abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56700555
Hoi,

Ik ben al een poosje op zoek naar een vervanging van mijn huidige notebook, om de grote van het ding (17"). Nu wil ik mijn oude notebook gaan verkopen en een nieuwe aanschaffen mijn budget is ongeveer 2400,-.

Mijn huidige specs zijn:

Dell XPS m1710
1920x1200 17"
Geforce 7900GS
2.0 Ghz core 2 duo T7200
3GB drr2 ram @ 667mhz

wat ik tot nu toe heb gevonden ( en welke mij zeer intressant leek ):

Alienware m15x

15" 1440x900
2.4 Ghz core 2 duo
2GB drr2 @ 667mhz
Geforce 8800M GTX
200gb 7200rpm

De laptop moet vooral gebruikt gaan worden voor Adobe After Effects en Cinema 4D en af en toe wat gamen. En daarbij zou het leuk zijn als games als Bioshock helemaal op max lopen, wat dan doen ze bij mijn huidige laptop ook al, daarin wil ik niet achteruit gaan.

Ik ben dus benieuwd of jullie nog notebooks weten, ik heb een hoop google research gedaan, maar ik vind vrijwel niets dan kleiner en sneller is dan de alienware.

Bij deze vraag ik dus om jullie advies!

- Alvast bedank
It's you my love, you who are the stranger
pi_56701035
Ik heb onlangs de Asus M51SN-AP018C besteld, ook vrij hoge specs, maar ik neem aan dat je daar niet naar op zoek bent
quote:
Display: 15.4" WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T9300 (2.50GHz)
Bussnelheid: 800MHz
L2 cache: 6MB
Chipset: 965PM
Geheugen 3GB (1x1GB, 1x2GB) PC5300 DDR2
Videokaart: nVidia GeForce 9500M GS 512MB VRAM
Harddisk: 250GB SATA 5400rpm
Optische schijf: DVD-/+RW Dual-Layer
Modem: 56k
LAN: 1000Mbps
WLAN: 802.11 a/b/g/n
1x Expresscard, VGA-out, Microfoon-in
8-in-1 Cardreader
1x DVI
4x USB2.0
1x Firewire
1.3 Megapixel Webcam
6-cells battery
Inclusief Draagtas en Muis
Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen: 365x269x28-40mm
Gewicht: 2.95kg
ik heb hem nog niet binnen, vanmiddag ga ik hem afhalen, en dan kan ik eventueel meer zeggen als je er toch iets meer over zou willen weten.
Kwa prijs is ie in elk geval een heel stuk goedkoper van de alienware
pi_56701193
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:20 schreef Poogie het volgende:
Ik heb onlangs de Asus M51SN-AP018C besteld, ook vrij hoge specs, maar ik neem aan dat je daar niet naar op zoek bent
[..]

ik heb hem nog niet binnen, vanmiddag ga ik hem afhalen, en dan kan ik eventueel meer zeggen als je er toch iets meer over zou willen weten.
Kwa prijs is ie in elk geval een heel stuk goedkoper van de alienware
Een mooie laptop, vooral de processor. Enkel ben ik vooral op zoek naar een geforce 8700gt of hoger.
Veel plezier ermee in ieder geval
pi_56701545
macbookpro
was de beste game notebook ism met bootcamp ofzo las ik?

ik heb m ook en speel crysis op 1024. en loopt perfect. en op 15" ziet t er heel vet uit.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:53:47 #5
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_56701689
@ TS:
quote:
De laptop moet vooral gebruikt gaan worden voor Adobe After Effects en Cinema 4D en af en toe wat gamen. En daarbij zou het leuk zijn als games als Bioshock helemaal op max lopen, wat dan doen ze bij mijn huidige laptop ook al, daarin wil ik niet achteruit gaan.
veelal dus met grafische programma's werken en gamen is bijzaak. Toen ik je post eerst las dacht ik dat je die XPS had om te gamen en de rest bijzaak was. Vanwaar dat een XPS hebben? Iedereen die in de audio-visuele /grafische sector werkt heeft bijna altijd een Mac. Dus adviseer ik je nu om wel een goede keuze te maken en een Mac te bestellen voor hetgeen je wilt doen. Voor de prijs hoef je het niet te doen maar wel de kwaliteit op langer termijn.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_56701707
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:46 schreef _GdR_ het volgende:
macbookpro
was de beste game notebook ism met bootcamp ofzo las ik?

ik heb m ook en speel crysis op 1024. en loopt perfect. en op 15" ziet t er heel vet uit.
haha, dat lijkt me sterk, de macbook's hebben geloof ik nooit een betere kaart ondersteunt dan een Ati x1600 en een geforce 8600gt, dat zou dus niet echt een vooruitgang zijn op wat ik nu heb, auq specs dan, want de notebook moet het liefst kleiner zijn, 15"/15'4"en betere specs hebben.

Overigens om even te verwijzen naar de macbook pro kaart vs alienware kaart

Macbook - Geforce 8600GT - 3D mark 06 score - 3296
Alienware - Geforce 8800GTX - 3D mark 06 score - 9112

bron: http://www.notebookcheck.(...)mark-List.844.0.html
pi_56701751
Bij alienware betaal je vrijwel altijd veel te veel, en vooral voor het merk. Soortgelijke pc's/laptops van andere merken zijn vaak veel goedkoper..
pi_56701768
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:55 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

haha, dat lijkt me sterk, de macbook's hebben geloof ik nooit een betere kaart ondersteunt dan een Ati x1600 en een geforce 8600gt, dat zou dus niet echt een vooruitgang zijn op wat ik nu heb, auq specs dan, want de notebook moet het liefst kleiner zijn, 15"/15'4"en betere specs hebben.

Overigens om even te verwijzen naar de macbook pro kaart vs alienware kaart

Macbook - Geforce 8600GT - 3D mark 06 score - 3296
Alienware - Geforce 8800GTX - 3D mark 06 score - 9112

bron: http://www.notebookcheck.(...)mark-List.844.0.html
http://www.youtube.com/watch?v=4dcXCdrnbbI

er staan er meer op. plus een macboook ziet er 100x vetter uit.
pi_56701797
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:53 schreef thloreg het volgende:
@ TS:
[..]

[ afbeelding ] veelal dus met grafische programma's werken en gamen is bijzaak. Toen ik je post eerst las dacht ik dat je die XPS had om te gamen en de rest bijzaak was. Vanwaar dat een XPS hebben? [ afbeelding ] Iedereen die in de audio-visuele /grafische sector werkt heeft bijna altijd een Mac. Dus adviseer ik je nu om wel een goede keuze te maken en een Mac te bestellen voor hetgeen je wilt doen. Voor de prijs hoef je het niet te doen maar wel de kwaliteit op langer termijn.
bedankt voor de reactie

Het komt er eigelijk op neer dat ik voor mijn studie en werk vaak bezig ben in After Effects en Cinema 4D/3dsmax tot nu toe gaat dat eigelijk prima op een normale pc, ik krijg de indruk dat het niet echt uitmaakt op wat voor OS je werkt, maar het meer draait om de spec's. In hilversum op het HKU bijvoorbeeld hebben ze enkel maar XPS desktops staan op de 3dsmax afdeling.

Daarbij komt dat ik welleens game met vrienden ( hebben allemaal een laptop ) in lan. daarbij is het dus ook wel handig dat ik gewoon legaal de nieuwste games kan draaien. aangezien bij mac geloof ik ook call of duty 4 nog niet uit is etc.
pi_56701823
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:57 schreef Tarabass het volgende:
Bij alienware betaal je vrijwel altijd veel te veel, en vooral voor het merk. Soortgelijke pc's/laptops van andere merken zijn vaak veel goedkoper..
Ben ik met je eens, vandaar dat ik op zoek ben naar soortgelijke laptop's alleen ik heb er nog geen gevonden in 15 inch met een 8700gt of 8800m/gtx
pi_56701932
try bto notebooks
pi_56701941
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:58 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/watch?v=4dcXCdrnbbI

er staan er meer op. plus een macboook ziet er 100x vetter uit.
macbooks zijn inderdaad prachtig qua design. hoewel ik moet zeggen dat de alienware m15x ook echt niet lelijk is. pics: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=216505

Maar voor 2600 euro ( prijs van een macbookpro toch? ) vind ik wel dat je dan crsysis toch wel op high mag draaien. Zeker aan gezien het op de iets goedkopere alienware dus wel kan.

ik vind dat je bij apple een beetje teveel betaald voor het design. bij dell kun je een notebook (xpsm1530) samenstellen met dezelfde spec's als een macbook pro 15" voor 1400,- vandaar.
pi_56702011
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:06 schreef nlw het volgende:
try bto notebooks
bedankt voor de tip, ik heb even rond gekeken maar ik vind geen laptops van 15" met een 8700gt of beter. Daarnaast vind ik het design ook niet echt mooi, maar dat is een bijzaak.
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:13:40 #14
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_56702074
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:06 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

macbooks zijn inderdaad prachtig qua design. hoewel ik moet zeggen dat de alienware m15x ook echt niet lelijk is. pics: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=216505

Maar voor 2600 euro ( prijs van een macbookpro toch? ) vind ik wel dat je dan crsysis toch wel op high mag draaien. Zeker aan gezien het op de iets goedkopere alienware dus wel kan.

ik vind dat je bij apple een beetje teveel betaald voor het design. bij dell kun je een notebook (xpsm1530) samenstellen met dezelfde spec's als een macbook pro 15" voor 1400,- vandaar.
macs zijn idd te duur (2.2ghz 1800 / 2,4 2200euro)
Mja alles wat er in zit is goed. je koopt vor dat geld geen rommel. en ze zijn niet binnen een jaar afgeschreven.

Maar ook voor een alienware en een XPS betaal je teveel. (en t design van alienware vind ik iets voor mn neeffie van 14. al die blije kleurtjes etc. en hij is 2x zo dik als een MBP.

Maar in mijn ogen is een mac gewoon 10x completer dan elke pc/laptop ter wereld. geen gefuk met serials in OSX want dat heb je toch al betaald met de aanschaf van je mac. geen virussen/adware/malware etc etc.

als ik de ts was had in een mac gekocht. (windows kan je er gewoon naast zetten of tegelijkertijd met parralels/vmware) en t loopt als een trein. en als je wil gamen dan start je gewoon bootcamp.
pi_56702473
Anders kijk je even naar een XXoDD (www.xxodd.nl)
Weet niet wat je budget is... maar daar staat een paar leuke dingen tussen
Gelukkig geen eigenaar van RSI ledematen
pi_56702718
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:30 schreef Dreadknight het volgende:
Anders kijk je even naar een XXoDD (www.xxodd.nl)
Weet niet wat je budget is... maar daar staat een paar leuke dingen tussen
Hoi bedankt,

budget is trouwens 2400,-
Xodd heeft mooie laptops inderdaad, enkel jammer dat ze niet beter dan een 8600GS leveren in 15"
pi_56702758
ugh gdr... Ik ben iemand die niet vaak post maar toen ik jouw posts zag.. wat ben jij een kortzichtig pikkie. the TS zegt al paar x dat i niet zo geinteresseert is in een mac maar je blijft hem maar pushen met "argumenten" als: Iedereen in de grafische wereld gebruikt mac os, of met : Je betaalt voor kwaliteit, De kwaliteit intern van een high end dell laptop en een macbook scheelt NIETS, sterker nog kan gewoon zijn dat er dezelfde componenten in zitten.

Ik heb nog wel een mooie laptop gevonden voor de ts: misschien las ik er overheen maar waarom pak je geen nieuwe xps als de laptop die je hebt je goed bevalt? http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1730?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Je moet er ook rekening mee houden dat er volgens mij een redelijk lange wacht tijd is voor een alienware product, Weet niet als dat opgelost is nadat ze zijn overgenomen door dell , Btw als je voor de dell zou gaan, zoek dan op tweakers de actie code op voor de 10 of 20% korting actie
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:54:36 #18
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_56703112
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:40 schreef darky13 het volgende:
ugh gdr... Ik ben iemand die niet vaak post maar toen ik jouw posts zag.. wat ben jij een kortzichtig pikkie. the TS zegt al paar x dat i niet zo geinteresseert is in een mac maar je blijft hem maar pushen met "argumenten" als: Iedereen in de grafische wereld gebruikt mac os, of met : Je betaalt voor kwaliteit, De kwaliteit intern van een high end dell laptop en een macbook scheelt NIETS, sterker nog kan gewoon zijn dat er dezelfde componenten in zitten.
'pushen'
wat kan mij het schelen wat ie koopt. ik geef alleen maar aan dan MBPs beter zijn.
en dat is gewoon zo. Waarom stond ie dik op 1 met de 'wat-is-de-beste-vista-laptop-op-dit-moment' test.

mja lekker boeiend. als je een echte ruige laptop wil moet je deze halen: http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=262&e=1

wel spuug lelijk maar wel brute specs.

EDIT: Zet volgende keer ff de quote tags goed .

[ Bericht 5% gewijzigd door WyriHaximus op 13-02-2008 14:05:41 ]
pi_56703580
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:54 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

'pushen'
wat kan mij het schelen wat ie koopt. ik geef alleen maar aan dan MBPs beter zijn.
en dat is gewoon zo. Waarom stond ie dik op 1 met de 'wat-is-de-beste-vista-laptop-op-dit-moment' test.

mja lekker boeiend. als je een echte ruige laptop wil moet je deze halen: http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=262&e=1

wel spuug lelijk maar wel brute specs.

EDIT: Zet volgende keer ff de quote tags goed .
Ik denk dat die XODD wel aardig is , maar 2 keer 8700gt in sli haalt het niet tegen 1 8800gtx. Dus daarom vind ik de prijs voor die laptop echt absurd. Het enige goede eraan is de quad core, maar wat heb ik aan een quad core, een 2,4ghz core 2duo zal het ook prima doen, in gamen merk je daar zeker niks aan verschil mee.

Daarnaast denk ik dat "de beste vista laptop" mening gerelateerd is. Overigens is dat ook al weer oud nieuws want toen was er nog geen 8700gt en 8800gtx in mobile versie op de markt. Bij mij gaat het om de spec's en apple laptops vind ik simpelweg niet snel genoeg.
pi_56703681
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:40 schreef darky13 het volgende:

Ik heb nog wel een mooie laptop gevonden voor de ts: misschien las ik er overheen maar waarom pak je geen nieuwe xps als de laptop die je hebt je goed bevalt? http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1730?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1

Je moet er ook rekening mee houden dat er volgens mij een redelijk lange wacht tijd is voor een alienware product, Weet niet als dat opgelost is nadat ze zijn overgenomen door dell , Btw als je voor de dell zou gaan, zoek dan op tweakers de actie code op voor de 10 of 20% korting actie
Hee bedankt! De achtijden bij alienware zijn inmiddels minder ( de verzendkosten ook trouwens ) duurt nu 3 weken, t zelfde als bij dell. De xps m1730 is een geweldig ding, net als mijn huidige m1710 enkel stap ik juist van de serie notebooks af omdat ik ze te n groot vind.
Maar misschien doe ik het uiteindelijk alsnog weer, de kwaliteit van dell is me altijd zeer goed bevallen!
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:35:51 #21
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_56708668
alienware is btw dell he. dell heeft de bende overgekocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')