Er zijn al staten die euthanasie-wetten hebben doorgevoerd; Oregon, Texas en California. En volgens mij is passieve euthanasie overal wel redelijk geaccepteerd, zeker wanneer het de wens van de patient is, DNR enzo.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Euthenasie is zover ik weet geen issue. Aan de linker- en rechterkant staan ze volgens mij niet te springen om tot legalisering over te gaan.
Als er al staten zijn die zich hier aan willen wagen, dan gok ik op Nevada, Oregon, Californie, Massachusetts en Vermont.
Er is voor Amerikaanse begrippen niets normaals aan Massachusetts! Die staat heeft meer gemeen met Europa dan het overgrote deel van de Amerikaanse staten. Het is een verrekkes kleine staat, bijna iedereen is hardstikke links en de mensen zijn koud en bot (en daarmee niet erg geliefd bij het overgrote deel van de bevolking).quote:Op zondag 17 februari 2008 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=x0SxHvU5NhE
Kerry was zo'n slechte nog niet, al was het maar omdat hij uit het relatief normale Massachusets kwam. Hij kwam alleen zo elitair en arrogant over.
Dat eerste, dat wist ik niet. Maar de eerste vraag was of euthenasie een issue op federaal niveau was.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:09 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn al staten die euthanasie-wetten hebben doorgevoerd; Oregon, Texas en California. En volgens mij is passieve euthanasie overal wel redelijk geaccepteerd, zeker wanneer het de wens van de patient is, DNR enzo.
Connecticut is erger!quote:Op zondag 17 februari 2008 19:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is voor Amerikaanse begrippen niets normaals aan Massachusetts! Die staat heeft meer gemeen met Europa dan het overgrote deel van de Amerikaanse staten. Het is een verrekkes kleine staat, bijna iedereen is hardstikke links en de mensen zijn koud en bot (en daarmee niet erg geliefd bij het overgrote deel van de bevolking).
psssssst ...... "Amerikanen zijn allemaal gek, alleen de meer Europese Amerikanen zijn normaal."quote:Op zondag 17 februari 2008 19:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is voor Amerikaanse begrippen niets normaals aan Massachusetts! Die staat heeft meer gemeen met Europa dan het overgrote deel van de Amerikaanse staten. Het is een verrekkes kleine staat, bijna iedereen is hardstikke links en de mensen zijn koud en bot (en daarmee niet erg geliefd bij het overgrote deel van de bevolking).
Bush deed het in 2004 vrij goed in Connecticut, bij de mensen die 150.000$+ verdienden dan.quote:
Waarmee de kern van rechts (Republikeinen) wordt blootgelegd: het is eigenlijk een partij voor graaiers en dat men zo succesvol is komt alleen door de stemmers uit de onderbuik.quote:Op zondag 17 februari 2008 20:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bush deed het in 2004 vrij goed in Connecticut, bij de mensen die 150.000$+ verdienden dan.
Dan tel je niet mee?quote:Op zondag 17 februari 2008 19:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er is voor Amerikaanse begrippen niets normaals aan Massachusetts! Die staat heeft meer gemeen met Europa dan het overgrote deel van de Amerikaanse staten. Het is een verrekkes kleine staat,
= men stemt niet met de onderbuik of bijbel.quote:bijna iedereen is hardstikke links
Je zult het wel verwarren met 'rationeel'. Maar is dat zo Europees dan?quote:en de mensen zijn koud en bot (en daarmee niet erg geliefd bij het overgrote deel van de bevolking).
En dat links zo succesvol is komt door de armoedzaaiersquote:Op zondag 17 februari 2008 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarmee de kern van rechts (Republikeinen) wordt blootgelegd: het is eigenlijk een partij voor graaiers en dat men zo succesvol is komt alleen door de stemmers uit de onderbuik.
Wat een onzin.quote:Op zondag 17 februari 2008 21:21 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En dat links zo succesvol is komt door de armoedzaaiers![]()
Bush komt dan ook uit Connecticut, en nog uit een rijke blanke familie ook.. Hoe graag hij mensen ook doet geloven dat hij uit Texas komt...quote:Op zondag 17 februari 2008 20:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bush deed het in 2004 vrij goed in Connecticut, bij de mensen die 150.000$+ verdienden dan.
Echt rijke mensen (Warren Buffet, George Soros, Michael Moore, Hollywood, musici, rijke trial laywers, medici, professoren) stemmen bijna zonder uitzondering voor de Democraten.quote:Op zondag 17 februari 2008 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
Waarmee de kern van rechts (Republikeinen) wordt blootgelegd: het is eigenlijk een partij voor graaiers en dat men zo succesvol is komt alleen door de stemmers uit de onderbuik.
Nee, ik verwar het niet met rationeel. In de Noord-Oostelijke staten van de VS, en dan met name Massachusetts, Connecticut, Rhode Island en New York, wonen koude en afstandelijke mensen. Ze zijn misschien minder koud en afstandelijk dan Hollanders, maar voor Amerikaanse begrippen heb ik het over below freezing. Zodra je iets meer naar het Oosten schuift, kom je mensen tegen die een stuk warmer en vriendelijker zijn. Het zal er wel wat mee te maken hebben dat ze daar niet zo op elkaar gepakt wonen, maar bijvoorbeeld de inwoners van Chicago, niet de minst drukke stad!, zijn erg vriendelijk.quote:Op zondag 17 februari 2008 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
Je zult het wel verwarren met 'rationeel'. Maar is dat zo Europees dan?
Die zullen Republican stemmen. Net als de meeste zakenmensen.quote:Op maandag 18 februari 2008 00:15 schreef popolon het volgende:
En de topmensen van de oliemagnaten dan?
[off topic] Heb je "There will be blood" al gezien? [/on topic]quote:Op maandag 18 februari 2008 00:15 schreef popolon het volgende:
Ik heb er totaal geen problemen mee dat Obama die eens wil aanpakken.
Dat is ook raar. Maar als ik het goed heb had Exxon weer een recordwinst in 2007. Maar dat weet ik dus niet zeker.quote:Op maandag 18 februari 2008 00:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
[off topic] Heb je "There will be blood" al gezien? [/on topic]
Het frappante is dat oliemaatschappijen relatief kleine winsten maken. Hun omzet is gigantisch, maar de winsten zijn relatief klein. Coca-Cola en McDonalds maken vele hogere winsten.
Raar dat je daar nooit wat over hoort, dat de topmensen van CC aangepakt moeten worden.
Zeker een recordwinst. Maar als je het vergelijkt met hun omzet (die gigantisch is), dan is het niet echt veel. Als investeerder begin ik me dan zorgen te maken.quote:Op maandag 18 februari 2008 00:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat is ook raar. Maar als ik het goed heb had Exxon weer een recordwinst in 2007. Maar dat weet ik dus niet zeker.
Goed, ik weet niet hoe het in Indiana is maar in Michigan zie je steeds meer pompen die E85 verkopen. Niet dat dat de oplossing is maar het is tenminste een alternatief.quote:Op maandag 18 februari 2008 00:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zeker een recordwinst. Maar als je het vergelijkt met hun omzet (die gigantisch is), dan is het niet echt veel. Als investeerder begin ik me dan zorgen te maken.
Het is zeker geen oplossing, omdat je 1.3 gallons aan olie nodig hebt om 1 gallon ethanol te maken.quote:Op maandag 18 februari 2008 00:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Goed, ik weet niet hoe het in Indiana is maar in Michigan zie je steeds meer pompen die E85 verkopen. Niet dat dat de oplossing is maar het is tenminste een alternatief.
Jij reist veel in de VS?quote:Op maandag 18 februari 2008 00:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, ik verwar het niet met rationeel. In de Noord-Oostelijke staten van de VS, en dan met name Massachusetts, Connecticut, Rhode Island en New York, wonen koude en afstandelijke mensen. Ze zijn misschien minder koud en afstandelijk dan Hollanders, maar voor Amerikaanse begrippen heb ik het over below freezing. Zodra je iets meer naar het Oosten schuift, kom je mensen tegen die een stuk warmer en vriendelijker zijn. Het zal er wel wat mee te maken hebben dat ze daar niet zo op elkaar gepakt wonen, maar bijvoorbeeld de inwoners van Chicago, niet de minst drukke stad!, zijn erg vriendelijk.
Nee, vooral niets aan doen hoor.quote:Poverty mars formation of infant brains
By Clive Cookson in Boston
Published: February 16 2008 01:39 | Last updated: February 16 2008 01:39
Poverty in early childhood poisons the brain, the American Association for the Advancement of Science meeting in Boston heard on Friday.
Neuroscientists said many children growing up in very poor families with low social status experience unhealthy levels of stress hormones, which impair their neural development. That effect is on top of any damage caused by inadequate nutrition and exposure to environmental toxins.
Studies by several US universities have revealed the pervasive harm done to the brain, particularly between the ages of six months and three years, from low socio-economic status.
Martha Farah, director of the University of Pennsylvania’s centre for cognitive neuroscience, said: “The biggest effects are on language and memory. The finding about memory impairment – the ability to encounter a pattern and remember it – really surprised us.”
Jack Shonkoff, director of Harvard University’s centre on the developing child, said policymakers had to take note of the research because “the foundation of all social problems later in life takes place in the early years”.
“The earlier you intervene [to counteract the impact of poverty], the better the outcome in the end, because the brain loses its plasticity [adaptability] as the child becomes older,” he said.
Stress hormone levels tend to be higher in young children from poor families than in children growing up in middle-class and wealthy families, said Prof Shonkoff. Excessive levels of these hormones disrupt the formation of synaptic connections between cells in the developing brain – and even affect its blood supply. “They literally disrupt the brain architecture,” he said.
The findings explain why relatively unfocused programmes to prepare poor children for school, such as Head Start in the US, have produced only modest results, the scientists said.
More focused interventions could give more substantial benefits, said Courtney Stevens of the University of Oregon. She gave the preliminary results of an eight-week programme aimed at poor parents of pre-school children in Oregon.
Parents attended weekly coaching sessions to improve their family communications skills and show them how to control their children’s bad behaviour. At the end of the programme, participating parents reported big reductions in family stress compared with a control group that did not take part. Brain scans of the children suggested neural improvements, too.
“Our findings are important because they suggest that kids who are at high risk for school failure can be helped through these interventions,” said Dr Stevens. “Even with these small numbers of children, the parent training appears very promising.”
Well-tailored programmes can help, Prof Shonkoff agreed. But in the end, the only way to remove the “toxic” impact of poverty on young brains is to abolish poverty itself, he said.
Klopt, als je verder naar het oosten gaat kom je in Europaquote:Op maandag 18 februari 2008 00:17 schreef Lyrebird het volgende:
Nee, ik verwar het niet met rationeel. In de Noord-Oostelijke staten van de VS, en dan met name Massachusetts, Connecticut, Rhode Island en New York, wonen koude en afstandelijke mensen...
Zodra je iets meer naar het Oosten schuift, kom je mensen tegen die een stuk warmer en vriendelijker zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |