abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57281435
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:37 schreef starla het volgende:

[..]

Waarom kunnen er geen colleges worden gegeven omdat er geen water is?
Hele gebouw is afgesloten en al het water gaat naar de patiënten, dus ik denk voor de WC's en verwarming enzo
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_57281573
quote:
Op maandag 10 maart 2008 11:55 schreef MaxC het volgende:

[..]

Hele gebouw is afgesloten en al het water gaat naar de patiënten, dus ik denk voor de WC's en verwarming enzo
ad WC, minder drinken (niet moeilijk als er geen water is).
ad verwarming, jas aanhouden.
I feel kinda Locrian today
pi_57281720
Moet je niet tegen mij zeggen
  maandag 10 maart 2008 @ 21:07:49 #104
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_57291829
quote:
Op maandag 10 maart 2008 12:00 schreef starla het volgende:

[..]

ad WC, minder drinken (niet moeilijk als er geen water is).
ad verwarming, jas aanhouden.
Toch is het vervelend als je nergens in het gebouw naar de wc kan.
haat het niet dan schaad het niet...
pi_57296362
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:07 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

Toch is het vervelend als je nergens in het gebouw naar de wc kan.
Hoezo? Het kan toch geen kwaad om te ervaren hoe het is om een retentieblaas en een (postrenale) nierinsufficientie te ontwikkelen. Kan je, je later beter inleven in je patienten
pi_57296940
wc's werken anders prima zonder water hoor
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 11 maart 2008 @ 21:03:37 #107
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_57314471
Ik kwam deze vraag eerst tegen in het oefententamen maar ik begrijp er niks van.

(en ja ik ben eerstejaars dus begin niet gelijk met: N00b loser en je bent dom. )

Vier Franse studenten bespreken de verschillen in veranderingen op de circulatie bij dynamische en statische arbeid (inspanning)

de 1. l'étudiant 1 prétend que lors dynamique du travail, la tension augmente surtout pendant que lors statique du travail les O2 capacités maximale (VO2 augmente justement).
2. L'étudiant 2 dit que lors dynamique du travail, le cardiac output augmente du fait même que la fréquence de coeur attrape fortement pendant que le volume de coup change guère. Lors statique du travail, le volume de coup augmente justement et beaucoup moins la fréquence de coeur.
3. L'étudiant 3 prétend que lors dynamique du travail, la fréquence de coeur, le volume de coup et O2 l'insertion capacité (VO2) augmentent fortement toute trois. Lors statique du travail la fréquence de coeur, le volume de coup et O2 l'insertion capacité (VO2) augmentent beaucoup moins, mais augmentent fortement bien systolische la tension.
4. L'étudiant 4 prétend que lors dynamique du travail, le cardiac output augmente du fait même que le contraction augmente fortement pendant que la fréquence de coeur attrape seulement faible. Lors statique du travail, justement la fréquence de coeur grâce à la quelle le volume de coup augmente fortement augmente fortement.

vraag. Welke Franse student geeft de juiste bewering?
a. Student 1
b. Student 2
c. Student 3
d. student 4

pi_57317065
Gozer, vertaal het eerst is
pi_57325560
1. student 1 beweert dat tijdens dynamisch met het werk, de spanning vooral stijgt terwijl tijdens statisch van het werk O2 capaciteiten maximaal (VO2 stijgt juist).
2. De student 2 zegt dat tijdens dynamisch van het werk, cardiac output verhoogt doordat de frequentie van hart sterk pakt terwijl het volume van slag nauwelijks verandert. Tijdens statisch van het werk, stijgt het volume van slag juist en veel minder frequentie van hart.
3. De student 3 beweert dat tijdens dynamisch van het werk, de frequentie van hart, het volume van slag en O2 de integratie capaciteit (VO2) sterk alle drie verhogen. Tijdens statisch van het werk de frequentie van hart, het volume van slag en O2 stijgen de integratie capaciteit (VO2) veel minder, maar verhogen sterk goed systolische de spanning.
4. De student 4 beweert dat tijdens dynamisch van het werk, cardiac output verhoogt doordat de samentrekking sterk stijgt terwijl de frequentie van hart alleen maar gering pakt. Tijdens statisch van het werk, juist stijgt de frequentie van hart dank zij het welke volume van slag sterk stijgt sterk

pi_57327249
Denk zelf aan C maar dit zijn zo'n vage zinnen
pi_57330378
quote:
http://www.nu.nl/news/147(...)elijk_geschrapt.html

Verplichte sterilisatie transseksuelen mogelijk geschrapt

DEN HAAG - Minister Ronald Plasterk van Emancipatie gaat de verplichte sterilisatie van transseksuelen onder de loep nemen. Op dit moment mogen zij hun nieuwe geslacht alleen in hun paspoort opnemen na deze ingreep.
ANP

Dat heeft de bewindsman woensdag in de Tweede Kamer gezegd. Verschillende partijen hadden Plasterk gevraagd om het beleid opnieuw te bekijken.

Spanje en Groot-Brittannië hebben soortgelijke bepalingen inmiddels geschrapt.
Huh, ik wist helemaal niet dat die verplichting er überhaupt was... Heeft iemand enig idee waarom? Gewoon het idee van "haha, lekker puh, no way back"? Of zit er meer achter?

[ Bericht 4% gewijzigd door intoxicated op 12-03-2008 17:13:23 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_57330409
Wist dit ook niet

Om 'zieke' nageslacht te voorkomen misschien? Dacht dat dit niet gebeurde in Nederland
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:09:37 #113
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_57333009
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:36 schreef MaxC het volgende:
Gozer, vertaal het eerst is
Was een garpje hoor

(maar het antwoord was inderdaad C )
pi_57430283
Over een uurtje tentamen 1.3.1 waar vorig jaar meer dan de helft op gezakt is

Gelukkig ben ik optimistisch
pi_57434969
75% goed en hoop nog wat sleutelfouten

In ieder geval voldoende dus
pi_57499446
Debatleider (patholoog) tijdens het onderwijsdebat, waar iedereen die vindt dat hij wat voorstelt, aanwezig was, incl. leden van de Raad van Bestuur, een wethouder, etc: "In het Geneeskundecurriculum zit veel afwisseling, zelfs een cursus rietdekken. Al ging die niet door, want Riet was ziek."

pi_57500392
Wat een vreselijk slechte en vooral oude grap.
pi_57509428
Klopt, maar figure dat dat in een zaal met 150 in pak gestoken pinguins wordt gezegd
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:02:45 #119
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_57597915
Heeft er iemand nog suggesties voor een boek voor neurologie? En ik zoek eigenlijk ook nog wel iets als klinische anatomie. In het Engels is ook prima.

Voor neuro heb ik Wolters/Groenewegen en dat boek leest echt verrot. Voor anatomie heb ik Gray's wat ik nou ook niet echt een goed leerboek vind. Iemand toevallig ervaringen met Donkelaar? Las net dat eerstejaars bij ons nu dat boek erbij krijgen. Heb zelf nog niet de gelegenheid gehad om het open te slaan.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:05:25 #120
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_57597955
Hoe heeft iedereen op de laatste VGT gescoord overigens ?

Had 24% ofzo, lager dan de vorige keer .

42% de vragen goed wel. Alleen 40% van de vragen weer fout .
pi_57597981
Ik had 14 % wat een goed is voor eerstejaars

Had 42 vragen ingevuld
pi_57598231
Ik heb dit keer 21%, ook een goed dus.
pi_57598401
40%, ofwel een GOED (eindtermen 6)
pi_57601179
43,77% (Goed, jaar 4).

Ik neem die toetsen niet serieus meer
pi_57603214
Hmm, ik ga achteruit. Nu 14%, in december 20%. Nog wel een goed (V/G-grens was 11 deze keer).
pi_57604029
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 13:02 schreef Kang-He het volgende:
Heeft er iemand nog suggesties voor een boek voor neurologie? En ik zoek eigenlijk ook nog wel iets als klinische anatomie. In het Engels is ook prima.

Voor neuro heb ik Wolters/Groenewegen en dat boek leest echt verrot. Voor anatomie heb ik Gray's wat ik nou ook niet echt een goed leerboek vind. Iemand toevallig ervaringen met Donkelaar? Las net dat eerstejaars bij ons nu dat boek erbij krijgen. Heb zelf nog niet de gelegenheid gehad om het open te slaan.
Neuroscience van purves zou je kunnen proberen, alleen geen idee of je daar iets bij neurologie aan hebt, staan wel klinische voorbeelden in, maar is meer een wegwijs door het zenuwstelsel heen.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:13:04 #127
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_57605499
bij ons krijgen de jaren onder mij "neuranatomy"(van Crossman). boek met veel plaatjes en kleurtjes.

Heidra is overigens wel het beste neurologieboek.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_57605835
Echt aantrekkelijk om te lezen is Hijdra echter niet...
pi_57606906
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:13 schreef gohan16 het volgende:
bij ons krijgen de jaren onder mij "neuranatomy"(van Crossman). boek met veel plaatjes en kleurtjes.

Heidra is overigens wel het beste neurologieboek.
Neuroanatomy van Crossman is een goede combo tussen de theorie uit hijdra en anatomie uit sobotta of gray's. Overigens hebben alle geillustreerde boeken van churchill livingstone wel een hoog suske en wiske gehalte (en ze zijn redelijk beknopt).
pi_57607537
Clinical Neuroanatomy van FitzGerald is echt verschrikkelijk
  woensdag 26 maart 2008 @ 01:18:36 #131
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_57613797
Nee, ik bedoel eigenlijk dat ik én een neurologie boek nodig heb én een klinische anatomie - los van het neurologie - boek nodig heb .
pi_57616460
Zijn er hier mensen die voor de richting psychiatrie kiezen? Ik ben wel benieuwd wat dat allemaal inhoudt enzo
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_57617163
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 09:56 schreef crossover het volgende:
Zijn er hier mensen die voor de richting psychiatrie kiezen? Ik ben wel benieuwd wat dat allemaal inhoudt enzo
ben nu met psychiatrie bezig. Opzich best interessant, maar ik zou er mn werk niet van willen maken... Vooral omdat veel mensen niet te behandelen zijn zoals ik wil: nl opensnijden en repareren. Veel bij psychiatrie is toch voor lange tijd of symptoonbestrijding...
pi_57617267
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 01:18 schreef Kang-He het volgende:
Nee, ik bedoel eigenlijk dat ik én een neurologie boek nodig heb én een klinische anatomie - los van het neurologie - boek nodig heb .
Ten Donkelaar is geen slecht boek, maar je moet het niet vervelend vinden om zinnen van 8 regels te lezen ofzo
Het mooi kotsende meisje.
pi_57618335
Tijdens een patiëntendemo is het best lekker slapen
pi_57619887
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:27 schreef Repeat het volgende:
Tijdens een patiëntendemo is het best lekker slapen
Ga dan gewoon niet . Mensen die de krant zitten te lezen of te slapen vind ik altijd zo asociaal tegenover de patient die de moeite heeft genomen om zijn verhaal komen te vertellen
pi_57620773
Klopt eigenlijk wel ja. Maar ik vind het niet relaxed om colleges te missen voor het geval ze unieke dingen als tentamenvragen gaan bespreken ofzo. Krant lezen gaat ook te vieze fur.
pi_57624636
Alle keuzevakken zijn echt muy saai zeg En alles met kansloos literatuuronderzoek he

[ Bericht 34% gewijzigd door Repeat op 26-03-2008 16:22:49 ]
pi_57633242
Het is ook erg relaxed om lekker 's ochtends bij college je ontbijt te eten terwijl er plaatjes van diverse SOA's (HSV, Gonorroe, syf. etc.) voorbijschieten
pi_57636958
Een van de kwaliteiten waarin GNK-studenten zich van het volk onderscheiden
Tijdens het eten gewoon praten over abcessen, obducties en RT'tjes
pi_57640659
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:10 schreef Repeat het volgende:
Klopt eigenlijk wel ja. Maar ik vind het niet relaxed om colleges te missen voor het geval ze unieke dingen als tentamenvragen gaan bespreken ofzo. Krant lezen gaat ook te vieze fur.
En als je slaapt mis je het niet wil je zeggen?
pi_57641574
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:43 schreef leejow het volgende:
Het is ook erg relaxed om lekker 's ochtends bij college je ontbijt te eten terwijl er plaatjes van diverse SOA's (HSV, Gonorroe, syf. etc.) voorbijschieten
Oh, daar heb ik dus absoluut geen problemen mee Na de snijzaal ga ik ook meteen even naar de kantine, lekker bikken
pi_57645462
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 08:04 schreef Spyronius het volgende:

[..]

En als je slaapt mis je het niet wil je zeggen? [afbeelding]
Ik kijk het eerst even 10 minuutjes aan. Is het (potentieel) interessant dan blijf ik wakker, zo niet dan zak ik weg of ga ik andere dingen doen.
pi_57760214
Is het erg dat ik elke keer ipv Cochrane cockring versta?

pi_57760388
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 14:05 schreef Repeat het volgende:
Is het erg dat ik elke keer ipv Cochrane cockring versta?

Een zij-instromer vroeg zo heel geschokt: Huh, heet dat ècht zo?
Dus ik: Ja, ik heb het ook niet verzonnen.

pi_57891622
hulp gevraagd voor volgende VGT!
bereidt iedereen de toets nou voor ofzo? want iedereen scoort hier lekker goed, terwijl ik de 2e 0.5% en de 3e 4.5% scoorde. nu komt die laatste uitslag ook omdat ik dacht dat 4% de grens was, en ik dus maar 12 vragen ingevuld had, maar toch...

tips en trucs zijn dus zeer welkom
It's not lupus...
pi_57891776
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:42 schreef Marnix007 het volgende:
bereidt iedereen de toets nou voor ofzo? want iedereen scoort hier lekker goed, terwijl ik de 2e 0.5% en de 3e 4.5% scoorde. nu komt die laatste uitslag ook omdat ik dacht dat 4% de grens was, en ik dus maar 12 vragen ingevuld had, maar toch...

Veel invullen, vooral vragen waar je klein beetje een idee had moet je gewoon invullen.
Ik had bij de 2e voortgangstoets een onvoldoende, had 18 vragen ingevuld en iets van 2.8%(net te weinig)
Laatste VGT had ik rond de 50 vragen ingevuld en 17% goed --> goed

2-keuzevragen zou ik niet doen maar als je zit te twijfelen tussen 2 antwoorden bij 3/4/5 keuze vragen gewoon invullen, dan scoor je hoger dan de gokkans.
pi_57891853
2 keuze vragen heb ik ook opvallend vaak fout. Dingetjes als meiose/mitose die ik snel verwissel ed, maar ik ben ook weer niet zo laf om ze dan over te slaan

Op een gegeven moment kom je toch op een punt dat je elke vgt met 2 vingers in je neus haalt en dan doet het er niet meer toe. In het eerste jaar was het voor mij ook lastiger, maar nu kan ik me nauwelijks meer voorstellen dat ik van de 200 vragen er geen 10 goed kan hebben
pi_57893920
quote:
Op maandag 7 april 2008 16:42 schreef Marnix007 het volgende:

Simpel:
elke keer als je tenminste 1 antwoord met zekerheid kan wegstrepen de vraag gokken.

De puntentelling:

Tweekeuzevraag = goed 1 fout -1
Driekeuzevraag = goed 1 fout -1/2
Vierkeuzevraag = goed 1 fout -1/3
Vijfkeuzevraag = goed 1 fout -1/4

Voorbeeld:
Tweekeuzevraag: Ik weet zeker dat antwoord A fout is = 100% kans op 1 punt
Driekeuzevraag: Ik weet zeker dat antwoord A fout is = 50% kans op 1 punt en 50% kans op -1/2
Vierkeuzevraag: Ik weet zeker dat antwoord A fout is = 33% kans op 1 punt en 66% kans op -1/3
Vijfkeuzevraag: Ik weet zeker dat antwoord A fout is = 25% kans op 1 punt en 75% kans op -1/4

Verwachtingswaarden:
Tweekeuzevraag: +1 (100% kans op 1 punt)
Driekeuzevraag: +0.25 (0.5*1 - 0.5*0.5)
Vierkeuzevraag: +0.11 (0.33*1 - 0.66*0.33)
Vijfkeuzevraag: +0.0635 (0.25*1 - 0.75*0.25)

Je hebt dus ALTIJD een positieve verwachtingswaarde als je tenminste 1 antwoord met zekerheid kan wegstrepen. Succes met de volgende toets!
pi_57901816
kijk dit soort statistiek en kansberekening kan ik wat mee. 2e toets (eerste telde niet voor de eerstejaars) had ik gewoon alles ingevuld waar ik maar een klein vermoeden had. beetje het klok-klepel idee .
2e toets dacht ik: dat gebeurt me niet nog een keer, ik vul alleen vragen in waar ik 100% zeker van ben. dus maar 12 vragen ingevuld. kwam ik dus op 4.5%.

zou leuk zijn als ik de laatste van dit jaar goed kan maken, dan zit de P in het eerste jaar er misschien zelfs nog in

bedankt lex en starla
It's not lupus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')