Wij wilden perse korte voornamen omdat we een dubbele achternaam hebben. Een lange voornaam zoals bijvoorbeeld Lieselotje (niet serieus overwogen

) zou zo'n mondvol worden.
We hebben allerlei namen geprobeerd, gewoon hardop gezegd en geroepen " lisa kom je eeeeeeten?" om te kijken of er een klik was. Heel veel namen vielen af omdat mijn man iemand kende met de naam die hij maar zozo vond, of ik juist weer.
Uiteindelijk bleven er 2 over Eva en Sophie. Allebei vonden we ze geweldig en uiteindelijk besloten we het kindje dan maar Eva Sophie te noemen, met roepnaam Eva.
Bij de 2e werd het een stuk moeilijker. Eigenlijk vielen we nog steeds op Sophie, maar die hadden we al gebruikt bij Eva
Na veel heen en weer gepraat bleven we bij 2 namen uitkomen, Iris en Julia. De volgorde was tot het laatst toe een probleem, roepnaam Iris of roepnaam Julia, we konden niet kiezen.
Goaxing gemaild, dat wij ook Iris overwogen. Ik kreeg een ongelooflijk lief mailtje terug dat ze hoopte dat onze Iris net zo'n zonnetje en geluksbrenger zou zijn als haar Iris.
Iris Julia werd het, met roepnaam Iris.
Tijdens de zwangerschap van de 1e hadden we als jongensnaam Daan, Gijs of Jaap, met als 2e naam Frank (naar Jeroens overleden broer).
Bij de 2e zwangerschap wisten we al vrij snel dat het een meisje werd, dus jongensnamen hadden we niet in overweging genomen.
Op de OK, tijdens het plaatsen van de doeken en jodium e.d. voor de keizersnede vroeg de anesthesist ineens " en wat als het nu een jongetje is?" Dikke paniek bij Jeroen en mij, jongensnamen hadden we niet besproken. Eh...... Jeroen vroeg snel alle namen van de aanwezige mannen. De kinderarts heette Harm en dat vonden we gelijk geweldig, we zaten immers in tijdnood. Snel afgesproken dat het dan Harm Frank zou worden, en toen moest ik onder narcose.
Ik was toch wel erg blij dat het toch een meisje bleek te zijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥