abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57391157
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:38:39 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57399894
Owlet, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?
En in welk opzicht zijn je borsten veranderd, bv-loos en zwanger?
Het enige verschil dat ik bij mezelf zie is het formaat, ook die van de tepels, maar verder zijn ze volgens mij hetzelfde als voor de zwangerschap. Maar ja, dat is ook alweer zo lang geleden, misschien dat ik het gewoon niet meer kan herinneren
.... met gevoel voor drama....
pi_57402193
Ik ben drie cupmaten gegroeid in de eerste zwangerschap/borstvoedingsperiode. Toen ik stopte ging er vrij snel anderhalve cupmaat af en ze waren nog steeds aan het slinken maar nog voor de positieve test van de tweede zat er al weer een cupmaat aan en ze zijn nog steeds aan het groeien.
Ik had al een haat-liefdeverhouding met mijn borsten omdat ik ze echt té groot vind en er ook last van mijn rug, nek en hoofd door krijg. Dat werd niet beter toen ze ineens maar bleven groeien
Maar het geven van borstvoeding is dermate belangrijk voor me dat ik pas over een borstverkleining na wil denken als ik zeker weet dat ik geen kinderen meer aan de borst zal hebben.

Oh en bedankt Ik ben een week of vier nu. Erg pril dus nog!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 22:34:54 #229
62233 Jelief
ikke lief!
pi_57403620
dat van die verkleining herken ik zo. en ook het niet doen vanwege de bv.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 16 maart 2008 @ 09:12:58 #230
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_57408857
Maandag ga ik toch de huisarts even bellen voor Zoë haar eczeem. Helaas heb ik niet zo een goede band met mijn huisarts. Ze vind me vaak overbezorgd terwijl ik tot nu toe alleen maar ben geweest met dingen die nodig waren.

De reflux bv waar ik voor moest vechten om serieus genomen te worden en om daar medicijnen voor te krijgen, de koemelkallergie en andere allergieen want volgens haar is dat een fabel en word dat te snel op een kind geplakt de allergie en missen ze daardoor belangrijke voedingstoffen. (meteen de mond gesnoerd want mijn kind heeft het beste gekregen ruim 2 jaar lang die heeft niets van die koemelk gemist want ze kreeg bv wat wil ze nog meer?

En nu dus voor de eczeem waarvan ik weet dat het door de allergie komt en ook al heb belast toen ze eczeem vrij was.
Dus ik maak me borst nat. De dag er na is mijn eerste werk dag dus ben een beetje labiel hihi dat word gezellig dus bij de dokter.

Wel leuk nieuws ik heb hier 2 leuke voedings bh's besteld. Overal worden me witte anita's aangesmeerd is het enige in grote maten mevrouw. En die dan nee die schattige is er alleen maar in kleine maatjes dusss.
Maar nu heb ik hier in de buurt een winkeltje en die heeft ze wel in kleur kant, motief enz en net zo duur als de saaie en zelfs nog een extra bandje (die deze saaie niet heeft) zodat niet meteen je borst op je knieen hangt als je je flapje los maakt of je kind onverwacht de tepel loslaat.

Zo groetjes joyce klein_spookje
pi_57409050
joyce, zou je niet eens rondkijken naar een andere huisarts, als deze je zo weinig serieus neemt? lijkt me erg vervelend! succes daar.

webkim hoe gaat 't daar?
  zondag 16 maart 2008 @ 14:56:09 #232
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57412839
Hoeveel moet een kindje eigenlijk drinken. Als je bv geeft heb je niet echt kijk op hoeveel cc ze drinken, ze houden vanzelf op met drinken. Maar bij de gekolfde melk kan je wel goed zien hoeveel ze drinken.
Vandaag had ik een flesje meegenomen van 90 cc en die dronk mevrouw helemaal leeg. Ik vond dat nogal veel. Klopt dat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 16 maart 2008 @ 15:01:05 #233
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57412953
Je kunt hetvolgende rekensommetje aanhouden:

gewicht van je kind in kilo's x 150ml = totale daghoeveelheid. Dit delen door het aantal voedingen per dat is wat ze per flesje zouden kunnen drinken.

Er wordt ook gerekend met 115 ml ipv 150 trouwens. En het is nog steeds maar een richtlijn.. Veel bv-babies trekken zich er niets van aan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 16 maart 2008 @ 15:15:56 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57413213
Als ze iedere keer 90 zal drinken dan is ze wel flink gegroeit zeg!!

Aankomende donderdag naar het CB, we zullen wel zien.

Ik heb vannacht de nachtvoeding met de fles gedaan. Eigenlijk vind ik dat veel relaxter. Maar mijn borsten staan dan voor de volgende voeding echt op klappen, en Jen kan de hoeveelheid natuurlijk niet op. Met als gevolg dat ze te weinig achtermelk krijgt en dus groene poep produceert. Als ik in de nacht een fles geef, is het dan beter om bij de volgende voeding eerst de druk af te kolven voordat ik de kleine laat drinken?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 16 maart 2008 @ 15:46:58 #235
3011 E.T.
pi_57413840
nachtvoeding 'live' vond ik altijd veel relaxter
Kind uit bed, eten geven, kind terug in bed, snel inslapen door de vrijgekomen hormonen.
Met de fles is het: kind huilt, bed uit, fles uit koelkast.. fles warm maken (lijkt wel 3x zo lang te duren 's nachts, dus klaarwakker), kind fles geven, kind terug in bed... wakker liggen omdat je klaar wakker bent.

Ook krijgt je productie steeds een positieve boost door nachtvoedingen omdat 's nachts je hormonen beter werken.

En voor een voeding de druk eraf kolven, dan 'leren' je borsten niet om zichzelf te reguleren. Beter kun je dan een borst geven en de andere borst helemaal kolven, dan heb je iig een volwaardige voeding die je kunt bewaren ipv alleen een beetje voormelk die je wegggooit.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57414633
Update:
Thomas was 60 gram aangekomen van dinsdag t/m vrijdag. We hebben vrijdag de lactatiekundige thuis gehad en ze heeft meegekeken met een voeding. Natuurlijk dwingen vreemde ogen en dronk Thomas voorbeeldig aan de linkerborst, zonder te miemelen en te mopperen. Ze vond het heel goed gaan, maar had nog wel wat handige tips, zoals het toepassen van compressie.

Verder heb ik oxytocinespray gekregen voor het kolven, zodat ik de navoedingen (die we moeten blijven geven tot hij echt lekker aankomt) hopelijk met kolfmelk kan blijven doen.

Het cb had aangeraden daar Nutrilon voor te nemen, zodat zowel Thomas als ik wat meer lucht zouden krijgen, maar de lactatiekundige was het er niet mee eens (duh...!) en ik voel me er ook veel prettiger bij als ons menneke dat spul niet krijgt. Gister moest ik wel 1 keer, omdat ik door m'n voorraad heen was en hij had 's avonds meteen krampjes. Kan toeval zijn, maar toch...

Mijn productie blijft overigens nog steeds niet om over naar huis te schrijven en ook met kolven krijg ik het nog niet noemenswaardig opgekrikt. Iemand van jullie ervaring met domperidon?
En waar kan je online mooie voedingsbh's bestellen?
En hoe lang duurt het in vredesnaam voor je als bv-mama niet meer lekt? Grrr..!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57416530
Webkim, op de laatste vraag heb ik wel een antwoord, maar ik weet niet of je die wil weten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_57416742
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:54 schreef LadyS het volgende:
Webkim, op de laatste vraag heb ik wel een antwoord, maar ik weet niet of je die wil weten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_57416937
Webkim, als tegengewicht... ik heb die dingen nooit gedragen en was na een week overdag drupvrij en na een week of drie ook 'snachts.
pi_57417164
Webkim, wat kan het moeilijk zijn hè, die eerste periode
Die krampjes zullen echt geen toeval zijn. Kunstvoeding is misschien geen vergif maar het is wel een vreemde stof in een een kwetsbaar buikje. Daar kunnen ze wel een beetje kramp van krijgen.
Verder heb ik geen tips voor je, het klinkt alsof je goede hulp krijgt van de lactatiekundige. Ik heb het misschien gemist maar wat is de reden dat je zo veel kolft en dat Thomas niet life drinkt? Life drinken (vooral 'snachts) is de allerbeste boost voor je productie.
Verder kan je beter tien keer twee minuten aanleggen dan één keer twintig, productietechnisch gezien.

Ticootje, ik ga mee met ET.
Druk er af kolven voor je de kleine laat drinken is sowieso niet nodig, tenzij ze heel veel moeite heeft met het pakken van een volle borst.

Hoe meer je gaat ingrijpen door middel van kolven/flesjes geven hoe meer je verstoort in het natuurlijke vraag-aanbod principe.
Soms kan je niet anders en later ben je op een punt dat het niet zo heel veel meer uit maakt. Maar tot je kind heel wat maanden ouder is dan Jennifer (en Thomas) is het eigenlijk gewoon niet slim om veel te knutselen aan het vraag-aanbodprincipe
  zondag 16 maart 2008 @ 19:06:03 #241
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57417841
Zoogcompressen heb ik zeker een jaar nodig gehad. Sorry. En dan had ik helemaal geen gigantisch goede productie.

Anna had zelfs na 8 maanden krampjes toen ze voor het eerst kunstvoeding kreeg. Voor de zekerheid nog eens getest, en weer mis. Dus ze heeft twee keer kunstvoeding op en daarna nooit meer.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 16 maart 2008 @ 19:34:15 #242
108648 cattie
lieve moeder
pi_57418319
Ik heb na de eerste maand geen zoogkompressen meer gebruikt. Tijdens een voeding had ik dan wel een spuugdoekje tegen mijn andere tepel aangedrukt.

Verder sluit ik me aan bij Owlet en E.T., indien niet strikt noodzakelijk, niet kolven en/of flesjes geven de eerste tijd. Daar zijn je borsten niet op gebouwd.
  maandag 17 maart 2008 @ 11:34:16 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57428776
Ik gebruik ook nog steeds zoogcompressen, nu al 9 maanden. Soms lek ik een paar dagen niet, besluit die dingen niet meer te dragen en dan lek ik op de meest onhandige momenten ineens toch weer door

Devin geeft nu heel duidelijk zelf aan wanneer hij wil drinken: hij grijpt met 2 handen mijn borsten vast, begraaft zijn hoofd erin en gromt erbij als een holbewoner Hij drinkt de laatste tijd heel veel bij me, ook doordat hij diarree heeft. Gister wel 'n keer of 10 aan de borst gehangen...
  maandag 17 maart 2008 @ 17:10:52 #244
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57434973
Hallo, daar ben ik weer eens... voor een adviesje weer

Floortje had vanmiddag een vreselijk hysterische huilbui, ik dacht ze heeft honger (want dan kan ze ook inééns zo heel hard huilen ) dus leg haar aan de borst.. Hysterie werd alleen maar erger, ze wilde echt niet...

Dus ik rondlopen, troosten, zingen je kent het wel... Ze werd er dit keer echt niet rustig van...
Het was ondertussen 16.00h en ze had vandaag pas 2 keer gedronken dus ik dacht, die moet echt honger hebben. Nog maar eens proberen aan te leggen, maar daar werd ze dus weer helemaal overstuur van...
Toen ze weer rustig en getroost was een half uur later weer geprobeerd, weer hysterisch...

Arm ding... (en arme mama, ik vertel er natuurlijk even niet bij dat ik ondertussen met tranen in mn ogen echt niet meer wist wat ik moest doen...)

Aangezien ik dit helemaal niet van haar ken, dacht ik na een tijdje, ik probeer dan maar een flesje (had gelukkig gisteren gekolfd en dat stond nog in de koelkast).
Flesje erin, en mevrouw dringt doodmoe maar heel tevreden zo 140cc weg!!
(en sindsdien slaapt ze... wel nadat ze met flink veel kracht nog in een keurig boogje het teveel aan melk naar buiten heeft gelanceerd... )

Kunnen ze soms ineens (hopelijk tijdelijk) de borst gaan weigeren?
En kan het ermee te maken hebben dat ik sinds vrijdag flinke buikgriep heb, echt flink diarree enzo en me algeheel nogal slap voel? Lijkt me eigenlijk wel logisch dat dat invloed heeft, maar het ging toen ik ziek was van t weekend wel goed, en nu ik aan het opknappen ben, dit ineens... ??
pi_57435283
Ja, dat kan. Op deze leeftijd is dat vrijwel altijd tijdelijk.
Kan het zijn dat je ongesteld moet worden? Ben je de pil weer gaan slikken?

(Stel dat je tegen een menstruatie aanzit, dan kan de melk tijdelijk wat anders smaken. Zodra je ongesteld bent, is dat weer over.)
Variety is the spice of life
  maandag 17 maart 2008 @ 22:48:08 #246
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_57442155
Das toevallig, ik dacht vandaag nog... hmmm.... zou ik misschien ongesteld moeten worden...?

Eens in de gaten houden... Floortje heeft de voeding daarna trouwens weer keurig uit de borst gehad, en hopelijk zodadelijk de laatste ook!

dinsdag 18 maart 2008 @ 09:04:40 #247
3011 E.T.
pi_57447035
Bij mij was het trouwens altijd twee weken voor m'n menstruatie (eisprong)
Maar dan ook altijd 'gezeur' en gedoe
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:21:07 #248
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57447281
Over menstruatie gesproken: wanneer begon het bij jullie weer?
Devin is nu 9 maanden oud en ik heb al een paar keer het idee gehad ongesteld te moeten worden, maar tot op heden gelukkig nog niks aan de hand. Maar.... ik kan me nu al druk maken over een plotselinge stortvloed, natuurlijk net als ik een lichte broek aan heb
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:24:00 #249
1762 YPPY
Yppiaans
pi_57447332
Het duurde bij mij 9 maanden en meteen vrij regelmatig. Echt fijn was dat, zo lang niet ongesteld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_57447490
Hier vrijwel meteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')