abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62669893
Ik wil nu toch maar n's een pc gaan halen, ik heb een budget van max. 900 euro
Wat moet ik ermee kunnen:
-internetten (duh)
-series/films downloaden en kijken,
-gaming(vooral RTW, MTW 2 etc, strategy games) zo mooi en snel mogelijk
-draadloos internet en internet gewoon via de kabel.

Ik hoef geen randapperatuur(scherm, muis, toetsenbord etc.) te hebben, ik heb alleen de kast nodig.
Beneath the gold, bitter steel
pi_62670961
http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_775_-/Alternate/Upgrade_Kit_Intel_Vista_Ready_E8500-4GB/-1071952/?tn=HARDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775

Zoiets, hang je er nog wat hardeschijven aan, en een Radoen 4850.
Je kan er eventueel nog een 4870 als de prijs dat dan toelaat.
Dan ben je wel voor 800-900 euro klaar.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_62719969
Ik ben ook op zoek naar een nieuw systeem.

Van mijn oude systeem kan ik de monitor nog gebruiken (SyncMaster 223BW) en muis, keyboard en andere kleine zaken doen het ook nog wel.

De pc gebruik ik vooral voor multitasken (internet, programmeren, downloaden, online tv-kijken, poker). Games speel ik eigenlijk nooit.

Systeem moet weer een jaar of 3 meekunnen. Ik heb geen zin om de pc zelf in elkaar te zetten en het liefst haal ik hem in 1 keer op in een winkel ipv alles via internet toegestuurd te krijgen.

Budget: ca. 800 euro

Alle tips zijn welkom (Y)
pi_62727373
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:18 schreef schwa78 het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw systeem.

Van mijn oude systeem kan ik de monitor nog gebruiken (SyncMaster 223BW) en muis, keyboard en andere kleine zaken doen het ook nog wel.

De pc gebruik ik vooral voor multitasken (internet, programmeren, downloaden, online tv-kijken, poker). Games speel ik eigenlijk nooit.

Systeem moet weer een jaar of 3 meekunnen. Ik heb geen zin om de pc zelf in elkaar te zetten en het liefst haal ik hem in 1 keer op in een winkel ipv alles via internet toegestuurd te krijgen.

Budget: ca. 800 euro

Alle tips zijn welkom (Y)
Je spullen krijg je sowieso niet via internet opgestuurd
pi_62740881
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:06 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Je spullen krijg je sowieso niet via internet opgestuurd
scherp
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:15:59 #257
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_62799981
Ik ben ook op zoek naar een laptop. Budget ligt rond de 1000 euro (mag enkele honderen euros meer/minder).
Wat ik zoek:
-15,4 schermpje (wil er mee reizen, 17 schijnt dan minder handig te zijn? Is 14 nog beter daarvoor?)
-Snel/stabiel systeem. Ik hoef geen zware applicaties te kunnen draaien, echter wil ik wel gewoon snelheid, en stabiliteit.
-Lange accu-duur. Ik weet niet wat gebruikelijk is, maar een uurtje of 5 ofzo zou toch wel fijn zijn, in ieder geval langer dan 2 uur die ik bij sommige laptops zie staan
-Ingebouwde netwerkkaart
-Minimaal 3GB geheugen
-Minimaal 250 GB HD
-Liefst zwart
-Ik gebruik 'm voornamelijk voor office/internet/muziek
-Videokaart is niet extreem belangrijk, als ik er maar wel redelijke games op kan spelen (niet continue de allernieuwste)

Lijken me redelijke eisen voor het budget, ik zie genoeg laptops die hieraan voldoen die goedkoper zijn. Ik wil echter graag jullie mening over een degelijke laptop, vooral wbt de accuduur, die staat vaak onduidelijk vermeldt.

Enkele die me wel mooi lijken:

Toshiba Satellite A300-1IA - 4096 MB / 640 GB
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006301082/index.html

Acer Aspire 6935G-844G32BN - 4096 MB / 320 GB
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006301066/index.html

Acer Aspire 6930G-734G32BN - 4096 MB / 320 GB
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006316464/index.html

HP Pavilion DV7-1050ed - 3072 MB / 250 GB |
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006243642/index.html

Sony Vaio VGN-BZ12VN - 4096 MB / 320 GB
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006391870/index.html

HP Pavilion DV5-1050ed - 3072 MB / 320 GB
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006241961/index.html

Zoals je ziet: ik heb eigenlijk totaal geen idee waar ik nou op moet gaan selecteren. Misschien kunnen jullie me er 1 aanraden van hierboven, of misschien een eigen inbreng?

Dankje!
pi_62819598
HP Pavilion DV5-1050ed - 3072 MB / 320 GB
http://www.bol.com/nl/p/n(...)006241961/index.html

Zou voor zoiets gaan, uiterlijk is zeer mooi, vind ik zelf dan.
En de service van HP daar ben ik ook zeer over te spreken, ik belde na 1.5 jaar omdat er een hoekje was afgebroken van het plastic, is had hem dus laten vallen. Volgende dag komt UPS langs haalt hem op, 6 dagen later had ik hem weer terug, met een hele nieuwe behuizing.
pi_62819647
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:33 schreef schwa78 het volgende:
Wat vinden jullie van deze?

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2274
Voor die prijs is dat zeker een goed aanbod. Maar bedenk wat je ermee wilt gaan doen.
Goede processor voor multi-tasking, en redelijk wat geheugen.
Maar bedenk wel dat als je er een 32-bit windows op zet dat je maximaal 3,2GB kunt gebruiken.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:58:50 #260
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_62845221
ik kan geen 'er is iets kapot in mijn pc en ik weet niet wat' topic vinden dus plaats ik mijn uh case hierzo maar even.

-Een klein jaar terug is de voeding van mijn Dell Dimension 8200 doorgebrand ofzo.

-Nieuwe voeding gekocht bij Norrod en toen deed ie het eerst weer.

Probleem:
-Ik heb em vandaag om 16u aangedaan

-Als ik em (de pc) straks (22u of 23) uit doe en dan morgenochtend weer aan wil doen, dan doe hij het niet en begin het ledje op de aanknop oranje te knipperen ipv geel te branden.

- Als ik em dan morgenavond weer aan wil doen ( en 's ochtends niet geprobeerd heb) doetie het wel gewoon.

- Maar stel dat ik em dan de hele dag aan laat. van 17u tot tot 17 de volgende dag. Dan is de kans groot dat hij het de hele dag erna niet doet. Dat ik dan gelijk het knipperende oranje lichtje krijg.

- Dus hoe langer de Pc aan staat, hoe langer ik moet wachten voordat hij het na uitzetten weer doet. Dit kan wel ongeveer 24u duren. (na de zomervakantie, toen ik de pc niet gebruikt heb, was het probleem even weg, maar nu steekt het steeds meer de kop weer op)

-Dit is eigenijk al sinds de nieuwe voeding zo, maar ligt em volgens een vriend van mij niet aan de voeding.

-waar ligt dit wel aan?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_62908068
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Ik heb een budget van ongeveer 1000 euro. Laatst was ik een beetje aan het zoeken en toen kwam ik bij deze pc. Ik vraag mij af of dit een goede is om mee te gamen en om doorsnee activiteiten (autocad, photoshop) uit te voeren.

ik ben benieuwd naar jullie mening.

Behuizing: NoRRoD Midi ATX
Voeding: RECOM Voeding 450
Moederbord: Asus P5KPL-C/1600
Processor: Intel Core 2 Quad Q9300
Cooler: Intel Boxed
Videokaart: Point of View GeForce 9800 GT 512 MB
Geluidskaart: 5.1 onboard
Netwerk: 10/100/1000 Mbit/s onboard
Geheugen: 4GB DDR2 667MHz (2 x 2GB)
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 1TB SATAII
CD/DVD: Samsung DVD Rewriter S203P 20x SATA
Cardreader: Ja
Software: - Windows Vista Home Premium
- McAfee Antivirus 2008
pi_62908437
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:41 schreef Marinos23 het volgende:
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Ik heb een budget van ongeveer 1000 euro. Laatst was ik een beetje aan het zoeken en toen kwam ik bij deze pc. Ik vraag mij af of dit een goede is om mee te gamen en om doorsnee activiteiten (autocad, photoshop) uit te voeren.

ik ben benieuwd naar jullie mening.

Behuizing: NoRRoD Midi ATX
Voeding: RECOM Voeding 450
Moederbord: Asus P5KPL-C/1600
Processor: Intel Core 2 Quad Q9300
Cooler: Intel Boxed
Videokaart: Point of View GeForce 9800 GT 512 MB
Geluidskaart: 5.1 onboard
Netwerk: 10/100/1000 Mbit/s onboard
Geheugen: 4GB DDR2 667MHz (2 x 2GB)
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 1TB SATAII
CD/DVD: Samsung DVD Rewriter S203P 20x SATA
Cardreader: Ja
Software: - Windows Vista Home Premium
- McAfee Antivirus 2008
Met 1000 euro kun je veel meer... Koop allereerst een fatsoenlijke kast met voeding (kijk eens naar Antec). Want vooral die voeding (b-merk van hier tot Tokio) is barslecht. Die Quad kun je eventueel laten staan, omdat je dus aan fotobewerking etc. doet. Vervang die 9800 GT door een HD 4850, veel betere prijs-kwaliteit. Geheugen zou ik 800 MHz nemen, kost bijna niks extra's. En wat moet je met McAfee als er betere alternatieven zijn, die gratis zijn, zoals Avira en AVG?
  vrijdag 7 november 2008 @ 02:13:20 #263
81996 Bond
License to kill
pi_63020706
Goedendag,

Ook ik zou graag wat tips willen hebben voor de aanschaf van een nieuwe pc. Mijn 7 jaar oude pc gaat nu echt een stuk minder doen. Ik heb destijds zelf iets samengesteld, dat wil ik nu niet. Deze pc is nu zo traag het moet echt een nieuwe worden.

Waarvoor ik de pc wil gebruiken is het zwaarste denk ik toch wel fotobewerken en af en toe een spel. Belangrijk voor mij is dat ik er weer jaren mee vooruit kan.

Ik had zelf een bedrag van ¤ 600 in gedachten. Nu zag ik bij de Paradigit deze pc staan: Klik .

Het is wat boven mijn bedrag, maar leek mij wel goed systeem (quad core, 4GB, het leek me wel wat).

De vraag is is dit een goede pc (neem het aan van wel)? Is dit een goede prijs? (ergens anders goedkoper?)

Wellicht zeggen jullie wel dat jullie iets heel anders zouden aanschaffen, dan sta ik daar zeker voor open. Ik vind het wel fijn als ik mijn pc gewoon in een winkel kan ophalen, maar als via i-net echt heel veel scheelt wie weet
Geen commentaar
pi_63021610
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 02:13 schreef Bond het volgende:
Goedendag,

Ook ik zou graag wat tips willen hebben voor de aanschaf van een nieuwe pc. Mijn 7 jaar oude pc gaat nu echt een stuk minder doen. Ik heb destijds zelf iets samengesteld, dat wil ik nu niet. Deze pc is nu zo traag het moet echt een nieuwe worden.

Waarvoor ik de pc wil gebruiken is het zwaarste denk ik toch wel fotobewerken en af en toe een spel. Belangrijk voor mij is dat ik er weer jaren mee vooruit kan.

Ik had zelf een bedrag van ¤ 600 in gedachten. Nu zag ik bij de Paradigit deze pc staan: Klik .

Het is wat boven mijn bedrag, maar leek mij wel goed systeem (quad core, 4GB, het leek me wel wat).

De vraag is is dit een goede pc (neem het aan van wel)? Is dit een goede prijs? (ergens anders goedkoper?)

Wellicht zeggen jullie wel dat jullie iets heel anders zouden aanschaffen, dan sta ik daar zeker voor open. Ik vind het wel fijn als ik mijn pc gewoon in een winkel kan ophalen, maar als via i-net echt heel veel scheelt wie weet
ikvind em wat prijzig, wat wil je er mee gaan doen?
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:35:18 #265
81996 Bond
License to kill
pi_63032064
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 07:21 schreef mschol het volgende:

[..]

ikvind em wat prijzig,
Hmm ik kon ook niet echt duidelijk worden wat nu vergelijkbare systemen waren.
quote:
wat wil je er mee gaan doen?
Internetten, MSN, Office, fotobewerking, sporadisch een spel.

En hij moet dus een heletijd meegaan, liefst net zo lang deze.
Geen commentaar
pi_63128917
Dag mensen,
Ik ben ook een keer toe aan een nieuwe pc. Budget 1000,-
Zoek een complete pc (dus incl. scherm, boxen, muis, toetsenbord) voor de nieuwste games. Liefst dat de games ook nog op vrij hoog kunnen draaien. Verder ook nog wel foto en filmbewerking. Ik zou zeggen brand los.
pi_63131466
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:22 schreef Paupertje het volgende:
Dag mensen,
Ik ben ook een keer toe aan een nieuwe pc. Budget 1000,-
Zoek een complete pc (dus incl. scherm, boxen, muis, toetsenbord) voor de nieuwste games. Liefst dat de games ook nog op vrij hoog kunnen draaien. Verder ook nog wel foto en filmbewerking. Ik zou zeggen brand los.
De nieuwste games op hoge instellingen? Dan wordt 1000E misschien een beetje krap.

HighEnd Game PC die tweakers deze maand heeft samengesteld is ongeveer 1500E
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
pi_63136591
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:55 schreef skyrebel het volgende:

[..]

De nieuwste games op hoge instellingen? Dan wordt 1000E misschien een beetje krap.

HighEnd Game PC die tweakers deze maand heeft samengesteld is ongeveer 1500E
Zelf wat proberen samen te stellen. Mijn broertje trouwens ook.
Welke geeft meeste waar voor mijn geld? MIsschien nog aanvullingen?
Nr 1:

Nr 2:
pi_63314744
Toch even een repost, aangezien ik hier veel goede reacties voorbij zie komen:

ook ik zoek hulp bij het vinden van een nieuwe pc (of evt een Mac?)

Huidige specs (voor zover ik ze nog weet/kan nagaan):
AMD Athlon 1800+ 1,49GHz 768MB, 76GB geheugen (waarvan 70 gebruikt ), Maxtor 6Y080P0 (?), 15" flatpanel Novita, DVD-rom en CD-rewriter en een prima logitech toetsenbord en muis. Zware videokaart maar welke????

..... (even ruimte voor alle ROFL's/LOL's, en nee heb niet onder een steen gezeten )

Wat wil ik ermee?
Internet, fotobewerking, series/films downloaden en kijken, en licht gamen (dwz point 'n click games a la CSI). Internet moet wireless via een Apple-airport kunnen (in verleden ook gewoon op pc gelukt, nu alleen niet meer)

Wat zou ik willen?
Een pc of een iMac, gebruik nu steeds vaker een Macbook, maar ben nog het meest gewend aan Windows. Ben zeer gecharmeerd van mooie spullen (in mijn optiek de iMac), maar het gaat vooral om een goed en snel ( ) systeem, wat in principe weer een aantal jaren mee kan gaan. Bij voorkeur natuurlijk zo stabiel en betrouwbaar mogelijk, ik kan redelijk wat probleempjes zelf oplossen, maar het houdt ergens op he! Mijn monitor werkt nog altijd goed na 8 jaar zonder dode pixels, maar is 15" en heeft (anders dan mijn andere spullen) nog zo'n mooie beige kleur. Muis en toetsenbord zijn prima. En oh ja, budget: max 1000,--, maar alles minder is natuurlijk zeer welkom.
Daarnaast ben ik best handig maar niet zozeer in het inbouwen van de hardware, dus zou een kant- en klaar systeem van bijvoorbeeld Dell een optie zijn?

Wellicht hebben jullie in het oerwoud aan monitoren ook nog suggesties daarvoor? Wel of geen wide, glanzend of normaal, merk, formaat?

Thanks voor suggesties!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  maandag 1 december 2008 @ 12:44:17 #270
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63665472
Ik ben op zoek naar vervanging van een pc met 19" crt die inmiddels bijna 10 jaar oud is (specs niet van belang).
Om verschillende redenen staat de pc in de woonkamer. Daarom wil ik nu ook wel eens een systeem dat een beetje strak uitziet en niet teveel ruimte in beslag neemt.
Na een eerste oriënterende ronde op I-net is mijn oog gevallen op de Xxodd XLi 390t. Een mooi strak systeem met alle nodige aansluitingen en interessante specs. Het touchscreen is niet noodzakelijk en ik heb dit systeem elders gezien, waarbij dit scherm optioneel was, maar Xxodd zelf bood meer mogelijkheden om de specs aan te passen. (lijkt mij in verhouding ook meer waar voor je geld dan de HP touchdinges)
Ik wil ermee:
- office app's gebruiken (met als zwaarste prog Adobe 8 pro)
- surfen, d/l'en etc.
- mini-dv filmpjes overzetten en bewerken (basic)
-..?!

Eigenlijk gewoon standaard stuff dus..niet zwaar gamen of HD filmpjes bekijken. Ik weet dat ik met een simpel desktopje met flatscreen monitor waarschijnlijk goedkoper uit ben, maar 't oog wil in deze absoluut ook wat.
Ik denk dat het overzetten en bewerken van de "homevid's" nog het meeste vraagt van het systeem. Dus mijn vragen zijn;
- kan ik met de basic set-up voldoende vooruit (evt extra intern geheugen)?
- welke Vista versie moet ik nemen?

Aangezien mijn relatief jonge thuistheater met hd recorder geen bluray's of dl-dvd's slikt, lijkt me een dergelijke brander niet praktisch.

Waar moet ik nog opletten?

Alvast bedankt!
Causaliteit....dat is 't.
pi_63673627
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:44 schreef Make-Yourself het volgende:
Ik ben op zoek naar vervanging van een pc met 19" crt die inmiddels bijna 10 jaar oud is (specs niet van belang).
Om verschillende redenen staat de pc in de woonkamer. Daarom wil ik nu ook wel eens een systeem dat een beetje strak uitziet en niet teveel ruimte in beslag neemt.
Na een eerste oriënterende ronde op I-net is mijn oog gevallen op de Xxodd XLi 390t. Een mooi strak systeem met alle nodige aansluitingen en interessante specs. Het touchscreen is niet noodzakelijk en ik heb dit systeem elders gezien, waarbij dit scherm optioneel was, maar Xxodd zelf bood meer mogelijkheden om de specs aan te passen. (lijkt mij in verhouding ook meer waar voor je geld dan de HP touchdinges)
Ik wil ermee:
- office app's gebruiken (met als zwaarste prog Adobe 8 pro)
- surfen, d/l'en etc.
- mini-dv filmpjes overzetten en bewerken (basic)
-..?!

Eigenlijk gewoon standaard stuff dus..niet zwaar gamen of HD filmpjes bekijken. Ik weet dat ik met een simpel desktopje met flatscreen monitor waarschijnlijk goedkoper uit ben, maar 't oog wil in deze absoluut ook wat.
Ik denk dat het overzetten en bewerken van de "homevid's" nog het meeste vraagt van het systeem. Dus mijn vragen zijn;
- kan ik met de basic set-up voldoende vooruit (evt extra intern geheugen)?
- welke Vista versie moet ik nemen?

Aangezien mijn relatief jonge thuistheater met hd recorder geen bluray's of dl-dvd's slikt, lijkt me een dergelijke brander niet praktisch.

Waar moet ik nog opletten?

Alvast bedankt!

Voordat geld zou je beter zelf iets in elkaar kunnen zetten, en er een mooie kast omheen doen en een goed en mooi beeldschermpje. Zit je nog met wat draden, maar die kunnen ook makkelijk weg gewerkt worden.
Ik weet niet wat voor kleur je woonkamer is, en welke kleur het dus moet worden, maar kan eventueel wel iets samenstellen voor een indicatie, als je aangeeft in wat voor kleur het moet worden.
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:06:52 #272
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_63693844
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:45 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Voordat geld zou je beter zelf iets in elkaar kunnen zetten, en er een mooie kast omheen doen en een goed en mooi beeldschermpje. Zit je nog met wat draden, maar die kunnen ook makkelijk weg gewerkt worden.
Ik weet niet wat voor kleur je woonkamer is, en welke kleur het dus moet worden, maar kan eventueel wel iets samenstellen voor een indicatie, als je aangeeft in wat voor kleur het moet worden.
Hmzz..tja...heb ik ook aangedacht, maar dit is een all-in-one. Kastloos dus en lukt jou dat ook en net zo strak en mooi?
Kijk naar de Mac's...gewoon 1 snoer voor netspanning en klaar en da's wat ik wil.
Qua kleur...zwart is altijd goed. Wit is ook erg mooi, maar dat wordt gauw zo groezelig. Ben geen halve zwerver, maar ook geen poetsneuroot.
Causaliteit....dat is 't.
  donderdag 4 december 2008 @ 00:00:43 #273
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_63742997
Ik zoek eigenlijk geen nieuw systeem alleen een nieuwe processor en videokaart. Maar om daar nu een nieuw topic voor te openen plaats ik hem hier maar

Omdat ik het laatste jaar me niet echt meer verdiept heb in de processoren stel ik de vraag aan jullie. Is de nieuwe Phenom reeks van AMD wel geschikt om op te gamen of is dit puur de opvolger van de Athlon reeks? Zoals de Celeron reeks van Intel?

Welke videokaart raden jullie mij aan? Ik heb het liefst een Nvidia omdat ik altijd slechte ervaringen met ATI heb gehad. Kwa prijs van de videokaart rond de 200 euro.

Ik heb een Asus M2N-SLI Deluxe moederbord.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  woensdag 10 december 2008 @ 23:36:51 #274
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_63920918
Niemand heeft een idee?
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  zondag 14 december 2008 @ 19:42:47 #275
232575 AGenF
No banana today!
pi_64012463
Ik ben op zoek naar een degelijke laptop tot 500 euro.

Ik wil heb gebruiken voor internetten, spelen van Battlefield 2 en films kijken ed. Niet direct om hele zware games op te draaien. Als dat zou kunnen is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Als het kan wil ik hem ook kunnen aansluiten op de tv.

Iemand tips?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')