quote:ASTANA NIET NAAR DE TOUR
door onze Telesportredactie
PARIJS - De Kazachse wielerploeg Astana - met Tourwinnaar Alberto Contador in de gelederen - wordt definitief niet uitgenodigd voor de Ronde van Frankrijk.
De organisatie van de belangrijkste wielerronde van het jaar, ASO, heeft dat woensdag bekendgemaakt. Over een uitnodiging van de Nederlandse Rabobank-formatie is nog geen uitspraak gedaan.
Vorig seizoen waren er verschillende dopinggevallen bij de ploeg. Zo werd Tourfavoriet Vinokoerov tijdens de Tour betrapt op bloeddoping.
ASO organiseert ook Parijs-Nice, Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik. Astana is ook daar niet welkom. Onze landgenoot Koen de Kort komt uit voor Astana.
Dus het is ook maar raar dat renners nog altijd voor de Rabobank willen rijdenquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:03 schreef Ericr het volgende:
Mooi, weg met die ploeg uit het circuit. Als renners bij een besmette ploeg willen rijden kan je je afvragen waarom dat is.
Rabo is buiten het gezeik met Rasmussen wel iets minder besmet dan die stinkploeg Astana. Vino, Kaske, Kessler en dan ook gezeik rond Mazzoleni. Daarbij het komt voort uit de oude ploeg van Liberty. Die hele ploeg had nooit een licentie mogen krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:08 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dus het is ook maar raar dat renners nog altijd voor de Rabobank willen rijden
Hoezo is Rabo 'besmet'?quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:19 schreef MrDice het volgende:
Dus de Rabobank is nu ook een besmette ploeg? Ook maar uitsluiten?
Omdat Rabobank net zo goed is betrokken bij de zaak Rasmussen als Astana bij Vino... Zie het verschil niet zo.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoezo is Rabo 'besmet'?
Het lijkt wel een ziekte.
Rasmussen heeft toch niet positief getest, of heb ik dat gemist?quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:26 schreef MrDice het volgende:
[..]
Omdat Rabobank net zo goed is betrokken bij de zaak Rasmussen als Astana bij Vino... Zie het verschil niet zo.
nee maar paar keer de dopinglui om de tuin leiden staat gelijk aan een positieve testquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Rasmussen heeft toch niet positief getest, of heb ik dat gemist?
Rabo kent 1 geval dat gezien kan worden als dopinggerelateerd, Astana kent er minimaal 4. Groot verschil lijkt me. Daarbij, geen enkele Raborenner is betrapt terwijl er bij 3 Astana hingen vorig jaar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:26 schreef MrDice het volgende:
[..]
Omdat Rabobank net zo goed is betrokken bij de zaak Rasmussen als Astana bij Vino... Zie het verschil niet zo.
je vergeet dat High Road vorig jaar al met een nieuw verbeterd dopingbeleid is begonnen. die gevallen van vroeger bij telekom en de oud renners enzo die opbiechten zou ik niet als criteria willen zien. Sinkewitz en Bernucci zijn opstraat gezet na interne dopingcontroles wat er op wijst dat hun systeem wel werkt. Astana is sinds dit jaar overgestapt op het systeem wat CSC ook hanteert dat van Damsgaard, dus ik zou ze alleszinds een kans geven.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Rabo kent 1 geval dat gezien kan worden als dopinggerelateerd, Astana kent er minimaal 4. Groot verschil lijkt me. Daarbij, geen enkele Raborenner is betrapt terwijl er 3 Astana hingen vorig jaar.
Astana's licentie hadden ze moeten intrekken en High Road heeft op zich ook weinig bestaansrecht. Ploegen waar constant een dopinggeur omheen hangt kan je niet blijven toelaten in grote wedstrijden. Of moeten we eerst wachten op de volgende positieve gevallen en dan stappen ondernemen?
Nee, Sinkewitz is betrapt door de Duitse bond, want bij T-Mobile controleerden ze intern niet op testosteron, want dat gebruikt toch niemand meerquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:32 schreef Bartoli het volgende:
[..]
je vergeet dat High Road vorig jaar al met een nieuw verbeterd dopingbeleid is begonnen. die gevallen van vroeger bij telekom en de oud renners enzo die opbiechten zou ik niet als criteria willen zien. Sinkewitz en Bernucci zijn opstraat gezet na interne dopingcontroles wat er op wijst dat hun systeem wel werkt. Astana is sinds dit jaar overgestapt op het systeem wat CSC ook hanteert dat van Damsgaard, dus ik zou ze alleszinds een kans geven.
Astana is nu de Unibet.com van een jaar geleden
Gelukkig waren ze reeds uit de Giro geweerdquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:50 schreef ErikT het volgende:
Een tour zonder Contador schiet natuurlijk niet op.
Maar dan zal Astana wel haar kopmannen naar de Giro willen sturen, en dan zal de Giro Astana wel accepterenGiro
Ja omdat de Giro directie verwachtte dat ze niet met het sterkste team zouden komen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gelukkig waren ze reeds uit de Giro geweerd
Niet noodzakelijk, ze hebben een aantal redenen gegeven voor het uitsluiten van teams. Daarnaast heeft de RCS bekend gemaakt dat de ploegen die niet voor de Giro in aanmerking kwamen ook niet hoeven te rekenen op startplaatsen in andere RCS koersen (Milaan San Remo, Tirreno, Lombardije).quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:57 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja omdat de Giro directie verwachtte dat ze niet met het sterkste team zouden komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |