ja en prima service zelfs.quote:
Defineer een fatsoenlijke game? Is dit Call of Duty? Of wil hij ook spellen zoals Crysis etc kunnen draaien?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:04 schreef pekel het volgende:
Een vriend zoekt een laptop. De prijs moet niet hoger zijn dan 1000 euro. De laptop wordt vooral gebruikt voor de "simpele" dingen als internetten, maar een fatsoenlijke game draaien moet ook geen probleem zijn. 15.4 inch beeldscherm. OS maakt niet uit.
Neeh, hou het bij Fifa 08/09, FM 2008 en Pro Cycling Manager... dat soort games.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:09 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Defineer een fatsoenlijke game? Is dit Call of Duty? Of wil hij ook spellen zoals Crysis etc kunnen draaien?
Sorry, onhandig uitgedrukt. Ik bedoelde met het lawaai dat processors maken uiteraard het lawaai dat de meegeleverde koelers van de processors maken. Weet je daar meer van?quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:25 schreef Nembrionic het volgende:
Processors maken geen geluid. De ventilator die erop komt wel.
Bedankt voor je reactiequote:Op maandag 11 augustus 2008 18:22 schreef ScarFace- het volgende:
Een 5600 zonder koeler kost 4 euro meer dan een 4850e boxed en is een stuk sneller.
Koop je een Arctic Freezer 64 Pro erbij voor 15 euro is ie ook nog eens een stuk stiller.
Dat crossfire verhaal wat je schrijft is onzin.
Ik zou trouwens een 9600GT kiezen als videokaart voor 25 euro meer.
Een voeding heb je al? Maar een kast nog niet?
Je zou een kast + voeding kunnen nemen de Antec Sonata III bijvoorbeeld kost je 100 euro.
Alles bij elkaar is mijn oplossing 75 euro duurder, das het wel waard
Je had het over de onboard video en een 3850 in crossfire.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:47 schreef Asmodean het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie
Een goede tip, die andere processor met externe koeler. Lijkt me een goed idee.
Wat bedoel je met het crossfireverhaal dat onzin is? Is het wel of niet goed om crossfire in combinatie met een 3850 te gebruiken? Overigens zal ik ook de 9600GT overwegen.
In de behuizing zit overigens al een voeding, van 350 watt. Bedankt voor de tips iig!
Na weer veel gelezen te hebben heb ik besloten je tips te volgen, en een 5600+ met externe koeler, en een 9600GT te halen. Bedankt voor de tips! Dan nog de laatste vraag... is de voeding in de door mij geselecteerde kast (380 watt) goed voor dit systeem?quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:21 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Je had het over de onboard video en een 3850 in crossfire.
Zoiets bestaat wel, heb er ook weleens van gehoord.
Of het op jou budgetbord ook zit lijkt me ook verre van zeker.
Als het al werkt heb je er niks aan zo`n budget video chip die samenwerkt met een videokaart.
De bedoeling was geloof ik dat de videokaart uitgeschakeld werd en dan over werd gegaan op de onboard chipset om energie te besparen, leuk in laptops.
En echt crossfire dat zou er ook op kunnen zitten maar zon 3850 die samenwerkt met zon onboard gekloot die geheugen van je ram afhaalt e.d no way dat voegt echt niks toe![]()
Antec Sonata III heeft een 500watt voeding trouwens
Gaat je niet lukken voor ¤500,-.quote:Op maandag 18 augustus 2008 08:50 schreef maniack28 het volgende:
Duh!
Huidige pc = overleden, mobo is denk ik helemaal naar de knoppen, kreeg gisterenavond tijdens het gamen opeens artifacts, pc crashed, na restart idem.. nog een beetje schoongemaakt maar niks meer aan te doen. Ik heb nu een AMD3200+, GF7600GT, Asus A8N SLI mobo en 1,5 gig geheugen. Daar ga je natuurlijk niks meer aan upgraden
Mijn doel qua pc = gaming.. ik speel zeer actief in een Call of Duty 4 clan en waarschijnlijk gaan we in Nov wel weer over naar COD5 (zelfde min specs) en dat jaar daarop naar COD6. Ik wil met mijn nieuwe pc iig COD6 kunnen spelen, interesseert me niet op welk detail, als het maar kan. De PC moet dus nu wel een stuk boven de min specs zitten..
Maar.... Ik heb niet zoveel geld, ik heb net een racefiets gekocht van 700 euro en ben flink aan het festivallen geweest, dus dan blijft er weinig geld over voor een nieuwe pc. Ik heb voor mezelf een budget van 500 euro gesteld, ik denk dat het daarmee prima moet kunnen! Wat heb ik NIET nodig:
- diskettestation
- DVD speler
- Harde schijven (als je op de nieuwe mobo's tenminste nog IDE kan aansluiten)
Ik heb dus wel nodig
- Kast + voeding
- Processor
- Mobo
- Graka
- Geheugen
- Een extra 120mm fan
Ik ga hem zelf in elkaar zetten, dat is niet zo moeilijk.. echter ben ik al een tijdje uit de pc koop wereld en weet ik dus niet meer wat waar voor je geld is. Ik had begrepen dat Intel AMD weer heeft ingehaald, wat is nu met wat vergelijkbaar (met single core was 2 GHz AMD = 3 GHz Intel)? Verder denk ik dat ATI de beste prijs/kwaliteit kaarten heeft, maar dan moet ik wel een mobo zonder nvidia chipset anders krijg je problemen... Geheugen, 2 gb is voorlopig genoeg, meer kan je altijd bijzetten. Het belangrijkste is dat de kern goed is, randdingetjes komen later wel (als ik weer geld heb)
Wie biedt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |