abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56698751
Ik erger me vaker aan het feit dat films van anno 2008 vol zitten met religieus gezeiks. Vooral het christelijke geloof wordt erg vaak gepromoot, terwijl er steeds meer mensen in de westerse beschaving voor het atheïsme kiezen.

Het kan voor mij soms de hele film verpesten. Religie hoort thuis in de kerk of moskee en niet in een film die in eerste instantie geschikt zou moeten zijn voor een brede doelgroep (zie I am Legend).
pi_56698787
Nu ineens in 2007/2008? Hoe lang kijk jij al films, dodo?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_56698809
mierenneuker.
pi_56698825
Ik vind het wel leuk.. lekker puh.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_56698955
Een sterke moreel voor sommige hoofdpersonen is nodig, dat pas heel mooi in het straatje van religie. Iets meer tollerantie mag wel, hoor.
pi_56698994
I Am Legend is een verfilming van het gelijknamige boek uit 1954 geschreven door Richard Matheson.

Erg modern inderdaad.
pi_56699039
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:28 schreef ruud.nl het volgende:
I Am Legend is een verfilming van het gelijknamige boek uit 1954 geschreven door Richard Matheson.

Erg modern inderdaad.
Dan nog had dat er voor Nee uitgehaald moeten worden. Net als ze al het roken in Pearl Harbour hebben verwijderd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56699104
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:30 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dan nog had dat er voor Nee uitgehaald moeten worden. Net als ze al het roken in Pearl Harbour hebben verwijderd .
Er rookte daar genoeg hoor
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:37:01 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56699139
Het geloof is voor veel film karakters de motivatie om zich als beesten te misdragen. Zonder religie had je helemaal geen interessante films gehad.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:40:55 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56699211
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:34 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Er rookte daar genoeg hoor
Rokende kanonnen en machinegeweren zijn natuurlijk veel gezonder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56699292
Eens met je commentaar voor zover dat I am legend betreft, een andere film waarin dit zo sterk naar voren komt schiet me trouwens even niet te binnen, heb je meer voorbeleeden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56699308
Kan er als atheist zijnde niet wakker van liggen. Genoeg gelovigen in real life, dus waarom niet in films?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:47:49 #13
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_56699339
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:45 schreef DroogDok het volgende:
Eens met je commentaar voor zover dat I am legend betreft, een andere film waarin dit zo sterk naar voren komt schiet me trouwens even niet te binnen, heb je meer voorbeleeden?
World Trade Center wellicht...

Een goede film vind ik trouwens wel Contact. Erg leuke religie VS wetenschap toon zit daarin
pi_56699600
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:45 schreef DroogDok het volgende:
John Rambo.

Het is wachten op Scientology invloeden in films met Tom Cruise als hoofdrol.
pi_56699684
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Kan er als atheist zijnde niet wakker van liggen. Genoeg gelovigen in real life, dus waarom niet in films?
Omdat religie thuis hoort in de kerk en niet in publieke films. Tenzij de doelgroep duidelijk gespecificeerd wordt zoals in Passion For The Christ.
pi_56699732
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:06 schreef Nee het volgende:

[..]

Omdat religie thuis hoort in de kerk en niet in publieke films. Tenzij de doelgroep duidelijk gespecificeerd wordt zoals in Passion For The Christ.
Je snapt het niet he?
Religie hoort bij het publieke leven, net als geweld, liefde, drugsmisbruik en oorlog. Allemaal thema's die ook terugkomen in films.
pi_56699806
quote:

[..]

Omdat religie thuis hoort in de kerk en niet in publieke films.
En als het publiek gedwongen werd die films te zien had je wellicht een punt.
pi_56699916
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:08 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Je snapt het niet he?
Religie hoort bij het publieke leven, net als geweld, liefde, drugsmisbruik en oorlog. Allemaal thema's die ook terugkomen in films.
Natuurlijk hoort dat in publieke leven, maar de manier waarop religie in sommige films naar voren komt is storend, niet iedereen deelt deze religieuze gevoelens. Drugsmisbruik, oorlog zijn totaal andere zaken, dat zijn keiharde feiten.

Daarbij zijn andere stromingen wat betreft spiritualiteit, zoals new age, erg populair. Terwijl voornamelijk het Christendom steeds meer aanhangers verliest omdat steeds meer mensen óf naar de wetenschappelijke verklaringen zoeken of iets zoeken in moderne spiritualiteit (The Secret, new age, etc).
pi_56699974
Misschien is het een idee om religie toe te voegen aan het film rating systeem, net zoals geweld en seks.
pi_56700006
quote:

[..]

Dat slaat als een stuk worst op een waterkruik. Films kunnen over van alles gaan en jij bent (gelukkig) niet degene die beslist wat wel en niet in een film gestopt zou mogen worden.
Bevalt een film je niet? Kijk hem dan ook niet.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
pi_56700058
Maar een toevoeging van religie in films die niet over religie gaan is nutteloos en storend.
pi_56700066
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:17 schreef Nee het volgende:

[..]

Natuurlijk hoort dat in publieke leven, maar de manier waarop religie in sommige films naar voren komt is storend, niet iedereen deelt deze religieuze gevoelens. Drugsmisbruik, oorlog zijn totaal andere zaken, dat zijn keiharde feiten.
Niet iedereen leeft in een oorlogsgebied en niet iedereen gebruikt drugs. Die thema's ook maar uit films weren dan?
Drugsmisbruik en oorlog 'keiharde feiten'? Onze planeet wordt overlopen door gelovige mensen, net als er drugs en oorlog is.
pi_56700080
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:19 schreef Nee het volgende:
Misschien is het een idee om religie toe te voegen aan het film rating systeem, net zoals geweld en seks.
Goed plan. Ik stel voor om het nog iets breder te trekken en een symbool voor "bevat fictieve elementen" te maken .
pi_56700200
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:23 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Niet iedereen leeft in een oorlogsgebied en niet iedereen gebruikt drugs. Die thema's ook maar uit films weren dan?
Drugsmisbruik en oorlog 'keiharde feiten'? Onze planeet wordt overlopen door gelovige mensen, net als er drugs en oorlog is.
Drugsmisbruik en oorlog kun je niet ontkennen, dat heeft totaal niks te maken met religie. Religie is gebaseerd op wat mensen willen geloven, en niet iedereen deelt dit geloof. Ik durf te wedden dat als de Islam straks deel uit maakt van de westerse samenleving en er films worden gemaakt met Islamitische invloeden mensen dat opeens wel storend vinden.
pi_56700218
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Goed plan. Ik stel voor om het nog iets breder te trekken en een symbool voor "bevat fictieve elementen" te maken .
Of gewoon dergelijke films in het genre Sci-fi te gooien? Ben je helemaal gauw klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')