Dat je ervaring hebt, dus gewerkt hebt als agnioquote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:06 schreef MaxC het volgende:
Hoeveel toevoeging zou een jaar bestuur(van je studievereniging) hebben aan je CV? Het lijkt me namelijk erg leuk maar je mist natuurlijk wel een jaar. Wat telt zwaarder bij vervolgopleidingsplek? Dat je je studie in 6 jaar hebt gedaan of dat je bestuur hebt gedaan?
quote:‘Geachte heer,
Ik leg bij deze een klacht bij u neer naar aanleiding van het bezoek van mevrouw M. aan u gisteren. Daar mevrouw M. bij u op bezoek is geweest en moest terugrijden met de ruitenwissers vol aan, moest zij de hele dag op haar bed liggen omdat zij weer migraineaanvallen op haar ogen heeft gekregen. Daardoor was zij weer een dag niet inzetbaar voor haar werkgever en thuis niet meer te genieten. DAAR DANK IK U VOOR. Het is bij u bekend dat zij de beweging van ruitenwissers voor haar ogen niet aankan.
Ik verzoek u de volgende consulten die zij bij u heeft, in geval van regen en laaghangende zon, bij haar thuis of op de werkplek te houden. Ik vind het onder die omstandigheden niet verantwoord mevrouw M. een auto te laten besturen. Zij is dan een gevaar voor zichzelf en voor haar mede weggebruikers. En het is absoluut niet bevorderlijk voor het genezingsproces. Het lijkt mij dat u dat weet, als afgestudeerd arts.
Deze brief gaat tevens naar de afdeling personeelszaken en haar direct leidinggevende.
P.S. Voor personeelszaken: Het lijkt mij onbillijk als u een deel van het salaris van mevrouw M. inhoudt, omdat zij een bezoek heeft moeten afleggen aan de bedrijfsarts en daaraan een ziektedag heeft overgehouden, terwijl het probleem bij de arbo-arts bekend is.
P.S. Ik verwacht van een ieder een respons op deze, bij voorbaat dank.
M. (partner van mevrouw M.)’
Ik heb mijn collega gebeld om hem beterschap te wensen.quote:Beste collega’s,
Ik ga even de Ziektewet in, morgen probeer ik het weer.
Reden:
- Bloedarmoede door veel bloedverlies, Hb nu 7,0 mmol/l (was 8,9)
- Vervelende pijnlijke hemorroïden
Anamnese: Eigenhandig een groot hemorroïd opengesneden, na lokale anesthesie, waarbij ik een bloedvat raakte met als gevolg een niet te stelpen bloeding. Opname per ambulance volgde in ziekenhuis, drie keer overhecht en één nacht gebleven ter observatie.
Ziektebeloop: Ik heb geprobeerd vandaag te gaan werken, maar moet nu afhaken, ik ben nog te slap op de benen en de anus is nog te irritant. Ik ben aan de ferro begonnen.
Die was inderdaad grappig, maar zou dat echt gebeurd zijn? Je gaat toch niet echt dit soort ingrepen op je zelf uitvoeren? Al was het maar omdat het op een nogal onhandige positie zit?quote:Op maandag 2 juni 2008 11:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Deze van vorige week is ook wel mooi:
Deze fax kwam binnen op mijn huisartsenpraktijk:
[..]
Ik heb mijn collega gebeld om hem beterschap te wensen.
Aan de ene kant geloof je gewoon niet dat mensen zo gek kunnen zijn.quote:Op maandag 2 juni 2008 11:35 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die was inderdaad grappig, maar zou dat echt gebeurd zijn? Je gaat toch niet echt dit soort ingrepen op je zelf uitvoeren? Al was het maar omdat het op een nogal onhandige positie zit?
Stond bij ons bij de mededelingenquote:Bekendmaking van de Examencommissie Geneeskunde aan de studenten Geneeskunde inzake tentamenfraude.
De Examencommissie Geneeskunde heeft in mei 2008 kennis genomen van een fraudezaak waarin een student Geneeskunde bij het afleggen van een bloktentamen een samenvatting van het betreffende blok had meegenomen in de tentamenzaal.
De commissie acht deze handelwijze in strijd met de geldende afspraken binnen het examenreglement. De examencommissie heeft in haar vergadering van 20 mei 2008 hierover het volgende besloten:
1. De betreffende student zal voor de duur van drie maanden (onderwijsperiode 10, 11 en 12) worden uitgesloten van deelname aan alle tentamenactiviteiten binnen het UMC St Radboud; tentamens eventueel elders afgelegd in deze periode kunnen daarbij niet gelden als vrij c.q. vervangend keuzeonderwijs.
2. Het betreffende bloktentamen waarmee fraude is gepleegd zal moeten worden herhaald.
3. Het dossier van student zal, ter advisering van de Examencommissie ter kennis worden gesteld aan de Commissie Professioneel Gedrag.
Namens de Examencommissie Geneeskunde,
Vraag me af hoeveel invloed dat heeft bij het solliciteren naar een opleidingsplek...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:45 schreef Nuna het volgende:
Hm, op aandringen van intoxicated:
[..]
Alleen punt 3, dat is niet zo fijn lijkt me..
dat is de standaard straf. Maar dan ben je ook wel goed stom zegquote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:45 schreef Nuna het volgende:
[..]
Stond bij ons bij de mededelingenBen benieuwd welk jaar het was
. Vind dat hij/zij er nog wel makkelijk vanaf komt. In periode 11 en 12 is er geen onderwijs meer, behalve herkansingen. Alleen punt 3, dat is niet zo fijn lijkt me..
Als er over keuzeonderwijs wordt gesproken lijkt het me een derdejaars?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:45 schreef Nuna het volgende:
[..]
Stond bij ons bij de mededelingenBen benieuwd welk jaar het was
. Vind dat hij/zij er nog wel makkelijk vanaf komt. In periode 11 en 12 is er geen onderwijs meer, behalve herkansingen. Alleen punt 3, dat is niet zo fijn lijkt me..
Politiek en godsdienst was dacht ik gescheiden in Nederland...quote:Op woensdag 4 juni 2008 01:31 schreef Kang-He het volgende:
Iemand nog een beetje het embryo-screening verhaal meegekregen van het kabinet? Altijd top die politiek.
als hiv+ en hepB+ persoon kan jij dat makkelijkquote:Op donderdag 5 juni 2008 07:55 schreef intoxicated het volgende:
Volgende week elke dag ruim een uur prikken op de afdeling infectieziekten. Zou ik me daar een prikaccidentje kunnen veroorloven?
Groningse taferelenquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:21 schreef intoxicated het volgende:
Hey, dan weet jij meer dan ikOf behoor ik tot die 40% die het nog niet weet?
![]()
![]()
Heb je bij MDS ook geen trombocytopenie? Deze mevrouw had dat niet, trombo's waren normaal. En bij CML heb je juist toch géén leukopenie, maar een leukocytose?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:08 schreef DDM het volgende:
Ik zou zeggen MDS of CML.
Hypocalciemie agv hyperfosfatemie bij kanker/verhoogde turn-over.
Trombocytopenie is niet obligaat. Ik zie nu ook dat ik CML genoemd heb (wat uiteraard onwaarschijnlijk is). Ik weet niet waarom ik dat genoteerd heb, want ik had MDS of myelofibrose in me hoofd. Zal wel het tijdstip geweest zijnquote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:33 schreef starla het volgende:
[..]
Heb je bij MDS ook geen trombocytopenie? Deze mevrouw had dat niet, trombo's waren normaal. En bij CML heb je juist toch géén leukopenie, maar een leukocytose?
Het gekke is dus dat alleen de erytropoese en leukopoese lijken aangedaan.
Ja. De interpretatie wat betreft hoogbejaard is deels subjectief en afhankelijk van co-morbiditeit. Bij sommige ziekten is het altijd wel handig om een leeftijd te hebben i.v.m de kansverdelingen. 70 Jaar scheelt al heel wat met 85 jaar bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:20 schreef gohan16 het volgende:
hoogbejaard = minstens 70 denk ik
Volgens mij was ze iets van 92.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:25 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja. De interpretatie wat betreft hoogbejaard is deels subjectief en afhankelijk van co-morbiditeit. Bij sommige ziekten is het altijd wel handig om een leeftijd te hebben i.v.m de kansverdelingen. 70 Jaar scheelt al heel wat met 85 jaar bijvoorbeeld.
Dinsdag ga ik weer naar het verpleeghuis, dan zal ik alle informatie vergaren die ik nodig heb omquote:
Okequote:Op zondag 8 juni 2008 13:41 schreef starla het volgende:
[..]
Dinsdag ga ik weer naar het verpleeghuis, dan zal ik alle informatie vergaren die ik nodig heb om
de casus uit te werken.
Ik wou bijna geloven dat je het echt geen nette manier vindt. Maar toen keek ik naar je plaatje en daar ging mijn geloofquote:Op maandag 9 juni 2008 20:00 schreef Repeat het volgende:
Owja, en volgens mij gebruikt Sobotta ook afbeeldingen gemaakt door nazi's van niet op zo'n nette manier verkregen lijken...
Sobottaquote:Op maandag 9 juni 2008 19:42 schreef sesailes het volgende:
hoi,
ik doe mee aan de decentrale selectie van de VU.
ik heb ook een anatomietoets waarbij ik boeken mag gebruiken. Nu heb ik Gray's anatomy for students en Clinically oriented anatomy (Moore) tot mijn beschikking. Welke van de twee raden jullie me aan?
Vertel?quote:Op maandag 9 juni 2008 20:00 schreef Repeat het volgende:
Owja, en volgens mij gebruikt Sobotta ook afbeeldingen gemaakt door nazi's van niet op zo'n nette manier verkregen lijken...
tonsillectomyquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:13 schreef nickybol het volgende:
Weet iemand van jullie toevallig hoe het verwijderen van de amandelen in het Engels heet?
Er was zo'n NSDAP arts, Pernkopf, prominent nazi, die anatomie bestudeerde en tekende aan de hand van holocaust slachtoffers. De originele tekeningen hadden er ook swastika's opstaan enzquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:24 schreef MaxC het volgende:
[..]
Vertel?
Ik heb zelf Gray's anatomy, volgorde is soms beetje overduidelijk maar tekst + plaat's is goed
Hb 4.7quote:Op zondag 8 juni 2008 23:15 schreef DDM het volgende:
[..]
OkeMaar het is dus een "real life" casus? Ik dacht een fictieve. Dan is het wel handig om alle waarden op te noemen. Want bij een fictieve casus mag je aannemen dat een leukopenie ook echt een leukopenie is. In real life zou het ook heel marginaal kunnen zijn. En is bijvoorbeeld het albumine ook bepaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |