abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56705626
quote:
ASTANA NIET NAAR DE TOUR
door onze Telesportredactie
PARIJS - De Kazachse wielerploeg Astana - met Tourwinnaar Alberto Contador in de gelederen - wordt definitief niet uitgenodigd voor de Ronde van Frankrijk.

De organisatie van de belangrijkste wielerronde van het jaar, ASO, heeft dat woensdag bekendgemaakt. Over een uitnodiging van de Nederlandse Rabobank-formatie is nog geen uitspraak gedaan.

Vorig seizoen waren er verschillende dopinggevallen bij de ploeg. Zo werd Tourfavoriet Vinokoerov tijdens de Tour betrapt op bloeddoping.

ASO organiseert ook Parijs-Nice, Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik. Astana is ook daar niet welkom. Onze landgenoot Koen de Kort komt uit voor Astana.
pi_56705749
Mooi, weg met die ploeg uit het circuit. Als renners bij een besmette ploeg willen rijden kan je je afvragen waarom dat is.
pi_56705850
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:03 schreef Ericr het volgende:
Mooi, weg met die ploeg uit het circuit. Als renners bij een besmette ploeg willen rijden kan je je afvragen waarom dat is.
Dus het is ook maar raar dat renners nog altijd voor de Rabobank willen rijden
pi_56705877
ze hebben heel veel geld gestoken in het verbeteren van het imago en het beleid binnen de ploeg. Ik vind het maar weer kort door de bocht van de ASO, maar op deze manier kunnen ze mooi een extra franse ploeg mee laten doen.

verder zou het natuurlijk helemaal van de zotte zijn als ze Rabobank niet laten starten. Dan is de ASO zelf ook al helemaal niet meer geloofwaardig (in hoeverre ze dat nog wel zijn).
*plop*
pi_56705942
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:08 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Dus het is ook maar raar dat renners nog altijd voor de Rabobank willen rijden
Rabo is buiten het gezeik met Rasmussen wel iets minder besmet dan die stinkploeg Astana. Vino, Kaske, Kessler en dan ook gezeik rond Mazzoleni. Daarbij het komt voort uit de oude ploeg van Liberty. Die hele ploeg had nooit een licentie mogen krijgen.

Nu zal er bij de meeste ploegen gekloot worden maar de meeste vuile ploegen moet je al eerste opruimen.
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:19:09 #6
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_56706068
Dus de Rabobank is nu ook een besmette ploeg? Ook maar uitsluiten?
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:20:59 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56706107
Hmm... Geen Contador is doodzonde. Aan de andere kant is het inderdaad wat Eric zegt, wel vreemd dat je voor Astana wilt fietsen. Ongeacht hoeveel olie en gasroebels ertegen aan gegooid worden...
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:21:38 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56706133
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:19 schreef MrDice het volgende:
Dus de Rabobank is nu ook een besmette ploeg? Ook maar uitsluiten?
Hoezo is Rabo 'besmet'?

Het lijkt wel een ziekte.
pi_56706227
toch vindt ik het cru voor Astana. Wat heeft deze ploeg nog met dat zooitje Kazakken van de afgelopen 2 jaar van doen? helemaal niks meer. Ook zijn er geen banden met Saiz/Fuentes meer. Dus ASO is een beetje hypocriet want om diezelfde redenen hadden ze ook High Road, Rabobank enzo moeten weigeren.
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:26:57 #10
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_56706251
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoezo is Rabo 'besmet'?

Het lijkt wel een ziekte.
Omdat Rabobank net zo goed is betrokken bij de zaak Rasmussen als Astana bij Vino... Zie het verschil niet zo.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:28:06 #11
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56706270
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:26 schreef MrDice het volgende:

[..]

Omdat Rabobank net zo goed is betrokken bij de zaak Rasmussen als Astana bij Vino... Zie het verschil niet zo.
Rasmussen heeft toch niet positief getest, of heb ik dat gemist?
pi_56706303
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Rasmussen heeft toch niet positief getest, of heb ik dat gemist?
nee maar paar keer de dopinglui om de tuin leiden staat gelijk aan een positieve test
pi_56706310
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:26 schreef MrDice het volgende:

[..]

Rabo kent 1 geval dat gezien kan worden als dopinggerelateerd, Astana kent er minimaal 4. Groot verschil lijkt me. Daarbij, geen enkele Raborenner is betrapt terwijl er bij 3 Astana hingen vorig jaar.

Astana's licentie hadden ze moeten intrekken en High Road heeft op zich ook weinig bestaansrecht. Ploegen waar constant een dopinggeur omheen hangt kan je niet blijven toelaten in grote wedstrijden. Of moeten we eerst wachten op de volgende positieve gevallen en dan stappen ondernemen?
pi_56706355
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:30 schreef Ericr het volgende:

[..]

Rabo kent 1 geval dat gezien kan worden als dopinggerelateerd, Astana kent er minimaal 4. Groot verschil lijkt me. Daarbij, geen enkele Raborenner is betrapt terwijl er 3 Astana hingen vorig jaar.

Astana's licentie hadden ze moeten intrekken en High Road heeft op zich ook weinig bestaansrecht. Ploegen waar constant een dopinggeur omheen hangt kan je niet blijven toelaten in grote wedstrijden. Of moeten we eerst wachten op de volgende positieve gevallen en dan stappen ondernemen?
je vergeet dat High Road vorig jaar al met een nieuw verbeterd dopingbeleid is begonnen. die gevallen van vroeger bij telekom en de oud renners enzo die opbiechten zou ik niet als criteria willen zien. Sinkewitz en Bernucci zijn opstraat gezet na interne dopingcontroles wat er op wijst dat hun systeem wel werkt. Astana is sinds dit jaar overgestapt op het systeem wat CSC ook hanteert dat van Damsgaard, dus ik zou ze alleszinds een kans geven.

Astana is nu de Unibet.com van een jaar geleden
pi_56706439
ASO misbruikt Astana om zogenaamd schoon over te komen. Astana heeft voor het nieuwe seizoen heel veel tijd en geld gestoken in het verbannen van dopinggebruik. Kortom, onterecht besluit. Maarja, dit is makkelijker en nu kan er weer mooi een franse ploeg mee.
*plop*
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:38:24 #16
30919 mitt
Michael Corleone
pi_56706477
Ik gok dat Astana in beroep gaat en uiteindelijk toch mee mag
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_56706594
Ik zie niet in op basis waarvan Astana op beroep kan gaan. Unibet mocht vorig jaar ook niet starten, en toen was de Tour zelfs nog een ProTour koers.
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:32 schreef Bartoli het volgende:

[..]

je vergeet dat High Road vorig jaar al met een nieuw verbeterd dopingbeleid is begonnen. die gevallen van vroeger bij telekom en de oud renners enzo die opbiechten zou ik niet als criteria willen zien. Sinkewitz en Bernucci zijn opstraat gezet na interne dopingcontroles wat er op wijst dat hun systeem wel werkt. Astana is sinds dit jaar overgestapt op het systeem wat CSC ook hanteert dat van Damsgaard, dus ik zou ze alleszinds een kans geven.

Astana is nu de Unibet.com van een jaar geleden
Nee, Sinkewitz is betrapt door de Duitse bond, want bij T-Mobile controleerden ze intern niet op testosteron, want dat gebruikt toch niemand meer

Verder ben ik het wel met je eens dat Astana het voordeel van de twijfel verdient. Er is veel verandert in de top van die ploeg. Het zou logisch zijn dat ze uitgesloten worden zodra er weer iets gebeurd, maar tot die tijd kan je niet de renners en ploeg straffen voor wat die Kazachse cowboys vorig jaar hebben gedaan.
pi_56706659
Tja, ASO zou het ook niet kunnen hebben dat Astana de tour wint met contador of een van de andere toppers. Dan is er weer wantrouwen bij heel veel 'kijkers' omdat Astana vorig jaar zo'n slechte naam heeft gekregen. Dan hebben we weer geen zuivere renner die wint.... maarja dit is ook weer competitievervalsing door de beste mensen thuis te laten.
*plop*
pi_56706733
Een tour zonder Contador schiet natuurlijk niet op.

Maar dan zal Astana wel haar kopmannen naar de Giro willen sturen, en dan zal de Giro Astana wel accepteren

Giro
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_56706780
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:50 schreef ErikT het volgende:
Een tour zonder Contador schiet natuurlijk niet op.

Maar dan zal Astana wel haar kopmannen naar de Giro willen sturen, en dan zal de Giro Astana wel accepteren

Giro
Gelukkig waren ze reeds uit de Giro geweerd
pi_56706788
Zat eraan te komen.

Maar een uitsluiting van Astana is niet per definitie een uitsluiting van Contador. Hij zal vast wel ergens anders zijn heil zoeken, zolang ze hem niet persoonlijk een startverbod opleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 13-02-2008 16:58:40 ]
pi_56706887
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:52 schreef wimderon het volgende:

[..]

Gelukkig waren ze reeds uit de Giro geweerd
Ja omdat de Giro directie verwachtte dat ze niet met het sterkste team zouden komen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_56706939
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:57 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja omdat de Giro directie verwachtte dat ze niet met het sterkste team zouden komen.
Niet noodzakelijk, ze hebben een aantal redenen gegeven voor het uitsluiten van teams. Daarnaast heeft de RCS bekend gemaakt dat de ploegen die niet voor de Giro in aanmerking kwamen ook niet hoeven te rekenen op startplaatsen in andere RCS koersen (Milaan San Remo, Tirreno, Lombardije).
pi_56708088
De tour devalueerd zich zelf met deze maatregel en de UCI zit met die achterlijke ASO in zijn maag. Ondanks alle toonbare maatregelen van ploegen tegen het dopinggebruik worden hun renners gestraft voor wat anderen hebben misdaan. Wat is nog gerechtigheid in een organisatie en een heel peloton met een vracht boter op het hoofd?
Immers, iedereen weet zo langzamerhand dat er in ALLE ploegen wel een POSITIEF geval zich kan voordoen.
DUS GEWOON DE BESTE RENNERS LATEN STARTEN tot ze tegen de lamp lopen en dan individueel straffen.
janneman
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:18:40 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56708409
Fantastisch.

Het duurt nog 5 maanden, maar ze hebben er nu al voor gezorgd dat het wéér een onthoofde, halfslachtige Tour wordt waarin een hoop toppers niet aanwezig zijn.

Behalve Valv. Piti, die mag altijd meedoen.

*zucht*
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')