abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60522194
digitique ofzo, zijn naar het schijnt goed.

Ik haal alles in een echte winkel, heb het niet zo op dat internetgedoe (hebben nooit echt een volledig gamma, een pcdealer die levert tenminste wat je hem vraagt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_60523482
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 08:03 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Alternate en service?
ja en prima service zelfs.
dat je wat langer moet wachten, tja boeie, je wordt (iit tot heel veel andere zaken) WEL goed geholpen..
pi_60576827
Een vriend zoekt een laptop. De prijs moet niet hoger zijn dan 1000 euro. De laptop wordt vooral gebruikt voor de "simpele" dingen als internetten, maar een fatsoenlijke game draaien moet ook geen probleem zijn. 15.4 inch beeldscherm. OS maakt niet uit.
Hoi.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:01:50 #179
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_60594472
Dell Studio Hybrid

Zal ik het doen of niet?

+ Energiezuinig, daar ben ik voorstander van.
+ Klein
+ Kant & Klaar
+ HDMI (icm klein) zodat ik de BlueRay versie ook naast m'n nog aan te schaffen flatscreen kan zetten.

- Geintergreerde Intel Videokaart
- Weinig USB slots

Ik ben geen fanatieke gamer, speel nog wel FIFA08 bijv. Is deze videokaart daar echt te bagger voor?
En zo af en toe vind ik het leuk om video te bewerken met Pinnacle Studio.

Ik heb zelf nog een legale Windows XP, dus die gratis Vista hoef ik niet per se. Of is Vista juist een pre bij een dual core?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 20:09:49 #180
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_60607977
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:04 schreef pekel het volgende:
Een vriend zoekt een laptop. De prijs moet niet hoger zijn dan 1000 euro. De laptop wordt vooral gebruikt voor de "simpele" dingen als internetten, maar een fatsoenlijke game draaien moet ook geen probleem zijn. 15.4 inch beeldscherm. OS maakt niet uit.
Defineer een fatsoenlijke game? Is dit Call of Duty? Of wil hij ook spellen zoals Crysis etc kunnen draaien?
pi_60611862
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:09 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Defineer een fatsoenlijke game? Is dit Call of Duty? Of wil hij ook spellen zoals Crysis etc kunnen draaien?
Neeh, hou het bij Fifa 08/09, FM 2008 en Pro Cycling Manager... dat soort games.
Hoi.
pi_60622826
Graag zou ik ook even gebruik willen maken van wat deskundig advies Ik heb het onderstaande systeem in gedachte. Het enige speciale waar deze PC mee om moet kunnen gaan zijn een aantal redelijk zware muziek programma's. Vandaar het extra geheugen. Verder moet het gewoon mijn inmiddels 5 jaar oude PC vervangen en ook de komende 5 jaar weer een beetje bij kunnen benen

AOpen ES45F Black 350W (¤ 44,09)
Asus M2N-VM/DVI (¤ 49,21)
AMD Athlon 64 X2 6000+ boxed (¤ 90,56)
Cooler Master Hyper TX 2 (¤ 14,28)
2 x DDR2 800MHz 2GB (¤ 32,09)
Maxtor DiamondMax 21 320GB 16MB (SATAII) (¤ 46,93)
NEC AD-7201S DVD-rewriter 20x LS SATA (zwart) (¤ 21,26)
Point of View Geforce 9600GT 512MB (¤ 107,81)

De vraag waar ik vooral mee zit is het moederbord en de voeding. Is dit een goede keuze? Of doe ik er verstandig aan een andere moederbord te kiezen met eventueel een zwaardere voeding?
Eventuele andere tips/opmerkingen zijn natuurlijk ook meer dan welkom
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_60670750
Wat is een goed (budget) moederbord. ¤50,- ofzo.
pi_60711838
MSI 945GCM7-F

s775
ondersteund vrij veel C2D's (je moet maar op de site kijken welke precies)
integrated VGA
pci-e voor evt aparte videokaart
intel chipset & niet van die via-meuk die langs geen kanten presteert.

Inkoop rond de 27¤, winkelprijs 35-40¤ normaal gezien
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:11:28 #185
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_60735452
Ha mensen!

Aangezien mijn huidige pc steeds instabieler wordt wil ik graag een nieuwe bestellen bij bijvoorbeeld Azerty. Na al uren op internet gezocht te hebben naar leuke configuraties ben ik tot het volgende gekomen. Ik hoop dat iemand die er meer verstand van heeft dan ik er even naar kan kijken -->

Behuizing --> Antec NSK4480B,Zwart ¤69
Processor --> AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E ¤59
Moederbord --> MSI K9A2GM-FIH,Retail ¤60
Geheugen --> Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2 ¤33
Videokaart --> MSI RX3850-T2D256E-OC,256MB, GDDR3, PCI ¤75

DVD en HD heb ik nog, dus die hoef ik niet nieuw aan te schaffen.

Totaalprijs = ¤296

------------------------------------------------------------

Mijn eisen : Het moet eigenlijk gewoon een allround studentenpc zijn, waarmee ook nog soms een spel mee gespeeld kan worden. Aangezien ik een teringhekel heb aan het lawaai die mijn huidige pc creëert, wil ik ook graag een pc die behoorlijk stil is, zodat ik me tijdens het kijken van een filmpje niet constant hoef te ergeren aan die zes kettingzagen in mijn systeemkast. Snel, soms een game, en stil dus.

Mijn vragen : De AMD 4850e is een energiezuinige processor. Voor hetzelfde geld haal je bij Azerty een AMD X2 5200. Deze is volgens mij wel iets sneller, maar als deze veel lawaai maakt ga ik toch liever voor de energiezuinige 4850e. Weegt de extra snelheid van de 5200 op tegen de eventuele extra geluidsproductie?

Dan de videokaart. De 3850 is volgens mij prijstechnisch gezien erg gunstig, of kan ik beter voor de 3870 gaan? Er zijn wel tal van modellen van de 3850 en 3870. Welk model kan ik het best kopen? Is 256 mb voldoende of moet ik er een met 512 mb aanschaffen? Mijn scherm kan overigens maximaal 1280*1024 aan.

Dan crossfire. Op het moederbord zit een grafische chip, de HD3200 als ik het goed heb. Is het verstandig om deze in crossfire aan te sluiten met de eventuele 3850? Ik heb ergens gelezen dat crossfire, net zoals geheugen, draait op de snelheid van de traagste chip. Betekent dit dat de HD3200 de 3850 enorm zal vertragen, en crossfire dus helemaal niet verstandig is?

Alvast enorm bedankt voor de moeite!
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:25:51 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_60735805
Processors maken geen geluid. De ventilator die erop komt wel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:30:59 #187
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_60735942
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:25 schreef Nembrionic het volgende:
Processors maken geen geluid. De ventilator die erop komt wel.
Sorry, onhandig uitgedrukt. Ik bedoelde met het lawaai dat processors maken uiteraard het lawaai dat de meegeleverde koelers van de processors maken. Weet je daar meer van?
pi_60738403
Een 5600 zonder koeler kost 4 euro meer dan een 4850e boxed en is een stuk sneller.
Koop je een Arctic Freezer 64 Pro erbij voor 15 euro is ie ook nog eens een stuk stiller.
Dat crossfire verhaal wat je schrijft is onzin.
Ik zou trouwens een 9600GT kiezen als videokaart voor 25 euro meer.
Een voeding heb je al? Maar een kast nog niet ?
Je zou een kast + voeding kunnen nemen de Antec Sonata III bijvoorbeeld kost je 100 euro.
Alles bij elkaar is mijn oplossing 75 euro duurder, das het wel waard
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:47:40 #189
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_60738935
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:22 schreef ScarFace- het volgende:
Een 5600 zonder koeler kost 4 euro meer dan een 4850e boxed en is een stuk sneller.
Koop je een Arctic Freezer 64 Pro erbij voor 15 euro is ie ook nog eens een stuk stiller.
Dat crossfire verhaal wat je schrijft is onzin.
Ik zou trouwens een 9600GT kiezen als videokaart voor 25 euro meer.
Een voeding heb je al? Maar een kast nog niet ?
Je zou een kast + voeding kunnen nemen de Antec Sonata III bijvoorbeeld kost je 100 euro.
Alles bij elkaar is mijn oplossing 75 euro duurder, das het wel waard
Bedankt voor je reactie

Een goede tip, die andere processor met externe koeler. Lijkt me een goed idee .

Wat bedoel je met het crossfireverhaal dat onzin is? Is het wel of niet goed om crossfire in combinatie met een 3850 te gebruiken? Overigens zal ik ook de 9600GT overwegen.

In de behuizing zit overigens al een voeding, van 350 watt. Bedankt voor de tips iig!
pi_60739829
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:47 schreef Asmodean het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie

Een goede tip, die andere processor met externe koeler. Lijkt me een goed idee .

Wat bedoel je met het crossfireverhaal dat onzin is? Is het wel of niet goed om crossfire in combinatie met een 3850 te gebruiken? Overigens zal ik ook de 9600GT overwegen.

In de behuizing zit overigens al een voeding, van 350 watt. Bedankt voor de tips iig!
Je had het over de onboard video en een 3850 in crossfire.
Zoiets bestaat wel, heb er ook weleens van gehoord.
Of het op jou budgetbord ook zit lijkt me ook verre van zeker.
Als het al werkt heb je er niks aan zo`n budget video chip die samenwerkt met een videokaart.
De bedoeling was geloof ik dat de videokaart uitgeschakeld werd en dan over werd gegaan op de onboard chipset om energie te besparen, leuk in laptops.
En echt crossfire dat zou er ook op kunnen zitten maar zon 3850 die samenwerkt met zon onboard gekloot die geheugen van je ram afhaalt e.d no way dat voegt echt niks toe
Antec Sonata III heeft een 500watt voeding trouwens
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:26:21 #191
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_60758874
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:21 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Je had het over de onboard video en een 3850 in crossfire.
Zoiets bestaat wel, heb er ook weleens van gehoord.
Of het op jou budgetbord ook zit lijkt me ook verre van zeker.
Als het al werkt heb je er niks aan zo`n budget video chip die samenwerkt met een videokaart.
De bedoeling was geloof ik dat de videokaart uitgeschakeld werd en dan over werd gegaan op de onboard chipset om energie te besparen, leuk in laptops.
En echt crossfire dat zou er ook op kunnen zitten maar zon 3850 die samenwerkt met zon onboard gekloot die geheugen van je ram afhaalt e.d no way dat voegt echt niks toe
Antec Sonata III heeft een 500watt voeding trouwens
Na weer veel gelezen te hebben heb ik besloten je tips te volgen, en een 5600+ met externe koeler, en een 9600GT te halen. Bedankt voor de tips! Dan nog de laatste vraag... is de voeding in de door mij geselecteerde kast (380 watt) goed voor dit systeem?

Overigens, de grafische chip in dat moederbord is een behoorlijk goede, en ik heb genoeg gelezen over dat je deze in crossfire aan kunt sluiten met een videokaart. Dat gaat natuurlijk niet lukken met een Nvidiakaart, maar de snelheidswinst zou toch uiterst gering zijn.
pi_60759895
ik wil een servertje opzetten op mijn oude bak:
Amd Athlon XP 2600+ (1,92Ghz) & 1,5GB ram @ 333Mhz (DDR1)
het moederbord is een Asus A7v600 SE
mocht ik nu aan die 1,5GB ram niet voldoende hebben.
is het de moeite waard om te zeggen: nieuw ddr + koeler voor cpu om hem in leven te blazen of gewoon iets nieuws kopen, dan kom je uit op zoiets:
amd athlon 4850e (2,5Ghz Dual core; Energiezuinig) a 55 euro
moederbord a 50-60 euro
4GB ram a 50-60 euro
A-merk 300/350Watt voeding a 60-70 euro

ben ik wel in het totale plaatje iets meer geld kwijt maar heb ik wel weer onderdelen met garantie waar ik ook lekker op kan uitbreiden als dat nodig is..
iemand nog advies? (moet een iets zwaarder systeem zijn omdat ik de mogelijkheid open wil houden om W2k3 + AD + Exchange e.d. te kunnen draaien
pi_60786422
je cpu scheelt je 20w in verbruik, 24/24 geeft dat op 1 jaar een verschil van 175kW, dus in stroomrekening gaat dat rond de 35¤ per jaar verschil maken.

wordt die bak zwaar gebruikt? Anders zou je naar de intel atom (1.6) cpu's kunnen kijken. Die verbruiken geen zak (2.5 watt ipv de 45 voor de 4850) & presteren gelijkaardig met een tualatin P3 van 1.2 gighz

Let trouwens goed op bij de aanschaf van een voeding dat ze over het gehele bereik 80+ efficiency haalt. Veel voedingen halen wel 80+, maar enkel op een bepaalde specifieke belasting...
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 23:50:06 #194
27084 Pissie
Like duh....
pi_60889980
Hey hallo!

Ik ben op zoek naar een laptop, niet als hoofd pc want ik heb een desktop pc waar ik op download en m'n foto's op opgeslagen heb enzo. Gewoon... voor erbij en mee te nemen op vakantie in de fotorugzak.

Graag zou ik van jullie wel eens willen weten wat jullie een goede laptop vinden, waar jullie goede ervaringen mee hebben.

Ik heb een paar eisen:
-budget tot 800 euro
-15 inch beeldscherm omdat ie mee moet in de rugzak en anders te groot/te zwaar wordt
-harde schijf van minimaal 200GB
-ingebouwde webcam

Ik ga de laptop gebruiken voor wat basis dingen als internet en office, maar ook voor het bewerken van foto's.
Nogmaals... het is geen vervaninging van de desktop pc.

Eventuele tips voor (voordelige) online shop zijn ook van harte welkom.
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
pi_60899904
Dell studio 15, of een MSI VR340 in de configuratie met 2 gig ram en 250 gig hd.
  maandag 18 augustus 2008 @ 08:50:35 #196
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_60916103
Duh!

Huidige pc = overleden, mobo is denk ik helemaal naar de knoppen, kreeg gisterenavond tijdens het gamen opeens artifacts, pc crashed, na restart idem.. nog een beetje schoongemaakt maar niks meer aan te doen. Ik heb nu een AMD3200+, GF7600GT, Asus A8N SLI mobo en 1,5 gig geheugen. Daar ga je natuurlijk niks meer aan upgraden

Mijn doel qua pc = gaming.. ik speel zeer actief in een Call of Duty 4 clan en waarschijnlijk gaan we in Nov wel weer over naar COD5 (zelfde min specs) en dat jaar daarop naar COD6. Ik wil met mijn nieuwe pc iig COD6 kunnen spelen, interesseert me niet op welk detail, als het maar kan. De PC moet dus nu wel een stuk boven de min specs zitten..

Maar.... Ik heb niet zoveel geld, ik heb net een racefiets gekocht van 700 euro en ben flink aan het festivallen geweest, dus dan blijft er weinig geld over voor een nieuwe pc. Ik heb voor mezelf een budget van 500 euro gesteld, ik denk dat het daarmee prima moet kunnen! Wat heb ik NIET nodig:

- diskettestation
- DVD speler
- Harde schijven (als je op de nieuwe mobo's tenminste nog IDE kan aansluiten )

Ik heb dus wel nodig
- Kast + voeding
- Processor
- Mobo
- Graka
- Geheugen
- Een extra 120mm fan

Ik ga hem zelf in elkaar zetten, dat is niet zo moeilijk.. echter ben ik al een tijdje uit de pc koop wereld en weet ik dus niet meer wat waar voor je geld is. Ik had begrepen dat Intel AMD weer heeft ingehaald, wat is nu met wat vergelijkbaar (met single core was 2 GHz AMD = 3 GHz Intel)? Verder denk ik dat ATI de beste prijs/kwaliteit kaarten heeft, maar dan moet ik wel een mobo zonder nvidia chipset anders krijg je problemen... Geheugen, 2 gb is voorlopig genoeg, meer kan je altijd bijzetten. Het belangrijkste is dat de kern goed is, randdingetjes komen later wel (als ik weer geld heb )

Wie biedt?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:42:14 #197
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_61196351
hallo,

ik wil een nieuwe computer samenstellen. Met deze computer wil ik kunnen 3d tekenen. dat zal denk ik de zwaarste taak van de computer worden.

Hoe staan AMD en Intel op het moment tegenover elkaar?
ik heb gelezen dat er vanaf 1 september nieuwe AMD cpu's op de markt komen en een prijsverlaging van andere cpu's.

Welke cpu en welke videokaart zou ik het beste kunnen nemen?

mijn budget is niet oneindig en de max prijs van de totale computer is 900,--
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_61196518
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 08:50 schreef maniack28 het volgende:
Duh!

Huidige pc = overleden, mobo is denk ik helemaal naar de knoppen, kreeg gisterenavond tijdens het gamen opeens artifacts, pc crashed, na restart idem.. nog een beetje schoongemaakt maar niks meer aan te doen. Ik heb nu een AMD3200+, GF7600GT, Asus A8N SLI mobo en 1,5 gig geheugen. Daar ga je natuurlijk niks meer aan upgraden

Mijn doel qua pc = gaming.. ik speel zeer actief in een Call of Duty 4 clan en waarschijnlijk gaan we in Nov wel weer over naar COD5 (zelfde min specs) en dat jaar daarop naar COD6. Ik wil met mijn nieuwe pc iig COD6 kunnen spelen, interesseert me niet op welk detail, als het maar kan. De PC moet dus nu wel een stuk boven de min specs zitten..

Maar.... Ik heb niet zoveel geld, ik heb net een racefiets gekocht van 700 euro en ben flink aan het festivallen geweest, dus dan blijft er weinig geld over voor een nieuwe pc. Ik heb voor mezelf een budget van 500 euro gesteld, ik denk dat het daarmee prima moet kunnen! Wat heb ik NIET nodig:

- diskettestation
- DVD speler
- Harde schijven (als je op de nieuwe mobo's tenminste nog IDE kan aansluiten )

Ik heb dus wel nodig
- Kast + voeding
- Processor
- Mobo
- Graka
- Geheugen
- Een extra 120mm fan

Ik ga hem zelf in elkaar zetten, dat is niet zo moeilijk.. echter ben ik al een tijdje uit de pc koop wereld en weet ik dus niet meer wat waar voor je geld is. Ik had begrepen dat Intel AMD weer heeft ingehaald, wat is nu met wat vergelijkbaar (met single core was 2 GHz AMD = 3 GHz Intel)? Verder denk ik dat ATI de beste prijs/kwaliteit kaarten heeft, maar dan moet ik wel een mobo zonder nvidia chipset anders krijg je problemen... Geheugen, 2 gb is voorlopig genoeg, meer kan je altijd bijzetten. Het belangrijkste is dat de kern goed is, randdingetjes komen later wel (als ik weer geld heb )

Wie biedt?
Gaat je niet lukken voor ¤500,-.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:23:52 #199
189777 zagevent
what's in a name
pi_61201968
Ik zit dus met het volgende dilemma. Ik wil het volgende systeem binnenkort aanschaffen:

Daar heb ik toch een paar vragen over:

1) Qua grafische kaart heb ik dan de 4870 GX2 gekozen. Een van de beste op dit moment, dat wel, maar is hij beter klaar voor de toekomst dan de GTX280 van Nvidia?
2) Is dit een geschikte processor die niet voor bottlenecks zorgt ism. de videokaart?
3) Kom ik voldoende toe met mijn voeding en koeling?
4) Hoelang zal ik met dit systeem kunnen doen, rekening houdende dat ik game en toch graag alles zoveel mogelijk op maximum detail zet.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 20:38:42 #200
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_61202331
4870x2 is eigenlijk bedoeld voor een (veel) hogere resolutie dan dat de 19" aankan; mocht je het geld echt nodig hebben zal ik je adviseren om een 4870 te nemen.
Maar als je een 4870x2 wilt nemen ipv een GTX280, dan zit je zeker snor. Er wordt in de meeste reviews wel aangegeven dat de x2 vaak toch >30% sneller is dan de GTX280, voor (veel) minder geld

De CPU is m.i. voldoende, het zal de kaart iig bij kunnen houden.

Qua games durf ik het niet te zeggen; met de kaart kan je iig wel vooruit, maar hoelang, dat is echt bijna niet te zeggen
Qua systeemprestaties zal je wel 2 jaar vooruit kunnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')