

En nu Yanou dood is blijft Kookai over, dus ik neem aan dat Kookai dit geluid maakt.

Voor degene die niet weten wat voor geluid dit is:
Waker geluid

Dit is niet Kookai, maar het geluid en de houding is exact hetzelfde

Ik hoop niet dat dit een gewoonte wordt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_58605558
Heb je Kookai nu alleen zitten?

Ik heb hier slechts 2 keer een waker gehoord (terwijl ik 15 a 20 cavia's heb). De eerste keer was very obvious. Ik wilde kijke of ik Iwi aan de groep kon koppelen.... Iwi schoot compleet in de stress, dook in een hoekje en deed dus dit:



Bij Iwi was het duidelijk van de stress, toen ze weer op d'r gemakje was heeft ze het nooit meer gedaan. De tweedekeer dat er bij mij gewaakt werd was door Qwerty. Zomaar, ineens. M'n vriend en ik zaten te eten aan tafel, de caafs 'deden hun ding' (slapen, eten, jeweetz ) en Qwerty begon ineens te waken een paar minuten lang. Toen hield ze op en ging ze weer gewoon verder met de daily business.

Somskan het een duidelijke reden zijn, bij Kookai zou het te maken kunnen hebben met het gemis van Yanou bijvoorbeeld. Maar soms is er gewoon echt niks aan de hand en kun je geen oorzaak aanwijzen....
I had a signature once. It was awful.
  zondag 11 mei 2008 @ 10:03:35 #260
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58606048
lang, lang geleden (in 2004) toen ik nog maar 6 cavia's had in mijn studenten slaapkamertje had ik er ook een waker bij zitten. De eerste keer dat ik het hoorde werd ik bruut uit mijn slaap verstoord en ik keek al omhoog of ik ergens een kanarie zag. bleek het dus een cavia te zijn
  zondag 11 mei 2008 @ 15:05:35 #261
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_58609913
Ik heb het bij Jip 1x gehoord! Ik dacht eerst dat er een vogel naar binnen was gevlogen . Maar het was dus exact het geluid dat een waker maakt, wist ik veel... Ik heb het hem daarna overigens nooit meer horen doen.
pi_58610218
quote:
Op zondag 11 mei 2008 08:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Heb je Kookai nu alleen zitten?

Somskan het een duidelijke reden zijn, bij Kookai zou het te maken kunnen hebben met het gemis van Yanou bijvoorbeeld. Maar soms is er gewoon echt niks aan de hand en kun je geen oorzaak aanwijzen....
Kookai zit nu op dit moment met Noa en Oryx. Verder heb ik niet echt het idee dat er stress binnen de groep is. Ze kunnen het namelijk erg goed met elkaar vinden.

Wat "grappig" (nou ja, niet in dit geval dan) dat een cavia geheugen zo ver gaat, Yanou is al een paar maanden overleden. Mocht dat de reden zijn dan

Op andere caviafora's hebben ze het over dat cavia's meer tussen hemel en aarde kunnen zien en horen
Creepy.

En idd toen ik het voor het eerst hoorde, dachten we dat er een nest vogels in de dakgoot was beland.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 11 mei 2008 @ 16:18:39 #263
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_58611014
Wat een grappig geluid. Net een vogel
Dat heb ik een cavia nog nooit horen doen, en ik heb er ook al aardig wat versleten.
  zondag 11 mei 2008 @ 20:21:02 #264
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58614765
Ik kon er nog even geen genoeg van krijgen dus heb nog wat foto's gemaakt:





ZzZzZz..



ennn eindelijk is het me gelukt om Zoë al slapend op de kiek te krijgen. Iedere keer als ik met de camera kwam aanzeilen ging ze snel recht zitten, maar nu is ze betrapt:
pi_58615511
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Op andere caviafora's hebben ze het over dat cavia's meer tussen hemel en aarde kunnen zien en horen
Creepy.
Nou, daar geloof ik echt niet in hoor Zó hoogsensitief zijn cavia's nou ook weer niet, zou zoiets eerder van een hond of kat aan durven nemen van een caaf
I had a signature once. It was awful.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:45:31 #266
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58617637
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:02 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nou, daar geloof ik echt niet in hoor Zó hoogsensitief zijn cavia's nou ook weer niet, zou zoiets eerder van een hond of kat aan durven nemen van een caaf
hmm dat weet ik nog zo net niet. Stel dat dieren inderdaad meer kunnen waarnemen dan mensen, wat zou er voor zorgen dat een hond/kat wel 'dingen' waarneemt en een cavia of...koe bijvoorbeeld niet?
Ik weet niet of het klopt dat dieren (en kinderen schijnbaar ook) meer openstaan voor zo'n soort ervaring, maar ik sta nergens meer van te kijken
pi_58626033
Nieuwe hok (kleine telefoonfoto helaas)

pi_58676971
Als ik later op mezelf ga wonen (over ongeveer 1 - 2 jaar) dan wil ik ook zo'n hok hebben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:06:32 #269
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58740372
Onze eerste Belgische schone, Alléz, is vannacht bevallen. Ik voelde gister met de ontsluiting check al dat de beebjes er dicht achter lagen te schoppen dus wist wel dat het niet lang meer zou duren. En voila, vanmorgen lagen ze er. Alles is goed gegaan, er ligt geen bloed meer, alle nageboortes opgegeten, Alléz een heel stuk dunner en 5 kleine schatjes liepen er door het hok, al babbelend achter mama aan

Onder voorbehoud zijn het geworden:

# 1 een verdunningskleur beertje, met volgns mij schimmel erin ook, heeft iets van sepia of choco weg? 88 gram
# 2 een spierwit r.o beertje. 73 gram
# 3 een verdunningskleuren zeugje met een witte linkerachterpoot/kont. 108 gram
# 4 een verdunningsbeertje met een stukje wit op de rug. 82 gram
# 5 een zwartbontje met wat wit in de nek, beertje van 77 gram

Foto's:

Baby 1, mijn favoriet. Als Amai niets geeft waar ik op verliefd wordt blijft ie hier


Baby 2, het witte beertje


Baby nummer 3 met een wit achterpootje (niet te zien hier)


Baby nummer 4


Baby 5, deze is wel zwartbont. Ik twijfelde eerst nog maar tis wel zwart.

Nu Alléz weer mooi afgeslankt is gaat ze heel af en toe op het hekje staan wat ik halverwege het hok heb gezet (Zodat amai niet van de nageboortes kan eten). Dan loert ze even over de rand om naar Amai te kijken, zo schattig
pi_58740854
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:06 schreef RiesAmaris het volgende:
knip
Lief zeg ze zijn allemaal mooi maar 2 & 5
  zondag 18 mei 2008 @ 16:21:03 #271
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_58744565
Wat zijn die babietjes toch altijd weer vertederend!

(met toch een lichte voorkeur voor baby nummer 5 )
pi_58745810
Het lijkt wel alsof baby nr. 4 1 grote neus is

Baby nr. 5 is leuk
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 18 mei 2008 @ 18:58:21 #273
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_58747756
Hebben julie ervaringen me t Russel Bedding?
Ik heb het vorige week gekocht bij de Welkoop. Vrijdag ochtend, ben ik op weekend gegaan en werd ik zaterdag ochtend door de, groepsleiding gebeld dat het niet goed was met Lune.

Toen zijn we, snel naar mijn groep gereden en hebben gekeken wat er aan de hand was.
Zowel Nova als Lune, was helemaal nat aan de buik en de kont. Lune is een albino, maar was pikzwart aan de onderkant. En drijfnat!

De Russel Bedding was door en door natgeplast en had nergens geabsorbeerd (wat de verpakking wél, beloofd!!)

Toen hebben we ze gewassen en apart van elkaar laten drogen, omdat ik bang was, dat Lune weer diaree zou, hebben. Maar dat had ze niet (ze had normale keutels).

Russel Bedding met restant (3/4 pak) in de container gegooid en noóóit meer te gebruiken natuurlijk.
Als laatste weer een lekkere laag zaagsel in de kooi; vandaag waren ze weer opgewekt en blij aan het brommen.

Tip van de Week: koop géén Russel Bedding want het is niet, wat het beloofd te zijn!

(En jullie ervaringen, wil ik, graag lezen.)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_58749051
quote:
Op zondag 18 mei 2008 18:58 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben julie ervaringen me t Russel Bedding?
Nee, ik heb het nooit gekocht, omdat ik het te duur vond.

Heb je wel contact opgenomen met de fabrikant?

Wel raar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 18 mei 2008 @ 21:08:59 #275
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58749763
* Sjowhan meldt zich ook maar eens

Heb al een lange tijd (5 jaar ongeveer nu) een mannetjescavia, vandaag heb ik er 2 jonge broertjes (18feb geboren) uit eenzelfde nest bijgekregen aangezien de vorige eigenaar deze niet kon houden vanwege een allergie van haar dochter. Ze zijn nog wel heel schichtig, maar toch hier 2 kleine foto's helaas met flits.




[ Bericht 19% gewijzigd door Sjowhan op 18-05-2008 22:02:24 ]
  maandag 19 mei 2008 @ 11:26:01 #276
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58758358
ahhh wat een leukjes zeg, leuk dat je ze wilt opvangen


Zoooo wat een geluk hebben we hier zeg! Tijdens mijn fokperiode had ik meer dan eens een dood jong of andere bevallingsellende, en nu heb ik hier een hele stapel gezonde vrolijke babytjes rondwaggelen die uit 2 Belgische opvangmoedertjes komen, ik sta er versteld van
Amai is vandaag bevallen en alles is goed gegaan, er was zelfs nauwelijks bloed terug te vinden, enkel 3 vierze zaagseltjes :shock: Waar ik 4 kleintjes had verwacht (Amai is niet zo belachelijk groot) kwamen er.....5 uitrollen :shock:

Ik zal aan u voorstellen:

Nummer 1: een wit zeugje (kan rus worden??) met geboortegewicht van 74 gram.


Nummers 2 en : twee witte beertjes (kan rus worden??) met een geboortegewicht van 62 gram en 87 gram. Op de foto zie je de kleintste van de 2, ben de 3e witte vergeten


Nummer 4: Verbeter me als de kleur verkeerd is, maar ik gok lilac.wit/buff. Het is een zeugje van 70 gram geworden.



En nummer 5: Sjoerd! Hij blijft hier wonen, I'm in loooove
Sjoerd is een Creme of Buff met witte beer van 75 gram.





fotootje van het grut tezamen:


En nu de mama's beiden bevallen zijn mogen ze weer allemaal bij elkaar. Reden om dat te vieren: lekker samen aan de spinazie:



Alle 4 de andere kleintjes van Amai mogen gereserveerd worden, evenals de kleintjes van Alléz.
Ik ga er geen geld voor vragen, het zijn tenslotte opvang baby's.
Wel: een goed en liefdevol thuis waar niet met ze gefokt gaat worden. Ook zou ik het leuk vinden om af en toe eens een foto of berichtje te krijgen, hoe het met ze gaat :wink:
  maandag 19 mei 2008 @ 11:35:36 #277
62419 CherryLips
chocoholic
pi_58758515
Nummer 4 .
Die baby's zijn ook gewoon een en al neus . Vooral de eerste foto .
Tap tap tap
  maandag 19 mei 2008 @ 11:48:37 #278
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58758752
Wat een lieverd RiesAmaris! Dat je ze zo mooi op de foto kan krijgen .
  maandag 19 mei 2008 @ 12:27:34 #279
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58759460
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:48 schreef Sjowhan het volgende:
Wat een lieverd RiesAmaris! Dat je ze zo mooi op de foto kan krijgen .
haha nou het kostte me bij het eerste nestje, een stukje terug naar boven in dit topic wel wat moeite ja. Dat zijn érg drukke ukjes en dan moet je echt met 2 mensen werken: eentje die de fotos maakt en eentje die de ukjes in positie zet. Dit 2e nestje zijn heel beschaafde babytjes en ze bleven keurig zitten Dat kon ik dus wel alleen af

En idd, ze zijn meer neus(kop) dan lijf he
  maandag 19 mei 2008 @ 23:34:21 #280
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_58771322
quote:
Op zondag 18 mei 2008 18:58 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben julie ervaringen me t Russel Bedding?
Ik heb het ooit een paar keer gebruikt. 1 Pak opgebruikt zeg maar. Maar ik was er ook niet echt over te spreken. Het nam ook hier niet echt veel vocht op en dat vind ik niet vreemd. Het is gewoon heel fijn stro, en stro neemt geen vocht op. Begrijp dus ook niet dat russl bedding dat wel zou moeten doen Maar goed, het begon erg snel te stinken en moest het na een halve week echt alweer verschonen. Met zaagsel doe ik het 1 keer per week. Ben dus weer snel op zaagsel over gegaan, dat bevalt tot nu toe nog het beste

En Sjoerd is een schatje zeg
To infinity…and beyond!
pi_58774233
Heb je deze nog niet eens laten zien Ries?


Russel Bedding is trouwens niet mijn ding maar voor cavia's die extra zachte bodembedekking nodig hebben zoals bumblefoot-patiëntjes is het wél ideaal.
I had a signature once. It was awful.
pi_58774234
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:34 schreef ivetje het volgende:
Het is gewoon heel fijn stro, en stro neemt geen vocht op. Begrijp dus ook niet dat russl bedding dat wel zou moeten doen
Russel Bedding is bewerkt waardoor het meer vocht opneemt dan gewoon stro.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:18:10 #283
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58774674
quote:
Op dinsdag 20 mei 200806:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Heb je deze nog niet eens laten zien Ries? [afbeelding]
[afbeelding]

Russel Bedding is trouwens niet mijn ding maar voor cavia's die extra zachte bodembedekking nodig hebben zoals bumblefoot-patiëntjes is het wél ideaal.

Die zou ik wel het orgineel van willen hebben voor als achtergrond
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:02:57 #284
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58776074
Sjowhan, Waar kan ik m heenmailen?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:07:36 #285
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58776141
quote:
Op dinsdag 20 mei 200810:02 schreef RiesAmaris het volgende:
Sjowhan, Waar kan ik m heenmailen? [afbeelding]
sjowhan (@) gmail.com
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:42:58 #286
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58776761
you've got mail
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:48:52 #287
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58776895
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 06:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Heb je deze nog niet eens laten zien Ries?
[ afbeelding ]

Russel Bedding is trouwens niet mijn ding maar voor cavia's die extra zachte bodembedekking nodig hebben zoals bumblefoot-patiëntjes is het wél ideaal.
Wat een geweldige foto
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_58776921
Als bodembedekking gebruik ik altijd een bodem van houtpellets (die je ook als kattenbakvulling kan gebruiken ja) met daarover een laagje zaagsel zodat ze lekker kunne lopen. De houtpellets zijn wel duur, en ik ben ongeveer een tientje per kooiverschoning kwijt, maar het blijft wel 2 weken lekker geurloos en schoon. Ideaal dus, vooral omdat mijn kooi niet makkelijk schoon te maken is. Ik kan hem niet optillen of verrijden.
pi_58777576
Die houtkorrels vind ik ook ideaal, ik gebruik ze ook als dun onderlaagje. Daarna een laag vlasvezel of aubiose erover en tadaa, de kooien kunnen er weer een week tegen.
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 11:29:06 #290
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58777677
quote:
Op dinsdag 20 mei 200810:50 schreef ParanoidEv het volgende:
Als bodembedekking gebruik ik altijd een bodem van houtpellets (die je ook als kattenbakvulling kan gebruiken ja) met daarover een laagje zaagsel zodat ze lekker kunne lopen. De houtpellets zijn wel duur, en ik ben ongeveer een tientje per kooiverschoning kwijt, maar het blijft wel 2 weken lekker geurloos en schoon. Ideaal dus, vooral omdat mijn kooi niet makkelijk schoon te maken is. Ik kan hem niet optillen of verrijden.
Waar koop je de houtpelletjes dan? Als ik (na even gegooled te hebben) het goed heb zijn het van hout geperstte houtstaafjes toch? Ik heb deze week een nieuwe zak gehaald bij de Dirk, deze kostte voor een 20liter versie rond de 2,40.

Overigens doe ik het net zoals jij, eerst houtpellets, daarna een zooi zaagsel; gemiddeld doe ik met een groot pak zaagsel 3/4 keer. Verschoon de kooi 1x per week.
pi_58777899
Bij de Welkoop, eigen merk Kenner houtkorrels, iets van 6,50 voor 25 liter.
I had a signature once. It was awful.
pi_58778328
Dirk hebben we hier helaas niet. De enige zaken die houtkorrels verkopen zijn de Boerenbond en de Agriland. En de Discus, maar die heeft alleen hele kleine zakken.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 14:11:57 #293
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58780768
Boerenbond = Welkoop
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:19:27 #294
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_58785380
Nood alarm! WHIEP!

Na een heftig vies weekend met de caafjes, ben ik vandaag met Lune naar de DA geweest.
Gisteren had ze weer diarree en plaste ze bloed.

Volgens de DA heeft ze één of meer blaassteentjes.

Nu moet ik, beslissen of ik Lune laat opereren. Ik heb, zelf niet het geld ervoor, maar daar kan ik, wel een oplossing voor vinden. Desnoods, maak ik mijn spaarrekening open. De DA, zei dat het rond de 150 euro , zou gaan kosten (incl. foto).

Aan de andere kant heb ik de twijfels staan: kan het nogmaals, terugkeren, die steentjes?
En wordt ze wel goed wakker uit de narcose?

Of kan ik haar, na 3,5 jaar goed leven, beter alle pijn besparen en in laten slapen?

Oxy, een beetje van slag
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 18:38:52 #295
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_58785745
oei dat is een vervelende situatie Oxy! Zoeperzazke heeft bij haar schatje Iwi meermaals zo'n operatie laten uitvoeren dus zij kan hier het beste info over geven denk ik...
pi_58785833
Rustig, rustig!

Als er meerdere stenen of een grote steen zijn/is is een operatie zeker niet uitzichtloos! Als je dierenarts verstand heeft van zaken, ervaring heeft met zulke operaties en werkt met een gasnarcose dan is het voor Lune zeker de moeite. De RX moet wel eerst gemaakt worden voor ze aan de operatie beginnen (en na afloop weer om te kijken of alles ook echt weg is). Op de RX weet je nl zeker dat het om steentejs gaat. Ik zal na dit verhaal getypt te hebben even voorbeeldofot's van Iwi opzoeken, die twee keer zo'mn operatie heeft ondergaan.

Na de laatste operatie ging het erg slecht met haar, ze is zo ziek en zwak geweest, maar ze is teruggekomen! na de operatie bleek er toch nog een klein steentje te zitten, maar die heb ik alsnog weggekregen.

Het kost je wat tijd, maar wat je nu het beste kunt doen is bij de dierenarts spasmoglucinol tabletjes vragen. Deze helpen de blaas te ontspannen. Dosering is tweemaaldaags een halve tablet. De kans is erg groot dat je dierenarts er nooit van gehoord heeft bij cavia's (had de mijne ook niet) maar de resultaten waren bij mij erg goed.
Naast de spasmoglucinol kun je bij Knoevel op www.knoevelshop.nl de eurologist en de chanca piedra bestellen. Dee spasmo-tabletjes en eurologist-tabletjes plette ik met een pillensnijderdingetje, een beetje chanca piedra poeder erdoor. Mengsel in een spuitje, water erbij, en dit dus twee keer per dag in het bekje geven. De kruidenformules werken op de langere termijn maar ze werken wel!!! Bij Iwi is het tweede kleine steentje er mee verdwenen!!

Verder is het slim om nu te beginnen met antibiotica (enrofloxoral of sulfatrim bv) en uiteraard twee keer per dag pijnstilling (0,5ml carprofen). Als je slim bent bestel je bij Knoevel ook protexin mee, mocht ze last krijgan van haar darmen vanwege de antibiotica en de pijnstilling brengt protexin de darmflora terug in balans.

Tot slot: welk merk voer geef je nu?

Ik ga nu even foto's van iwi opzoeken voor je....

Dit is de steen die er bij de eerste operatie uitgehaald is:


Dit was de steen die er bij de tweede operatie uitgehaald is:


Rontgenfoto van de eerste steen, denk dat het wel duidelijk is:


Wond na de eerste operatie, met aluspray erover (houdt bacterieën tegen)


Vlak na de tweede operatie:


[ Bericht 8% gewijzigd door zoeperzazke op 20-05-2008 18:48:27 ]
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 19:59:12 #297
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_58787335
Bedankt voor de foto's.
Het moest, allemaal wat snel gebeuren maar na, overleg van de DA en mijn begeleiding is -helaas- besloten dat morgen om 9.15 Lune deze planeet zal verlaten dmv een spuitje.
Ik heb zelf, ook mee mogen beslissen, en ik wil Lune geen extra pijn meer geven.

Ik wil gewoon, dat ze, geen pijn meer heeft en naar de Dierenhemel zal gaan. Vanwege mijn stoornis is het ook beter om geen extra pijn meer te geven, omdat ik dan ook verwarde gedachten, kan krijgen.

Hopelijk spreek ik jullie morgen nog hier.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:01:13 #298
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_58787388
Arme Lune
Hoop dat ze inde Dierenhemel een beter leventje nog zal hebben, maar wel kan terugkijken op de liefde die jij aan Lune gegeven hebt.
pi_58787679
Jammer, ik denk dat ze er echt van kan herstellen, als ik zie hoe Iwi door een hel is gegaan... Maar het is je eigen besluit en dat is dapper. Zeker als de financiele middelen lastiger worden is het nog moeilijker.... Ik wens je alvast héél veel sterkte!
I had a signature once. It was awful.
pi_58787728
ik post 'm even vol....
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')