abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56704270
Lastig om de goede topictitel te maken. Wat ik wil is het volgende:

Ik wil een cel maken waarin de datum van vandaag wordt geplaatst als ik op een button druk. Deze datum moet er dan als harde waarde in staan en pas weer wijzigen als ik opnieuw op die button druk.

Het wordt hiermee zeg maar een checklist waarmee ik (zonder elke keer de datum te hoeven noteren) terug kan zien wanneer ik voor het laatst iets besproken heb.

Weet iemand hoe ik dit kan maken?

Als ik de formule VANDAAG() aan een andere cel koppel wordt automatisch elke keer als ik het bestand open de datum van vandaag getoond, dat moet dus niet. Bovendien weet ik niet hoe ik zo'n button maak.
pi_56704709
Het volgende kun je er in VBA inzetten, onder de button. (cells 1,1 = A1 --> de eerrste 1 geeft de rij aan, de tweede de kolom )
1Cells(1, 1).Value = Date
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_56704729
zet in een cel (bijvoorbeeld A1): =VANDAAG()

Neem daarna een macro op -> kopier de cel A1 en plak daarna via 'plakken speciaal' (paste special) de WAARDE van cel A1 in de gewenste cel voor de datum van laatste wijziging.

Maak een knop, en koppel de gemaakte macro aan de knop.

En dat zou moeten werken.
pi_56704738
Met CTRL+; wordt de datum van vandaag in de cel gestopt.

Vervolgvragen over excel graag in het centrale topic: [EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #4
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_56705810
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:13 schreef webbyplus het volgende:
Het volgende kun je er in VBA inzetten, onder de button. (cells 1,1 = A1 --> de eerrste 1 geeft de rij aan, de tweede de kolom )
[ code verwijderd ]
Ik heb de button gemaakt en volgens mij zou ie moeten werken. Alleen krijg ik de button niet aanklikbaar als button. Als ik hem aanklik wordt ie geselecteerd. Ook zeurt excel over macro's die uitgeschakeld zijn vanwege beveiliging enzo. :s
pi_56706280
Hier een voorbeeldje;
http://www.dutchville.com/plaatjes/voorbeelddatumtijd.xls
(Macro's inschakelen bij het opstarten)
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_56706412
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:28 schreef webbyplus het volgende:
Hier een voorbeeldje;
http://www.dutchville.com/plaatjes/voorbeelddatumtijd.xls
(Macro's inschakelen bij het opstarten)
Hij vraagt dus niet eens of ik ze wil inschakelen. En ik kan de button niet aanklikken. Ik kan hem wel selecteren en als ik er op dubbelklik en kies voor Uitvoeren... krijg ik de melding: De macro's in dit project zijn uitgeschakeld.

Heb al geprobeerd het beveiligingsniveau naar Laag te zetten, maar dat had geen resultaat.
pi_56706914
Klooien in de beveiligingsniveaus heeft gewerkt. De macro doet het nu.

Nu de volgende vraag. Hoe kan ik gemakkelijk de code van deze button kopieren?

Waar ik ook de button plaats, als ik er op klik moet in de cel er direct naast de datum komen te staan. Er moet straks dus in zeg maar kolom A een aantal buttons staan en in kolom B de datum als ik op de button ervoor geklikt heb. Later moeten er gemakkelijk extra buttons bij te plaatsen zijn.
pi_56707826
Als je de vraag van dat buttons kopieren in het centrale excel forum nog eens stelt zijn er veel meer users die je kunnen helpen.

[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #4
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')